Elől ment egy felvezető autó, ő diktálta a tempót, de maximálisan figyelembe vette a miénket is. Síkon olyan 25-28-as volt a sebesség. Hátul ment mindíg a zárókocsi. Emelkedőkön volt, hogy 1 km-re megnyúlt a sor, de lejtőn bevártuk egymást.
A feladás mindíg belátáson alapult. Emlékszem, egyszer éjszaka, a szakadó esőben én kerültem a végére és nagyon megijedtem, hogy most kiesek, de végül fel tudtam zárkózni.
Szerintem ez a dolog a kitartásról és a szenvedésről szól és nem feltétlenül az erőről meg a gyorsaságról. Nekem nagyon bejött a tempó, mert én így szeretek bicajozni. ezzel (is) szerencsém volt.
Nem tudom, hogy pontosan hogyan működik a kiesési rendszer. Én úgy tapasztaltam, hogy ha valaki nem bírja, akkor saját maga belátja. Illetve hegytetőn és egyéb problémás részek után kölcsönös bevárás van. Én úgy emlékszem, hogy automata üzemmódban 23,5-es átlag jött ki 2004-ben. De nem mindig mért az órám, mivel elázott.
Tehát akkor mennyivel kell menni úgy kb.? Nem a teljes átlag érdekel, mert ugye abba a 0 km/h-s pihenések is benne lennének, hanem az, hogy mondjuk egy hosszu egyenes, sík uton mennyivel kell tartani a tempot, hogy ne essek ki?
Amúgy a felkészülés egyénenként változik. Csak megnyugtatásul mondom, hogy anno az én felkészülésem leghosszabb napi etapja 110 km volt. Viszont nagyon sokszor mentem korán reggel, éhgyomorral, pörgetősen, fél órákat és átestem pár extrém túrán (szakadó eső, kánikula, szél).
Hali !
Ebben az évben senki nem akarja teljesíteni a "flúgost"?
Junius elején a Velence 10x-en szeretnék indulni. Ha az megy , akkor talán indulok a Nagy Menetelésen is.
Áprilisban 100km , májusban 200km szakaszok teljesítése. Ennyi talán elég felkészülésnek.
[image1]
Ma olvastalak benneteket... Hát ez nagyon durva! Szoktam hébe-hóba bicajozni de ez... Hát igen...
Nekem talán menne a 24h alatt a 4oo km, de az is csak alvással. Idén Művészetek Völgyéről bicóval mentünk haza és nagyon szar volt. Csináltunk egy jó 20-as átlagot (95km), de a végén sokszor pillantottam kicsit hosszabbat. Még jó, hogy nem volt nagy forgalom... Ti hogy csináljátok, hogy nem alszotok el?!?
Tudomásom szerint a rendezőknek nincsen e-mail elérhetőségük. Az egyik főrendező (Papp Rudolf) mobilszáma a következő: 70/221-7971
Azért próbálok Neked válaszolni, mint egyszeres teljesítő.
- indulhat-e (jelenleg) 16 és fél éves fiú, tehát még úgymond kiskorú
Az indulásnál aláírtuk, hogy saját felelősségünkre veszünk részt az eseményen. Ezzel az egyik gond le van tudva, de kiskorú esetén mellékelni kellene egy szülői igazolást is. Ezenkívül én egyáltalán nem ajánlom ezt az igen kemény megmérettetést 18 év alatt.
- ha minden igaz, akkor igen, de biztosamibiztos, lehet-e MTB-vel menni? (26 'os)
Természetesen igen. Nem is egy ember teljesített már így.
- mennyi idő kell kb a felkészülésre, hogy kibirjam azt az útvonalat, ha tegyük fel, alapokról indulok. Eddig nem nagyon próbálkoztam, egyszer tekertem 40 km-t, annál még többet nem. Szóval erről a 40 km-ről melyik évi versenyre tudok felkészülni?
Most leírom az én példámat, talán úgy jobban átlátod a helyzetedet.
Én 2002-ben indultam. 1984-óta bicajoztam, a leghosszabb túrám 200 km-es volt. Soha nem bicajoztam túl sokat (2-3 ezer km/év), de igyekeztem nagyon rendszeres lenni. Tehát nem hagytam ki hónapokat és nem is tekeretem havi ezreseket. A teljesítménytúra előtt fél évvel elmentem egy sportorvoshoz és elmondtam neki, hogy mire készülök. Részletesen kikérdezett és meg is vizsgált. Utána összeállítottunk egy étrendet és egy edzéstervet. A lényeg, hogy ez a fenti paraméterek mellet csak az utolsó egy hónapban(!) került előtérbe. Addig mindent ugyanúgy csináltam, mint előtte.
Hozzátartozik a dologhoz, hogy nekem a Flúgos tempója nagyon bejött. Nem tudok folyamatosan viszonylag nagy sebességgel (30-40km/h) menni, de 20-28km/h-val letekertem az 500 km-t. Ezenkívül szeretek legalább másfél óránként megállni. Itt ez is stimmelt.
