Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Cymantrene Creative Commons License 10 perce 0 0 107771

Na. Az Opelt még a két háború közt, '29-ben vette meg a GM az alapító örököseitől, és most a GM-től '17-ben a PSA. Ez azért nem a "mindenkié volt már".

Előzmény: toromon36 (107769)
mica-r Creative Commons License 30 perce 0 0 107770

Ha csúsztak, akkor sem lényeges. Más is késik, akártöbbet is. Eléggé sietős volt ez az egész projekt, később lesz ez készen. 

(vagy ahogy egyre divatosabb: soha nem leszkészen, majd jön a modellváltás...)

Előzmény: ghosty9 (107765)
toromon36 Creative Commons License 2 órája 0 0 107769

Az autógyártók már rég szenvednek, például az opel már mindenkié volt. Az is megdöbbentő, ami a motorblokkok körül folyik. 

Előzmény: Pomber Béla (107761)
fastest mentalist Creative Commons License 2 órája -1 0 107768

Az idén is milliárdos veszteségbe futottak bele ZEV-kredit nélkül.

 

Természetesen ez sem igaz.

De ha igaz is lenne a ZEV kredit eladhatóságát sem az idénre tervezi eltörölni.

Aztán meg a 100évesek pont e-nélkül is nagy szarban lesznek, ez kb. csak a kegyelemdöfés lesz egyik másik dízelfüstben szundikálónak.

Előzmény: Pink Fluffy Unicorn (107746)
fastest mentalist Creative Commons License 2 órája 0 0 107767

Teljesen igazad van. Ma már nem is igazán a modellkínálat a legnagyobb akadály, hanem még mindig az akku.

Még a teszla sem tud annyi akkut a kocsik alá tolni amennyi kellene. 100éveseket is ez a cipő szorítja, csak jobban és valószínűleg még sokkal tovább.

Előzmény: Kard (107742)
TraguAre Creative Commons License 2 órája 0 0 107766

Szerintem nem kellett a Tesláknak beépülni az utcaképbe, mivel egyik formaterve sem egy nagy durranás. Rossznak sem mondanám őket, olyan semmilyenek. Kivéve azt a békaképűt, az szemből nagyon nem jön be. 

Előzmény: ghosty9 (107764)
ghosty9 Creative Commons License 3 órája 0 0 107765

"kivéve a VW mert benyalták az ID3-at és elcsúsztak vele."

 

Hú mit fogsz ezért itt kapni! Nem csúsztak egy percet se, zérót, a németek a szuperemberek, minden mindig úgy van, mint ahogy tervezik. :-)

 

(Na jó, lehet, hogy nem mindig, csak hirtelen senki nem tud ellenpéldát.)

Előzmény: Kard (107742)
ghosty9 Creative Commons License 3 órája -1 0 107764

Tegnap családostul voltunk valami boltban; direkt figyeltem, sem nejem, sem a "gyerek" (lassan 13 éves) nem kapták föl a fejüket, mikor elsétáltunk egy Model S mellett. (Nejem nem egy autórajongó, de azért teljesen hidegen sem hagyják az autók; talán már mondtam, neki van erősebb autója, nem is kicsit.)

 

Simán beépültek az utcaképbe, és hát nem a pestibe.

 

Ja, a másik, hogy péntek este láttam egy BMW 4-es kupét (rá volt írva az oldalára eleve), oldalról nagyon eltalálták. Aztán kíváncsiságból megnéztem már az elejét is.

 

Hábazmeg, de most tényleg. Mit is mondhatnék, németek meg a formatervezés. :-)

szilvatövis Creative Commons License 4 órája -3 0 107763

Van aki úgy képzeli a villanyautó gyártók versenyeznek egymással az eladásokban. A szembenállás jelenleg csak látszólagos, a versenyt azok nyerik akik a belsőégésűeket győzik le.

Hamarosan újra szintet lép a közdelem, újabb szegmensben kap az ICE hajtás versenytársat.

https://electrek.co/2020/11/27/tesla-volkswagen-compete-new-affordable-electric-cars/

szilvatövis Creative Commons License 4 órája -3 0 107762

Semmi jelentősége hogyan kalkulálnak az autógyárak.

Aki ismeri a gazdasági törvényszerűségeket az tudja hogyan kalkulálhatnak ehhez még azt sem kell tudni autó-, vagy fényképezőgép, vagy karóra gyárról van szó. Amikor jön a váltás vagy váltasz, vagy mész a kukába ennyire egyszerű. 

 

Előzmény: Pink Fluffy Unicorn (107760)
Pomber Béla Creative Commons License 4 órája -2 1 107761

Nem érted.

Nem a konkrét számokról van szó. Arról van szó, hogy létezik, van olyan termelési mennyiség, ahol megroppan a gyártás.

