Tavasszal hónapokig 120 fölött volt a vízszint, a 120-at nem akarták tartani, szándékosan későn kezdtek ereszteni. Úgy látom, jól dolgozik a vitorlás és yachtos lobby...
A döntés alapjául nyilván a két éves(?) üzemi kísérlet tapasztalatai szolgáltak. Ha arra gondolsz, hogy ehhez milyen további intézkedések és beavatkozások szükségesek, akkor ezeknek nyilván meg kell jelenniük a határozat indoklásában. A pénzügyi oldalról pedig, feltételezem, az a tizenhuszon milliárd kell garanciát jelentsen, amit erre egyszer már elkülönítettek.
Várjuk ki a végét. A másik projektjük, a Como EA elektromos hajó sem lett egy sikertörténet, én csak arról az egy példányról tudok, amit 2012-ben csináltak és kiállításokra meg a Zöldszalagra hordanak. Lehet, hogy ez a probléma magától fog megoldódni.
Nincs értelem ennek a simítgatásnak, erre vannak régi matematikai/statisztikai módszerek. Ami beleesett tegnap előtt, ma min. kéne már látnunk. Mindegy, mi tudjuk :) 123/118/118 mellett 115 vicces.
Előrebocsátva, hogy ellenzem ezeknek a vinnyogós vackoknak a tóra eresztését, azért ez eléggé rétegműsor lesz, lássuk be.
A 40e ajró+FA induló ár az első szűrő.
Aztán a 45kw-os motor az ugyi 60LE, nagyjából a 20-25 évvel ezelőtti benzines gépek szintje. Az "egy töltéssel pedig akár két órát is kibír, sportosan pedig 40 percet." mondatból az is világos, hogy kb egy 30kWh-s akkupakk van benne. A 40 perc repesztés után ennek a töltése 2-8 óra, tehát nagyjából naponta kétszer tud kifutni, esetleg háromszor. Az akár két órát kibír üzemmód meg kb. olyan teljesítményt feltételez, amikor max a vizet túrja, mert képtelen lesz kiemelni magát.
Szerintem teljesen felesleges bójázásban gondolkodni, bőven elég, ha a hatóság egy GPS alapú területi korlátot ír elő a vezérlő szoftverbe, amiről ha kilép, akkor automatikusan csak úszó módban mehet tovább.
Szerintem ki kellene jelölni bójákkal a parttól legalább 1000 m-re a hajózási útvonalat elkerülő megfelelő nagyságú területet (0,5x0,5 km???), ahol lehetne ilyen elektromos játékokat használni. Ide is kellene viszont vizimentőt, mentőcsónakot telepíteni egy stégre. Akinek ezután is van kedve jetskizni, akkor fizesse le a fenntartási (belépési) költséget, aztán hajrá.