Keresés

Részletes keresés

Ep128 Creative Commons License 2021.02.25 0 1 48308

Hm... Furcsa, hogy az ilyesmi hibát nem jelzi semmiféle műszer / visszajelző lámpa a műszerfalon, stb.

Előzmény: EMD sound is music (48306)
Rüby 2143 Creative Commons License 2021.02.24 0 0 48307

Köszönöm!

Előzmény: EMD sound is music (48306)
EMD sound is music Creative Commons License 2021.02.24 0 5 48306

1109-esen a rögzítőfék EP-szelep gyengélkedett kissé (műszak szerint a mostani szérián gyakori a "gyenge" tekercselés, amely már enyhébb sü. feszültségingadozás esetén elkezd bizonytalankodni), a Tímár utcai, ill. Szépvölgyi úti indulásokat követően megtartott gurításpróbáknál még nem érzékelt a(z egyébként tapasztalt, öreg) kolléga fékeződést, valószínű azonban, hogy amikor felkapcsolta az utastérvilágítást, az ominózus EP-szelep "elfelejtett" húzni.

Előzmény: Rüby 2143 (48303)
dani1988 Creative Commons License 2021.02.24 0 0 48305

Reggel nyolcra már félre is volt állítva Margit híd felszíni megállójába és a 1109-et vizsgálták erősen páran, tán még tűzoltók is voltak, de azt már nem merem kijelenteni biztosra. Durva szag volt az alagútban, rögtön össze is állt a kép leszállás után.  

Előzmény: király2644 (48304)
király2644 Creative Commons License 2021.02.24 -1 0 48304

1109 alól biztos, hogy dőlt a füst...

A szagot nem ismertem fel, de égett, szúrós szag volt...

Előzmény: Rüby 2143 (48303)
Rüby 2143 Creative Commons License 2021.02.24 0 0 48303

Melyik volt a hibás kocsi?

Az égett szag ferrodol akar lenni?

Előzmény: király2644 (48301)
király2644 Creative Commons License 2021.02.24 -1 2 48302

király2644 Creative Commons License 2021.02.24 0 5 48301

Elfüstölt a 1109+szuperhev alkotta nagyegyseg a Szepvolgyi és Margit híd között... Margit hídnal mindenkit leszallitottak. Konkrétan az első kocsiban olyan égett szag volt, hogy nem lehetett levegőt kapni.. Vezerur nagyon higgadtan és gyorsan fordította a szerelvényt és ment kifelé az alagútbol az igen gyors leszallítas után, én tuti sík ideg lettem volna.. Képet majd rakok fel, csak telefonrol nem megy.. 

BahnScorper Creative Commons License 2021.02.23 0 0 48300

Normális közlekedési vállalat (és annak normális dolgozója) a járművön evést-ivást egy bizonyos határig képes tolerálni, különösen ha olyan étel-ital és olyan utas.

Előzmény: M.VIII (48296)
eric35 Creative Commons License 2021.02.23 0 0 48299

Chipseszacskót, energiaitalos dobozt... meg kb. mindent...

Előzmény: M.VIII (48296)
paca664 Creative Commons License 2021.02.23 0 0 48298

Dániában a HÉV-vel majdhogynem analóg S-Tog 2. generációs elektricskái voltak az utolsók, amikben szemetes edény volt. 2007-ig voltak forgalomban. Azóta csak szatyrok vannak kitéve, a célnak megfelelnek.

Előzmény: BahnScorper (48293)
paca664 Creative Commons License 2021.02.22 0 0 48297

Sosem azzal van a baj hogy elvileg mit dobhatnának el, hanem azzal amit gyakorlatilag.

Előzmény: M.VIII (48296)
M.VIII Creative Commons License 2021.02.22 0 0 48296

Csakhogy: https://www.mav-hev.hu/utazasifeltetelek Mégis, mi a bánatot dobálnak el papírzsebkendőn kívül? Elvileg? :D

Előzmény: trizs77 (48287)
eric35 Creative Commons License 2021.02.22 -2 1 48295

Az utasok tisztában vannak a HÉV korlátaival, ugyanakkor ezzel együtt sem szeretnének egy gördülő szemétdombon utazni.

Előzmény: Mr Long (48294)
Mr Long Creative Commons License 2021.02.22 -1 1 48294

"akkor a cégnek -amely pénzért szolgáltat- kellene valahogy finomítani a dolgon."

