Jómúltkor a Discovery-n ment a Hatalmas hajók, benne az Emma Maersk konténerszállítót mutatták. No nem is ez a lényeg, hanem mutaták, hogy abban is kikapcsolható hengerek vannak. Először kikapcsolták azt a hengert, amelyiket reparier-elni kellett, majd az üzemanyagot átirányították a többi hengerbe. Makd kijavították és visszakapcsolták.Csak azt nem tudom, hogy hogy tudták kikapcsolni, mikor nem a legszélén volt? Vki írja már le!
Meg az üzemanyagot is el köllene zárni, meg lukat fúrni a tetejibe és bezárni a szelepeket, sőt kivenni a dugattyút :))) Szerintem egy 4 hengeres autónál elég gáz lenne ezt megoldani. Minimum 6 henger szvsz.
Áhááá ! Az majdnem olyan mintha 2 motor lenne egybeépítve, amiből az egyiket le lehet választani és le is lehet kapcsolni ! Vazzee... miket ki nem találnak :)))
az olyan gyári autókban amikben felezni leht a müködő hengerek számát mind 2 db főtengely van ami egy 3 fogaskerékböl állo valamivel van összekötve. az egyik oldalt le lehet választani a másikról. igy nem is mozognak a kikapcsolt hengerek.
ezt most saját szavaimmal mondtam el, nem telyesen igy hangzott.
kiváncsi vagyok, hogy nézhet ki egy ilyen 2 főtengelyes motor. el nem tudom képzelni.
Ez vonatkozik a karburátoros motorokra is: attól, hogy nincs szikra, a benzint még szívja (és ki is pufogja). Ha ilyenkor lezárnád a nem működő henger szelepeit, nem fogyasztana annyit.
Ilyenkor persze, hogy sokat fogyaszt, mert a nem működő hengerekbe is nyomja be a gázolajat, ami nem hasznosul. Ha a nyomócsöveket visszavezetted volna a tankba, akkor máris nem fogyasztott volna annyit.
Nekem kikapcsol néha egy-két henger. Hát betyár mókás.:(
Először is nem megy a verda, aztán a sok padlótól nő a fogyi. Igaz karbis a gép.
Ez a gyertyák hibája. Elég gáz, de ez most orvosolva lesz.
megoldás a következő veszel 4 egyhengeres motort mindegyik kereket 1 motorral hajtasz meg és ha nem akarsz 4 hengerrel menni simán kikapcsolhatsz 2-őt:))))))) és rázni sem fog:)
ja és ráadásul összkerékmeghajtásu lesz a kocsid:)))))))))))
Nekem volt, hogy adagolójavítás után a nyomócsöveket felcserélték. Így a 6-ból csak 4 henger ment. Nem igazán volt fogyasztáscsökkentő módszer; 10 fölött ette a gázolajat, csúnya hangja volt, ha a Borárosra értem, akkor Erzsébeten még mindig lehetett látni a füstjét és csak vontatókötéllel indult.:-( Még egy ilyen hiba és letöröm a kezüket.
"Azt nem tudom, hogy a zárt szelepek eseténél megvalósuló izoterm folyamat termikus vesztesége a nagyobb, vagy a kitámasztott szelepek esetén a levegő szállításából adódó (kis erőltetéssel izobar folyamat)."
Izoterm? Szerintem inkább adiabatikus az, mint izoterm. Bár a lényegen nem változtat.
A gyári megoldásoknál a fogyasztás csökkentése a cél, és alkalom adtán kapcsolnak le egy két hengert. De amint gyorsítani kell, azonnal szükség van az összes hengerre, különben nem igazán halad a jármű. Házilag igen nehéz lenne megoldani az ideiglenes lekapcsolást. (asszem a "nehéz" szó nagyon találó erre az esetre :).
Azt nem tudom, hogy a zárt szelepek eseténél megvalósuló izoterm folyamat termikus vesztesége a nagyobb, vagy a kitámasztott szelepek esetén a levegő szállításából adódó (kis erőltetéssel izobar folyamat).
Mindenesetre kiszerelt gyertyával, lehúzott csatlakozójú befecskendezőszeleppel el lehet játszadozni, hogy mennyit tud az a két henger, és melyik kettő legyen az. Nyilván a gyújtási sorrend ismeretében a legkiegyenlítettebb járást keresve.
Talán egyszerűbb zárva hagyni a szelepeket. Egy hagyományos kocsin meg is lehet oldani, ha sikerül olyan nagyra állítani a szelephézagot, hogy ne nyissanak a szelepek.
Valamelyik világháborúban (lehet, hogy mindkettőben) használták ezt a megoldást, az alkatrészbeszerzés nehézségei miatt. Egy nyolchengeres teherkocsi általában működőképes volt hat hengerrel is.
Miért kéne lehúzni a gyertyapipát, ha az injektorokat "kiiktatod"? Inkább illik rajtahagyni, mert a nem megfelelő "gyertyahézag" miatt átüthet a gyújtótrafó!
nem adom föl :))) más meg wazze örülne ha az összes menne.:O)))
de azért csak próbálkozz.
mikor pl a motoromon kettő ment rá nem dugott gyertyapipa lévén...volt vagy 15 mp a gyorsulásom. gyök kettőre.:O))
4 hengerbol 2 az olyan gyenge motort eredmenyezne, hogy csak na.
Az egyenetlen jarasrol nem is beszelve.
Kis Polskimon volt egyszer elment az egyik henger, alig birt gyorsulni allo helyzetbol padlogazzal!
én csak válaszoltam rafinak!
de ha a dugó kialakitása olyan hogy van benne bemarás és nem a szelep csinálta, (pl samara) akkor nincs gond, de még egy hidrotőkés szelepállitással sem tudja megoldani csak ha vmi elektromos szelepállitási lehetősége van akkor kafaty. de 4bő 2 ritka kiegyenlitetlen járás lenne... :-))
De ha a szelepeket nyitva hagyod, akkor szétveri őket a dugattyú, ráadásul ezt sima mechnaikus vezérlésű (értsd vezérműtengelyes) motornál nem tudod megoldani.
Én párszor már önhibámon kívül kipróbáltam az érzést, nem kívánom senkinek, bár még két hengerrel is gyorsabb voltam, mint sokan mások. :-)