Amúgy nem láttam az ominózus reklámot, de azt hiszem, kivételesen nem a kreatívitás hiányát hánytorgatták fel most.
A reklámban elrejlő üzenet, az implicit állítás, a mellékszál, amire valójában a reklám épít. Úgy hívják ezt, sunyiság.
És igenis a hülyeségre appellál, ha már így hívjuk a tudatlanságot.
azért ez szerintem így erős túlzás, hogy a reklámokat a hülyéknek csinálják. akárki akármit van, mindenkire hatnak a reklámok. nem csak a hülyékre.
amúgy meg általában a hülye reklámok nem a reklámkészítők hibája. a megrendelők vannak "másik mosópor" szinten. sokan közülük foggal körömmel ragaszkodnak a jól bevált sémákhoz, hiába talál ki a valóban kreatív kreatív valami klassz új ötletet :(
amúgy melyik az a reklám, ami azt akarja elhitetni, hogy a műzlitől lesz okosabb a gyerek, ill. hiányától hülye marad? én még nem láttam, vagy nem figyeltem oda. (merthogy utálom a műzlit :))
erre a nevetve tanulásra már én is gondoltam,különféle képzeletbeli, kész projectjeim vannak erre nézve.
de mi van akkor, ha a gyereket kicsúfolják az iskolában?
már olyan rémképeim is támadnak, miszerint a tanítónéni veti rá magát a gyengén teljesítô kisdiákokra, brutális módon, csak azért, mert fél a megyei tanfelügyelôségtôl.
Ha nem adsz müzlit a gyerekednek, akkor is jobbak az esélyei, mint egymillió másik magyar kisdednek, Afrikáról nem is szólva.
Viszont érdemes megmondani a kölyöknek, hogy azokat a termékeket szokás reklámozni, amiket egyébként senki nem venne. Lehet viccet csinálni a reklámokból, és így a gyerek nevetve tanul.
én is gondoltam ilyesmirere, na hát ezt volt az a pont, ahol elkezdtem aggódni...
már csak azért sem megy , amit mondsz, mert nem szeretnék tokéletesen hülye anyuka lenni úgy, hogy még ha meg is venném a kérdéses terméket, ahhoz asszisztáljak, hogy pár kérdéses kiskölök sorsa alma, idiótáknak számítanak, nincs helyük a nap alatt, stb.
te jól éreznéd magad úgy, hogy miközben a saját gyereked eteted, aközben a füledbe' cseng, h más gyerekének defaultból szarabbak az esélyei?
A reklámokat a HÜLYÉKNEK csinálják (lásd intelligens mosópor vs. "másik" mosópor, mert őn megérdemli...), csak sajnos a nem hülyéknek is meg kell nézni, mégha rosszul is vannak attól, hogy HÜLYÉNEK nézik őket.
nekem még nincs gyerekem, de már napok óta figyelem, és napok alatt sem csökkent a gyanakvásom és az elsô rekcióm intenzitása a dolog iránt: miért van az, hogy ezt a bizonyos, "okostjoás-generáló" gabonapelyhes reklámot szinte fasisztoidnak érzem?
miért van az, hogy úgy érzem, a reklám üzenete minimum az, hogy ha nincs elég pénzed, hülye marad a gyereked?
miért van az, hogy az egész reklámot -és ettôl kezdve persze, természetesen a terméket is bojkottálva-, baromira etikátlannak érzem??
jópár napja zavar, azt hittem, meg fogom érteni, de nem sikerült, tehát most megkérdem: mikor mindannyian tudjuk, hogy egy doboz müzli, vagy gabonapehely megvétele még mindig nem általános jelenség, akkor miért hangozhat el burkoltan olyan üzenet, amely szerint ha a szülô nem vesz meg x y zterméket,akkor a gyereke minimum hülye marad?????