Tényleg egy kicsit kihalófélben vagyunk iylen versenyügyletben, de szerintem most csak azért, mert nincs éppen szezon. Majd 2005. júniusban-júliusban jobb lesz.
Az lenne a kérdésem, hogy a neten keresztül hol lehet infot kérni, illetve van-e emailcim, amire ha küldök levelet, akkor kapok egy felvilágositást?
Egész pontosan több kérdésem lenne:
- indulhat-e (jelenleg) 16 és fél éves fiú, tehát még úgymond kiskorú
- ha minden igaz, akkor igen, de biztosamibiztos, lehet-e MTB-vel menni? (26 'os)
- mennyi idő kell kb a felkészülésre, hogy kibirjam azt az útvonalat, ha tegyük fel, alapokról indulok. Eddig nem nagyon próbálkoztam, egyszer tekertem 40 km-t, annál még többet nem. Szóval erről a 40 km-ről melyik évi versenyre tudok felkészülni?
Úgy látom, hogy haldoklik a fórum. Ezért megpróbálok új életet lehelni bele.
Tehát az idei flúgos számokban:
494 km (hivatalosan)
kb. 31 óra
auto üzemmódban ~23,8 átlag
18 résztvevő (ebből tízen tekertük le az egész távot)
13 defekt
3 bukás
2 zápor
kb. 150 km-en vizes/nyirkos út
kb. 50-80 km-en köd
és hegyek, hegyek meg hegyek, meg dombok, dombok és dombok
Konklúzió: szépek a felvidéki csajok.
Én sem tervezem az indulást. A rendezvénnyel nincs bajom, de akkor, abban a csapatban pont meg tudtam csinálni. Komolyan készültem is rá. A mai életemben már nem merek belevágni.
A 27-es átlag nekem sok is lenne 500 km-re.
Hali!
Muzsla megelőztél! Az útvonal okés, de szerintem az ebédet ki kellene hagyni.
1. Sok időt vesz el ( helyette 50 km-t lehetne tekerni.
2.A költségeket is lehetne csökkenteni.
3. A 27km-es átlag és a kizárás lehetősége kicsit durva talán. Ritkábban kellene megállni és a kísérő autókból táplálkozni.
Az időjárást még nem is számoltam.A tavalyi vége rohadt nehéz volt( 100 km szembeszél).
Elsőre ennyit.
Én lehet ,hogy nem indulok.Aprilis 1-én Miskolcon egy úthibán óriásit buktam.Én is meg a briga is megzakkant, most folyik a pereskedés a Kózútkezelővel.
Íme az idei kiírás:
XI. Tour de Flúgos – flúgos futam kétkeréken
Kerékpáros teljesítménytúra
Várpalota, 2004. július 3. szombat
Rendező: Bakony Bike Kerékpáros Egyesület Pétfürdő
Időpont: 2004. július 3. szombat 8.00 óra
Rajt-cél: Várpalota, Városi Sportcsarnok
A táv: 500 km (térkép alapján)
Nevezés: Csak előnevezéssel. Nevezési díj: 8000Ft/fő (szállás, kisérőkocsik, emblémázott póló, ebéd, vacsora, ásványvíz és gyümölcs)
Nevezési cím: Bakony Bike KE, Papp Rudolf Várpalota, Szabolcska utca 47.
Nevezési határidő: 2004. június 18. (Nevezési lap a fenti címen kérhető.)
Díjazás: A távot teljesítők Diplomát kapnak a teljesítményükről.
Szintidő: 24 óra. A távot a lehető legrövidebb idő alatt teljesítik a résztvevők. A szintidőhöz kiszámított tempót a felvezető autó diktálja (kb. 27 km/h), aki ezt nem bírja tartani, sajnos kizárásra kerül.
Szállás: 2004. július 2-án éjszaka a Sportcsarnokban zuhanyzási lehetőséggel. Saját hálózsák vagy pléd szükséges.
Étkezés: Reggeli: szendvicsek a sportcsarnoknál, ebéd és vacsora a későbbiekben pontosítva.
Útvonal: Várpalota – Csór – Székesfehérvár – Bodajk – Mór – Komárom – Komárnó – Sala – Zlaté Moravce – Banska Stiavnica – Levice – Stúrovo – Esztergom – Zsámbék – Lovasberény – Várpalota
Fejvédő használata ajánlott. Első és hátsó lámpa kötelező!
08:52 - PAKS, 400 km. A sok emelkedő kitikkasztott mindenkit, de az éjszakai menet amúgysem leányálom. Most éppen az egész csapat táplálékot vesz magához, aztán indulunk. A létszám megvan, bár néhányan eléggé ramaty állapotban leledzenek.
A kislányom (még 6) tegnap délután megtanult két keréken bicajozni, csak úúúgy, varázsütésre. :-)))) Évek óta próbálkoztunk, reménytelennek tűnt a dolog, mire most fogta magát, rápattant és nem lehet lecibálni a "drótszamárról". Már enyhe terep is játszik állítólag, de ezt - mint anya - szerencsére nem látom. :o))