Keresés

Részletes keresés

gigabursch Creative Commons License 2019.12.02 0 0 21872

Mindamellett hogy továbbra is várom a szakszerű választ a (http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=153014619&t=9069399) hozzászólásomban feltett kérdésekre, visszatérnék a zagykazettákhoz.

 

 

Kíváncsi vagyok arra, hogy az egyes zagykazetták zaggyal telítése kérdéskörében mi az üzemi iszapmagasság, meddig töltik bele a lutyát, ami elszkkadva milyen magasan kell, hogy álljon?

Csak azért kérdezem, mert Keszthelytől Györökig több zagykazettát megnéztem szombaton bringával/gyalog, lévén kiváló bringás idő volt, és volt bőven zagykazetta, amely

- aktív vizkapcsolattal a van a Balatonhoz, azaz azonos vízszintet tart vele, benne a vízmélység (szemre) 0-80 cm között van

- kicsit magasabb szintű, mint a Balaton (ne felejtsük, egyes strandok is zagykazetták voltak!)

- ~0,5 méterrel magasabb mint a Balaton

- ~2-3 méterrel magasabb töltéssel rendelkezik mint a Balaton vízszintje, és nyomják bele a lutyát (ez épp Györökön az aktív zagykazetta).

 

 

Szóval nem látom azt, hogy egységesen lennének kezelve (ami nem feltétlen baj), de az ún lezárt kazetták sem egységesek.

 

Mi ennek az oka, mi van a különbözőségek hátterében?

Előzmény: gigabursch (21855)
twohandedtweener_ Creative Commons License 2019.11.29 0 0 21871

107 107 107 mellett. :)

Előzmény: smith (21866)
smith Creative Commons License 2019.11.29 0 0 21870

Apropo, akkor a kisvízi meder keresztmetszetét a ~25m3/s hozamhoz fogják belőni, vagy ott még egy eresztésmentes időben további kotrás következik? A tervezett 120m3/s zsilip kapacitás és e közt elég nagynak tűnik a különbség.

Előzmény: Vezo228 (21869)
Vezo228 Creative Commons License 2019.11.29 0 0 21869

Igen, a folyamat elindult.

Egyelőre nem lehet ezt a földmunka síkot meghaladó vízállást ereszteni, ez pedig a 25 köbméterhez tartozik, gát alatt ~170 cm.

Ahogy a szádfalak lehajtása véget ér, lehet talán emelni a hozamon, de az is lehet, hogy minden így marad január közepéig.

Előzmény: smith (21868)
smith Creative Commons License 2019.11.29 0 0 21868

Éreztem! :-)
Jó látni, hogy eszerint valami megkezdődött!

Előzmény: Vezo228 (21867)
Vezo228 Creative Commons License 2019.11.29 0 0 21867

az okot itt kell keresni, Kilitiben:

Előzmény: smith (21866)
smith Creative Commons License 2019.11.29 0 0 21866

De csak tegnapig.
106 cm
Nem egy sikertörténet ez a 25m3/s, de nyilván jó okuk van rá, ha nem emelik.

Előzmény: twohandedtweener_ (21863)
smith Creative Commons License 2019.11.29 0 0 21865

Jó, de miért a kanászkürtnél kerested az okát, mikor itt írták lejjebb? :-D

Előzmény: zjakabfi (21864)
zjakabfi Creative Commons License 2019.11.29 0 0 21864

Zajlik még az eresztés? Van valami oka, hogy miért? Nem találtam cikket róla a sonline oldalon...

 

Csúszik az alsó zsilip felújítása?

 

 

twohandedtweener_ Creative Commons License 2019.11.29 0 0 21863

106/106/107 mellett maradt 105.

Előzmény: smith (21862)
smith Creative Commons License 2019.11.25 0 0 21862

105 cm 25m3/s eresztés mellett.

Előzmény: smith (21861)
smith Creative Commons License 2019.11.22 0 0 21861

Hopp! Az eresztéshez képest lett 106 cm. Jó, ez nem következmény, hanem ok, OK.! :-)

Előzmény: smith (21851)
smith Creative Commons License 2019.11.22 0 0 21860

Szerda délután ismét eresztés indult. Jelenleg 7,7 m3/s

smith Creative Commons License 2019.11.17 0 0 21859

És tényleg, még volt is róla szó, de elfelejtettem.  :-)

Előzmény: Vezo228 (21858)
Vezo228 Creative Commons License 2019.11.17 0 0 21858

Nem jó helyen keresd!

