Keresés

Részletes keresés

laci_52 Creative Commons License 2020.05.17 0 2 38999

Megfordítom a dolgot: ha egy vonalon van teherforgalom, nem nagy plusz költség, ha néha egy Bz végigmegy rajta, hiszen a pályát és a biztbert mindenképpen fent kell tartani. Nem hoz komoly megtakarítást a személyforgalom megszüntetése...

Előzmény: Lovrin (38997)
laci_52 Creative Commons License 2020.05.17 0 2 38998

Akkor megfordítom a dolgot: ha egy vonalon van teherforgalom, a pályát és a biztbert rendben kell tartani. Ehhez képest nem nagy plusz költség, ha néha egy Bz végigmegy rajta, nem hoz komoly megtakarítást a személyforgalom megszüntetése.

 

Előzmény: Lovrin (38997)
Lovrin Creative Commons License 2020.05.16 0 0 38997

A teherforgalom változatlan formában üzemelhet ahol van. Vannak 2007/09-ben bezárt vonalak, ahol máig van teherforgalom. De a mellékvonalak többségén nincs.

Előzmény: laci_52 (38996)
laci_52 Creative Commons License 2020.05.16 0 0 38996

Arról persze nincs szó,hogyan váltják ki a teherfogalmat. Van a bezárandó vasútvonalak mentén ehhez mindenütt megfelelő minőségű út és közúti szállítási kapacitás?

Előzmény: siófoki35 (38992)
Lovrin Creative Commons License 2020.05.15 0 0 38995

Benne volt már a levegőben régóta.

Előzmény: siófoki35 (38992)
bendeguz90 Creative Commons License 2020.05.15 0 1 38994

"Olyan hangokat is hallani, hogy a mellékvonalakon közlekedő, elavult, piros, Bzmot névre hallgató motorvonatokat nem akarja a MÁV-Start tovább üzemeltetni, tehát a bezárásoknak az lenne az egyik célja, hogy a Bz-ket nyugdíjba küldhessék."

A fürdővízzel együtt kiöntik  a gyereket.

Előzmény: siófoki35 (38992)
MCA-001 Creative Commons License 2020.05.15 0 2 38993

Vagy a reakciók tesztelése.

Előzmény: siófoki35 (38992)
siófoki35 Creative Commons License 2020.05.15 0 0 38992

Újabb vasútbezárások? Vagy csak találgatás/rémhírterjesztés?!
https://pestihirlap.hu/2020/05/14/vasutvonalakat-szamolnanak-fel-a-jarvany-alatt/

bendeguz90 Creative Commons License 2020.04.19 0 1 38991

De szomorú ezt látni :((

Előzmény: Atis57 (38989)
varadidomi Creative Commons License 2020.04.19 0 3 38990

2020. 04. 15. Harta

2007 óta csendes a vonatzajtól

Atis57 Creative Commons License 2020.04.03 0 1 38989

sZIA!

 

 

Pedig ez már készen van .....?

Előzmény: Komlósfecskés (38987)
Atis57 Creative Commons License 2020.04.03 0 0 38988

Szia!

 A lehetőség?

 tehetősebbnek ---saját autó

 

a szegényebbeknek -----bicikli!

 

A VOLÁN busz járat is drága --el kell sorvasztani.

Előzmény: Törölt nick (38986)
Komlósfecskés Creative Commons License 2020.04.02 0 2 38987

A legnagyobb esély jelenleg ezekre van.

Előzmény: Törölt nick (38986)
Törölt nick Creative Commons License 2020.04.02 0 0 38986

Ti milyen járművekben látjátok a mellékvonalak jövőjét? Motorvonatok vagy inkább mozdonyos vonatok az esélyesebbek, ha egyszer véget ér a Bz-s és Bhv-s korszak? 

f_k Creative Commons License 2020.03.24 0 0 38985
Törölt nick Creative Commons License 2020.03.12 -2 3 38984

Sőt 1990 körül még halállistán volt, meg 1968-as koncepcióban is.  Mondjuk már 2000 körül kezdett nőni az utasszám, aztán jöttek a Desirok még jobban nőtt, színvonalas vonatok miatt, most meg teljes generál után fővonali forgalom.

 

De a mizsein is anno akkor is elég nagy utasszám növekedés volt mikor Köki helyett a Nyugatiba mentek a vonatok, és akkor még nem volt Desirozás se Gyál és Inárcs reaktiválása, hogy lehessen sűríteni a vonatokat.

Előzmény: M63 010 (38983)
M63 010 Creative Commons License 2019.11.07 -1 3 38983

Így van. De ettől még az egyes szakaszok nagyon eltérő jellemzőkkel bírnak. Ott van pl. a 2-es vonal, ami régen egy közepes vicinális forgalmát hozta, most meg fontos elővárosi vonallá avanzsált elő.

Előzmény: benbe (38982)
benbe Creative Commons License 2019.10.29 -2 1 38982

Rendszerben gondolkodni jobb lenne.

Előzmény: M63 010 (38980)
Schmidt-féle túlhevítő Creative Commons License 2019.10.29 -1 2 38981

Vasútvonalat nem igazán szerencsés a hálózattól függetlenül vizsgálni mire alkalmas és mire nem. Szinte bizonyosan téves következtetések levonásához vezet.

Előzmény: M63 010 (38980)
M63 010 Creative Commons License 2019.10.29 -3 0 38980

Minden vonal más, egyenként és szakaszonként kell vizsgálni őket.

