Keresés

Részletes keresés

paca664 Creative Commons License 3 órája 0 0 48091

Nem is a személyautó a kritikus hanem mondjuk egy sóderes billencs.

De azt hiszem tényleg egyértelmű innen, ugyanazt az akadályt a gyengébb, jobban roncsolódó, kevesebb ütközési energiát emészteni képes járműnek csak alacsonyabb sebességgel szabad eltalálnia. Hogy mennyire roncsolódik vagy sem, azt pedig éppen az MSZ EN15227-ben idézett kategóriák mondják meg (pontosabban hogy a homlokfalat ill. a járművet milyen akadályokra és azokkal milyen ütközési sebességekre kell modellezni és töréstesztelni).

 

És visszatérve a legelejére, azaz hogy a "régi" Flirt mire jó: Nos, 2016-ban még C1-nek elment, de az előírások folyamatos szigordása óta ugyanaz már csak a C3-at teljesíti.

Előzmény: NAR (48090)
NAR Creative Commons License 3 órája 0 0 48090

Azt hiszem, leesett, a "nagy" vonat jobban jön ki abból, ha 120-szal csap el egy kereszteződésbe ragadt autót, mint egy HÉV szerelvény csinálná ugyanezt 90-nel. A keresztező forgalom szempontjából indultam ki (az fog rosszabbul járni), nem a vonatéból...

Előzmény: paca664 (48089)
paca664 Creative Commons License 4 órája 0 1 48089

Pont a crash normák, az ütközési energia miatt.

Előzmény: NAR (48088)
NAR Creative Commons License 4 órája 0 0 48088

Azt értem, hogy általánosságban miért vannak más szabályok, azt nem értem, hogy a szintbeli kereszteződés/maximum sebesség-relációban miért különböznek a szabályok.

Előzmény: korpi41 (48086)
dave_dömper Creative Commons License 5 órája 0 0 48087

Szerintem azért, mert ez a pályán közlekedő járművek műszaki paramétereitől (tulajdonságaitól, illetve

az aktuális műszaki állapotától) is függ. Lehet, hogy a jelenleg közlekedő járművek - járműszerelvények

a jelenlegi műszaki állapotukban nem alkalmasak 80 km / óra-érték-feletti sebességgel közlekedtetésre (például a fékberendezések konstrukciója, aktuális állapota), az ilyen szerelvény tömegével összefüggő fékezési tulajdonságai-paramétereire). De persze ez csak puszta feltételezés. A konkrét helyzet (Pomáz

- Szentendre állomásköz helyi adottságai / pálya, biztosító berendezés) sem gondolom, hogy figyelmen

kívül hagyhatók.

Előzmény: NAR (48084)
korpi41 Creative Commons License 5 órája 0 3 48086

"Miért vonatkozik más szabályozás a HÉV-re, mint a nagyvasútra?"

 

Mert van néhány olyan paraméter a HÉV esetén, ami nem olyan diverz, mint a nagyvasút esetén, és ha ezek miatt speciális szabályokat alkalmazunk, akkor olcsóbb lehet az infrastruktúra, és egyszerűbb az üzemeltetés:

- csak személyszállítás

- fix vonathossz

- homogén járműpark

- többnyire zárt üzem (bár ugye, most nyitjuk ezt ki)

- nincs a klasszikus nagyvasúti átjárhatósági igény (mármint a közforgalmú-jogi jellegű)

Előzmény: NAR (48084)
dave_dömper Creative Commons License 5 órája 0 0 48085

Bocs, hogy bele-elegyedek, de szerintem az elképzelhető, hogy a vasúti pálya "kiépítettségi" sebessége

lehet majd 100 km / óra, de ez nem jelenti azt, hogy a rajta közlekedő szerelvény számára is ennyi lesz

az engedélyezett sebesség. Ez a nagyvasútnál is így van. Eszerint van olyan vasútvonal - pályaszakasz Magyarországon, ahol a kiépítettségi sebesség jelenleg is meghaladja a 160 km / óra értéket, és a rajta közlekedő járművek (a konstrukciójuknak megfelelően) ugyancsak alkalmasak 160 km / óra sebesség -

értéket meghaladó sebességgel - közlekedésre, ám mégis max 160 km / óra a számukra engedélyezett sebesség a vonalon. Ennek az egyik legalapvetőbb oka - például - bold betűkkel szedve benne is van az általad mellékelt utasítás / engedély szövegében.

Előzmény: batar1987 (48081)
NAR Creative Commons License 5 órája 0 0 48084

Miért vonatkozik más szabályozás a HÉV-re, mint a nagyvasútra? Egyébként van olyan szakasz a jelenlegi hálózaton, az értelmes lenne a 100 km/h elérése és van közúti kereszteződés? A Pomáz-Pannóniatelep megállóköz talán elég hosszú, amíg Pomázon kanyarodik, úgysem tud gyorsan menni, a kanyar végén van a HÉV-átjáró, után viszont Pannóniatelepig 2,5 km-en keresztül nincs, ott "száguldhat" a HÉV (ad has 10-15 másodpercet is lehet nyerni ott). Rövid keresés után talán a Ráckevei vonalon van egy darab földutas kereszteződés Szigetcsép és Szigetszentmárton között, ahol lenne értelme 100-zal menni...