 

A mai autógyártás piszokul ki van hegyezve gazdaságilag. Ez azt is jelenti, hogy a gazdaságossági határ nagyon közel van a termeléshez. Az én sejtésem az, hogy 25-30% visszaesésnél van az a határ, amit már nem bírna ki egy átlag autógyár. Nem a Ferrari az iszonyatos profitrátájával, hanem egy Opel Ford, satöbbi.

Előzmény: Pink Fluffy Unicorn (107760)
Pink Fluffy Unicorn Creative Commons License 4 órája 0 2 107760

Sajna a cikkírónak a leghalványabb fogalma sincs hogyan kalkulálnak a gyárak. Azt meg azért kellene tudni ahhoz hogy akár csak durván is saccolgatni tudjon. 

Előzmény: Pomber Béla (107756)
FRANKYE. Creative Commons License 4 órája 0 0 107759

A müködött után az " érzésre" lemaradt.

Volt autómata váltós autóm 8 sebességes bolygókerekes és 7 sebességes DSG-s is. Nekem azok nem jöttek be. 

Már ott "elvéreztek" mikor az udvarról kiálltam az utcára ami egy emelkedő.

Előzmény: Wicked Belzebub (107757)
FRANKYE. Creative Commons License 5 órája 0 0 107758

Mondjuk ez a "felpörög és bőg" nem zavar mert van aktív zajelnyomás: hangszóróból ellenfázisú hang jön és kioltja a zajt.

Az új Lexusokban is van ilyen,  szerintem a Toyotákban is.

Előzmény: Wicked Belzebub (107754)
Wicked Belzebub Creative Commons License 5 órája 0 1 107757

“IS300H-t vezettem az úgy müködött mint egy normál autó váltója.“

Elotte automata Accordom volt. Nem, nem osszehasonlithato a ketto. 
Amennyiben az “egy normal auto valtoja” alatt egy normal benzines CVT-t ertesz, akkor igen. De egy automatatol kurva messze van. 

Előzmény: FRANKYE. (107755)
Pomber Béla Creative Commons License 5 órája -1 0 107756

A méretgazdaságossági fejtegetések messze nem azok.

Előzmény: Pink Fluffy Unicorn (107745)
FRANKYE. Creative Commons License 5 órája 0 0 107755

Idézőjelben volt a váltás amikor írtam róla. Nyilván nem fog úgy menni mint egy turbós bmw.

Előzmény: Wicked Belzebub (107753)
Wicked Belzebub Creative Commons License 5 órája 0 0 107754

“A karbantartás olcsóságát se felejtsd ki.“

 

Ez mondjuk nagyon nagy erv mellette. Meg az ertektartas...

Előzmény: FRANKYE. (107749)
Wicked Belzebub Creative Commons License 5 órája 0 1 107753

Tudom, hogy todod, ezert csodalkozom ezen a valtas dolgon. Tudom emulalni, de az azert lofasz :( 

Előzmény: FRANKYE. (107751)
FRANKYE. Creative Commons License 5 órája 0 0 107752

Minek nézzem videón mikor vezettem ilyet? 

Előzmény: Wicked Belzebub (107750)
FRANKYE. Creative Commons License 5 órája 0 0 107751

Emulálta a váltást fordultszám változással. Még " váltani" is tudtál. Akkor a tied nem ilyen ezek szerint.

Tudom , hogy müködnek  a Toyota/Lexus hibridek. :)

Előzmény: Wicked Belzebub (107750)
Wicked Belzebub Creative Commons License 5 órája 0 1 107750

felporgott, valtott, felporgott? Ne mar...

Ez pont ugyanolyan, mint egy Prius, csak erosebb. Lepadlozod felporog, trtja a fordulatszamot es megy. Nezz meg gyorsulas videokat rola. Nem valtogat az semmit. 

Előzmény: FRANKYE. (107749)
FRANKYE. Creative Commons License 5 órája 0 0 107749

A tiednél nem lehet ezt kiküszöbölni? IS300H-t vezettem az úgy müködött mint egy normál autó váltója. Felpörgött váltott felpörgött......még kézzel is lehetett "váltani" a kormányról.

Ha több erő kell GS450h? Az megy. A karbantartás olcsóságát se felejtsd ki. 

Hiába szegény emberek Lexus hibriddel járnak. :) 

Előzmény: Wicked Belzebub (107748)
Wicked Belzebub Creative Commons License 5 órája 0 3 107748

En meg csak ket eve hibridezek, meg ugy gondolom, hogy a Lexusom “igazi hibrid”, de jelen helyzetben meg mindig ugy gondolom, ha lesz es megtehetem, akkor 5-6 ev mulva, amikor majd esedekes lesz, en bizony inkabb visszaulnek egy benzines turbos fasza automata valtos autoba. Mondjuk egy 340 ix kategoriaju auto johetne, de az mar nem az en penztarcam, szoval alom marad. Evi 8-9000 km-nel kvazi mindegy a fogyasztas. 
Jol meg a Lexus, szo se rola, meg elvezem az alacsony fogyasztast, meg EV modban a halk suhanast, de nagyobb gazadasra a tulzott keslekedes es a CVT-re jellemzo magas fordulatszam meg mindig idegen tolem. 