Persze, aztán még mit kérnek még az utasok? kényelmes üléseket, légkondit, ne adj isten nem zsúfolt szerelvényeket???

Előzmény: gallo (48282)
BahnScorper Creative Commons License 2021.02.22 0 5 48293

Németországban meg a műanyag palackok, italosdobozok majdnem mind visszaválthatók, ráadásul jóval magasabb áron, mint idehaza. (Meg a sörösüvegek is, de azért nem fizetnek többet, mint nálunk.) Amikor én kint éltem, én sem szégyelltem felszedni az üveget a járműveken, megállókban, és nemcsak a kenyér ára jött ki belőlük... de a teljesen bennszülött német haverom se - aki járműkarbantartó - a műhelybe beérkezett vonatokon.

 

Vannak országok, ahol a villamosra, buszra, metróra is tesznek szeméttartót, mégis teleszemetelik. Van ahol az elővárosi vonaton is kevés van, mégsincs eldobált szemét. Ez inkább kultúra kérdése.

 

A HÉV-en a jelenlegi konstrukcióban nem lehet jól megoldani, pont azért, amit írnak előttem: az ablakoknál szar helyen vannak a szemetesek, máshová meg nem lehet elhelyezni azokat. Talán majd az új járműveken gondolnak erre is.

Előzmény: paca664 (48291)
Dash 9 Creative Commons License 2021.02.22 0 3 48292

A gyári szemeteseket elkezdték lopkodni, mert "álámínium". Utána a barna, lemez szemeteseket térddel sokszor kiborították felállas közben a szűkös lábtér miatt. És már ekkor is volt eldobált szemét a kocsikban. A HÉV-re csak akkor neheztelnék, ha reggel koszosan adnák ki a vonatokat a forgalomba.

A zacskós módszer nálunk azt eredményezné, hogy az otthoni szemetet is oda akasztanák. A megállókban most is lehet a szemetesekben szeméttel tömött szatyrokat látni.

Előzmény: paca664 (48291)
paca664 Creative Commons License 2021.02.22 0 2 48291

Nem véletlenül volt ezeken a vonatokon gyárilag szemetes. Spórolásból el lett hagyva, meg lett szüntetve.

 

Tetszik vagy sem, kis magyarországi viszonyaink között egy ilyen lépésnek ez az egyenes ági következménye. Ezen az a lamentálás nem segít hogy a többség vagy kisebbség véleménye szerint a többségnek vagy kisebbségnek hogyan és mihez kellene felnőnie. Azt otthon vagy legkésőbb az óvodában kell megtanulni és akinek ez nem sikerül, az utána 60 évig teljes természetességgel szemetelni fog.

 

Nekem ugyan utasként végképp nincs ilyen a munkaköri leírásomban, de sosem szokott nehezemre esni egy-két ülésen hagyott palackot összeszedni és leszállás után az útba eső szemetesbe dobni.

 

Dániában is megszüntették a szemetes edényeket az elővárosi vonatokon. Viszont hagytak helyette egy kis pöcköt az ablakok alatt, a szemetesek helyén (kb. mint egy kabát akasztó gomb) és mindig van rajta szemetesként szolgáló füles kéziszatyor. Akkora és olyan mint amiket a patikákban adnak. Ha valakire rájön a szemetelhetnék akkor oda intézi. A takarítónak csak fel kell markolnia a szatyrot, de ezt bárki megteheti maga után.

Előzmény: Dash 9 (48284)
gallo Creative Commons License 2021.02.21 -1 12 48290

"Csak hogy ez a végállomásos téma kivitelezhetetlen."

 

Kis hatkerekű autókat küldözgetünk a Marsra. Talán ezt is meg tudjuk valahogy szervezni.

Előzmény: MOS-265 (48283)
trizs77 Creative Commons License 2021.02.21 0 1 48289

Hollandiában az elővárosi vonatokon ezt a munkát leginkább diákok végzik.

 

Ismerősünk lánya (a kinti fiújával) évekig csinálta.

Azt mondta igen rugalmas az idő beosztás.

Biztonságos a munkavégzés.

És a diákmunkákhoz képest jól fizették.

 

------------------------------------------------------------------------------------------

 

Ők kicsit csaltak.

Napközben mikor volt utas bőven, szembe mentek egymással ahogy elő van írva.

Késő este, pedig védve őt, a fiújával együtt mentek a vonat egyik végétől a másikig.

