Bár valamennyit majd nyilván jelent, hogy a másik tábla is le lesz fektetve olyankor (gondolom), de biztosan óvatosan kell meghajózni. A víz dinamikája még csak modellezéssel ismert, a valóság biztosan más lesz.
Hmmmm... Csakhogy a szélesség egyezése ellenére a hajózás szempontjából ez két nagyon különböző létesítmény. Nyilván nem sűrűn fog előfordulni, hogy a zsilipbe cipőkanállal beférő hajók járják a Siót, de 10+ széles jármű most is van fent. Na most egy álló vizű zsilipkamrába 1-2m oldaltávval be- vagy kiállni picit más játék, mint egy 30 m3/s eresztés mellett előálló vízsebesség mellett meghajózni völgynek egy hídnyílást...
„A kotrás a mostaninál jóval komolyabb állami feladat kellene, hogy legyen. Különben hiába fejlesztik a turizmust, hiába alakítanak ki új szállásokat. A ... halállományt nem fogjuk tudni átteleltetni kotrás nélkül, a kotrási helyekről okosan kell dönteni, úgy, hogy a halak vermelni tudjanak”
"Szerintem" a horgászok jobban tudják. Kikaptak egy napot, amikor nagy kilendülés Keszthely Fűzfő (utolsó 4 hét?) egyik Fűzfő-Tobruki apálya volt. Ráadásul fűfői lakosok is. Rögtön tudták a választ. "Mert eresztik a Siót." Sajnos az emberek ennyire figyelnek. Amikor mondtam, hogy most nincs is Sió, akkor meg nem hitték el, "Mert eresztik a Siót." válasz az igazi. Tehát nem csak, hogy nem figyelnek mi történik körölöttük, hanem szimplán buták, vagy hülyék.