Keresés

Részletes keresés

Múzsla Creative Commons License 2003.07.07 0 0 46
Ez igen!

Gratulálok mindenkinek!

Előzmény: tourde (44)
the end Creative Commons License 2003.07.06 0 0 45
Gratula !
Kemény lehetett !

Jó pihit .end

Előzmény: tourde (44)
tourde Creative Commons License 2003.07.06 0 0 44
500 km TELJESÍTVE. Senki sem adta fel, mindenki kitartott.
tourde Creative Commons License 2003.07.06 0 0 43
KÁLÓZ, 457 km. Végig szembeszél, mindenki K.O. Nehezen mennek a km-ek. De már nincs olyan sok hátra...
tourde Creative Commons License 2003.07.06 0 0 42
08:52 - PAKS, 400 km. A sok emelkedő kitikkasztott mindenkit, de az éjszakai menet amúgysem leányálom. Most éppen az egész csapat táplálékot vesz magához, aztán indulunk. A létszám megvan, bár néhányan eléggé ramaty állapotban leledzenek.
tourde Creative Commons License 2003.07.06 0 0 41
05:41 - BONYHÁD, 346 km. Az idő szép, még bírjuk szusszal.
tourde Creative Commons License 2003.07.06 0 0 40
03:30 - PÉCS, 310 km. Hűvös a hajnal, mindenki táplálkozik.
Franszia Creative Commons License 2003.07.05 0 0 39
A kislányom (még 6) tegnap délután megtanult két keréken bicajozni, csak úúúgy, varázsütésre. :-)))) Évek óta próbálkoztunk, reménytelennek tűnt a dolog, mire most fogta magát, rápattant és nem lehet lecibálni a "drótszamárról". Már enyhe terep is játszik állítólag, de ezt - mint anya - szerencsére nem látom. :o))
tourde Creative Commons License 2003.07.05 0 0 38
Harkány, 256 km. Lassabb tempóban megyünk, dél fele lesz a befutó. Szél nincs, derült éjszaka elé nézünk. A vacsora most lesz, utána nem kizárt az álmosság... Azért igyekezni fogunk, hogy kibírjuk !!! A létszám teljes, reméljük kitart a végéig.
tourde Creative Commons License 2003.07.05 0 0 37
Szigetvár, 190 km. Vacsora 23:00-kor. Minden oké, bírjuk a tempót.
tourde Creative Commons License 2003.07.05 0 0 36
EBÉD, 135 km után... Menü: húsleves, rántott hús krumplival és káposzta salátával. Mindenki elheveredve emészt, és készül a következő menetre. Fél 5-kor indulunk tovább.
tourde Creative Commons License 2003.07.05 0 0 35
Kaposvár, 132 km. A hangulat jó, kezdünk összemelegedni. Az idő kellemes, a hátszél megkönnyíti a haladást. Túl a "csúcson", a legkeményebb emelkedőn. Lassan közeleg az ebéd, már mindenki várja...
tourde Creative Commons License 2003.07.05 0 0 34
Balatonszántód, 66 km. A hangulat jó, megy az ismerkedés, az idő kedvező, most fordulunk be a hátszélbe. Táplálkozás, feltöltődés folyamatban.
the end Creative Commons License 2003.07.05 0 0 33
Sziasztok Flúgosok !

Újabb helyzetek, beszámolók...?

Sok kitartást !

Üdv end

Előzmény: tourde (30)
tourde Creative Commons License 2003.07.05 0 0 32
9-kor indulás, 33-an vagyunk.Kicsit fúj a szél, süt a nap is.
Múzsla Creative Commons License 2003.07.04 0 0 31
Szia!
Nagyon-nagy ötlet!
Sok kitartást és hátszelet kívánok!
Üdvözlök minden indulót és rendezőt!
Előzmény: tourde (30)
tourde Creative Commons License 2003.07.04 0 0 30
Hali!
Megpróbálom a Flúgost " élőben " családi segítséggel közvetiteni.A fontosabb történésekről telefonon keresztül, majd fel a fórumra.
tourde Creative Commons License 2003.06.30 0 0 29
Hali!
20-án elküldtem a nevezést meg a pénzt is.
Most nézem az 5 napos időjárás előrejelzést.
Szombat min 11-16, max 20-25, felhős, erős
ény-i széllel. A végén vagy 150 km-en keresztül szemből kapjuk a jót!
350km után nem valami biztató, de szerintem megcsináljuk!
Múzsla Creative Commons License 2003.05.14 0 0 28
De igen!
Előzmény: tourde (27)
tourde Creative Commons License 2003.05.13 0 0 27
Hali!
Nem 7000 az a 700 ft? Tavaly 6000 ft volt.
Előzmény: Múzsla (26)
Múzsla Creative Commons License 2003.05.13 0 0 26
Itt az idei kiírás:

X. Tour de Flúgos, flúgos futam két keréken
Kerékpáros teljesítménytúra

Várpalota, 2003. július 5. szombat

Rendező: Bakony Bike Kerékpáros Egyesület Pétfürdő
Időpont: 2003. július 5. szombat 8.00 óra
Rajt-Cél: Várpalota Városi Sportcsarnok
Táv: 500km (térkép alapján)
Nevezés: Csak előnevezéssel.
Nevezési díj: 700Ft/fő (szállás, kisérőkocsik, emblémázott póló, ebéd, vacsora, ásványvíz, gyümölcs)
Nevezési cím: Bakony Bike KE Papp Rudolf Várpalota, Szabolcska utca 47.
Nevezési határidő: 2003. június 20. Csak a megadott nevezési lapon, mely a rendezőktől igényelhető.
Díjazás: A távot teljesítők Diplomát kapnak a teljesítményükről.
Szintidő: A távot a lehető legrövidebb idő alatt teljesítik a résztvevők.
Szállás: 2003. július 4-én éjszaka a Sportcsarnokban zuhanyzási lehetőséggel. Saját hálózsák vagy pléd szükséges.
Étkezés: Reggelire: szendvicsek a sportcsarnoknál, ebéd a Molnár és Kőszegi Bt. Kaposvár, Bajcsy Zs. U. Erdészeti étteremben és vacsora az Éden pizzéria Harkány, Kossuth L. u. 14-ben.
Útvonal: Várpalota – Ősi – Berhida – Zamárdi – Szántód – Andocs – Kaposvár – Szigetvár – Sellye – Harkány – Villány – Pécs – Bonyhád – Zomba – Paks – Cece – Kálóz – Tác – Sárkeszi – Várpalota

A távot a résztvevők együtt teszik meg. A teljesítménytúrán mindenki saját felelősségére indul. Az esetleges károkért kártérítés a rendezőktől semmilyen címen nem igényelhető.
Fejvédő használata ajánlott. Első és hátsó lámpa kötelező! A nevezési lapon az elérhetőséget pontosan és olvashatóan kérjük kitölteni!

Az indulási idő: 2003. július 5. szombat 8.00 óra
A várható érkezési idő: 2003. július 6. vasárnap 8.00 óra

A nevezési díjat rózsaszín postai utalványon kérjük feladni!

Információ: Papp Rudolf, Várpalota, Szabolcska u. 47. Tel.: 06-70-221-79-71

Minden résztvevőnek sportszerű és eredményes felkészülést és túrázást kívánunk!

Bakony Bike KE

Előzmény: tourde (25)
tourde Creative Commons License 2003.04.28 0 0 25
Hali!
Végre megnézzük a déli tájakat is! Bizonyára emelkedőkben sem lesz hiány.
Irány a jubileumi Flúgos!
Előzmény: Múzsla (24)
Múzsla Creative Commons License 2003.04.10 0 0 24
Úgy tudom, hogy Siófok érintésével Pécsig fog futni az idei útvonal.
Előzmény: Múzsla (23)
Múzsla Creative Commons License 2003.01.14 0 0 23
Ki tud valamit az idei útvonalról?
Jubileumi rendezvény lesz!
Mi készülünk egy 4-5 fős csapattal.
Múzsla Creative Commons License 2002.11.22 0 0 22
Én is.
:)
Számomra ez a legnagyobb kihívás, amire van is esélyem, hogy megcsinálom.