Az új műtárgy kb 700 m-rel lentebb épül meg, a Dózsa György utca és a Sió találkozásnál.

Amúgy ott sem sokkal többet lehet látni, néhány kitűzőkaró, próba szád lemez lehajtás.

A baj az, hogy úgy tűnik, hogy amit a technológia ütemezése megkíván, arra nem lesz idő. Elvileg május elejéig kéne tározni, de akkorra a legkedvezőtlenebb előrejelzés is 152 cm-t ad.

 

Szóval, innentől egyelőre két lehetőség van.

Egy előürítés és kb 1,5-2 hónap csúszás, vagy egy esetleges februári eresztéssel megy a levesbe, ami addig készül.

 

Előzmény: smith (21857)
smith Creative Commons License 2019.11.17 0 0 21857

Az előzményből idézve:
Mivel a balatonkiliti műtárgy alapozása november 1-jén kezdődik,

Na most itt vagy félreértett valamit a tudósító, vagy akármi, de a kiliti műnél némi gép-és anyagfelhalmozáson, illetve ennek a (bicajútra vezető) földútnak a lemurvázásán kívül semmi nem történt eddig.
https://goo.gl/maps/CcHMu3uKQVh7cD6W9

Előzmény: zjakabfi (21768)
Vezo228 Creative Commons License 2019.11.17 0 2 21856

Dehogy forgatom, csak valamiért nem akarod tudomásul venni a nyilvánvaló tényt, hogy a jelenleg érvényes szabályok alapján simán van lehetőség erre!

De ezt a meddő vitát én befejezem, mert úgysem mi döntünk, hogy lesz, vagy nem.

Majd lesz a tervek alapján hatósági eljárás és hivatalos tájékoztató, közmeghallgatás, stb, ha addig életben marad a téma és nem söpri el a politikai és civil ellenállás.

 

Előzmény: gigabursch (21854)
gigabursch Creative Commons License 2019.11.17 0 0 21855

Kérdés 1:

 

A jelenlegi Siófok-Kiliti műtárgyrendszer amikor létesült (ööö. mikor is pontosan, mert amit a neten találtam, az sem egységes, sőt némelyik adat számomra elég érdekes is, mert 1952-től 1970-ig találtam számokat), akkor milyen magas üzemi vízszinthez lett optimálva és mekkora "üzemi maximum" vízszinthez?

 

Kérdés 2:

A most elkezdett és várhatóan két évig tartó Siófok-Kiliti műtárgyrendszer átfogó rekonstrukció akkor milyen magas üzemi vízszinthez lett optimálva és mekkora "üzemi maximum" vízszinthez?

(feltételezem emelnek az üzemi szinten is meg a maximális szinten is, nem beszélve a jégállóság, áteresztő kapacitás, stb. kérdéskörről)

 

Tud nekem erről valaki bármi érdemi leírást belinkelni?

Előre is köszönöm!

gigabursch Creative Commons License 2019.11.17 -1 0 21854

"A TNM rendeletben nyilván nem az szerepel, hogy ott medencés kikötő lesz, hanem annak a lehetősége."

 

Ne forgasd ki a szavakat! Szó nincs ipari kikötőről.

Tehát 2004 óta NINCS információ ipari kikötőről.

A hajózási cél jelen esetben nem szinonímája az ipari kikötőnek.

 

Másrészt szó nincs medencés kikötőről sem.

Előzmény: Vezo228 (21852)
twohandedtweener_ Creative Commons License 2019.11.16 0 0 21853
Vezo228 Creative Commons License 2019.11.15 0 1 21852

A helyszínnel kapcsoltban nyilván nem ugyan az az érzékenységünk, de szerintem egy halász fogadalmi templom mellett nem idegen egy balatoni kikötő. Egy csirke feldolgozó üzem, vagy egy szélerőmű-park számomra is idegen lenne. Én tiszteltben tartom a véleményedet, de nem osztom. Nem azért mert pökhendi és lenéző vagyok, egyszerűen nekem ez nem tűnik olyan problémának, ami eleve ellehetetleníti a gondolatot. A KHT eljárásba (314/2005 szerint) gondolom be lesz vonva az Örökségvédelmi Hivatal is. Majd nyilatkoznak, tesznek előírást, stb. A messziről kérdésben sincs igazad, bár nem vagyok balatoni ember, de van számos személyes kötődésem és a munkámmal is összefügg.

