Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Landsmann_ Creative Commons License 2024.04.16 0 0 69360

Szívesen.

Előzmény: abes (69359)
abes Creative Commons License 2024.04.16 0 0 69359

Jó lett, köszönöm.

 

Előzmény: Landsmann_ (69357)
abes Creative Commons License 2024.04.15 0 0 69358

Köszönöm.

Előzmény: Landsmann_ (69357)
Landsmann_ Creative Commons License 2024.04.15 0 0 69357

7332

Előzmény: abes (69356)
abes Creative Commons License 2024.04.15 0 0 69356

Sziasztok!

 

Most én kérnék kódot, egy jó kis magnóhoz. :-)

Papi71 Creative Commons License 2024.04.06 0 0 69355

Köszönöm a segítséget.

Előzmény: ViZo72 (69354)
ViZo72 Creative Commons License 2024.04.05 0 0 69354

Szia!

 

https://suzukat.prokee.hu/ignis/karosszeria/oldalkarpit/

 

Gondolom a 7-8-9-es számú alkatrészekről van szó.

 

Hivatalos magyar nevét nem tudom de a fordító "oldalsó küszöb koptatónak" fordítja.

 

Előzmény: Papi71 (69353)
Papi71 Creative Commons License 2024.04.04 0 0 69353

Sziasztok!

Valaki meg tudná mondani mi a hivatalos neve annak a műanyag takarónak, ami a hátsó ajtó kinyitásakor a küszöbnél a kábeleket borítja?

ViZo72 Creative Commons License 2024.04.02 0 1 69352

Vagy még mindig nem értem vagy Te nem találtad meg, mert szerintem az ott van az ábrán nem?

 

https://snipboard.io/iGlHvL.jpg

Újonnan elég húzós ára lenne, ha elérhető lenne...

https://www.suzukialkatresz.com/Suzuki-Ignis-tetodiszlec-bal-gyari-eredeti-suzuki

Bontottan talán nagyob az esély valahol...

https://www.suzuki-bonto.hu/webshop.php?ShopID=2008

 

 

  

Előzmény: 210-es (69350)
abes Creative Commons License 2024.04.02 0 0 69351

Bontóban keress.

Előzmény: 210-es (69350)
210-es Creative Commons License 2024.04.02 0 0 69350

 

Esőviz elvezető  vagy tető síkjában lévő díszléc,  fekete műanyag a tető síkjával van egyvonalban..

Sajnos az én tudásommal alkatrészek között nem találom , a tetőn mindent hoz ami most nem kell.

Előzmény: ViZo72 (69349)
ViZo72 Creative Commons License 2024.04.01 0 0 69349

Hűha. Vajon mire gondolsz műanyag betét alatt a tetőn?

 

A tetőlétra műanyag záróelemeire?

Itt keresgéld hátha megtalálod:

(A cikkszámokkal azért óvatosan, találtam már hibásat itt.)

 

https://suzukat.prokee.hu/ignis/karosszeria/tetokarpit/

 

 

Előzmény: 210-es (69348)
210-es Creative Commons License 2024.03.31 0 0 69348

Hali !

 

A tetőn lévő 2 db. műanyag betét milyen néven és hol kapható, kell-e ragasztani. Országúti közlekedés közben az  egyik önálló útra kelt szeretném pótolni.

Fishor Creative Commons License 2024.03.29 0 0 69347

Akkor a w5w? Az jó. Az van. Akkor holnap kicserélem. :) köszi! 

Előzmény: abes (69344)
abes Creative Commons License 2024.03.29 0 0 69346

Így van.

Előzmény: t.lantos (69345)
t.lantos Creative Commons License 2024.03.29 0 0 69345

És talán 5db

Előzmény: abes (69344)
abes Creative Commons License 2024.03.29 0 0 69344

Üveg foglalatú 5W-os van benne, mint elől a helyzetjelzőben.
Két oldalt benyomós patent tartja a lámpát ha jól emlékszem.

Előzmény: Fishor (69343)
Fishor Creative Commons License 2024.03.29 0 0 69343

Sziasztok! 

 

A 3. féklámpámban az egyik égő kiégett. Azt lehet külön cserélni, vagy az egész féklámpát cserélni kell? 

