Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

umnyo Creative Commons License 14 órája 0 0 150463

Téli hatótáv növelés szaunával és egy kis tüzifával...

Erre szerezz hazánkban engedélyt és menj vele úgy, hogy a helyszínen nem lőnek le :-)

https://www.facebook.com/watch?v=1003322911928992

napoli008 Creative Commons License 2 napja 0 0 150462

Én is így autózok a pályán, nem sietek sehova és inkább indulok 10 perccel előbb. 

Mondjuk 120-150 km teszek meg jellemzően a pályán és nem napi munkám része....

Előzmény: a8lang (150461)
a8lang Creative Commons License 3 napja 0 0 150461

Gondolom a pálya neked 110-et jelent, mindenféle nagyobb gázadást mellőzve.

Előzmény: Hobbit_G (150460)
Hobbit_G Creative Commons License 5 napja -2 1 150460

Ez mindig hozzáállás kérdése. 

Ugyan csak scross, vidék vegyesbe megáll 5.2l fogyival 4 személlyel, 4wd mellett, 1.4t motorral. 20cm hasmagasság mellett ne is olyan rossz ez sztem. A pálya az ami a suvoknak nem kedvez, ott ez már ker vagy 6.7-et is xd

Előzmény: pizo (150458)
Panzerbear Creative Commons License 5 napja 0 0 150459

Most már, korábban meg VW-es módszerrel ott kellett hagyni, valamit mutyikoltak vele, aztán ugyan olyan szar volt mint előtte és lehetett várni a következő frissítést...

Rettenetes sok ügyfelet vesztettek a nagyon gyatra kezdéssel...hiába voltak az első kínai kereskedői és szerviz hálózattal rendelkező márka Ausztriával, nagyon nagyon rossz hírt szereztek maguknak a felkészületlenségükkel.

Előzmény: pizo (150456)
pizo Creative Commons License 5 napja 0 0 150458

Gyakorlatban jól teljesített, nekem meg tetszik/tetszett. Én pedig a SUV-októl vagyok készen, nagy homlokfelület, rossz alaktényező, aztán megy csodálkozás, hogy miért fogyaszt sokat (benzin, gázolaj, áram, tökmindegy).   

 

Zoli

Előzmény: Panzerbear (150448)
pizo Creative Commons License 5 napja 0 0 150457

Tartósan nem használtam, az MG-nél az egyik cégautó volt. 16-17 körülire jött ki, de nagyrészt ECO módban, a legmagasabb reverzálási fokozaton.

Sport módban nyáron, sok gyorsítással 19 körül.

 

Zoli  

Előzmény: kiggyo (150445)
pizo Creative Commons License 5 napja 0 0 150456

Folyamatosan van szoftverfrissítés. Mindegyik modellre.

 

Zoli

Előzmény: Panzerbear (150454)
VéPeti Creative Commons License 5 napja -1 0 150455

Valszeg akkor a flottásunk még az MG4 környékén fordult le a márkáról. Most viszont van náluk egy Hunyadi Inster, azt poénból elkérem tőlük, hogy vajon a kisautós ev fíling hova juthatott az e-cytigo óta. Aszonták városban elkarcoltak vele 12-13 körül, az a 49 es akkuval nem is olyan rossz produkció.

Előzmény: Panzerbear (150454)
Panzerbear Creative Commons License 6 napja 0 0 150454

Én követem az MG csoportokat németül. A korai modellekkel rettenetesen sok gond volt (ZS, MG5, Marvel R). Sok szoftveres, néha csak apróságok, de ugye garanciális, szerettek volna a tulajok javítást. A szervizek totálisan felkészületlenek voltak, soha semmit nem tudtak megoldani, sokan fél éveket vártak egy koccanás , vadgázolás után alkatrészekre, javításra. mostanra az ilyen negatív bejegyzések eltűntek és az MG4-et kimondottan szeretik a tulajok, ezeken már valami frissebb lehet a szoftver is.

Előzmény: VéPeti (150453)
VéPeti Creative Commons License 6 napja -1 0 150453

Nincs semmi előítéletem a márka iránt, de a flottásunk eddig más témákban, márkáknál sem mondott hülyeséget, úgyhogy hiszek nekik.