Tudom, hogy Te elsősorban versenybeállítottságú vagy, így Neked kissé más képet ad ez a rendezvény. Más lenne a helyzet, ha mindenki a saját tempójában menne, úgy viszont a hangulat nem olyan lenne és jóval kevesebben vágnának bele.

Előzmény: cb7000 (21)
cb7000 Creative Commons License 2002.11.22 0 0 21
Meglatjuk. Ha nem lesz abban az idopontban verseny lehet hogy megint megyek. ;)
Igazabol amire kivancsi voltam azt megtudtam.
Előzmény: Múzsla (20)
Múzsla Creative Commons License 2002.11.20 0 0 20
No csak!

Igen, az "kissé" volt kemény.

Itt a környéken sikerült még egy-két embert bezsongatnom.
Te hogy állsz most a dologhoz?

Előzmény: cb7000 (19)
cb7000 Creative Commons License 2002.11.20 0 0 19
Itt vagyok ragyogok :)
(Az Alpokalja bekezdest szivesen kihagytam volna ;))
Előzmény: Alejandro DeSilva (18)
Alejandro DeSilva Creative Commons License 2002.11.19 0 0 18
ez nagyon brutal, el tudom kepzelni, a celbaeres mekkora euforia lehetett, egyszer csinaltam hasonlot, amikor delben indultam Alsoorsrol (Paloznakrol), es a vegcel Obuda volt.

De hol vannak a lelkes bringasok a topikbol?

Előzmény: Múzsla (17)
Múzsla Creative Commons License 2002.11.18 0 0 17
#2

És itt a folytatás!

A futam előtti éjszakát régi ismerősöm invitálására a Várpalotai Városi Tv irodájában töltöttük sorstársaimmal, a pásztói Kecskés Tamással és a szombathelyi Kúti Zoltánnal. Nagyon keveset tudtam aludni. Reggel háromtól állandóan a vizes helyiségbe jártam. Azzal bíztattam magamat, hogy legalább méregtelenítettem. Hatkor felöltöztünk, bepakoltunk az autóba és lementünk a rajthelyre. A többi induló is készülődött már, csak a kulcsot nem találták, amivel kijöhettek volna a sportcsarnokból. Hamarosan megérkeztek a rendezők több tálca szendviccsel és finom teával. Valami rögtön meglepett: Nagyon kedvesen és készségesen ajánlgatták a reggelire valót. Az az érzésem támadt, hogy már most felnéznek ránk, hogy belevágtunk. Ez a hozzáállásuk megmaradt a következő több, mint 24 órában is. Lassan minden résztvevő előkerült, és a pontos létszám is kialakult. Tizenheten vágtunk neki a távnak. Ez kicsit kevesebb a megszokottnál (20-30 közötti), de ez a megmérettetés sosem vonzott tömegeket. Indulás előtt a főrendező elmondott minden részletet arról, hogy mire készüljünk. Bemutatta a stábot is, akik az út során a szolgáltatásokat biztosítják, átadta még a polgármester jókívánságait, elkészültek a startfotók, és 8 óra 10 perckor elindult a Flúgos futam.

A Sár-réten:
Kellemesen sütött a nap, kis forgalom volt, ahogyan Ősi – az első utunkba eső település - felé haladtunk. Rögtön áthaladtunk egy vasúti átjárón és ez eszembe juttatott valamit. Elkezdem számolni őket, mert így legalább lesz olyan plusz dolog amire majd legfáradságosabb pillanataimban is próbálok majd odafigyelni. Zoli barátom ezen jót röhögött és mondta, hogy biztosan elfelejtem majd. Székesfehérvárig (38 km) semmi különös nem történt. A csapat jókedvűen tekert, nagy beszélgetések folytak. Beérve a „Székes-fővárosba” teljesen megváltozott a kép. Több helyen is előfordult az, hogy a rendezőknek kellett biztosítaniuk a biztonságos kihajtást a kereszteződésből vagy a körforgalomból. Tény, hogy nem egyszerű egy 25km/h-val haladó 30m hosszú konvojjal bánni, de azért egy kis türelmet megérdemeltünk volna. Sok időnek tűnt, mire kikeveredtünk a városból és nyugodtabb vidékre tévedtünk.

