Keresés

Részletes keresés

Trog_Air Creative Commons License 2010.12.08 0 0 280

Sot, ezeket a hangokat kb. 96-ig elvezhettek. A PG-ben akkor repultek be az utolso 21-est. :) Szoval az se igaz, hogy itt tobb, mint 10 evig kuss volt...

Előzmény: Törölt nick (276)
viricsi Creative Commons License 2010.12.08 0 0 279

"...gyorsan bővülő,számos ipari és közlekedési szennyezőforrásnak kitett települések a főváros szomszédságában. A sztrádák, vasútvonalak találkozásánál fekvő és egy olajfinomító közelségét is elviselni kényszerülő térség legújabb keresztje a tököli repülőtér..."

 

Szép kerek megállapítássorozat. ...és ebbe az élhetelen környezetbe egyre többen telepszenek be felelőtlenül, nem gondolva a saját maguk és a családjuk egészségére, nyugalmára. Ráadásul termett itt nagy hirtelen egy reptér is. Nahát, nahát. :-)))

Előzmény: Szabó Sándor Halásztelek (278)
Szabó Sándor Halásztelek Creative Commons License 2010.12.08 0 0 278
Unislicer Creative Commons License 2010.11.28 0 0 277

Szinte már fáj amit itt olvasgatok...

A példaként emlegetett nyugati-európai hozzáállás kérem teljesen leszarja (már elnézést a kifejezésért), hogy ki, milyen élhető környezetre vágyik.

Sok időt töltök külföldön, itt van pár példa:

1.: nagyváros, forgalmas csomópont, átépítés. Nappal senki nem dolgozik, helyette este 10-től reggel 5-ig (hétvégén is) megállás nélkül törik a betont, döngölik a földet, hozzák-viszik a sittet. Kérdezem a helyi kollégámat egy sör mellett: Nem zavar ez titeket?

Dehogynem, de nincs mit tenni ellene, ráadásul így logikus, megelőzik ezzel a nappali dugókat, felesleges konfliktusokat, levegőszennyezést, stb...

2.: szintén nagyváros, éjjel hallom, hogy motoros (valamilyen Chopperel) villanyoszloptól villanyoszlopig zörög. Kinézek, a szolgáltató embere robog a póznák között, s amelyik nem világít, arra festékszóróval (természetesen nem spray, hanem kis kompresszoros, hogy hangosabb legyen :-D ) fúj egy foltot. Nappal aztán látom, hogy a folttal jelölt póznákat vizsgálják műszerekkel, és cserélik/javítják amit kell rajtuk. Nálunk hogy is működik ez??? Nappal felkapcsolják az egész környék világítását, és szépen egész nap elbíbelődnek a javítással... Melyik is éri meg jobban?

3.: hogy maradjunk a repülésnél, sógorok, Schwechat község. Szerinted hány lakos jelentgeti fel a repteret, hogy hangos??? Megsúgom, egy sem! Sőt! Ha nyaralni mennek, nem autóznak 1-2-3 ezer km-t, hanem felülnek a hangos repülőre, mert ugyan biztos van akit zavar, aki már nem akarja hallani a hangjukat, de ha tényleg oda kerül a sor, inkább elköltözik, mert a reptér már akkor ott volt, amikor ők még csak apukájuk gondolatában léteztek...

 

Aztán hazajövök, és vár a levél: mehetek be az önkormányzathoz, mert az akkor még bekerítetlen telkemen a templonba vezető utat egy kb Tatárjáráskor született néni levágja, és elhaladva a rotweilerem kennelje mellett megijed, mert az elvetemült tömeggyilkos eb ugat! Bementem, elmondtam a hölgynek, hogy még jó, hogy nem nyávog a kutya, legközelebb menjen be hozzá, és beszélje meg vele!!!

 

Kb ennyi a tapasztalatom a híres nyugati hozzáállás és a hazai között.

 

Előzmény: Szabó Sándor Halásztelek (262)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.28 0 0 276

Ismét valótlanság!

A 70-es évek elején ezerrel dolgozott Tököl. A PG is.

Repült a magyar, meg a ruszki a reptér ellentétes oldaláról. Volt ott éles szolgálat, kiképzés, rgép üzemidős és nagyjavítás, utána berepülések, teher forgalom jó nagy vasakkal, VIP fuvarozás, minden.

Tudom, mert jártam hivatásból sokszor ott.

Amit te akarsz elhitetni, az a 80-as évek legvége volt.

Előzmény: Szabó Sándor Halásztelek (248)
Clidey Creative Commons License 2010.11.28 0 0 275

"...mérhetetlenül primitív megnyilvánulásokat kellene végre elfelejteni és úgy egymás mellett élni, hogy próbáljuk meg a másikat figyelembe venni..."

