Az ACSI kempingkártya 5-6000 ft körül van. Magyarországon elég kevés kemping fogadja el és a kedvezmények csak elő és utószezonban érvényesek. Az MCCC és MHKK kártyákra a kedveznények általában függetlenek a szezontól. Tehát, ha csak itthon kempingezel, akkor nem feltltlenül igaz, hogy az ACSI kártya többet adna a magyar klubbok kártyáinál.
üdv Jóll látom,hogy ACSI klubtagság többet ad mint a hazai klubok mint Mccc Mhkk stb mivel csak 4.95 euro és 2 főre szól,és volt olyan kempingező előttem aki fizetett és jobban járt mint miKinek mi a tapasztalata? Mivel elég sok kempingbe járunk azért gondoltam erre.
Ez amit Te leírsz, nem kirándulás hanem egy videojáték... Biztos megkönnyíti a "kipipálgatós", "itt is voltam" strigulákat behúzó turisták dolgát de ezzel nagyjából véget is ért a haszna. Ha meg véletlenül elromlik/ellopják/elveszted az eszközöd amitől ennyire függsz, ott halsz éhen egy milliós nagyváros közepén mert magadtól a sarki hamburgerest sem találod meg...
Az pedig-gondolom-fel sem merül benned, hogy van ember aki legalább a szabadsága alatt nem akar elektromos kütyükkel szarakodni...
Teljesen korrekt leírást adtál, de mint ahogy azt írtam, ez egy parttalan vita. :)) Bár nem tartozom a mai generációhoz, de ma már én is csak telefont használok, Waze és Google alkalmazásokat. Autóval való közlekedéshez előnyben részesítem a Waze-t, városnézések, kisebb kirándulások esetén a Google-t. A Google sok hasznos, általad is említett funkciót tartalmaz, sokszor keresem rajta a közelben lévő nevezetességeket, boltokat, éttermeket, kiránduló helyeket, LPG kutakat, gyógyszertárat, stb.... Nagy előnye, hogy a keresett helyekről ad információkat, mint a nyitvatrás, közvetlenül hívható a hely telefonszáma, elérhető a hely weboldala, képek vélemények, értékelések egy adott helyről. Ezek szerintem nagyon hasznos és jól használható dolgok, ha az ember kismeri a technikát. :)
Ebből a leírásból az derülhetett ki hogy egyrészt térképet nem tudok olvasni de a napok alatt amit kint töltöttem szépen megtanultam s belerázódtam.
Próbáltam egy hosszabb leírást ide beilleszteni hátha valakinek megjön a kedve hozzá hogy másképp gondolkodjon és kipróbálja ezt a fajta módszert.
Próbáltam bemutatni azt hogy manapság már van olyan app ami helyettünk tudja és megtervezi és mutatja azt hogy tömegközlekedéssel egy adott városon belül mit hogyan érsz el mikor jön az adott jármű.
Ha ez neked nem hasznos akkor legyen a te bajod.
Le is írtam hogy hibáztam is mivel az esetek nagy részében én voltam a hibás míg a helyes használatra nem jöttem rá. Kisebb részben a néha megzavarodó gps jel volt.
Olyat sosem mondtam hogy folyamatosan hibákba ütköztem vagy valahova nem találtam oda pusztán hozzá kellett szoknom a 2d-s navigáláshoz.
Ebből a hosszú leírásból az derül ki, hogy kb. mindegy papírlapot v technikát tartasz a kezedben... ha nem tudod merre van az irány, mondjuk az észak dél stb. Másik Svejk kocsma? :-) Na igen, ez a korszerű! Nem oda megyünk, ahova akarunk és nem a korszerű netes cucc a hibás, csak balfaszok vagyunk hozzá, és mindegy mi van a kezünkben. Az egész szövegben, ami egy ostoba vita és általad gerjesztett, semmi lényeges nincs a tájékozódás lényegéről, csak az a kötözködés, hogy a mai "okos" ember "csak" technikát használ és a térkép meg főképp, ha papíralapú, esetleg útikönyv, az ósdi elavult.
Mi van? Neked kütyű. Nem találsz oda. Modern vagy? Engedjük el. Aki ennyire felesleges dolgokon ennyit rugózik, mert "korszerű" akar lenni, hát hagyjuk.
Visszatértem Prágából s így gyakorlati tapasztalataim is vannak a Google navigációról tömegközlekedés és sétás közlekedése terén.
Csak hogy őszinte legyek nem volt tökéletes voltak vitáink belőle és téves utak de összességében használható működő dolog.
S sokkal használhatóbb mint egy papír alapú megoldás.
Kezdjük az elején:
Van ugye offline és online navigáció.
Offline navigációt akkor érdemes használni ha az adott helyen mobilnetet nem tudsz használni.
