A Magyar Posta Rt. veszi meg az M5-ös autópályát üzemeltető Alföldi Koncessziós Autópálya (AKA) Rt. részvényeit - értesült a Magyar Hírlap piaci forrásokból. Ezzel elhárul az akadálya annak, hogy az eredeti elképzeléseknek megfelelően március 12-étől matricás legyen Európa jelenleg legdrágább sztrádája.
Eddig csak szóbeszéd volt, de a Magyar Hírlap információi szerint már eldőlt, hogy a Magyar Posta Rt. vásárolja meg az M5-ös autópályát üzemeltető Alföldi Koncessziós Autópálya Rt. részvényeit. Bár Gál J. Zoltán kormányszóvivő heti szokásos tájékoztatóján nem válaszolt a vevő kilétét firtató kérdésekre, valószínűleg nincsen más lehetősége a kabinetnek, mint hogy a Postabankot papíron eladó, ezáltal 101 milliárd forintos vételárat elkönyvelt Magyar Postát bízza meg az AKA részvények megvásárlásával.
A lap értesülése szerint a Postabank vételárának egyelőre csak kisebb részét kapta meg az állami szolgáltató társaság, nagyobbik részét még csak ezután veszi át az Erste Banktól. De nem is ez a legfőbb akadály. A Magyar Postának a 101 milliárd forintos rendkívüli bevétel után mindenképpen adóznia kell. Csak az adózás utáni nyereséget vonhatja el osztalék formájában a tulajdonos ÁPV Rt. Ám mivel az államnak a teljes összegre szüksége van, a Magyar Posta tőkéjét le kellene szállítani, hiszen a Postabank-részvényeket 2001-2002 fordulóján apportálták a társaságba, így annak értéke növelte a posta tőkéjét.
A bonyolultnak tűnő pénzügyi manőver helyett a kormány a könnyebb utat választotta; a posta megveszi az AKA részvényeit, majd ezt egy meghatározott időn belül továbbadja.
Úúúú, mekkora hülyeséget irtál:-))))
A postákon három havonta cserélnek. Tehát a felvevő három hónapig utalványokat vesz fel, majd a következő három hónapban egyesitett felvevő, s foglalkozik a levelekkel.
Na meg gondolod, hogy a postaforgalmi szakközepekben, meg a tanfolyamokon csak az egyikre képezik ki őket?
A megszokottaknak megfelelő átadás-átvétel folyik a Magyar Postánál, Kalmár Istvánt, a szerdán felmentett elnök-vezérigazgatót nem tiltották ki a posta vezérigazgatóságának épületéből – közölték érdeklődésünkre a posta sajtóosztályán tegnap. Kalmár Istvánt a pénzügyminiszter azonnali hatállyal mentette fel, és Szivi Lászlót, a cég üzletpolitikai főigazgatóját kérte meg, hogy ideiglenesen lássa el a vezérigazgatói teendőket. A postánál azt mondták: Szivi László egyelőre tájékozódik, és a jövő héten kíván a nyilvánosság elé állni. Az átadás-átvétel szerint Kalmár most tájékoztatja volt beosztottját a posta ügyeiről, ám a volt elnök-vezérigazgatónak már nincs aláírási joga.
Nem tudni, hogy a gyors felmentéshez volt-e köze annak, hogy Kalmár – mint arról a Magyar Hírlap beszámolt – felmondott a posta két pénzügyi vezetőjének arra hivatkozva, összeférhetetlen beosztásukkal, hogy több cégben tulajdonosok, és ezenkívül a posta számára kedvezőtlen döntéseket hoztak. Laptársunk szerint a két vezető ellen akkor indítottak eljárást a postán belül, amikor ők szocialista politikusoknál kezdtek lobbizni a Magyar Posta eladása ellen. A két pénzügyi vezető állítja: az összeférhetetlenség korábban is fennállt volna, hiszen a cégeik régiek, miközben a felmondásukban megemlített ügyben – a Posta Oktatási Központ építésében – mindenről tudott a volt elnök-vezérigazgató. A két elbocsátott pénzügyi vezető egyébként állítja: a postai elektronikus piactér (PEP) létrehozásával kapcsolatban több szabálysértés történt, megszegték a cég belső szabályzatait, például hiányosak voltak a megvalósítási tanulmányok. Ezért ők nem voltak hajlandóak aláírni a projekt megvalósításához szükséges iratokat, és – a postai felső vezetők nyomása ellenére – május végén a beruházási bizottság sem volt hajlandó tárgyalni róla
Viszont ahol bevezetik, a következő a gond (gondolom átmenetileg): aki eddig leveles volt, be van sz@rva, ha adnak neki egy tízezres csekket, míg a pénzes lenézi az egyesitett felvevői melót és undorodik a
bélyegragasz(t)gatástól.
