Várható még hozzá egy, de hogy lesz-e eresztés a közeljövőben, azt nem tudom.
Azt tippelem, hogy majd januárban, valahol a 110-115 közötti tartományban egy kisebb hozamú szinten tartó, amivel fel lehet húzni 120 környékére is áprilisban.
De aztán lehet, hogy teljesen másképp lesz.
A kivitelező nyilván szeretné, ha száraz mederben dolgozhatna Kilitiben még egy jó ideig, de ehhez karácsonyi kezdéssel, 2-3 hét előürítés kéne, aminek a kockázatáét szvsz nem fogja senki vállalni.
A Sió kotrását úgyis csak március közepétől tervezik. A hajózsilipnek meg mindegy, hogy van-e eresztés. A vízszintszabályozó zsilip al- és felvízi szádolása már megtörtént, itt nem tud tovább lépni, amíg a hajózsilipen nem lehet szabályozni.
Pont néztem csodálkozva, de a csapadéktérkép alapján teljesen rendben van, plusz a Zalai is hozza a magáét, mert ott még több esett. Akkor? Felkészül Siófok az eresztésre?
Kíváncsi lennék arra, hogy a nyár folyamán elindított látványos iszapkotrási semmittevés azon kívül, hogy csinálták egy "ideiglenes" kikötőt mennyibe került az adófizetőknek és hány m3… hány cm, hány m2 a mérhető teljesítéséhez kapcsolódó mérőszám, ami alapján telj. iget lehet kiállítani?
Bár valamennyit majd nyilván jelent, hogy a másik tábla is le lesz fektetve olyankor (gondolom), de biztosan óvatosan kell meghajózni. A víz dinamikája még csak modellezéssel ismert, a valóság biztosan más lesz.
Hmmmm... Csakhogy a szélesség egyezése ellenére a hajózás szempontjából ez két nagyon különböző létesítmény. Nyilván nem sűrűn fog előfordulni, hogy a zsilipbe cipőkanállal beférő hajók járják a Siót, de 10+ széles jármű most is van fent. Na most egy álló vizű zsilipkamrába 1-2m oldaltávval be- vagy kiállni picit más játék, mint egy 30 m3/s eresztés mellett előálló vízsebesség mellett meghajózni völgynek egy hídnyílást...