Mivel Prágában lehet s ezzel nem volt probléma pár esetet kivéve nagyon nagy hasznát vettük.
Ember tervez Isten végez:
Hiába tervezi meg az ember pontosan az indulás előtt az adott helyeket mégsem lehet mindenre felkészülni. így lehet az hogy én az első nap egy rossz Svejk kocsmához mentem el.
Fontos a minél pontosabb információ szerzés amire első körben az internetet érdemes használni.
Nálam ez úgy működött hogy a telefonban lejegyzeteltem az adott nap útvonal tervét pontról pontra.
Napközben ha kellett módosítottunk rajta de mindíg tudtam követni hol voltunk hol nem.
Alapvetően sok szobrot amit kerestem pontosan nem tudtak meghatározni teljes címmel hiszen vagy egy köztéren volt vagy egy épületen belül stb.
De itt jön képbe a google térkép. Ha tudtad hogy melyik részén keresd az adott területen a szobrot észrevehetted hogy a szobrok és egyéb látványosságok be vannak pontosan jelölve a térképen és oda is tud navigálni egyből gps.
Így gyakorlatilag nem kell feleslegesen "bóklászni" a papír térképet figyelve hogy megtaláljunk valamit.
Mivel tömegközlekedéssel mozogtunk és gyalog adta magát hogy ne waze-t használjunk hanem google navit.
Ezáltal a navi megtervezte helyettünk azt hogy milyen tömegközlekedési eszközre milyen vágányon szálljunk fel.
Hány megállót menjünk. Azt is tudta mikor jön a következő jármű így tervezhető volt az hogy odaérünk e az adott trolihoz buszhoz bármihez.
A siklónál külön plusz pont neki.
Mondanom se kell egy idegen helyen ez elengedhetetlen.
Hiszen ki tudna egy idegen városban kiismerni magát egy szövevényes metró vagy épp troli térképpel.
Igazából ahol nehézségbe ütköztünk az akkor volt amikor 2 ds térképként használtuk a navit séta közben s fejben vizuálisan gyakran felcseréltük az irányokat.
De erre pedig volt a megoldás miután rájöttünk hogy a térképen az útvonalunkban be vannak jelölve boltok plázák stb.
Így azokat kell figyelni mivel a sűrűbben lakott területeken a gps is meghülyülhet.
Általában az is elég volt ha a telefont zsebre vágtam és jelezte merre forduljunk merre menjünk.
Szóval összességében a virtuális navigáció levizsgázott tökéletesen.
Voltak hibák de ez vagy user hiba volt vagy a gps jel nem volt megfelelő.
Emellett ha úgy nézzük nekem a zsebemben volt egy olyan eszköz amivel fotózhattam videózhattam. Később profi appal a képeket is meg tudom szerkeszteni.
Egy komplett jegyzettömb a teendőimmel. Egy valós idejű térkép ami ismerte helyettem a tömegközlekedési vonalakat. Emellett netezni tudtam olvasni videózni bárhol.
Ha akartam volna még fizetni is.
Ezen sorok után azt tudom mondani mindenki használjon azt amit akar.
De számomra az már biztos hogy aki időt akar spórolni és többet látni az nem egy papír fecniben bízik hanem a technikában.
Ezzel értek egyet én is. Kiteríted a térképet a padlóra és átlátod az egészet. Körbeüli a család és tervez. Teljesen más érzés, mint egy tenyérnyi szart görgetni ide-oda. (De természetesen mindegyiknek meg van a helye.)
Kétségtelen, hogy egy magunkkal vitt térképet is elveszíthetjük, vagy megsemmisülhet. De a világhálón elérhető információk hozzáférhetősége tőlünk teljesen független körülményeken is múlik. (térerő hiánya, készülékhiba)
Kicsit más, de talán ide is vágó élettapasztalat:
Minden térkép készítője – törvényszerűen – kihagy egyes információkat, mert egy bizonyos jel-, vagy feliratsűrűség felett értelmezhetetlenné válna a kép. Több térkép használata esetén – némi szerencsével – az egyiken hiányzó információ a másikon megtalálható.
Tessék összevetni a két térképrészletet! Az egyik az italboltot, a másik a templomot tartja fontosnak. A buszmegállókat mindkettő. Az egyik jelöli a Honvéd utcából észak felé kiágazó utat, a másik nem. Az egyik megnevezi a Temető utcát, a másik nem. Nem folytatom, de van még különbség.
Felesleg ilyen témában vitát indítani, mivel nyilván két teljesen különböző korosztályról van szó, így a szokások is nagyban eltérőek. Egyszerűen csak tisztaletben kell tartani egymás szokásait, elfogadni, hogy a generációs különbség miatt két telejes eltérő világban élünk, de az alapértékeink sokszor nem különbözőek, csak az eszközök másak. :) Mondom ezt némi tapasztalattal a hátam mögött, egy 25 éves fiatalember apjaként, közel 50 évesen.