Előzmény: A HÉV-es :D (38978)
Lovrin Creative Commons License 2019.10.26 0 1 38979

Ki lett már fejtve az előző 38977 hozzászólásban...

Előzmény: A HÉV-es :D (38978)
A HÉV-es :D Creative Commons License 2019.10.26 -1 0 38978

Sziasztok! 

Egy kis vélemény kutatás. 

 

A téma egy koncepció a mellékvonalak életének felpezsdítésére.

Részletek, legyen akár forgalmi, műszaki vagy gazdasági témájú az ötlet. 

 

Nyugodtan ki lehet fejteni. :) 

Schmidt-féle túlhevítő Creative Commons License 2019.10.18 -1 0 38977

OK. Negyven év múlva térjünk erre vissza! :-)

 

Előzmény: benbe (38976)
benbe Creative Commons License 2019.10.18 -3 4 38976

Fizikusként eléggé pontosan tisztában vagyok mind a két témakör helyzetével, köszönöm.

Előzmény: Schmidt-féle túlhevítő (38974)
névtelen Creative Commons License 2019.10.18 0 0 38975

Nem az egész társadalomnak. Szerintem az emberi természet alapvetően kooperatív és kisebb részben kompetitív, de a verseny látványos, ők látszanak jobban, és erre is buzdítják a jó népet a médián át, mert nő a fogyasztás, nő a bevétel..

Előzmény: vrobee (38970)
Schmidt-féle túlhevítő Creative Commons License 2019.10.18 -1 1 38974

Azon túlmenően, hogy nem osztom végtelenül pesszimista álláspontodat az emberiség jövőjével kapcsolatban, hadd hívjam fel a figyelmedet arra, hogy a nukleáris hulladék kezelése már most is napi szintű probléma. Még ha erről nem is mindenki szeretne, akar tudni vagy vesz tudomást.

Előzmény: benbe (38968)
Schmidt-féle túlhevítő Creative Commons License 2019.10.18 -1 0 38973

"Fentebb épp az elektromos energia előállítás környezetszennyező voltát taglaltad." > Az elektromos árammal (is) meghajtott hibrid járművek nem csak és kizárólag az erőművekben előállított árammal működnek, működhetnek. S csak "kevésbé" környezetszennyezőek mindössze. (Előállításuk és életciklusuk végén történő megsemmisítésük már más kérdés. Amiről diskurálunk az a működésük során fellépő hatások.)

 

"Túl azon, hogy a vasút rugalmatlanabb a közútnál, sokszor drágább is, a környezetkímélőbb (vagy fogalmazzunk így: kevésbé környezetszennyező) voltát fölösleges elvitatni. A vasúti szállítás energiaigénye eleve kevesebb a kedvezőbb gördülési ellenállás, a kisebb holttömeg-arány következtében. Utóbbi persze megfelelő pálya, kellő vonathossz esetén igaz, Szergej + 2 kocsi dülöngélése egy rissz-rossz pályán más történet." > Eljutottunk oda ahová magam is szerettem volna kilyukadni, mégpedig arra, hogy csak és kizárólag környezetvédelmi szempontok alapján nem lehet eldönteni a közúti vs. vasúti szállítás kérdéskörét. Egyébként nincs köztünk nézetkülönbség.

Előzmény: Fertőtlenítés a faluban (38972)
Fertőtlenítés a faluban Creative Commons License 2019.10.18 0 4 38972

a szén elégetése során, még ha a füstgázt tisztítják is, keletkeznek a környezetet szennyező melléktermékek,

 

Ahogy keletkezik a belsőégésű motorokban való elégetés során is. Ami nagyon nem mindegy, hogy ezek a melléktermékek koncentráltan jelennek meg lakóövezetektől távol, kontrollált módon, vagy lakóövezetben.

 

 

ez így tulajdonképpen nem igaz (Copyright TJ.), hisz már léteznek elektromos, vagy épp gázüzemű járművek is

 

Fentebb épp az elektromos energia előállítás környezetszennyező voltát taglaltad.

 

 

Túl azon, hogy a vasút rugalmatlanabb a közútnál, sokszor drágább is, a környezetkímélőbb (vagy fogalmazzunk így: kevésbé környezetszennyező) voltát fölösleges elvitatni. A vasúti szállítás energiaigénye eleve kevesebb a kedvezőbb gördülési ellenállás, a kisebb holttömeg-arány következtében. Utóbbi persze megfelelő pálya, kellő vonathossz esetén igaz, Szergej + 2 kocsi dülöngélése egy rissz-rossz pályán más történet.

Előzmény: Schmidt-féle túlhevítő (38966)
Fertőtlenítés a faluban Creative Commons License 2019.10.18 0 2 38971

Az AdBlue nem alternatív üzemanyag, hanem NOx redukciót szolgáló adalékanyag. Ahogy a közúti járműveknél, úgy az ipari, erőművi füstgázkezelő rendszerekben is alkalmaznak NOx redukciót szolgáló eljárásokat (pl. SNCR) a szigorodó emissziós határértékek betartása érdekében.

 

 

Előzmény: koller andor (38967)
vrobee Creative Commons License 2019.10.18 0 4 38970

akik gazdagok, azoknak növekedés-fétisük van

az egész társadalomnak az van... többnyire aki nem gazdag, az is szeretne gazdag lenni, csak a többségnek nem sikerül.

Előzmény: névtelen (38969)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!