A tetőn lévő 2 db. műanyag betét milyen néven és hol kapható, kell-e ragasztani. Országúti közlekedés közben az egyik önálló útra kelt szeretném pótolni.
Úgy néz ki, semmi baja nincs a szenzornak. Ma reggel nézegettem, hogyan lehetne leszedni, majd felfedeztem, hogy a pillangó szelep túloldalán egy csatlakozó nincs rendesen a helyére nyomva…
Az alapjárat valóban elmászhat ha leveszed az akkusarut.
Idővel, ahogy használod újratanulja majd, néha viszont addig is leállhat egy-egy megállásnál (utcasarkon vagy lámpánál).
Én inkább azt csináltam, hogy teljesen hidegen indítottam be, hiszen hidegen úgysem áll le az emelt fordulatszám miatt, majd megvártam, hogy üzemmelegre melegedjen.
Nyilván ahogy melegszik, folyamatosan csökkenti a fordulatszámot, sőt alapjárati érték alá is lemegy amikor már elég meleg, de aztán visszaküzdi magát amikor rájön, hogy ez már túl kevés lesz.
Ilyenkor vársz még 1-2percet hogy stabilizálódjon és onnantól jó lesz elvileg. Már ha minden más is jó persze...
Nem is oldotta meg. :( Ma leszedtem a légszűrő gumi csövét, megnézegettem a pillangószelepet - teljesen tiszta. Befújkáltam féktisztítóval, de teljesen feleslegesen, nem volt mit tisztítson. Le volt szedve az akku saru közben. Visszatettem, beindítottam, azóta nincs alapjárat, vagy kb. 400 körül ketyeg...
Az a bajom, hogy nem tudom mivel kimérni. A hibakód P0122, ami alacsony feszültséget jelent elvileg a fojtószelep érzékelőben.
Ha szükséges, veszek egy fojtószelep érzékelőt, de nem hiszem, hogy az alacsony feszültséget megoldja. Vagy igen? Lehet annak a hibája?
Én nem mondanám típushibának egy olyan jelenséget, ami az autó 20 éves korában jelentkezik. :) Nem jellemző hiba egyébként. A tisztítással véleményem szerint nem sokra fogsz menni, mert az az érzékelő egy potméter. Azon nincs mit takarítani, azt cserélni kell. A kopásból eredő kontakthiba a normális elhasználódás része. Műszerrel ellenőrizhető egyébként az állapota, de nem igazán ad eredményt a részleges gázpedállenyomás hatására. Ebből nem derül ki a kontakthiba, esetleg egy analóg műszerrel. Ellenállásmérésbe állítva a műszert (20 kohm tartományba) az érzékelő 2-3 kivezetése között 20 ohm és 6 kohm között kell változni a szelep nyitásával. 1-2 lábak között fix 4-6 kohm. Azért analóg műszerrel, mert ezzel nyomon lehet követni az ellenállásérték változását. Folyamatos érték változásnak kell lennie. A pedál nyomásával visszaengedésével nő illetve csökken az ellenállásérték. Ha valahol a műszer mutatója leesik, majd visszaugrik, na akkor ott tényleg kontakthiba van. Digitális műszerrel ez nem követhető nyomon, legfeljebb nagyon-nagyon lassú pedálnyomással és visszaengedéssel.
Köszönöm szépen a választ. A fojtószelep jeladó hibára azt mondta egy szaki, hogy típushiba. Takarítsam ki a fojtószelepet és környékét, utána jó lesz. A hétvégén megcsinálom, aztán meglátjuk.
A hiba egyébként azz ajár, hogy hidegen-melegen nagyon lassan esik vissza a fordulatszám, ennek köszönhetően melegszik jobban szerintem a motor is. Jelentősége olyan szempontból tényleg nincs, hogy kapcsol a venti és 90 fokon stabilan tartja a vizet. Majd a fojtószelep takarítás után meglátjuk, változik-e.
Amíg vízhőfok jelző a szokott értéket mutatja, addig nincs jelentősége hogy milyen gyakran kapcsol be a ventilátor. A motor leállítása után meg éppen mindegy, hogy a gyújtást visszaadjuk, hogy még menjen a ventilátor, mert akkor már csak a hűtőben lévő folyadékot hűti, keringés már nincs a rendszerben.
A hibakódot és okát nem tudom, nekem sosem volt még ilyen (250.000km).
A hűtőventilátor viszont valóban sokszor bekapcsol nálam is.
Kb. 16-20km-ről jövök haza munkából. Amikor megállok a kapubejáróban alapjáraton járó motorral, amíg kinyitom a kaput, garázsajtót (max. 2 perc), előfordul, hogy Nekem is bekapcsol, miközben 12-13 fok van. Nem mondom, hogy normális de nem tragédia. Az évek során talán mintha már gyakrabban kapcsolna be. Lehet, hogy fárad vagy elkoszolódott valami érzékelő.
Ez a ventilátorbekapcsolás egyébként "utólag" is elő tud fordulni, pl. amikor hazaérve már beálltam udvarra, leállítottam de valamiért 1-2percen belül újra rá kell adnom a gyújtást (pl. szélvédőmosáshoz spriccelés), ilyenkor gyakran előfordul, hogy beindul és még megy 1 percig a hűtés. (Nyáron 10-ből 9-szer.) Én ilyenkor inkább hagyom hadd menjen, hűtse le amit akar. :-)
Úgy rémlik ez már az autó újkorában is téma volt, hogy sokat megy a ventilátor.
Állítólag az egyik szerelő kötött rá egy ellenőrző lámpát, hogy menet közben is lássa mikor indul be és állítólag még akár 90-nél is bekapcsolt.
Szóval lehet, hogy kicsit alulméretezett a hűtőrendszer vagy túl érzékeny a hőfokmérő.
Szerencsére túlmelegedés még nálam sosem volt, akármennyire is volt meleg nyáron. (Mondjuk hőségben azért óvatosabban is hajtom.)
Azt nem merem mondani, hogy ne is törődj vele, talán érdemes lenne megnézetni. (Én is kezdem sokallni, hogy hűvösben is bekapcsol.)
Segítséget szeretnék kérni. Tegnap vettem egy 2003-as Ignist és hazafelé úton kigyulladt a motor hiba lámpa. Hívtam az előző tulajdonost (13 évig használta előttem), mondta, hogy már máskor is előfordult, majd eltűnt. P0122 hibakódot adott ki - Fojtószelep helyzetérzékelő hiba - a hétvégén megnézegetem, hátha el van koszolódva valami (kitöröltem, ma nem jött elő). A második, ami furcsa, hogy hidegen beindított motorral 20 percet megyek vele és bekapcsol a hűtőventillátor. Ez normális? Nem hengerfejes, a víz nem olajos, az olaj nem vizes, nem füstöl és gőzöl, szépen indul, szépen jár. Azért furcsa, mert ha most 12 fokban megy, akkor mi lesz 35 fokban nyáron? A választ és a segítséget előre is köszönöm.