Előzmény: Panzerbear (150452)
Panzerbear Creative Commons License 6 napja 0 0 150452

A frissebb fejlesztések pedig jók. Én MG 4-et mernék venni

Előzmény: VéPeti (150451)
VéPeti Creative Commons License 6 napja -1 1 150451

MG5 fogyasztás, város, 35 fok, klíma, eco/normál mód, 3-as fokozatú haszonfékezés/visszatáplálás: 11,2-11,3 kWh

 

Az jól hangzik. Sajnos még nem próbáltam ki, viszont a flottásunk azt mondta, hogy MG-ben ne gondolkodjunk.

Előzmény: pizo (150444)
Panzerbear Creative Commons License 6 napja 0 0 150450

Ami szintén nem rossz. De azért azt hozzá kell tenni hogy ez egy kis autó, kis motorteljesítménnyel, kis akukkal.

Előzmény: Slam Jr. (150446)
Panzerbear Creative Commons License 6 napja 0 0 150449

A kínaiak előnye lesz, hogy gyorsabban reagálnak, adnak ki új típusokat, modelleket, frissítéseket. Tesla van 2 globális típus, meg pár jelentéktelen. Nincsenek más karosszéria változatok. A BYD, MG és a többiek meg lassan lefedik a teljes palettát.

Lesz / van pl Seal 06 DM-i Kombi...Nekem szinte mindig kombi autóim voltak. Ha az ára megfelelő lesz, nem mint az Astrának, akkor még elképzelni is el tudnám. 

A tesla kihagyta a kombi vagy 5 ajtós Model 3-at...

 

Előzmény: VéPeti (150443)
Panzerbear Creative Commons License 6 napja 0 0 150448

Na mondjuk az MG 5 az pont az ami egyáltalán nem tipikus új autó érzetét kelti, kb ilyen mint egy Golf VI, csak nem olyan jók az arányai és nagyobb benn a kijelző (de kb ugyan olyan szar a szoftver mint ami miatt a VW-t oly sokat ostorozták...bennem fel is merült, hogy nem e valami közös projekt)

Előzmény: pizo (150441)
naiv_ Creative Commons License 2025.05.06 -2 0 150447

 

Az önvezetésről, fogalmatlanoknak:

 

https://www.portfolio.hu/gazdasag/20250506/balesetet-okozott-az-amazon-robottaxija-759313#

 

Érdemes megnézni az átépített Toyotát, úgy néz ki, mint egy szörnyeteg, egy sereg dudorral... mégsem megy a dolog...

Nem olyan egyszerű ez, mint ahogyan az analfabéták elképzelik...

Slam Jr. Creative Commons License 2025.05.06 0 1 150446

A Spritmonitor szerint a nagyátlag 19 (de inkább 20) kWh 29 autó adata alapján.

Előzmény: pizo (150444)
kiggyo Creative Commons License 2025.05.06 0 2 150445

Olyan ez mint a 4 litert fogyasztó Passat TDI. Meg lehet csinálni y egyszer-egyszer, de mennyi a hosszútávú fogyasztásod (mióta kijött a gyárból)?

Előzmény: pizo (150444)
pizo Creative Commons License 2025.05.06 0 0 150444

MG5 fogyasztás, város, 35 fok, klíma, eco/normál mód, 3-as fokozatú haszonfékezés/visszatáplálás: 11,2-11,3 kWh

 

Zoli  

 

 

Előzmény: VéPeti (150443)
VéPeti Creative Commons License 2025.05.06 -1 2 150443

Egyetértek, előbb-utóbb teljesen beérik a kínai cuccok a teslát, de jelenleg nem tudják még azt amit a tesla. Pedig tegyük hozzá hogy pl az M3 egy minimum 8 éves modell, tehát volt idő lekoppintani. Nekem pl fontos a fogyasztás és a hatótáv. A byd seal-t használva, ami egébként már majdnem megfelelt volna, rohadtul nem értettem, hogy miért erőlteti folyamatosan mindkét motort, amikor egy normál sebességet tartva az egyiket simán ki lehetne kapcsolni, ahogy ezt a tesla teszi. Van akinek ez nem fontos, de nekem fontos volt hogy így 20 fölött fogyasztott, ami nálam a no go kategória.

Előzmény: kiggyo (150442)
kiggyo Creative Commons License 2025.05.06 0 0 150442

Nem a tesla a sztár, sok megoldás nem tetszik benne. Valószínűleg nem is lesz Teslám, inkább valami kínai cucc, de azért még van még mit lekoppintaniuk.

Sok dologban felhasználói szempontból előttük jár a tesla, kiforrottabb és valahogy működik is.

