Rengeteg a fejlődés és van aki leírja ez ügyben a megélt tapasztalatát is, mert több verziót kipróbált, birtokolt.
Meglátásom szerint pl. egy ID3-4 nem rúg labdába még most sem egy M3-al. 2024-et tekintve. És nem -csak- az ára miatt.
Benzine sszarokat meg hagyjuk. Értelmes használható MEGBÍZHATÓ típus gyakorlatilag nem létezik. Pénztemető mindegyik, vagy problémahalmaz. EVk ezeket (igen még a nemteszlák java is) átlépték már most is.
A belső tér minősége azért sokat fejlődött a highland-ban, de már a faceliftnél is. A design nem tetszik valakinek azt megértem, de a minőség az egy újban már eléggé rendben van egy átlag autóhoz képest. A német autókhoz képest is, persze nem egy német full bőr csomagos luxusautóhoz kell hasonlítani. Zajkomfort is sokkal jobb a highlandban mint a régiben. Facelift is jobb sokkal mint a pre face, de valahogy a szélzaj magas a model3-ban(highlandot nem próbáltam még) nagy tempónál, zavaró 150 felett de főleg 200 felett. Plaid-ben(új S) elfogadható a zajszint még 230-250-nél is. 180-200-as kényelmes utazótempónál már már csendesnek mondanám. Futóműve is egy álom autópályán. Model3-at nem szeretem 200 felett. Y meglepően jól viselkedik 180-200-nál is és a zajszint , és szélzaj is sokkal jobb mint a model3. Valahogy én meg ICE-t nem tudnék már venni, meg minőségileg se tetszenek a német autók.(nem a full bőrcsomagos 150-200ezer eur-os-ra gondolok).
Most pl veszünk hamarosan egy kabriót, ha lenne EV akkor azt venném. De nincs és évi pár ezer km-re egy benzinest is be lehet vállalni. Camaro lesz 2017-2018 V8 valószínű, esetleg v6 ha találok olyat ami elfogadható az fél áron van és nem megy rosszul. De a v8-nak jó hangja van, csendes módban meg csendes. Végignéztem a kabriókat de nem tudnék megvenni semmit. BMW nem tetszik egyik se ebben az árkategóriában, meg nem akarok megbízhatatlan elromlós autót. Merciből se tetszik a C, S kabrió tetszene de az meg drága. Audi is nagyon ronda meg szar a belseje,nehéz venni bármit is.
Infiniti kabrió tetszik de csak egy autó van ami vételre érdemes, az ember nem adja 10 alatt, és az baromi sok egy olyanért, még ha az autó egyébként rendben van és nagyon szép akkor is.
Nem tudok mindről nyilatkozni, a C-maxban megy. Zabál is mint a rohadás, 5kw télen :D Olyankor azért öröm ha 20 km-t elmegy alattam, nyáron simán kihozom belőle a 30-35öt.
Mondjuk mivel a Tesla, főleg az M3, egyébként autóként még mindig a középkategória alját se éri el, kb bármi amit ennyiért lehet kapni. Mert a zajkomfortja még a faceliftesnek se jó, a futóművét se nagyon tudom értékelhetőnek tekinteni, a belső tér designját és minőségét meg tényleg hagyjuk, az a kezdetek óta szar, és nem is fog változni. A Teslának vannak erényei, de azok leginkább a szoftvere és a hajtáslánca, és itt vége is, minden másban nagyjából minden más jobb nála. Nálam pl teljesen kizárt a jelen modellpalettájukról bármi, mert egész egyszerűen mint autó, nekem értékelhetetlen.
ICE technikánál volt mit eladni újdonságként, ugye motorok-technika környezetvédelmi reszelgetése, utascella biztonsági fejlesztései. EV-nél semmi ilyesmi, lehet átdizájnolni a gördeszka-platformot borító lemezt, aztán ennyi.
Egy EV-nél csak facelift van....a dizájnon kívül nincs mit fejleszteni igazán, a felszereltséggel-teljesítménnyel-akkuval lehet talán játszani valameddig. Az EV igazából az autózás vége lesz, ha győzik akksival, utána már kb az antigravitáció jöhetne mint váltótechnika.
Az a baj, hogy nem ez van a papírba árazva, nagyon nem. A végtelen növekedés és profit van beárazva, ehhez képest már a VW-nek is nagyobb a profitja, mint a teslának. (A VW prémium márkákról ne beszéljünk, mert ott 2-3-as szorzó van), viszont még mindig többet ér a tesla mint a VW, csak így már nagyon nehezen magyarázható, hogy miért.
Pár éve ment itt a nagy hurráoptimizmus, hogy itt bizony 50-100%-os növekedések lesznek és még azt is kiszámolta valami okos (gondolom berci), hogy jövőre már csak elektromos kocsit adnak el. Ehhez képest egy picit telítődni látszik a piac, a tesla az utolsó két negyedévben irgalmatlan árcsökkenésekkel próbálja fenntartani a darabszámokat (de még így is csökken) illetve simán bement a mamutok alá profitrátában.
Lehetne mondani, hogy nincs itt semmi látnivaló, teljesen normális gazdasági folyamatok ezek (mert tényleg azok), csak az itteni kognitív disszonancia volt képtelen ezt felfogni, most meg veled kell vitatkozni, hogy miért is siralmas ez az eredmény. Olvass elemzéseket (és ne a teslaratin), és rájössz, hogy ez most nem jó.
Semmit nem beszéltem a csődről, szóval ne gyere ezzel a faszsággal, az van, hogy messze alulmúlta a várakozásokat a tesla.
> A szükséges lépéseket meg azonnal véghez is vitték,
Ez megint egy vitatható állítás, baromira nem azokat rúgták ki, akiket kellett volna és nem az a szükséges lépés, hogy árat csökkentsenek. Modelleket kellene piacra dobni (a CT ilyen szempontból egy jó trollkodás) de könyörgök, a TM3 is 7 éves model, hagyjanak a faceliftekkel, mert a fanokon kívül a lőtéri kutya nem tudja megkülönböztetni az újat a régitől, a "prémium" szegmensük meg igazi őskövületek. Ha fenn akarják tartani az eladásokat, akkor időnként frissíteni kell a palettát, erre baromi kevés a facelift.
Ja, csökkent a bevétel 9 %-al, a profit 18%-al, a kiadás nőtt 37%-al, de még így is nyereséges. De már nem olyan kimagaslóan, inkább az ágazati átlagnak megfelelő az Operating margin, az 5,5%-al, (11,4 volt tavaly) . Ez még azért nagyon messze van a csődtől, amit újfent belengettek a számokat nehezen értelmezők...
A szükséges lépéseket meg azonnal véghez is vitték, mint árcsökkenés, létszám leépítés...ha más nem is változik, csak ettől javulni fog a következő negyedév.