 

Mégis miféle "egymás mellett élés"-ről hadoválsz te itt?! Ha rajtad múlna, már rég fel lenne parcellázva az egész reptér, és ipari park meg mittudoménmégmicsoda lenne a helyén! Mer' az szerinted csöndes! Igaz, a közúti forgalom - és az azzal járó környezetszennyezés - a duplájára-triplájára emelkedne, de sebaj, az téged sosem zavart!!!

 

Komolyan kezdelek irigyelni; ez a legegetverőbb problémád hogy milyen zaj jön a fejed fölül...hogy az árak az egekbe szöknek miközben a fizetések a béka segge alatt, a nyugdíjak szintén, ott zsebelnek ki téged a törvény mögé bújva ahol csak tudnak - az persze nem érdekel téged, hisz eltörpülnek az A2 légtér okozta problémád mellett! Bravó!!!

Előzmény: Szabó Sándor Halásztelek (272)
Vgyuri Creative Commons License 2010.11.28 0 0 274

Miként tudjuk, más a választási (célból tett) igéret és más a reálpolitika. A zöldellő kutyafuttató nem fizet helyi adót, csak a működő vállalkozás.

 

Az isklakör pedig nem egy csőtollal kirajzolt vonal, olyan csak a rajzon van. A valóságban ez csak orientál, a tényleges vonalvezetést a magasság, sebesség, oldalszél stb. alapján a pilóta állapítja meg. És bár szerinted a gépek össze-vissza mennek Szigethalom felett, megnyugtatlak, hogy a kifutópálya vonalára kivánnak rácsatlakozni valahol. Sorbanállás esetén pl. ki közelebb, ki távolabb.

Előzmény: Szabó Sándor Halásztelek (268)
Szabó Sándor Halásztelek Creative Commons License 2010.11.28 0 0 273
Előzmény: sdragon (271)
Szabó Sándor Halásztelek Creative Commons License 2010.11.28 0 0 272

Ha most azt várod, hogy bontsuk fel és vessük be, nem nyert a dolog. A műrepülő légtér semmiképpen sem való ide, a 300m alatt repülő és a kijelölt útvonaltól eltérő pilótákkal szemben meg igen kemény fellépést várnék az üzemeltető részéről, hiszen neki kellene a lakosság védelmében a rendet fenntartani a területen. Jelenleg sokszor Érd óvárosa, Százhalombatta felett repkednek, letérve a kijelölt iskolakörről, illetve a leszállást sem a kijelölt iskolakörön, hanem Szigethalom lakott területei felett szokták végezni (érdekes módon amikor pl. az egyik szigethalmi ismerősöm elkezdte őket videóra venni rögtön tudták, hogy hol van a kijelölt útvonal). Van egy két szép fotó már az interneten, ahol pl. látszik, hogy egy-egy gép éppen 20-30m-el a Duna felett lesi a halakat.

Amikor megírtam a nyílt levelemet az egyik okos műrepülő pilóta bejött a házam fölé a kijelölt műrepülő légtéren kívülre, hogy megtiszteljen egy kifejezetten nekem bemutatott gyakorlattal (nem volt rajta bika, nehogy valaki félreértse). Az ilyen jellegű mérhetetlenül primitív megnyilvánulásokat kellene végre elfelejteni és úgy egymás mellett élni, hogy próbáljuk meg a másikat figyelembe venni.

Előzmény: sdragon (270)
sdragon Creative Commons License 2010.11.28 0 0 271

Ha Te ennyire naiv vagy, akkor ne vezess egy ilyen egyesületet. Nagyon szép dolog a Főépítész elképzelése, hogy repülőtér funkció nélkül maradjon meg a zöld felület. Szerinted ki lez az aki a terület örzését karbantartását finanszírozza? Szerintem senki.

Mi fog történi? Ha elveszik a légteret, ahogy Ti szeretnétek, akkor a repülőtér jelenlegi tulajdonosa, ha van esze, eladja a területet különböző fejlesztőknek, akik logisztikai központokat, bevásárló centrumokat fognak oda építeni. Ennek következtében a kamion forgalmatok legalább megduplázódik, de akár meg is háromszorozódhat. Autók, kamionok fognak menni éjjel-nappal.

Ezt szeretnétek? Ez már Élhető Környezet számotokra?

Hurrá, Gratulálok!!!!

Előzmény: Szabó Sándor Halásztelek (268)
sdragon Creative Commons License 2010.11.28 0 0 270

Akkor Te az Élhető Környezet nevében mit tennél a repülőtérrel?

