Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kacagógerle Creative Commons License 2003.08.06 0 0 7
Hi Mariano!

Az első lépés,cseréld ki a termosztátot.87 fokos kell bele.
Ha jobban megnéznéd a ventillátorkapcsoló gombáját,látnád,hogy 95-nél kapcsol be.Tehát nyugodtan felmehet 95-ig.Ha 95-nél nem kapcsol,akkor ki kell cserélni.
Nekem is ilyen van,meg szerelő is vagyok.Az enyém beáll 87-re,és el sem mozdul,csak ha nagy meleg van.Akkor is felmegy 95-ig,a ventillátor bekapcsolásáig,és utána mindjárt vissza is hül 87-re.
Az öcséd is jobban jár,ha termosztátot cserél,mert a 80 kevés.

Csáo!

Előzmény: Mariano (1)
Stern_ Creative Commons License 2003.08.06 0 0 6
Helló!

én is erre tippelnék, mint SzaboZE.

A legnagyobb "baj" az hogy menet közben 60 fokra lehűl. Vagyis ha nagy a menetszél, akkor a hűtő "túlhűti" a motort. Ez csak akkor következhet be, ha a termosztát NEM ZÁR EL. Mert ha elzár, akkor a hűtőben lehet vízkő, cseppkő, sírkő, bármi, nem fog üzemi hőfok alá hűlni. Úgyszintén a gomba meg a kupplung is csinálhat bármit, ha a víz útja el van zárva.

A 90-95 fok már eredhet a hűtő vízkövesedésétől, sőt... Valószínüleg a termosztát is ugyanettől ragadt be egy fix pozícióba.

Termosztát-csere 100%
Utána már nem szabad 60 fokig lehűlnie, túlmelegedés még előfordulhat, de akkor lehet sasolni a ventillátort meg a jeladóját műszerrel. A jeladó nekem is kipusztult, igaz nekem benzines Mercim van.
Lehet hogy az elektronika tényleg jó, és csak a vízkövesedés miatt ilyen rossz a hőleadás.

Elhanyagolt autó estén lehet hogy mindegyik felsorolt cucc csereérett.

Üdv

Stern

PS: Átjöhetsz MB-Cars topicba, a többiek is tudnak segíteni

Előzmény: SzaboZE (2)
Janibacsi Creative Commons License 2003.08.06 0 0 5
Tipp: Huto milyen allapotban van? Mert ha jo magyar szokashoz hiven, "jo abba a csapviz is, draga a desztviz" felkialtassal frankon levizkovesedett, akkor azellen semmilyen termosztata nem ved...

Jano

atx808 Creative Commons License 2003.08.06 0 0 4
az enyem is 1985-os es D... es az enyem is melegszik! termosztatot csereltem benne es ehhez kepest most el sem szokta erni a kozepallast a mutato, de neha melegszik. ha leallitom,a ventillator sosem forog tovabb

egy komamnak 1986-os van, azzal is ez a baj.. araszolo varosi forgalomban felforrna, ha nem nyomod be maxra a futest

Te mire jutottal?

Mariano Creative Commons License 2002.06.14 0 0 3
Ok.

Köszi a segítséget!
Megnézem azt a termosz-tatát

Sziasztok

SzaboZE Creative Commons License 2002.06.13 0 0 2
Én azért ránéznék arra a termosztátra... Az is lehet, hogy csak félig nyitva maradt.

SzaboZE

Előzmény: Mariano (1)
Mariano Creative Commons License 2002.06.13 0 0 1
Köszi az infót, csak vannak ellentmondások.
Én is arra tippeltem, hogy a termosztát nyitva marad. De a motor hamar bemelegszik. Tehát a nyitvamaradt termosztátnál lassan kellene melegednie. A másik porblema, hogy nem tudom hogy ennél a tipusnál felmehet e a hörmérséklet 95 fokig (vagy lehet hogy még afölé is, de még nem tudtam megnézni), mert akkor a melegedési hiba a ventillátor kapcsoló gombára utalna vagy a venti kuplungra. De állitólag az utóbbi kettő cserélve volt. Az előző tulaj nem emlékszik, hogy túlhült volna. Szerinte a 95C fok természetes, de az öcsém '89-es 190D-je állandóan tartja a 80 fokot. Persze el fogok játszani, hogy a kuplung tényleg fog e, meg hogy a gomba kapcsol e. Csak arra vagyok még kiváncsi, hogy nincs e valami turpisság a dologban. Esetleg vannak e valakinek ilyen Mercis tapasztalatai.

Addig is köszi az infót
Üdv. Mar

Szkátó Creative Commons License 2002.06.13 0 0 0
Szerintem tipikus termosztáthiba. Indulás után hamar eléri az üzemi hőfokot? Mert ha nem, akkor tuti ez a gondja.
Különben én nem bontóba vennék. Pár ezer forint a bótba egy vadiúj. A bontott meg lutri.

Különben 0

Előzmény: Mariano (-)
Mariano Creative Commons License 2002.06.13 0 0 topiknyitó
Hello mindenkinek!

Most vásároltam egy 190 Diesel '85-ös Mercit.
A problémám, hogy a motor hömérséklet 60C (nagy sebességnél) és 90C(állóhelyzetben járó motornál) között változik. (a tulaj szerint a ventillátor kuplungja ki van cserélve és a venti. kapcsoló gombája is)
Termosztát hiba e? Vagy esetleg lehet e más hiba is. Van e valakinek már hasonló tapasztalata? Tud e valaki ajánlani egy jó Merci alkatrészboltot ahol az árak a földön járnak?

Előre is köszönöm Mar

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!