 

 

Előzmény: DJ. Bakter (48288)
DJ. Bakter Creative Commons License 2021.02.21 0 2 48288

Igen, nem beszélve arról a vonatról, ami 10-11 órán keresztül közlekedik, rövid megállásokkal. Pl. Budapest-Zürich Railjet. 

És mivel ott az utasok többet, hosszabban utaznak, egy elővárosi vonathoz képest jobban gyűik a szemét is: sokan esznek, isznak (zacskó-banánhéj-palack-szalvéta, stb.). Ott is végig tud menni a zsákos ember - utasok között, menet közben (többször is), és összegyűjti a szemetet.

Előzmény: trizs77 (48287)
trizs77 Creative Commons License 2021.02.21 -1 6 48287

Azért ennek a megoldását - Európában - már pár évtizede sok vasútnál felfedezték.

 

A végállomás előtt 2-3 megállóval felszáll a 6 kocsis szerelvény két végére 1-1 fő.

Amíg a vonat megteszi az utolsó 2-3 megállót, ők egymással szemben haladva összeszedik a szemetet.

Feltöltik a mosdó feltöltendőket.

 

Nem végeznek nagy takarítást, de 1-2 letörlés még itt-ott belefér.

 

Majd ugyanezzel a vonattal visszamennek 2 megállót.

Ott kipakolnak.

Kiöntik az összegyűjtött szemetet - zacskóstúl - a nagy gyűjtő edénybe.

Majd várják a következő vonatot, ahol ezt megismétlik.

 

 

Előzmény: MOS-265 (48283)
Ep128 Creative Commons License 2021.02.21 -1 0 48286

Részemről szerdán láttam (ugyanitt) akkor sem értettem, mi járatban volt... :-)

Előzmény: NAR (48285)
NAR Creative Commons License 2021.02.20 0 0 48285

Koradélután láttam Aquincumnál az M VIII-as kocsit Szentendre felé - mi járatban volt?

Dash 9 Creative Commons License 2021.02.20 0 0 48284

Ha az emberek meg lennének győzve (itt az egysejtűekre gondolok), vagy így vagy úgy, akkor megoldódna ez a probléma. Vagy csak ha látja valaki, hogy a mésik elvesztette a csomagját, akkor szólna neki, nem kifelé bámulna az ablakon...

Előzmény: gallo (48282)
MOS-265 Creative Commons License 2021.02.20 -2 1 48283

Csak hogy ez a végállomásos téma kivitelezhetetlen.  Egyszerű példa Gödöllőn 4 perc van átszerelni, és elindulni vissza. Kérdezem én, hogy itt ugyan hogy menne végig bárki is a 6 kocsin? 

Előzmény: gallo (48282)
gallo Creative Commons License 2021.02.20 0 5 48282

"Az embereknek kellene felnőni ahhoz Magyarországon, hogy ne hagyjanak mocskot maguk után! "

Tökéletesen egyetértek. Én sem szemetelek sehol.

 

De. Ha már egysejtű embertársaink mégis teszik, akkor a cégnek -amely pénzért szolgáltat- kellene valahogy finomítani a dolgon. Nyilván van egy takarítási szisztéma, de talán mégsem ördögtől való elképzelés az, hogy egy alkalmazott minden végállomásra beérkező szerelvényen végigszaladna egy nagy zacskóval, meg egy csipesszel és legalább a nagyját összeszedné. 

Előzmény: Dash 9 (48280)
eric35 Creative Commons License 2021.02.20 0 0 48281

Én nem hagyok...

Előzmény: Dash 9 (48280)
Dash 9 Creative Commons License 2021.02.20 0 6 48280

"Viszont szemetes sincs, ha jól láttam, szemét viszont van.

És azzal is kezdeni kellene valamikt..."

 

Az embereknek kellene felnőni ahhoz magyarországon, hogy ne hagyjanak mocskot maguk után! Ilyen egyszerű, azaz mégsem...

Előzmény: eric35 (48279)
eric35 Creative Commons License 2021.02.19 0 0 48279

Üdvözletem.

 

Értem, volt is tudomásom róla, hogy ez így megy, mármint hogy forda szerint, mindazonáltal meglepődtem kissé, hogy Kerepestől jegyvizsgáló nélkül jött tovább a vonat.

Kicsit faramuci ez így.

Ha már benne él a körben: tudna jobb megoldást a mostaninál?

 

Hát abban valóban nincs benne.

Viszont szemetes sincs, ha jól láttam, szemét viszont van.

És azzal is kezdeni kellene valamit...

Előzmény: MOS-265 (48278)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!