Hazatért hosszú hosszú idő után Szentendrére az 1143-1144 egy Bobó segítségével, egy darabig nem hiszem, hogy forgalomban lesz, és az is kérdés, hogy marad-e, vagy megy vissza kölcsönbe.
1135 ma már próbázott is, viszont csakúgy, mint a 1115, nem kapott "karácsonyfa" visszajelzőt a kocsik oldalára, maradt az egyszeri sárga. Ennek van valami különösebb oka?
Valamint érdeklődnék, hogy a 1144 visszakerül Szentendrére (most hol van épp?), vagy marad kisegítő vonatként Ráckevén?
A 762 -s "pót" hogy a manóban lehet forgalomban ENNYIRE lapos kerékkel? (Jó, tudom, hurrá, ha ki lehet adni a kellő mennyiségű szerelvényt. De akkor is... Még egy hétig megy "így" és szétveri a pályát maga alatt.)
Ami probléma, hogy a tervezett M5 miatt a fonódóra átszállás a Kolosy térre tolódna, de ott sem látni, hogyan, milyen gyaloglási távolságokkal. Így ebbe az irányba nőni fog a menetidő, mert a villamos sokkal lassabb a Kolosy - Batthyány szakaszon. Jelenleg sincs sajnos a legtöbb esetben megoldva a csatlakozás (peremidőszakban és hétvégén sem).
A Batyi reggel és tanítás után (na meg 5-6 körül) eléggé tele van! "Amúgy" is, de a HÉV meg full tele! Szóval ne tegyünk már úgy, hogy "... a Batyira igazából semmi szükség és csak azért megy ott bármi is, mert használjuk azt az alagutat, ha már ott van." Abszolút szükség van arra a szakaszra (is)!!! Visszafelé haladnánk még akkor is, ha azt mondanánk, hogy "ott a fonódó, majd elviszi a népet a hídtól Batyira". Azért XY éve pont arról szólnak a közlekedés fejlesztések, hogy NE kelljen minél többször átszállni! A Batyi féle ág, nagyon is szükséges és abszolút betölti amiért kitalálták! Aki mást mond, nem járt még arra csúcsidőben.
Az általad említett irányok közül talán a Batthyány tér a necces ebből a szempontból, az összes többi relációban azért nem gondolom, hogy olyan rossz lenne egy full M5 kiépítés esetén.
"a Batthyányi téri ág megtartása kb. csak azért merül fel, mert most ott van az az alagút és kezdjenek már vele valamit."
Van ebben valami, ugyanakkor annak is elég rossz lenne az optikája, hogy ha ráköltenek csilliárdokat az M5-re, utána romlik a Szentendre/Békásmegyer/Kaszásdülő-Batthyány tér/Kossuth tér/Moszkva tér/Déli pályaudvar útvonalakon a menetidő... Ugyan ténykleg nem ez az erős irány, de azért nem is megy át mindenki Pestre.
Jogos a kérdés. De ki az aki bevállalná, hogy a Bem rakpartot évekre lezárja (fonódó villamos rakparti ága addig OFF) annak érdekében, hogy teljesen új alagutat építsen?
Főleg akkor, ha ténylegesen azt gondolja valaki/bárki, hogy az M5 metró megvalósul, mert akkor a Batthyányi téri ág megtartása kb. csak azért merül fel, mert most ott van az az alagút és kezdjenek már vele valamit.
Miért kell ragaszkodni egy 50+ éve épült műtárgyhoz? Mert mire oda jutunk, hogy itt már majd repkednek a tervek, megvalósulás zajlik, eltelik még vagy 15-30 év... addigra meg 65-90 éves lesz az alagút, szerintem elengedhető.