 

Üdv: Fishor 

szekfizsolt Creative Commons License 2024.03.15 0 0 69342

Úgy néz ki, semmi baja nincs a szenzornak. Ma reggel nézegettem, hogyan lehetne leszedni, majd felfedeztem, hogy a pillangó szelep túloldalán egy csatlakozó nincs rendesen a helyére nyomva…

És láss csodát, elmúltak a panaszok.

Nagyon köszönöm a segítséget!

ViZo72 Creative Commons License 2024.03.14 0 0 69341

Az alapjárat valóban elmászhat ha leveszed az akkusarut.

Idővel, ahogy használod újratanulja majd, néha viszont addig is leállhat egy-egy megállásnál (utcasarkon vagy lámpánál).

Én inkább azt csináltam, hogy teljesen hidegen indítottam be, hiszen hidegen úgysem áll le az emelt fordulatszám miatt, majd megvártam, hogy üzemmelegre melegedjen.  

Nyilván ahogy melegszik, folyamatosan csökkenti a fordulatszámot, sőt alapjárati érték alá is lemegy amikor már elég meleg, de aztán visszaküzdi magát amikor rájön, hogy ez már túl kevés lesz.

Ilyenkor vársz még 1-2percet hogy stabilizálódjon és onnantól jó lesz elvileg.  Már ha minden más is jó persze...

 

Előzmény: szekfizsolt (69339)
szekfizsolt Creative Commons License 2024.03.14 0 0 69340

A Unix-nál, Zsu-nál, Autodoc-nál is órajárásával megegyező forgásirányú jeladó van. Honnan tudhatom, hogy biztosan jó-e a kocsimhoz?

szekfizsolt Creative Commons License 2024.03.14 0 0 69339

Nem is oldotta meg. :( Ma leszedtem a légszűrő gumi csövét, megnézegettem a pillangószelepet - teljesen tiszta. Befújkáltam féktisztítóval, de teljesen feleslegesen, nem volt mit tisztítson. Le volt szedve az akku saru közben. Visszatettem, beindítottam, azóta nincs alapjárat, vagy kb. 400 körül ketyeg...

Az a bajom, hogy nem tudom mivel kimérni. A hibakód P0122, ami alacsony feszültséget jelent elvileg a fojtószelep érzékelőben.

Ha szükséges, veszek egy fojtószelep érzékelőt, de nem hiszem, hogy az alacsony feszültséget megoldja. Vagy igen? Lehet annak a hibája?

Előzmény: Landsmann_ (69336)
abes Creative Commons License 2024.03.13 0 0 69338

Zajos a jel vagy tüskés...

Előzmény: Landsmann_ (69336)
Landsmann_ Creative Commons License 2024.03.13 0 0 69337

Nem az 1-2 lábak között van a fix érték, hanem az 1-3 között. Elírtam az előbb. 

Előzmény: Landsmann_ (69336)
Landsmann_ Creative Commons License 2024.03.13 0 0 69336

Én nem mondanám típushibának egy olyan jelenséget, ami az autó 20 éves korában jelentkezik. :) Nem jellemző hiba egyébként. A tisztítással véleményem szerint nem sokra fogsz menni, mert az az érzékelő egy potméter. Azon nincs mit takarítani, azt cserélni kell. A kopásból eredő kontakthiba a normális elhasználódás része. Műszerrel ellenőrizhető egyébként az állapota, de nem igazán ad eredményt a részleges gázpedállenyomás hatására. Ebből nem derül ki a kontakthiba, esetleg egy analóg műszerrel. Ellenállásmérésbe állítva a műszert (20 kohm tartományba) az érzékelő 2-3 kivezetése között 20 ohm és 6 kohm között kell változni a szelep nyitásával. 1-2 lábak között fix 4-6 kohm. Azért analóg műszerrel, mert ezzel nyomon lehet követni az ellenállásérték változását. Folyamatos érték változásnak kell lennie. A pedál nyomásával visszaengedésével nő illetve csökken az ellenállásérték. Ha valahol a műszer mutatója leesik, majd visszaugrik, na akkor ott tényleg kontakthiba van. Digitális műszerrel ez nem követhető nyomon, legfeljebb nagyon-nagyon lassú pedálnyomással és visszaengedéssel. 

