Keresés

Részletes keresés

Fizolti Creative Commons License 2021.10.11 0 3 39166

Lovrin  

Folytatás innen:

https://forum.index.hu/Article/jumpTree?a=159581569&t=9121705 

 

 

Esetenként én is hajlok erre, pl.- egyes, jelenleg semmilyen érdemi funkciót nem ellátó állomásokon azért nem zavar, hogy nem szűnt meg a szolgálat, mert tudjuk, hogy - nagyon ritka kivételtől (Pocsaj-Esztár) eltekintve akkor ott többet nem lesz vonattalálkozási lehetőség akkor sem, ha egy következő ütemes menetrendben az ottani kereszt lenne szükséges a jó menetrendhez, és fővonali csatlakozásokhoz. 

A rugalmasságra viszont azért is lenne igény, mert jelenleg az ugyanúgy kb. elképzelhetetlen, hogy valami újranyíljon, mint ahogy ahogy a bezárást helyettesíti a kamumenetrend. 

 

bzmot398 Creative Commons License 2021.08.10 0 2 39165

Ha valakit esetleg érdekel, Csörgős különvonat lesz a retró ingával Paksra, Dunaújváros-Kikötőt és Adony-Dunapartot is érinti:

https://www.facebook.com/kunsagi.vasuttura

f_k Creative Commons License 2021.07.06 0 1 39164
Fizolti Creative Commons License 2021.06.30 0 0 39163

Amennyiben valaki esetleg még nem hallott róla: 

Tervezett különvonat a 135-ös vonalon Békéscsaba és Hódmezővásárhely között, valamint a 130-as személyforgalom nélkül maradt részén: 

 

https://www.facebook.com/vasparipak/photos/a.780983185320218/4031660356919135/?type=3&theater

bodrostomi Creative Commons License 2021.06.24 0 0 39162

Nincs bezárva, csak a személyforgalom szünetel. Tehervonat többször is közlekedett a vonalon az elmúlt években.

Előzmény: Lovrin (39160)
jakyg Creative Commons License 2021.06.22 -1 0 39161

Köszi a linket.

Ez is ott van:

Megtudtuk: a képviselő több éve folyamatosan egyeztet az ügyben az érintett települések vezetőivel, a hatóságokkal, a bányák és a MÁV képviselőivel, hogy a méltatlan helyzet mielőbb megnyugtató módon rendeződjön a több mint 20 ezer kárvallott érdekében.

Előzmény: Lovrin (39160)
Lovrin Creative Commons License 2021.06.22 -1 7 39160

Ja, már egy ideje voltak erről hírek.

https://kekesonline.hu/2021/02/23/sinre-kerulhetnek-a-recski-es-a-kisnanai-kovek-huszezer-ember-elete-valna-konnyebbe/

 

---

"Erre van is lehetőség, mert a Kál-Kápolna-Recsk közötti vasúti vágányt az első Orbán kormány ideje alatt felújították, teherbírását megnövelték épp azért, hogy a kőbányákból a követ vasúton lehessen szállítani. Ezt a vonalat a Gyurcsány-kormány bezáratta, újranyitása azóta sem sikerült."

 

Persze, mivel meg sem próbálták újranyitni, pedig lett volna rá már 11 évük. De mindennek az elmmúúúúútnyóóóócév az oka, és a mindent háttérből irányító tudjukkicsoda! Szánalmas.

Előzmény: jakyg (39159)
jakyg Creative Commons License 2021.06.22 0 1 39159

Újra lesz mozgás a 84-es vonal egy szakaszán?

 

1380/2021. (VI. 14.) Korm. határozat
Verpelét vasútállomáson nyílt hozzáférésű rakodóterület kiépítéséről

rm40 Creative Commons License 2021.05.27 0 0 39158

Közlekedéstechnikai Napok - Gondolatok a regionális vasúti közlekedésről

1. rész

2. rész

Jopik Creative Commons License 2021.05.19 0 0 39157

Homolya Róbert a mellékvonalak jövőjéről, 53:00-tól:

 

https://www.facebook.com/europapont/videos/1884175611750219

bzmot398 Creative Commons License 2021.04.27 0 1 39156
MCA-001 Creative Commons License 2021.03.10 0 5 39155

Marcaliba nagy erőkkel vonult fel a pályafenntartó csapat sín és talpfa cserére:)

 

bendeguz90 Creative Commons License 2021.03.06 0 0 39154

Szomorú ezeket a képeket látni.

Előzmény: FOMA (39152)
Pályaőr Creative Commons License 2021.03.06 -1 0 39153

Köszi! Jártam arrafelé gyalog a vonalon, az Oroszlány-Dad állomás azért Oroszlányhoz az ég alján volt... ennek az irattárnak utánanézünk, egy kolléga már tekintélyes mennyiségű Arcanum Hungaricanán átrágta magát, neki ez sétakocsikázás...  :-)

Előzmény: karako-hid (39151)
FOMA Creative Commons License 2021.03.06 -1 5 39152

Nagyharsány 2021.02.16. 