Előzmény: batar1987 (48081)
korpi41 Creative Commons License 5 órája 0 0 48083

1, Elképzelhető, hogy nem lesz 100-as nyomvonal Kálvin tértől Ráckevéig (feltéve, ha nnincs végtelen sok pénzünk).

2, OVSZ alól lehet felmentést kérni.

3, Véleményem szerint annyira új dolog épül rendszertechnikailag az egész koncepció, hogy a 80-as évek HÉV-gyorsvasút koncepcióhoz megalkotott OVSZ II. módosítása felmerülhet.

Előzmény: batar1987 (48081)
paca664 Creative Commons License 5 órája 0 1 48082

Válasz szerintem még nincs. A 100 egyértelmű cél és az egyik lehetőség hogy ennek érdekében mégis C1, azaz full nagyvasút legyen.

Előzmény: batar1987 (48081)
batar1987 Creative Commons License 7 órája 0 0 48081

Oké, akkor ugorjunk a következő témára: lesz-e vmax 100? 
OVSZ-ből:

5.2.2.3. Helyiérdekű vasutak (HÉV)
A helyiérdekű vasutakat állomási és térközbiztosító berendezéssel kell ellátni. Az állomások és a
vonalszakaszok vágányainak foglaltság-ellenőrzését biztosítani kell.
A helyiérdekű vasutak vonalain
– csak központi villamosállítású és ellenőrzésű kitérők üzemeltethetők,
– a szükséges vonali forgalmi szakaszolások figyelembevételével a helytelen irányú forgalmat is
biztosítani kell,
– csak fedező jelzővel védett, biztosított útátjárók üzemeltethetők.
Amennyiben a pályára engedélyezett sebessége meghaladja a 80 km/h-t
– szintbeni közúti-vasúti kereszteződés nem engedélyezhető,
– a vasútbiztosító berendezéseket, – mind az állomásit, mind a térközbiztosító berendezést – legalább
pontszerű vonatmegállító automatikával kell kiegészíteni.

Előzmény: paca664 (48079)
_Nyuszi Creative Commons License 17 órája 0 0 48080

Köszi neked is!

Előzmény: eric35 (48078)
paca664 Creative Commons License 17 órája 0 0 48079

Szerintem sem ugyanaz, viszont hasonló, ezért hoztam példának.

A C1 a költségeket növelné (leegyszerűsítve: régi Flirt vagy NExT helyett legújabb crashnormás Flirt3), miközben a biztonságot érdemben nem. Mivel a nagyvasútra ki nem merészkedő egyáramnemű, vmax 100-as sima HÉV a saját infrastruktúráján továbbra sem fogja szénvonattal vagy TGV-vel szembetalálni magát.

Előzmény: batar1987 (48077)
eric35 Creative Commons License 21 órája 0 1 48078

Nem, az ITM a megrendelő.

Előzmény: _Nyuszi (48064)
batar1987 Creative Commons License 21 órája 0 1 48077

A tram-train szerintem nem ugyanaz az eset, mert a hév csak másik hév-vel és nagyvasúttal találkozik/ütközhet/, nála "kisebbel" pedig soha.
Ha az is C1-es lenne, az a biztonságot növelné, nem?

Előzmény: paca664 (48074)
paca664 Creative Commons License 22 órája 0 0 48076

Mert a C3-as a célnak megfelel és olcsóbb is. De elég jól körbe lett írva az ügy, én nem ismételném.

Előzmény: Ashi Valkoinen (48075)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 22 órája 0 0 48075

" Van egy HÉV-üzem, amin C3-as járművek lesznek"

 

A Stadler melyik C3-as járműjével tud érvényesen pályázni?

Az Alstom?

Miért kellene C3-as jármű a HÉV-re? Teljes cseréről beszélünk.

Előzmény: paca664 (48074)
paca664 Creative Commons License 23 órája 0 0 48074

Igen.

 

A tramtrain ugyanez pepitában. Kell egy olyan jármű ami egyszerre megy az Usgyik és az algyői tartályvonatok (C1) között, meg a szappandopoz szekrényszilárdságú Tátrák (C4) között is.

Ez kizárásos alapon olyan valami lesz, ami nagyvasútra gyenge, villamosra meg erős (=>C3).