Előzmény: Szabó Sándor Halásztelek (268)
Szabó Sándor Halásztelek Creative Commons License 2010.11.28 0 0 269

Kedves sdragon!

 

A helyi önkormányzatok, mint szakhatóságok a saját környezetvédelmi rendeleteik alapján megtagadhatják a szakhatósági hozzájárulásukat a lakosság védelmében. Ha egy Önkormányzat megtagadja a szakhatóságit, nem lehet légtérkijelölés. Röviden ennyi.

Előzmény: sdragon (267)
Szabó Sándor Halásztelek Creative Commons License 2010.11.28 0 0 268

Kedves sdragon!

 

Amikor beköltöztek a reptéren évi párszáz műveletet végeztek. Tököl városa nyilatkozatot tett, hogy nem fogja a későbbiekben fejleszteni a reptéri funkciókat. A műrepülő légtér kijelölésekor már ott laktak az emberek, így a műrepülő légtérnek kellett volna az itt élőkhöz igazodnia. Az önkormányzati törvény alapján az önkormányzatoknak a területükön állandó lakcímmel rendelkező emberek érdekeit kell nézni és nem lehet fontosabb egy beköltöző vállalkozás érdeke a korábban ott lakó emberek érdekénél.

Ajánlom az ÁNTSZ leveléből idézetteket átolvasni a következő cikkben:

http://www.elhetokornyezetunkert.hu/hirek/tokol/furcsasagok-tokoli-rendezesi-tervbol

Előzmény: sdragon (265)
sdragon Creative Commons License 2010.11.28 0 0 267

Mit vársz a környezetvédelmi vizsgálattól? Jó, ha tudod, hogy a jelenleg Tökölön repülő műrepülőgépek, mint az Extra-300, sokkal kevesebb káros anyagot bocsájt ki, mint az utakon járó autók, kamionok.

A kamion forgalom ellen miért nem tiktakozol?

Előzmény: Szabó Sándor Halásztelek (264)
Vgyuri Creative Commons License 2010.11.28 0 0 266

És te hallgattad a rádiózást? Biztosan tudod, hogy a repirányító nemkérte meg (AFIS-nak nincs joga utasítani) a műrepülő gépet, hogy pihenjen egy kicsit, ne jöjjön 500 méter alá, amíg a Cessna fel nem száll, ki nem fordul?

 

Anno 1986-90 között a hajdúszoboszlói reptéren úgy folyt az iskolakörön a kiképzés, hogy felette 900 méteren repültek a debreceni  MiG-ek a saját iskolakörükön. Ezt hívják magassági elkülönítésnek.

Előzmény: Szabó Sándor Halásztelek (263)
sdragon Creative Commons License 2010.11.28 0 0 265

Igaz, hogy a légtér alatt élnek, de tudták hova költöznek. Pontosan ez a baj a hozzáállásotokkal. A repülőtér ott van már hetven éve és az odaköltözök tudhatták hol fogják leélni az életüket.

Vagy ha Te Siófokon élnél feljelentenéd a strandolókat, mert zajongásuk miatt nem tudsz pihenni?

Érdekes hozzáállás.

Előzmény: Szabó Sándor Halásztelek (259)
Szabó Sándor Halásztelek Creative Commons License 2010.11.28 0 0 264

Alapvetően a légtérrel az a bajom, hogy törvénysértően volt kijelölve. Szerintem egy ilyen környezetvédelmi megelőző vizsgálatok és a helyi önkormányzatok szakhatóságí hozzájárulása nélül az itt élők nyakába tett légtérnek nem lehet létjogosultsága Európában. Rosszul gondolnám?

Előzmény: Vgyuri (261)
Szabó Sándor Halásztelek Creative Commons License 2010.11.28 0 0 263

Kedves Vgyuri!

 

Igen, meg lehetne tenni, de nem teszik meg. Ha esetleg voltál itt Tökölön akkor ezt te is tapasztalhattad, ha éppen műrepültek. Az itteni pilótáknak ilyen a hozzáállása:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=105234854&t=9075825

Előzmény: Vgyuri (260)
Szabó Sándor Halásztelek Creative Commons License 2010.11.28 0 0 262

Azért szeretném, ha valaki meg tudná adni egy ilyen légtér helyét, hogy össze tudjuk hasonlítani az A2-vel, hány ember él és milyen távolságban tőle. Nem hiszem el, hogy Európában még egy ilyet engedélyeztek volna, pláne nem a lakosság és a helyi önkormányzatok bevonása nélkül. Ugye ismeritek az ombutsmani vizsgálatot az ideiglenesen kijelölt Duna feletti légtérről. Az Ombutsman is kimondta, hogy meg kellett volna keresni szakhatóságként az önkormányzatokat, de ott se tették meg.