 

A TNM rendeletben nyilván nem az szerepel, hogy ott medencés kikötő lesz, hanem annak a lehetősége.

Egész pontosan "Hajózási, sport és idegenforgalmi célú kikötők létesítésére felhasználható partszakasz". A jelmagyarázatban a piros "horgonyok nyíllal" ikont kell keresni, azok határolják a parti területet.

 

Tekintve, hogy ezt rendeletet 2004-ben adták ki, így 15 éve fennáll a kikötő létesítés lehetősége.

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: gigabursch (21847)
smith Creative Commons License 2019.11.14 0 2 21851

104 cm

Előzmény: zjakabfi (21842)
smith Creative Commons License 2019.11.14 -1 1 21850

Tehát afelett, hogy a két dolog időben nem fog találkozni, s hogy a 30 kamion milyen valószínűséggel fog ott előfordulni, nos, sikerült elegánsan átsiklanod. Köszönöm, ebben a körben nincs több észrevételem számodra.

Előzmény: gigabursch (21849)
gigabursch Creative Commons License 2019.11.14 0 0 21849

:-)

Hány olyan helyet mutassak neked csak a Kárpát-medencében, amely rendelkezik a bazilika jelzővel s alig nagyobb, mint ez az épület?

 

Mi a különbség a kápolna és a templom között?

(segítek: minden kápolna templom, de nem minden templom kápolna)

A templom: gyűjtőfogalom (is)

 

A misézési rendet meg momentán elég jól ismerem. Köszönöm, hogy a többieket is tájékoztattad.

Ezen kívül még vastagon van ott misézésen kívül még egyéb lelki foglalatosság, mert ugyebár templomban nem csak misézni szoktak.

S nem csak a nyári időszakban.

 

(A napi 30 kamion egy felelős vízügyi vezető szájából hangzott el a két falu vezetésének tájékoztatásán.)

Előzmény: smith (21848)
smith Creative Commons License 2019.11.13 -2 1 21848

Giga, neked ez nem áll jól.

A hegyen nem templom áll, hanem kápolna, ha már...

Kitúrtam neked a miserendjét:
nyáron (06.01 - 09.30) vasárnap  19:00

A kőrakodás mikor fog zajlani? Ja, a balatoni főszezonon kívül és nyilván hétköznap.

Napi 30 kamion? Az legyen 720t? Akkor a Zéé (á 270t) naponta 3-at fog fordulni? És ez egy évben hány napon fog előfordulni?

Előzmény: gigabursch (21847)
gigabursch Creative Commons License 2019.11.13 -1 0 21847

"Nincs itt ingatlanbiznisz, meg nádirtás. Nem lesznek nyaralók, luxus hotelek, csak egy nagyobb medencés kikötő egy fával, bokorral benőtt zagytér helyén."

Egy békaugrásnyira Közép-Európa egyetlen halász fogadalmi templomától.

Nyilván jót tesz a lélek felemelésének a napi 30 kőszállító kamion tevékenysége, miközben beborítják a kövüket.

Egyébként a fenti - már megbocsáss! - messziről kurvára leszarom a helyieket hozzáállással a legnagyobb gond, hogy innen nézve meg az lenne a legjobb, ha nem kéne Budapestet +50 km kerülővel megkerülni, hanem az új autópálya egyenesen átdöngetne a Mátyás templomon (minek az, úgyis csak giccs...) és pont kettévágná az Országházat, ami egyáltalán nem baj, mert akkor rögtön lesz két Országházunk! Mekkora szupertuti elképzelés. Óóóllllyyyyyyyeeeeeeee

 

 

Viszont egy dologban segíts légyszi!

Azt írod, hogy ez már 16 éve ismert kérdéskör.

A korábbi, 2002-ben indult és 2004-ben záródott Balaton vízparti rehabiltációs tervben (http://www.terport.hu/teruletrendezes/teruletrendezesi-tervek/tanulmanytervek/balaton-vizpart-rehabilitacios-tanulmanyterv) ennek semmi nyomát nem látom, hogy ide terveznének bármi medencés kikötőt.

 

Akkor mi az ami 16 éve nyitott és ismert?

 

Előzmény: Vezo228 (21846)
Vezo228 Creative Commons License 2019.11.13 0 1 21846

Az, hogy az ember nem áll ki ország világ elé egy fiókban lévő gondolattal, az számomra természetes. Majd ha már a megvalósításnak is van realitása.

