Ez már lejárt probléma (mint a dátumokon is látszik). Valami olyasmi volt, hogy máskép volt ovális a dugó és a henger, mintha nem egymásba valók lettek volna. Kapott új hengert+dugókat a verda és azóta sincs vele gond.
A max. gyűrűhézagot nem a fhp.-ban fogja adni,hanem lejjebb kb 1/3-1/4 -ed lökettel.
A hengert pontosan ki kellene mérőórázni,hátha van benne nagyobb kurvaság,itt kb.-re max. ezredeket lehet mondani,nem tizedet,de szerintem nem az lesz a baja,hanem a gyűrűöntésnél lett valami elb@szva.
Hiába a magyar ember találékony,megcsinál mindent,max. az eredmény csak hasonlítani fog az eredetire.
Szerintem ha tényleg nem lehet kapni hozzá gyűrűt(???),csináltass az emberrel újat,valszeg azt már nem fogja elsz@rni.
Mekkora gond az, ha a henger a felső részénél kb. 0.1mm -rel szélesebb, mint alul? Nem ovális, nem karcos, teljesen jónak néz ki.
Ugyanis a kocsim friss generálozás után, kb. 300 kilcsi múlva iszonyatos olajfogyasztásba kezdett, kb. fél liter olajat elfüstölt 100 kilométerenként.
Kiderült, hogy a zsír új gyűrűim hozzávetőlegesen 1mm -t koptak ezen a távon (mármint a gyűrűhézag). Rovinj oda-vissza 9 liter olajat jelentett.
Ezután persze vissza a szervízbe, ott szétszedték és megállapították a fenti gyűrű-kopást.
El a gyűrűshöz (nem gyári, hanem csinált gyűrűk vannak raja, mert nincs ilyen gyári méret, ami nekem kéne), mire ő azt mondta, hogy ingyé csinál új garnitúrát, de nem lesz jobb, mert
1 - a fent jelzett méretkülönbség van a henger teteje és alja között
2 - szar a légszurom (most egy sima bogár "sport" légszuro van fent)
Mit gondoltok, 300 kilométer alatt el tud így kopni egy gyűrű (pontosabban minden henger minden gyűrűje) ezen okok miatt? A kocsi teljesen normálisan volt használva kivételesen egyáltalán nem állatkodtam vele.
A légszűrőről megjegyzem, hogy a bogaramon már 4 éve ilyen légszűrő van és a legkisebb gondot sem okozta még eddig.