 

karako-hid Creative Commons License 2021.03.06 0 0 39151

Többet nem tudok. A MÁV Irattárban van három doboz a Pápa-Bánhida HÉV anyagaiból. Abban van több Környe rajz, illetve Környe-Lipótakna vonal anyagai.

Abban van Környe bővítési terve 1902-ből, melyen szénrakhely, vízállomás, és fűtőház van. Akár lehetett is, a mai Környe hosszabb állomás már, a helyén akár vágányok is lehetnek.

Illetve Oroszlánynak már akkor volt egy állomása a vonalon, a mai erőmű kiágazás után Dad felé, még a jobbos ív előtt.

Előzmény: Pályaőr (39146)
jakyg Creative Commons License 2021.03.06 0 0 39150
Előzmény: General Specific (39144)
FOMA Creative Commons License 2021.03.06 0 4 39149

Pécs-Felső ma: 

 

 

 

 

 

FOMA Creative Commons License 2021.03.06 0 2 39148

Pécsvárad és környéke, 2021.01.28.

 

Előzmény: General Specific (39144)
FOMA Creative Commons License 2021.03.06 0 0 39147

Melyik kedden, 2009 egyik csöndes keddjén?:-)

 

 

 

 

Előzmény: Magyar NaBA (39142)
Pályaőr Creative Commons License 2021.03.06 -1 0 39146

Már az 1902-esen? Mert ez, amit olvastam, az 1914-es kiegészítés a lipótaknai (késöbb környebányai) kiágazáshoz. Meg is épültek ezek?

Előzmény: karako-hid (39145)
karako-hid Creative Commons License 2021.03.06 0 0 39145

Az állomás (illetve akkor még Környe rakodó-megállóhely) oroszlányi végére volt tervezve, 1902-es terveken szerepel.

Előzmény: Pályaőr (39143)
General Specific Creative Commons License 2021.03.06 0 0 39144

Csak nem közúton jött az a kocsi...?

Mert tudtommal a 64 már nem járható.

Előzmény: Magyar NaBA (39142)
Pályaőr Creative Commons License 2021.03.06 -1 3 39143

                  

 

1. Rendeletek • 309. A kereskedelemügyi m. kir. miniszter 1914. évi 77.511. számú rendeletével kiadott függelék a pápa—bánhidai helyi érdekű gőzmozdonyú vasut engedélyokiratához. (1914-2549. oldal)

Nem tudja valaki, a rendeletben írott építmények (mozdonyszín, "tisztítógödör", vízmedence) megépültek annak idején Környe állomáson, és, ha igen, mikor bontották le őket?

Magyar NaBA Creative Commons License 2021.02.25 0 0 39142
A-dani Creative Commons License 2021.02.17 0 0 39141

Újsolt Állomásról van fénykép? 

 

Kutattam sokáig a nyomát ,de semmit se találtam a helyszinen is jártam, és ott se. Viszont a 151-be becsatlakozó résznél volt egy régi nyomvonal, ami a mostani rakodón át csatlakozott be 2x is keresztezve egy ottani patakot/csatornát. A nyomai megvannak, ez biztosan létezett.

Előzmény: Komlósfecskés (39140)
Komlósfecskés Creative Commons License 2021.02.17 0 1 39140

Én a Tisza-hídra tudok gondolni, stratégiailag fontosnak gondolhatták a +1 vasúti átkelőt a Tiszán. Egyébként a két vonal építése párhuzamosan haladt, a Földvár-Soltot '51 végén, a lakitelekit '52 májusában avatták.

Az az érdekes, hogy még az újjáépítés során, '51 körül is arról cikkeztek, hogy Solton teljesen új állomás épül, (miközben ugye Újsolt nem lett újjáépítve), illetve hogy Fülöpszállásig épül a vonal. 

Talán a háborúban megépült kunszentmiklósi delta miatt sorolódott hátrébb a Solt-Fülöpszállás, aztán ugye '54-'55 környékére elfogyott a pénz.

Előzmény: Lovrin (39139)
Lovrin Creative Commons License 2021.02.17 0 2 39139

Nem értem a szocializmusban hogy nem sikerült megépíteni.

Az 50-es években a dunaföldvári híd újjáépült, Dunaújvárost gőzerővel építették a túloldalon, megépült a rétszilasi vonal kapcsolatként a dél-dunántúl felé, és erre belekezdtek inkább a lakitelek-kunszentmárton vonal építésébe. El nem tudom képzelni hogy előzte meg prioritásban.

Előzmény: f_k (39138)
f_k Creative Commons License 2021.02.16 0 5 39138

1928-ban komoly tervek voltak a Fülöpszállás-Solt közti vasútvonal megépítésére

Talán a Dunaföldvár-Solt és a 152 Kecskemét-Fülöpszállás vonal sorsa is más fordulatot vett volna ha megépül.

1942-es rajzokat láttam a Máv tervtárban erre a szakaszra amúgy....

JCSABA Creative Commons License 2021.02.16 0 0 39137

https://gyongyostv.hu/47378-epiteszhallgatok-szakmai-setan-gyongyoson/

Gyöngyös vasútállomás hasznosítása (+ itt látható az "új" fecskeinga)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!