A plug-in hibrid addig lehetett vállalható alternatíva amíg nem tudott az ipar tényleg univerzális tisztán elektromost kitermelni. Azóta igazából a két szék közé esett. Egy modern belsőégésű motoros autó, különösen a sima hibridek, már tiszták és takarékosak. A villanyautók pedig egyre kevesebb kompromisszummal járnak.
Hogy mivel fognak szállítani? Tudtommal a teherautókat nem érinti még tervben sem a belsőégésű motorok tiltása...
Amúgy meg ha kicsik a távolságok, simán szállíthat elektromos is...
Mindenki azt vesz, amit akar, nem kapja, veszi. Tény, hogy minden ami egy csepp benzint is fogyaszt, az zsákutca, mert be lesz tiltva, de nem azért mert nem jó megoldás. Kíváncsi leszek mivel fognak csomagot szállítani dízel nélkül Európában.
Nyilván azért veszik, hogy legyen mibe olajat cserélni, meg túl kényelmes a tankolás, kelljen tölteni is. Érzed hogy a rotorod milyen magasra vitt a többiek fölé?
Megint egy sarkos kijelentés, aminek semmi alapja nincs: a kombi a sedannál talán népszerűbb, de kihalóban lévő állatfaj az is. Minden kategóriát felzabálnak a SUVok és a Crossoverek. Azért nincs elektromos kombi, mert nincs valódi igény rá: akinek kombi kell, az ma inkább vesz egy SUVot.
Vagy mondjuk akinek számít hogy a városban ne járjon a motorja, kint viszont ne legyenek kompromisszumai. Valamint aki tényleg nem akarja egy dieselmotor mindenféle kockázatát vállalni, a műszakiaktól kezdve a kitiltjuk a városbólig.
Fogalmad sincs arról, milyen egy plugin, fogalmad sincs arról, miért vesznek az emberek plugint, nem ismered a piacon lévő plugineket, de akkora arccal osztod róluk a nem létező eszed, hogy az egészen elképesztő.
Azt hozom ki belőle, amit eredetileg is állítottam, hogy zsákutca a plug-in...A 10 éve megjelenő tiszta EV-böl is már most több fogy, úgy hogy rengeteg népszerű kategóriában még nem is lehet kapni, mint pl kombit...
Hát, azért van egy logikád bazmeg, hogy gyakorlatilag a 8,9 és a 9,1 közül klihozod azt, hogy előbbi csak kaumból van és nem veszi senki, bezzeg a villany a jövő, és amúgy csak drága (noha ezt a számot is úgy lehet hozni, hogy keményen dotálják az eladásaikat). Asszem tényleg felesleges veled vitatkozni, újra rá kell jönnöm.
Az elektromos eladások 40%áról van szó, úgy, hogy általában a pluginek nem kapnak semmiféle támogatást, a tisztán elektromosokkal ellentétben. Hogy mennyivel arról lehet vitatkozni, de hogy javulna még tovább is ez az arány ha mindkettőt piaci áron kéne megvenni, azt azért kijelenthetjük.
2021-ben az európai piacon 40% volt a benzines autók aránya, 19,6% a HEV (hála a sok kamuhibridnek), 19,6% a dieselek aránya és 9,1% BEV, 8,9% PHEV.
vagyis még a villanyautóból is többet adnak el már, pedig azok drágák, nem gyártják öket még nagy volumenben és nagyjából 10 éve jelentek meg a piacon....
Szóval szerinted egy diesel hasonlít a legjobban egy pluginre, amelyekből elvétve van dízel (A franciák próbálkoztak vele, mérsékelt sikereket felmutatva), a 90%uk benzinmotoros. Nem inkább te izzadsz vért hogy valahogy be tudd bizonyítani azt, amiről amúgy semmiféle tapasztalatod nincs, csak ordenáré hülyeségeket beszélsz róla?
Ja, nyilván, nem azt hasonlítjuk hozzá ami leginkább hozzá hasonlít, hanem keresgessünk addig amíg találunk valamit ami tényleg sokkal szarabb nála :-)
Ez se igaz, a plugin Toyotákból is egyre több van. Az más kérdés, hogy pl a Priusból nem volt értelme plugint csinálni, mert városban evett 4-4,5 körül, ott tényleg elég nehéz volt visszahozni az árkülönbséget.
De ma már az akku is olcsóbb, kisebb és könnyebb, el lehet rakni normálisan és a felára sem olyan borzasztó hogy ne lehessen akár gazdaságossági alapon is választani.
A plugin a jelen. Hogy a jövő mi, azt meg majd meglátjuk.
Ez egy dízel autó, ráadásul a kulturálatlanabbak közül. Esetleg keresd meg a benzines párját, aztán majd beszélgetünk.
Arra elegánsan nem reagáltál, hogy a plugin kb 100 kiló pluszt hordoz, ami nagyjából egy ember meg a cucca, miközben egy villanyos sokkal több felesleges súlyt cipel, ha épp a kapacitásának nem használod ki csak egy kis részét.
A piacnak arra nincs szüksége, amit nem vesz meg kellő darabszámban. Ehhez képest a plugineket veszik. Az alibi EVket, mint pl a Mazdáé, na az tényleg csak azért van, hogy legyen, nem is veszi senki.