Mi sehová nem utazunk papíralapú térkép nélkül, éppen most érkezett meg az Izrael, pedig ott biztosan lesz a bérautóban, és az Észtország, Lettország, Litvánia, bár oda meg csak 2021-ben készülünk. Mindkettőnk telefonjára rátöltve vannak az offline használható térképek és bárhol tudunk netezni is, de sokkal jobban szeretjük papíron vinni magunkkal. Már itthon a tervezgetés, készülés idején örömmel nézegetjük, sokkal egyszerűbb követni és átlátható az egész útvonal. Minden autónkban (2 személy, 1 lakóautó) van külön magyar és európai térkép, de mindig megvesszük az adott országot is, amit aztán az utazás után berakunk az úton összegyűjtött prospektusok, képeslapok, belépők mellé. Komoly gyüjteményünk van már, és időnként elővéve nosztalgiázunk velük egy kicsit. Útvonaltervet a kempingek címeivel is szoktunk készíteni, ha meg foglalunk előre szállást, akkor azt is kinyomtatjuk és napi bontásban, mellékelve a látnivalók listájával, összefűzve könyvként használjuk. Az utazás alatt odatesszük a belépőket, az érdekesebb számlákat, stb...Ezek az előkészületek nagyon fontosak számunkra (pedig vannak és használjuk az "okos" telefonjainkat), meg biztonságot is adnak az egész út során. Szerencsére sokat utazunk (63 éves házaspár vagyunk), és ez így is marad nálunk.
Tételesen lehetne cáfolni az állításaidat, de ne menjünk bele. Érdemes egy kicsit szerényebbnek, visszafogottabnak lenni, többet figyelni, kevesebbet mondani.
Egy könyv vagy egy festmény művészeti értéket képvisel. így ezeknek sosem fog leáldozni ellenben egy céleszközzel aminek már gyakorlati haszna nincs fejlett országokban.
A történelemhez megint nem kell könyv mert akit érdekel már fent van róla minden info.
Bár gyanítom hogy a legtöbb turista nem egy lexikonnal a fejében megy nyaralni az összes helyet ismerve ától cettig.
Prága egyébként valamelyest kirakat város. Ha könyvben érdekelne egy város története akkor már inkább Budapestét venném meg.
Aha! Idejétmúlt! Mint a könyv, a festmény, régi építészet és a hasonló dolgok! :-)
Csak egy megjegyzés: a net, az online stb. pazar, ott az info. Minden. Azért ha tényleg Prágába mész, ne feledd a történelmét, művészetét, még akkor se, ha már idejét múltnak tűnik a digitális világban. Egy két szép könyvet mindenképp hozz!:-) Ha lefotózod az "okossal" hát tudod az nem ugyanaz.
Régóta lappang bennem a gondolat, hogy egy hétre elmegyek egyedül a hegyekbe, Lengyelország, Szlovákia, Csehország, nem tudom pontosan hogy hova. Gyerekkoromban bejártuk mindhárom országot lakókocsival és sátorral. Élénken élnek bennem a képek, hogy egy hegyi tó mellett vagy éppen egy nagy fenyőerdőben alszunk a lakókocsiban, egy kempingben. A túraútvonalak pedig a közelben vannak. De sajnos nem emlékszem a helységnevekre, akkor csak elindultunk és mentünk. Viszont szeretnék jól felkészülni , mivel egyedül mennék, ami nagyon fontos. Tudnátok ajánlani valami olyan kempinget, ahova érdemes menni, sátrazni ? Meg egyáltalán bármilyen tanácsot elfogadok :)
Viszont, videókon nézegettem a külső ponyvát (azt most nem kaptam hozzá), és azon a bejáraton kívül nem láttam semmi más szellőző felületet, semmi nyithatót. Így eléggé állhat benne a levegő. Hűvös időben talán nem annyira gond, de melegben nem tudom, milyen lehet. A hajnali lehűléskor mennyire párásodhat, főleg, ha többen alszanak benne.
Igen, elég masszívak, és ha nincs viharos szél, akkor elég a ponyva szoknyát (az alját) körbe leszurkálni a sátorhoz mellékelt tüskékkel, és tényleg nincs bukdácsolás.
Ha az időjárási körülmény indokolttá teszi, akkor mindenképp meg kell erősíteni a rögzítést, mert az erős viharos szél felboríthatja a sátrat. Nem fog összetörni, elhajolni a rudazat, de a feje tetejére állítja, mi is így jártunk .
A plusz rögzítés történhet sokkal hosszabb, erősebb tüskékkel, vagy cölöpölni, és lekötni.
A decathlon-os általad kinézett sátor is remek választás, ebbe az árkategóriába tudnak prémium minőséget gyártani, gyártatni a franciák.