Van másik terv is a fiókban, ami már régebb óta érlelődik, sőt, egy normális, felkészült szervezetnél ez az alap.

 

Ami leírsz, azok részben megtörténtek.

A megjelölni a koncepciót és a lehetséges utak kijelölése az már a TNM rendeletekkel megtörtént. Itt van kikötő létesítésre alkalmas hely kijelölve a térségben, itt vannak meg a szükséges adottságok.

Az információ legalább 16 éve nyilvános.

A tervezés megkezdése, az eredmények kiértékelése viszont most zajlik, ez is nyilvánosságot kapott, hiszen azért ír és beszél róla mindenki.

Ezt majd követni fogja egy tájékoztatás az engedélyes szakaszban, ami megint nyilvános.

 

Nem kell ebbe most szerintem többet látni, mint ami valójában történik.

Az üzemeltető az üzemeltetéshez szükségesnek gondolt beruházást készíti elő.

Nincs itt ingatlanbiznisz, meg nádirtás. Nem lesznek nyaralók, luxus hotelek, csak egy nagyobb medencés kikötő egy fával, bokorral benőtt zagytér helyén.

 

De majd meglátjuk, hogy a különböző érdekkörök, civilek hogyan teszik lehetetlenné a fenntartást. Mert kétségem nincs, az lesz a vége.

 

 

 

 

Előzmény: gigabursch (21845)
gigabursch Creative Commons License 2019.11.13 0 0 21845

Normális esetben az alábbi sorrend játszódik le

 

- megjelölni a koncepciót

tájékoztatás (ez elég szűk körben, gyakorlatilag sajtómentesen történt)

- lehetséges utak keresése

tájékoztatás (ebből semmi nem történt, csak a választások után kapott a Balaton lakossága egy koncepciót ami emellett még másik ezer sebből vérzik)

- elkezdeni a tervezést

tájékoztatás (erről sem történt tájékoztatás, hogy ki, mikor hol, hogyan kezdi el és mi alapján a tervezést

- a tervezési eredmények elemzése

tájékoztatás

- kiválasztani nagy vonalakban a járható utat

tájékoztatás

- lefolytatni a szükséges egyeztetéseket

tájékoztatás

 

A fő probléma az, hogy ennek az egész projektnek a gyökerei nem is az általad megjelölt 2016-os kormányhatározathoz, hanem már - tegnapi infó vízügyes körökre visszahivatkozással - 2014-ig nyúlnak vissza.

 

Úgy vélem érthető a különbség.

Előzmény: Vezo228 (21844)
Vezo228 Creative Commons License 2019.11.12 0 1 21844

Nincs itt sunnyogás.

Jelenleg tervezési fázisban tart a téma, ami első körben műszaki kérdés, a szükséges egyeztetésekkel.

Ahogy ez lezárul elindulhat egy környezetvédelmi engedélyezési eljárás, amit minden bizonnyal az eljáró Veszprém Megyei Kormányhivatal úgy folytat le, hogy lesz közmeghallgatás, ha indokolt, akkor akár több is, több helyszínen. Szóval, szinte biztos hogy nyilvánosságot kap a téma, ahogy a vízszintemelés is és az északi parti vízfolyások és sankolóterek, szűrőmezők rendbetétele kapcsán is megtörtént.

 

Aztán jöhet egyrészt a vízjogi létesítési engedély a vizilétesítményekre, illetve a kikötő közlekedéshatósági engedélyeztetése.

 

A mostani eset azért furcsa, mert egy olyan sajtó nyilvános előadásból indult el a hír (BFT ülése), ahol a tényt, hogy tervezi az OVF-VIZIG ezt a kikötőt valóban elhangzott. Akkor nem sokat lehetett még tudni, mert eléggé gyerekcipőben járt a tervezés, de a jelenlévő újságírók, civilek felkapták a hírt.

 

Előzmény: gigabursch (21843)
gigabursch Creative Commons License 2019.11.12 -1 0 21843

Esetleg, ha nem titkolóznának, meg terelnének, hanem nyíltan keresnék a probléma megoldását, akkor talán kisebb lenne az elutasítottság.

 

Ez nem az a kérdéskör, mint a 71-es út felújítása, ami konszenzusos, hogy kell és mindenki támogatja.

Előzmény: Vezo228 (21841)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!