A Velencei-hegységben:
Pákozd után lekanyarodtunk a Velencei-tó déli oldalára. Ekkorra már szemmel láthatóan is strandidő lett. A sok jókedvű, strandra igyekvő ember mellett egy Bogár-találkozóra is figyelmesek lettünk. Velencére (57 km) érve konvojunk beállt egy parkolóba és mindenki intézhette ügyes-bajos dolgait. Jól esett végre egy kis banánt is enni, már unalmas kezdett lenni a sok Pilótakeksz meg az energiaital. A zárókocsi meg volt pakolva rendesen. Volt ott banán, cseresznye, csoki, ásványvíz, tartalékbicaj. A pihenő után újult erővel vágtunk neki a Nadap felé vezető hegynek. Számomra ez volt a legnehezebb emelkedő az egész út során. A nap is jó melegen sütött már ekkorra. Sorunk majd 800 méter hosszúra nyúlt mire megmásztuk a hegyet. Ennek az volt a hátránya, hogy lefelé nem tudott mindenki száguldani, mert be kellett várni a végét is. Lovasberénybe (82 km) érve újra együtt voltunk, és megkezdtük az újabb hegyi szakaszt.

A Vértesben:
Egyre melegebb lett. Az útszéli fák nem nagyon tudtak árnyékot adni. Kőhányás-pusztán nem is tétováztunk, megálltunk egy kútnál, és friss vizet tankoltunk. Jókora gurulások következtek. Közben feltűnt a Gerecse tömbje, de tudtuk hogy csak a lábáig fogunk kerekezni. Ekkorra már nagyon rossz volt a gyomrom. Az ebédben bíztam, hogy majd helyrehozza. Szerencsére erre már nem sokat kellett várni, hisz megérkeztünk Tatára (116,5 km), ahol a Múzeum Borozó kerthelyiségében elhelyezkedhettünk. Nagyon jól esett végre árnyékban hűsölni. Az ebéd is pompás volt. Erőleves, majd sült csirkecomb hasábburgonyával és savanyúsággal. Egy választott ital is benne volt a menüben. Bizakodásom nem volt hiábavaló, mert hamarosan sokkal jobban éreztem magam. Úgy döntöttem, hogy táplálkozási taktikát váltok. A (literes) kulacsomba víz kerül (energiaital helyett), a kormánytáskába 0,5 liter energiaital, banán és kevés pilótakeksz. Ilyen átszervezések után vágtunk neki a laposabb részeknek.
A Kisalföldön:
Mindenkire jellemző volt az ebéd utáni nyomottság. 20-22-es tempóval kezdtük meg a menetelést, amiből hamarosan 25, sőt 28 lett. Közben ugyanis feltámadt a keleti szél, ami ebben az esetben nekünk pont hátulról jött. Gyorsabban repültek a kilométerek is. Néha olyan érzésem volt, mintha a Tour de France-on indulnék. Jobbra óriási búzamezők hajladoztak, bal oldalon pedig napraforgótáblák bólogattak a nap felé. A szélzajon kívül csak a kerekek surrogása hallatszott. A 13-as főutat elérve egyik társunk úgy döntött, hogy visszafordul. Nem vállalta már az utat, és a kisérőkocsiban sem akart utazni, így egy rövidítő úton (»80 km) elindult vissza, Várpalota felé. Tizenhatan tapostunk tovább. Bábolnára (143,5 km) érve „kísértet” településen éreztük magunkat. Sok szép és nagy ház, csak emberek nem voltak sehol. Nem tudtuk, mit csinálhattak így szombat délután, de mozgolódást nem lehetett tapasztalni. Az M1-es autópálya felüljárója már Győr (172 km) elérésével kecsegtetett, ami hamarosan be is következett. A tervezett pihenőnk az Interspar áruház parkolójában volt. Gyorsan bevetettük magunkat a légkondicionált áruházba és Tamás barátommal bevágtunk egy szendvicset meg egy alkoholmentes sört. Kiérve ismét a parkolóba szomorúan hallgattam Zoli szavait, hogy feladja. Nagyon fájt a feje, napszúrásra gyanakodott. Így már csak tizenöten gurultunk kifelé Győrből.