Előzmény: Vgyuri (256)
Vgyuri Creative Commons License 2010.11.28 0 0 261

Tehát neked nem a repülőkkel van a bajod, hanem a légtérrel, akár van benne repülő, akár nincs :-)

Előzmény: Szabó Sándor Halásztelek (259)
Vgyuri Creative Commons License 2010.11.28 0 0 260

Úgy, hogy nem engedik felszállni az egyiket. Esetleg el lehet küldeni a műrepülőt a Duna felőli sarokba, az iskolakörözőt meg ellenkező irányú körre utasítani, de ez már csak szükségmegoldás, nagyon gyakorlott és fegyelmezett pilótákkal.

 

Egy műrepülés meg ritkán tart 25-30 percig folyamatosan, mert azt az emberi szervezet sem bírja, és nincs is értelme, mert a versenyen a leghosszabb szám sem több, mint 5 perc.

Előzmény: Szabó Sándor Halásztelek (257)
Szabó Sándor Halásztelek Creative Commons License 2010.11.28 0 0 259

Tehát ők nem a légtér alatt élnek? :D Furcsa logika... :D

Előzmény: Vgyuri (258)
Vgyuri Creative Commons License 2010.11.28 0 0 258

Számold meg te, és közöld az eredményt. A tököli reptéri lakótelepet meg hagyd ki, az ott lakók egy élő repülőtérre költöztek be.

Előzmény: Szabó Sándor Halásztelek (254)
Szabó Sándor Halásztelek Creative Commons License 2010.11.28 0 0 257

Az évi 11 000 művelet mellett még ott vannak az iskolaköröző gépek, amik ugye akár 10 kört is megtesznek egy művelet alatt. Mivel a reptér kihasználtsága nem egyenletes, csúcsigőben kb 2-3 percenként is követik egymást a gépek. Egy-egy műrepülés akár 25-30 perces is lehet. Hogyan is biztosítható, hogy műrepülés alatt ne legyen más a kijelölt légtérben?

Előzmény: Vgyuri (251)
Vgyuri Creative Commons License 2010.11.28 0 0 256

Mivel Nyugat-Európa sűrün lakott hely, minden műrepülő légtér körül vannak lakott helyek. És valószínüleg alatta is laknak szórványosan.

 

Már próbáltam keresni leírást, de nem olyan egyszerű, mert eszerinti kigyűjtést nem találtam.

Előzmény: Szabó Sándor Halásztelek (253)
Vgyuri Creative Commons License 2010.11.28 0 0 255

ahol ráadásul a normális műrepülőbox terület sincs meg?

 

Már tisztáztuk, hogy a műrepülőbox nem jogi kategória. A pilóta dönti el, hol fog repülni. Ha ez versenyen nem egyezik a kijelölt box-szal, akkor lepontozzák. Az R1,5km körben pedig bőven elfér az 1*1 km-es box.

Előzmény: Szabó Sándor Halásztelek (247)
Szabó Sándor Halásztelek Creative Commons License 2010.11.28 0 0 254

A tököli lakótelepen, ami teljes egészében a kör alatt van 3 000 ember lakik. Halásztelken 9 000 ember. Akkor mennyi lehet a körön belül?

Előzmény: Vgyuri (250)
Szabó Sándor Halásztelek Creative Commons License 2010.11.28 0 0 253

Tudsz egy ilyen helyet mondani nekem a kijelölt légtér helymeghatározásával?

Előzmény: Vgyuri (252)
Vgyuri Creative Commons License 2010.11.28 0 0 252

Vannak olyan műrepülő légterek Európában, amit sűrün lakott területek vesznek körül.

Előzmény: Szabó Sándor Halásztelek (218)
Vgyuri Creative Commons License 2010.11.28 0 0 251

Az bizony előfordulhat.

 

Sajnos nem olyan sűrű Tökölön a forgalom, és a műrepülés sem, hogy pár perces várakozást el ne viseljenek.

 

Ezt is megoldaná az A2 eltolása az általam javasolt irányba, akkora pálya fölé nem nyúlna be a kijelölt box. Tulajdonképpen az A2-nek nem körnek kellene lenni, hanem egy 2000 méter oldalhosszú négyzetnek, vagy hasonlónak, a közepén a versenyszabályzat szerint"felfestett" boxxal  500-500 méter tűréssel.

Előzmény: Szabó Sándor Halásztelek (217)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!