Legfőképp: nem is értenek a másik munkakörhöz.
Az emberek úgytudom külön beállnak a két sorba, mert tudják, hogy "a szemüveges a csekkhez ért, a barna hajú meg a levelekhez."
+ egy ideig párhuzamosan, vezetni kell az eddigi baromságokat is, amit ez a rendszer váltana fel.
mindenesetre sok sikert, bár nem sokat nézek ki a postából, ha a köv 10 évre gondolok.
Az nem nagy újdonság (mármint annak, aki konyít is valamit a témához, nem csak a partvonalról kiabál), hogy egy új rendszer bevezetésekor a hatásfok elmarad a tervezettől, mármint attól, amit a későbbiekben a rendszer el kell érjen. Ez van, ezzel vagy megbarátkozik valaki, vagy örök elégedetlenkedő marad élete végéig.
Azé hadd védjem már meg a postásokat. Az új rendszerről jó véleménnyel vannak az egyesitett felvevők (a néni, aki ül az ablak mögött), megkönnyiti a munkát s rájuk is kisebb felelősséget ró. S gyorsabb is, mert nem kell két külön sorba állni, ha leveled is van, meg utalványod is. Csakház meg kell tanulniuk kezelni. (Jelzem a Pécs 14-es postán remekül működik.)
Szerintem az nem fog egyértelműen kiderülni, hogy kinek volt/van igaza. Mégpedig azért, mert ez politikai kérdés per pillanat.
Az is politikai döntés volt, hogy a Postát felfejlesztik és aztán holding lesz belőle, és az is politikai kérdés, hogy most bebizonyítsák, hogy a Posta képtelen bármi más feladatot ellátni, mint az alaptevékenysége, sőt, még azt sem. Kalmár úr képviselte az előbbi vonalat, most jól jön, ha rá tudják húzni a vizes lepedőt, akár joggal, akár anélkül.
Nem akarok védeni senkit sem, mert semmit nem tudok a konkrét ügyletekről (ha vannak), az viszont nem tetszik, hogy itt most anyázzák a vezért. Szerintem nem volt rossz dolgunk az ő vezetése alatt sem, perspektívák is voltak. Újságíróknak pedig nem szabad felülni, mert azok szócsövek. És ha annak a pártnak a szócsövei, amelyik épp le akarja döngölni a Postát, akkor meg pláne gyanakvó vagyok.
Bizonyíték nélkül senkit sem ültetnek le. (Remélem.) Vádak midkét oldalon elhangzottak, most kíváncsian várom, kinek van igaza. Sajnos már bármit el tudok képzelni.
Ja, csak közben pénzhiány miatt elvetik az olyan vidéki posták felújítását, ahol rohad a padló és a dolgozókra meg az ügyfelekre szakad a plafon. Ezt is nézni kellene.
Nagyon haragudhatsz rájuk. Azért ez a történet többről szól, mint szolgálati gépkocsikról. Mellesleg ez az ország második legnagyobb cége, nem is olyan sok, amit felsoroltál.
hát, ha alám is ilyeneket tolnának, tényleg nem sok minden érdekelne. egy fecske nem csinál nyarat közhely alapján a többi sutyerákkal úgysem lehet egy országos hálózatot rendbe szedni.
Pár S80. Meg a vezérnek Cross Country. Meg van egy merci, vagy 8-10 Passat, 15-20 Seat Toledo. Asszem Polo már nincs, biztos túl alacsony kategória. Nekik más formájú a seggük, alsó-közép kategóriába nem tudnak beleülni.
Pedig ennél jobbat nem kapunk, csak rosszabbat. Az új kormánynak alapelve, hogy a Posta egy lehetetlen banda és ezt be is fogja bizonyítani, bármi áron.