Előzmény: szekfizsolt (69335)
szekfizsolt Creative Commons License 2024.03.13 0 0 69335

Köszönöm szépen a választ. A fojtószelep jeladó hibára azt mondta egy szaki, hogy típushiba. Takarítsam ki a fojtószelepet és környékét, utána jó lesz. A hétvégén megcsinálom, aztán meglátjuk. 

A hiba egyébként azz ajár, hogy hidegen-melegen nagyon lassan esik vissza a fordulatszám, ennek köszönhetően melegszik jobban szerintem a motor is. Jelentősége olyan szempontból tényleg nincs, hogy kapcsol a venti és 90 fokon stabilan tartja a vizet. Majd a fojtószelep takarítás után meglátjuk, változik-e.

Előzmény: ViZo72 (69333)
Landsmann_ Creative Commons License 2024.03.12 0 0 69334

Amíg vízhőfok jelző a szokott értéket mutatja, addig nincs jelentősége hogy milyen gyakran kapcsol be a ventilátor. A motor leállítása után meg éppen mindegy, hogy a gyújtást visszaadjuk, hogy még menjen a ventilátor, mert akkor már csak a hűtőben lévő folyadékot hűti, keringés már nincs a rendszerben.

Előzmény: ViZo72 (69333)
ViZo72 Creative Commons License 2024.03.12 0 0 69333

Szia!

Szintén 2003-as Ignisem van.

A hibakódot és okát nem tudom, nekem sosem volt még ilyen (250.000km).

A hűtőventilátor viszont valóban sokszor bekapcsol nálam is.

Kb. 16-20km-ről jövök haza munkából.  Amikor megállok a kapubejáróban alapjáraton járó motorral, amíg kinyitom a kaput, garázsajtót (max. 2 perc), előfordul, hogy Nekem is bekapcsol, miközben 12-13 fok van. Nem mondom, hogy normális de nem tragédia. Az évek során talán mintha már gyakrabban kapcsolna be. Lehet, hogy fárad vagy elkoszolódott valami érzékelő. 

 

Ez a ventilátorbekapcsolás egyébként "utólag" is elő tud fordulni, pl. amikor hazaérve már beálltam udvarra, leállítottam de valamiért 1-2percen belül újra rá kell adnom a gyújtást (pl. szélvédőmosáshoz spriccelés), ilyenkor gyakran előfordul, hogy beindul és még megy 1 percig a hűtés. (Nyáron 10-ből 9-szer.) Én ilyenkor inkább hagyom hadd menjen, hűtse le amit akar. :-)

 

Úgy rémlik ez már az autó újkorában is téma volt, hogy sokat megy a ventilátor.

Állítólag az egyik szerelő kötött rá egy ellenőrző lámpát, hogy menet közben is lássa mikor indul be és állítólag még akár 90-nél is bekapcsolt.

Szóval lehet, hogy kicsit alulméretezett a hűtőrendszer vagy túl érzékeny a hőfokmérő. 

Szerencsére túlmelegedés még nálam sosem volt, akármennyire is volt meleg nyáron. (Mondjuk hőségben azért óvatosabban is hajtom.)

 

Azt nem merem mondani, hogy ne is törődj vele, talán érdemes lenne megnézetni. (Én is kezdem sokallni, hogy hűvösben is bekapcsol.)

Előzmény: szekfizsolt (69332)
szekfizsolt Creative Commons License 2024.03.11 0 0 69332

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni. Tegnap vettem egy 2003-as Ignist és hazafelé úton kigyulladt a motor hiba lámpa. Hívtam az előző tulajdonost (13 évig használta előttem), mondta, hogy már máskor is előfordult, majd eltűnt. P0122 hibakódot adott ki - Fojtószelep helyzetérzékelő hiba - a hétvégén megnézegetem, hátha el van koszolódva valami (kitöröltem, ma nem jött elő). A második, ami furcsa, hogy hidegen beindított motorral 20 percet megyek vele és bekapcsol a hűtőventillátor. Ez normális? Nem hengerfejes, a víz nem olajos, az olaj nem vizes, nem füstöl és gőzöl, szépen indul, szépen jár. Azért furcsa, mert ha most 12 fokban megy, akkor mi lesz 35 fokban nyáron? A választ és a segítséget előre is köszönöm.

Landsmann_ Creative Commons License 2024.03.08 0 0 69331

7292

Előzmény: Rlak (69330)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!