 

Visszatérve ide, a HÉV-re. Van egy HÉV-üzem, amin C3-as járművek lesznek. Az előbb már kifejtettem hogy miért. Van egy 150-es, amin C1-es járművek futnak. Hogy a kétéltű jármű C1 (kétáramneműsített nagyvasúti) vagy C3 (nagyvasútra alkalmassá tett HÉV) lesz, még nem dőlt el de az előbbinek csupán crash oldalról nézve nagyobb az értelme.

Előzmény: Ashi Valkoinen (48072)
r1232 Creative Commons License 23 órája 0 0 48073

Szerintem az állam a megrendelő, mint az aglós volánbuszoknál is.

Előzmény: _Nyuszi (48064)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 23 órája 0 0 48072

Tehát a C3 összeereszthető a C1-gyel?

 

Mert ugye ez lesz...

Előzmény: paca664 (48070)
paca664 Creative Commons License 24 órája 0 0 48071

A videón egy darab karlsruhei villamos nincs. Az C4 lenne és nem is komálná a 15kV-ot. Tramtrain van, azt a poént már elég jól ismerjük és a C3-as.

Előzmény: NAR (48068)
paca664 Creative Commons License 24 órája 0 0 48070

Szegedi tramtrain?

 

Ld. C3

Előzmény: Ashi Valkoinen (48069)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 24 órája 0 0 48069

Szegedi tramtrain?

 

Az eggyel előttem lévő hozzászólásban hivatkozott karlruhe-i villamosok talán még a TSI szigorodása előtt kaptak engedélyt (vagy felmentést), de a mi tramtrain járműveink is kaptak külön felmentést és nem nagyvasúti kategóriába kerültek. Pedig ezek közül mindegyik találkozhat tehevonattal.

 

A mi leendő egyáramnemű DC HÉV-járműveink viszont csak a saját pályájukon mennek majd, ahova a távoli jövőben esetleg AC/DC, nagyvasútról érkező egyéb személyszállító motorvonatok is betérnek.

Előzmény: paca664 (48065)
NAR Creative Commons License 25 órája 0 0 48068

Ha jól látom, ez európai szabvány, tehát gondolom ugyanez vonatkozik a kalsruhe-i villamosra, ami ugyanazon a pályán megy, ahol járhat tehervonat (lásd pl. https://youtu.be/NsdJPaih0Fw). Szóval ha ott nem volt megoldhatatlan a feladat, nem látom, hogy nálunk miért kellene extra-speciális-hűha-de-komoly megoldás...

Előzmény: paca664 (48065)
paca664 Creative Commons License 25 órája 0 0 48067

De igen. HÉV nem menne nagyvasúti pályán.

Lenne egy Kálvinra behozott S25-ös viszonylat amire majd kétéltű jármű kell, de az S25-ösen sem szénvonat vagy TGV járna azért...

Előzmény: batar1987 (48066)
batar1987 Creative Commons License 25 órája 0 0 48066

Na igen, de az elképzelések szerint nem marad zárt üzem. 

Előzmény: paca664 (48065)
paca664 Creative Commons License 26 órája 0 0 48065

Attól függ hogy ütközhet-e szénvonattal vagy 300-zal szembejövő TGV-vel, stb-vel. A HÉV-nek az az egyik lényege hogy zárt üzemként nem kell ilyenekkel számolni, csak saját magával.

 

MSZ EN 15227 4. fejezet 4 kategóriát határoz meg, eszerint van

C1 ~nagyvasút

C2 ~metró

C3 ~tramtrain és HÉV

C4 ~városi villamos

Előzmény: batar1987 (48061)
_Nyuszi Creative Commons License 27 órája 0 0 48064

"(...), hogy a HÉV nem BKK."

?

 

HÉV-en nem úgy van, hogy a MÁV-HÉV Zrt. szolgáltat, a BKK megrendelése alapján?

Előzmény: ÉnVagyok! (48063)
ÉnVagyok! Creative Commons License 28 órája 0 4 48063

Igen. Akinek van informatikus gondolkodása, annak nyilván könnyen megy az ilyesmi. Az én gondolkodásom sajnos bonyolult, nem találom meg sokszor a legegyszerűbb, legkézenfekvőbb megoldásokat. Engem nagyon félrevitt, hogy az automata BKK-s, és fel sem tételeztem, hogy a BKK "Vonaljegyek" opcióval tudok tovább haladni, mindig az "egyéb jegyek" lehetőséget próbálgattam, gondolván, hogy a HÉV nem BKK. Ilyen módon elkeveredtem. Egyébként az általad hozott videó sem sokat segített volna, mert a HÉV jegyekre nem tér külön ki.

 

Nagy szerencse, hogy itt akadtak megértő olvtársak, és nem minősítve a szellemi képességeimet, hamar szaladtak a segítségemre, amiért nagyon hálás vagyok nekik! 

Előzmény: hivi (48062)
hivi Creative Commons License 1 napja -2 0 48062

10 másodperc google-ással találtam neked ezt:

https://bkk.hu/automata/demo/

Előzmény: ÉnVagyok! (48045)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!