Sziasztok! Van egy rejtélyes probléma a gépemben. A gyertya , érdekes módon csak akkor kap megfelelő nagyfeszt ha kívül van, beszerelve meg, vagy nincs vagy akadozik. A szerelő a fejét vakarja, mindent átnézett, az összes kábelt átnézte, a perifériákat kipróbálta másik gépen,új gyertya, aksi.. stb. a múltkor már autóvillamossági szakit hívott, együtt nézték át a rendszert, és nem jönnek rá a hiba forrására. Jó minden de mégsem működik... Erre tud valami megoldást valaki?
Suzuki burgman 2001/400 eladó 2017 ben vettem de 2019 ben vettem egy nagy testvért 650/2003 és azt használom. A kicsin nincs műszaki de bármikor meg lehet csinálni üzemében most egy régi aksi van benne ha rá töltök pöcc rövid indul. Pest-megye.
Kicsit késői reagálás, de hónapokig kínlódtam ugyan ezzel a problémával. Az enyém 2000-res évjáratú. Azt láttam hogy az előző hozzá szólók is test gondokra gyanakszanak. Összes fővezeték csati, saru, megtisztítva, leforrasztva, váz és a blokk közé plusz kábel beépítve, probléma maradt. No aztán ismerős villanyász azt mondja, hogy azt szokták csinálni az autókkal, ha ilyen test probléma van, akkor nem a köteget bontják meg, hanem csinálnak direkt testet. Na ez lett a hiba megszüntetés módja!!! Csináltam az első-hátsót lámpa csoportnak új testelést és azóta hibátlan. Remélem közben a tiéd is meggyógyult.
Szerintem testelési hiba. Összes testvezeték érintkezési pontját tisztítsd meg a lápafoglalatokban és a vázon is. Ha még mindig csinálja, akkor az izzókat kell egyenként kicserélni és megnézni melyiknél csinálja. Ahol jelentkezik a hiba ott kell a kontaktust (vezetéket) javítani, vagy izzót cserélni. Ellenőrizni a vezérelt 12V-os vezetéket is, tehát a gyújtáskapcsolótól a fogyasztók felé induló csak gyújtáskor megjelenő 12v-os vezetéket végig. Illetve ellenőrizni az index relére menő vezérelt 12v-os vezetéket.
Lehet, hogy a lámpacsatlakozó kötegben valami szakadás, kidörzsölődés van, emiatt a többi fogyasztón záródik az áramkör. Esetleg fesszabályozó hiba.
Találkozott már valaki olyan hibával hogy világítás felkapcsolásakor, illetve index kapcsolásakor kihagy a gyújtás.Töltés van, kapcsoló és csatlakozó kontatktusok rendben, csak akkor csinálja a motor ha a fogyasztók, lámpák bevannak kötve lehúzott első lámpa csatlakozóval nincs hibajelenség.Ez egy 1999-es 400-as burgman.
Szia! Megcsináltam amit javasoltál,hát tiszta ferrodol por volt a kuplung harang belseje ezért rángathatott indulásnál. Most olyan lett mint a vaj, olyan finoman indul. Kicseréltem az olajat is a szöghajtásnál ha már szét van szedve . Jöhet a tavasz!
Ááltalános a burgmanoknál az első fék beragadása? Most már 3-al is találkoztam ezzel az enyémet is beleértve. Na meg a két fékkar is keményen kint fog, erre a főfékhenger cseréjét gondoltam megejteni valamelyik radiálisra, elvileg van itthon, de majd kerítek ha nincs egy próba erejéig.
Most kimentem és megnéztem. Pöcre indul. Valószínű hogy az unokám felmászott rá és átkapcsolta én meg nem figyeltem rá. Köszönöm szépen a segitséged. Igen joggal gondolhatog hogy ez szőke nős volt de sajnos nagyon elkerülte a figyelmem. Van amikor a megoldás az orrunk előtt van és nem látjuk. Köszönöm megegyszer.
Van egy 2006-is injektoros 400-as burgim. Amikor lassan akarok menni vele, mondjuk 30-al vagy 40-el, akkor először szépen megy, aztán neha berangat és gázt kell adnom. Ha kisebb tempóról gyorsitani szeretnék és közepes gázt adok, egy nagyon rövid pillanatra megtorpan és utána kezd gyorsulni. Lehet vele járni, a feleségem észre se vette a hibát amikor egyedül megy a motorral,de én tudom hogy ez nem oké. Mi lehet az oka és itthon mit tudok tenni vele?
A motor csipegeti az olajat, a gyertya új, a vezermulanc feszitő fél állásban van, a szelephezagok be vannak allitva.