A Szigetközben:
Kezdett végre kellemes idő lenni és igazán nyugodt vidékre értünk. Itt láttuk a legtöbb kerékpárost. Jó minőségű kerékpárutakon tekertek és boldogan üdvözöltek bennünket. A szavaik hallatán többségük külföldi lehetett. A falvak tiszták és gondozottak voltak. Fű zöldellt a kertek előtt, és az autók is nyugodtan közlekedtek. Az egyik faluban egy hölgy éppen a kerti virágokat locsolta, mikor elkezdtünk kiabálni neki, hogy mi is kérünk belőle. Nem sokat teketóriázott, felénk fordította a slagot és már zuhanyoztunk is. Jót örültünk ezen az eseményen. Közben nagyon figyeltem a kilométerórámat, mert csúcsdöntés volt várható bármelyik pillanatban. Ez idáig ugyanis az egyfolytában való távolsági rekordom 202 km volt. Itt sikerült megdöntenem és úgy gondoltam, hogy már bizonyítottam. Halászin (208,5 km) aztán újabb kiállás következett. Egy srác MTB-vel és terepgumival eddig bírta a gyűrődést és beszállt Zoli mellé a záróautóba. Később egy szép acélszerkezetes hídon átkeltünk a Mosoni-Dunán és megközelítettük Mosonmagyaróvárt (213 km).

A Fertő-Hanságban:
A várost elhagyva gyönyörű naplementében lehetett részünk. A lenyugvó nap sorban kiszinesítette a felhőket. Mindenki jókedvűen tekert és készült a kellemesnek ígérkező éjszakai bicajozásra. Jánossomorján (228 km) tartottuk következő betervezett pihenőnket. A táplálkozási módszerem ekkorra nagyon jól bevált és a gyomrom egyáltalán nem fájt. Desszertként Ferrero Rocher-t majszolgattam. Felkerültek a lámpák is, és nekivágtunk a szürkületnek. A sötétség beálltával kikapcsoltattuk a felvezetőautó zavaróan villogó elakadásjelzőjét, mi pedig a rendezők kérésére bekapcsoltuk a hátsólámpáinkat. A záróautónak volt egyébként egy nagyon jó szokása, ami így sötétben még hasznosabb volt. Két rövid dudálással jelezte, ha jármű kezdett el előzni bennünket, így aki közel volt a felezővonalhoz gyorsan beljebb evickélhetett. Földsziget (252 km) jelentette a féltávot, de némi aggodalmat is hozott a jókedvű társaság soraiba. A távolban ugyanis fényjátékra lettünk figyelmesek. Ez nem valami diszkófény volt, hanem villámlás. Annyira messze volt azonban, hogy a hangját egyáltalán nem hallottuk. Abban bíztunk, hogy nem ér már ide, és nem is foglakoztunk nagyon a dologgal, mert időközben beértünk Kapuvárra (267 km), ahol a vacsoránk várt. Tudom, hogy a város nem tehet róla, de így éjfél körül nagyon barátságtalan képet mutatott. Részeg társaságok nagy hordákba verődve flangáltak fel-le, és közben szórták a megjegyzéseket ránk. Szerencsére visszafogtuk magunkat, így nem történt atrocitás. Az óriási adag spagetti nagyon jól esett. Kicsit ejtőztünk még az asztalnál, amikor hirtelen egy erős széllel rendkívül hideg levegő érkezett. Ekkor jutott eszünkbe ismét a vihar. A többség hosszúba öltözve folytatta útját. Én tettem egy javaslatot abban az ügyben, hogy menjünk módosított útvonalon, de leszavaztak, így tartottuk a nyugati irányt és tekertünk a vihar felé. Hidegség(296km) után egy rendkívül kemény emelkedőt kellett megmásznunk. A következő kiszállás is itt következett be gyomorbántalmak és rosszullét miatt. Maradtunk tizenhárman.