Előzmény: FRANKYE. (107747)
FRANKYE. Creative Commons License 5 órája 0 0 107747

Ha valaki használt " igazi" hibrid autót az nem akar már mást es nem csak a fogyasztás miatt.

Tapasztalat.

Előzmény: NapMedve (107743)
Pink Fluffy Unicorn Creative Commons License 5 órája 0 3 107746

"A teszla már meglesz nélküle"

 

Az idén is milliárdos veszteségbe futottak bele ZEV-kredit nélkül.

 

", vagy gyártanak saját jogon EV-t."

 

Pontosan ez történik. 

Előzmény: fastest mentalist (107740)
Pink Fluffy Unicorn Creative Commons License 5 órája -1 2 107745

Konkrét ostobaságok szerepelnek a cikkben, megint.

Előzmény: Pomber Béla (107737)
Pink Fluffy Unicorn Creative Commons License 6 órája -1 3 107744

Ez a kijelentés akkor lenne igaz ha a Tesla vásárlók korábbi Audi-Merci-BMW vásárlók voltak.  Nade minimális német prémium vásárló vált Teslára.

Előzmény: GPS (107728)
NapMedve Creative Commons License 6 órája -1 3 107743

Szerény véleményem szerint az ellenérzést a következő dolgok szülik:

  1. Túltolt marketing - EV mindenek felett. Valamiért azt akarják elhitetni, ez majd megoldja az emberiség gondjait.
  2. Az Euro1-6 közti szignifikáns egészségjavulást nem nagyon látom a világban. Érzésre pl a dohányzás megdrágítása, reklámok tiltása, nemdohányzók védelme, ill a kampányok és emiatti visszaszorulása szerintem jelentősebb. De nem guglizok hozzá adatokat. Mindnesetre az Euro1 1992-ben lépett érvénybe, az 28 éve volt. Komplett generáció(k) nőttek fel azóta...
  3. Korlátozott használati kör, elhallgatott hatótáv, elegáns legyintéssel elintézett töltési idők.
  4. Megint drágábbá tett autók
  5. Nem piaci viszonyok közt jön létre a kereslet. Az ember nem azért vesz mild/igazi/phev autót, mert feltétlenül ilyet szeretne, hanem mert nincs más. Kiskapu a gyártónak a betarthatatlan normák eléréséhez.
  6. A városlakók közlekedését nem így kéne megreformálni, az országúton, pályán autózót meg nem szolgálja ki. 

De ez csak az én meglátásom.

 

Elfogadom ugynakkor, hogy a mesterséges kereslet generálás hozza azokat a darabszámokat, amiért talán már megéri foglalkozni vele és újabb innovációkba fektetni. Lássuk be, egy diesel motoros autóhoz képest rengeteg kompromisszumot kíván. Persze nem mindnekinek. Woody Allen pl soha nem hagyta el New Yorkot saját állítása szerint. Viszont erősen kétséges - megint csak szerintem - nem a közösségi közlekedést támogatni, helyette meg EV-be ülni. 

 

 

Előzmény: bananatree (107725)
Kard Creative Commons License 6 órája -1 2 107742

Már szinte mindegyik gyárt EV-t is és ott a rengeteg phev. Minden gyártónak van már legalább 1-2 villany modellje. VW-nál csoport szinte egy rakat, Taycan, ID3, eGolf, eUp, Skoda Citygo, Skoda Eniaq, Audi eTron. Meg jönnek az újabb modellek, Porsche Macan, ID4 és valamikor a közel jövőben ID2 és ID1. De ugyanígy a BMW-nek is ott az i3, iX3, i4 jön pár hónap múlva, plusz a rengeteg phev amit már minden modellből kaphatsz. Merci hasonló, a Franciáknál ott van az Astra és terstvérmodelljeik, a Renaultnál a Zoe stb. Ha megnézed egy-két kivételével egyik sem vett kvótát, kivéve a VW mert benyalták az ID3-at és elcsúsztak vele. Mellesleg a norvégoknál majdnem 1.5x annyi ID3 kelt el az idén mint Tesla Model 3 pedig csak szeptember közepén kezdték el árusítani. eTronból meg konkrétan 3x !!! annyi fogyott mint a Model 3-ból.

A mostani Tesla áremelés se fogja segíteni a keresletet. Egy LR Model 3 FSD-vel már 27M fölött van mire hazaér.

Előzmény: fastest mentalist (107740)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!