Előzmény: pizo (150441)
pizo Creative Commons License 2025.05.06 0 0 150441

Ok, tudjuk, hogy a Tesla a sztár.

 

De azért ülj bele egy MG5-be (még a kombiba), próbáld ki, és új mondj véleményt az MG-ről. (Amúgy meg: GM technológia, angol formatervezés, német/BOSCH elektronika, csak Kínában készül).

 

Zoli

Előzmény: kiggyo (150439)
pizo Creative Commons License 2025.05.06 0 0 150440

Hanyattdőlnél, ha látnád a CATL milyen információkat ír le mind az NMC, mind az LFP akkukról (több órás gyári oktatásokon vettem részt) - csak ezt az autógyártók nem adják tovább a szervizeknek és az ügyfeleknek. 

 

Zoli   

Előzmény: kiggyo (150439)
kiggyo Creative Commons License 2025.05.05 0 1 150439

Azért inkább hallgatnék a Tesla manuálra mint egy YT videóra :-)

Ahogy fórumokon olvasom félévente elég feltölteni jobban, az pedig megtörténik nálad is.

Szóval ez elég user-friendly így, ellentétben az MG féle megoldással.

Előzmény: VéPeti (150438)
VéPeti Creative Commons License 2025.05.05 0 0 150438

Tehát a Teslát nem kell 230V-ról itatni sokáig hogy elvégezze ezt a feladatot. Ami jó hír, mivel sokaknak nincs is lehetősége 230V töltésre, az utcán áll az autó. 

 

Igen, tényleg jó volt a yt videó, csak én akkurátusan próbáltam betartani a tesla manualban leírtakat, ami meg ennek a tök ellentétét ajánlja. Ezexerint jóval többször kellett volna fullra töltenem.

A töltés itthon meg nem gond, 3 fázison tölt a Tesla wallbox 11kW-on.

Előzmény: kiggyo (150424)
kiggyo Creative Commons License 2025.05.05 0 0 150437

Ide lesz a meleg, jó olvasást:

https://totalcar.hu/tanacsok/villanypasztor/2023/08/29/hogyan-mukodik-a-bms-/

 

Ha jobban érdekel angol nyelvű leírás van sok, onnan fejtettem vissza a BMW i3 BMS működését is.

Előzmény: Capt.IQ229 (150436)
Capt.IQ229 Creative Commons License 2025.05.05 -2 0 150436

(az aktív/passzív balanszolás lényege hogy hálózaton van-e)

 

 

Dehogy lényege, hol volt erről szó.

Arról volt szó, hogy 100 féle balanszolás létezik.

Nálad az egysíkú gondolkodásod, csak az elfűt/nem fűt el módozatokat tudja feldolgozni.

Úgy kezdtem, NE RAGADJ LE.

Nem vitázom veled, mert még kitiltattatsz, ahogy szoktad.

AZt sem kérdezem meg, hogy azt a pár A-t pár V-on szorozva hova fűti el, hova lesz annyi meleg?

Hagyd a fracba, menj valami értelmeset csinálni. Kezdődik a sorid...

Előzmény: kiggyo (150435)
kiggyo Creative Commons License 2025.05.05 0 1 150435

De egyébként mindegy is, már megint belefutottam abba hogy írsz egy marhaságot (az aktív/passzív balanszolás lényege hogy hálózaton van-e), aztán elkanyarodunk mindenfelé hogy tereld a témát.

Megyek inkább valami értelmes dolgot csinálni, szevasztok.

Előzmény: kiggyo (150434)
kiggyo Creative Commons License 2025.05.05 0 0 150434

Bammeg, olyan vagy mint a chatGPT. 

Magabiztosan állítasz olyanokat amivel nem vagy képben.

 

Mutasd már meg melyik teslában van aktív balanszolás?

 

Én eddig modelS és BMW i3 akkukkal dolgoztam, mindkettő passzív volt. Olyan profik az autóipari cellák hogy a több éve balanszolás nélkül használt i3 akkujaim cellái között százados eltérések vannak. 2014-es az akku.

A jó celláknak minimális balanszolás kell, azt meg megoldják passzívan, olcsón és biztonságosan. 

 

Ne az AliExpress-es LFP cellákból indulj ki, azoknak új koruktól kezdve kell aktív balanszolás mert szarok.

 

Szóval, melyik Tesla balanszol aktívan?

Előzmény: Capt.IQ229 (150432)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!