Nem tudok mindről nyilatkozni, a C-maxban megy. Zabál is mint a rohadás, 5kw télen :D Olyankor azért öröm ha 20 km-t elmegy alattam, nyáron simán kihozom belőle a 30-35öt.
Mondjuk mivel a Tesla, főleg az M3, egyébként autóként még mindig a középkategória alját se éri el, kb bármi amit ennyiért lehet kapni. Mert a zajkomfortja még a faceliftesnek se jó, a futóművét se nagyon tudom értékelhetőnek tekinteni, a belső tér designját és minőségét meg tényleg hagyjuk, az a kezdetek óta szar, és nem is fog változni. A Teslának vannak erényei, de azok leginkább a szoftvere és a hajtáslánca, és itt vége is, minden másban nagyjából minden más jobb nála. Nálam pl teljesen kizárt a jelen modellpalettájukról bármi, mert egész egyszerűen mint autó, nekem értékelhetetlen.
ICE technikánál volt mit eladni újdonságként, ugye motorok-technika környezetvédelmi reszelgetése, utascella biztonsági fejlesztései. EV-nél semmi ilyesmi, lehet átdizájnolni a gördeszka-platformot borító lemezt, aztán ennyi.
Egy EV-nél csak facelift van....a dizájnon kívül nincs mit fejleszteni igazán, a felszereltséggel-teljesítménnyel-akkuval lehet talán játszani valameddig. Az EV igazából az autózás vége lesz, ha győzik akksival, utána már kb az antigravitáció jöhetne mint váltótechnika.
Az a baj, hogy nem ez van a papírba árazva, nagyon nem. A végtelen növekedés és profit van beárazva, ehhez képest már a VW-nek is nagyobb a profitja, mint a teslának. (A VW prémium márkákról ne beszéljünk, mert ott 2-3-as szorzó van), viszont még mindig többet ér a tesla mint a VW, csak így már nagyon nehezen magyarázható, hogy miért.
Pár éve ment itt a nagy hurráoptimizmus, hogy itt bizony 50-100%-os növekedések lesznek és még azt is kiszámolta valami okos (gondolom berci), hogy jövőre már csak elektromos kocsit adnak el. Ehhez képest egy picit telítődni látszik a piac, a tesla az utolsó két negyedévben irgalmatlan árcsökkenésekkel próbálja fenntartani a darabszámokat (de még így is csökken) illetve simán bement a mamutok alá profitrátában.
Lehetne mondani, hogy nincs itt semmi látnivaló, teljesen normális gazdasági folyamatok ezek (mert tényleg azok), csak az itteni kognitív disszonancia volt képtelen ezt felfogni, most meg veled kell vitatkozni, hogy miért is siralmas ez az eredmény. Olvass elemzéseket (és ne a teslaratin), és rájössz, hogy ez most nem jó.
Semmit nem beszéltem a csődről, szóval ne gyere ezzel a faszsággal, az van, hogy messze alulmúlta a várakozásokat a tesla.
> A szükséges lépéseket meg azonnal véghez is vitték,
Ez megint egy vitatható állítás, baromira nem azokat rúgták ki, akiket kellett volna és nem az a szükséges lépés, hogy árat csökkentsenek. Modelleket kellene piacra dobni (a CT ilyen szempontból egy jó trollkodás) de könyörgök, a TM3 is 7 éves model, hagyjanak a faceliftekkel, mert a fanokon kívül a lőtéri kutya nem tudja megkülönböztetni az újat a régitől, a "prémium" szegmensük meg igazi őskövületek. Ha fenn akarják tartani az eladásokat, akkor időnként frissíteni kell a palettát, erre baromi kevés a facelift.
Ja, csökkent a bevétel 9 %-al, a profit 18%-al, a kiadás nőtt 37%-al, de még így is nyereséges. De már nem olyan kimagaslóan, inkább az ágazati átlagnak megfelelő az Operating margin, az 5,5%-al, (11,4 volt tavaly) . Ez még azért nagyon messze van a csődtől, amit újfent belengettek a számokat nehezen értelmezők...
A szükséges lépéseket meg azonnal véghez is vitték, mint árcsökkenés, létszám leépítés...ha más nem is változik, csak ettől javulni fog a következő negyedév.