Az Alpokalján:
Az eső Sopronkövesdnél (303 km) ért el bennünket. Eleinte csak szemerkélt, de hamarosan ömleni kezdett. A nehézségeket csak tetézte, hogy közben hegyeket is másznunk kellett. Próbáltam elképzelni, hogy mit gondolhat az az autós, aki az éjszaka kellős közepén ilyen körülmények között találkozik velünk. Nagyon lassan sikerült elvergődnünk Kőszegig, mely egyben a túra legnyugatibb pontja volt. Megálltunk a benzinkútnál, de majd meg fagytunk. Aki tudott átöltözött, de volt aki csak széldzsekit cserélt. Én sokáig gondolkodtam, hogy mit tegyek, végül a nem átöltözés mellett döntöttem. A kútkezelő kérdezte, hogy honnan jövünk. Mondtuk neki, hogy Várpalotáról. Erre azt kérdezte, hogy hány napja indultunk, mire mi mondtuk, hogy tegnap reggel. Nem volt több kérdése. Vacogva indultunk tovább a hűvös éjszakában. Egyik társunknak defektje lett és ekkor úgy határoztam, hogy unom a vizes cipőt, lecserélem. Meg is tettem, így kb. 20 percig száraz cipőben bicajozhattam. Aztán újra jött az eső, és már nem volt mit felvennem. Ázva - fázva álltunk meg Vát (359km) mellett. Leültünk a buszmegállóban, és szinte mindenki majd elaludt. Ismét egy kiálló jelentkezett. Közben megérkezett egy ismerős furgon, és felajánlották, hogy az eddig kiálltakat elviszik Várpalotára. Már csak tizenketten (piszkos tizenkettő) indultunk tovább. Sárvár (371 km) jelentette számomra a holtpontot. Csak álltam ott a benzinkútnál, és arra gondoltam, hogy nincs semmi ami most jólesne. Kedvetlen voltam, de tudtam, hogy most muszáj ennem. Mondtam is, hogy gondolkodom a kiszálláson, mire a többiek bíztattak, hogy most már ne adjam fel. Leerőltettem egy péksüteményt és némán továbbindultam. Reggel hat volt már mire Celldömölkre (390 km) értünk. Mindenhol csak felhőt láttunk, és nagyon kellemetlen volt álmosan, fáradtan, vizes ruhában tekerni. Szerencsére az étvágyam visszajött, és újra bizakodó lettem.

A Bakonyban:
Azon kezdtem el gondolkodni, hogy vajon mekkora hegyek következhetnek. Elvileg már „csak” a túra ötöde volt hátra, de az biztos, hogy nem sok síksággal fogunk találkozni. A Somló-hegyet keletről kerülve megérkeztünk az utolsó betervezett megállóhelyhez, Bakonygyepesre (432 km). Egy csomag chips jelentette a frissítést számomra. Némi vita folyt a résztvevők részéről, hogy Veszprémet melyik úton kerüljük el, de különösebben nem ártottam bele magamat a dolgokba. Következett a 8-as főút. Na, ez nem volt semmi! Először is az autósok úgy előztek, mint az őrültek. Többször is a felvezetőautónak kellett blokkolnia, hogy beférjenek eléje. A hegyek iszonyatosak voltak, és ismét elkezdett esni az eső. Már nagyon nyugodt voltam, úgy éreztem, hogy innen már sikerül. Veszprémet (463 km) végül is a hadiúton kerültük el. Ennek csak az volt a gondja, hogy nagyon hullámos volt. Gyulafirátót, Hajmáskér, Öskü települések következtek mielőtt ismét kifordultunk a 8-as főútra. Végre eljött a nap utolsó emelkedője és megpillantottuk Várpalotát. Nem tudom szavakban leírni az érzést, hogy milyen volt megérkezni, de határtalanul elégedett és boldog voltam. Gyorsan lezuhanyoztam, majd átvettem a nevemre kiállított diplomát (mely igazolja hogy innentől kezdve hivatalosan is flúgos vagyok) a pólót, és megköszöntem a szervezőknek a lehetőséget.

Előzmény: Alejandro DeSilva (16)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!