"Nem támogatta Nikicser László tallinni nagykövetjelölt kinevezését csütörtöki ülésén az Országgyűlés Külügyi Bizottsága. A zárt tanácskozáson a bizottság 8 igen szavazattal és 8 tartózkodással utasította el a nagykövet jelölését. Ilyenre utoljára két évvel ezelőtt, Katona Tamás Varsóba jelölésekor volt példa.
Németh Zsolt (Fidesz), a testület elnöke elmondta: a bizottság ellenzéki tagjai tartózkodó szavazatukkal alapvetően az ellen az eljárás ellen fejezték ki tiltakozásukat, hogy politikai okokból, idő előtt, hároméves kinntartózkodás után hívták vissza Jávorszky Béla észtországi nagykövetet.
Bársony András, a külügyi tárca politikai államtitkára nyilatkozatában hangsúlyozta: a hároméves külszolgálat utáni berendelés önmagában nem idő előtti. Jávorszky Béla volt a magyar nagyköveti kar egyetlen tagja, aki nem rendelkezett felsőfokú végzettséggel - jegyezte meg az államtitkár. "
Kedves curvoisier !
bocs a relaxért, nem láttam, úgy látszik figyelmetlenül olvasok.
Van egy pár dolog amit nem értek a Kovács féle kritikádban, de tudjuk be ezt elfogultságodnak (ami nekem is persze megvan ezen az oldalon).
Azt gondolom a dolgok zöme beállítás kérdése. Ahogy Te a vízlépcső ügyet "legyen meg Julius Binder akaratának" látod, vagy szerinted(előttem továbbra is ismeretlen okból) Iliescunak kampányolt nos azt gondolom, kellő tudatbeszűkítéssel (:-D bocs) az Orbán-Nastase megállapodás - kampány kényszerében született - "vívmányai" is hasonló színben tálalhatók.
gyakorta - és szinte jolly-jokerként - használt "érv" ez a 23 millió románozás. Nos nem vitatva el, hogy a kampányban elhangzott kijelentés(ek)nek valóban van demagóg kicsengése, mégsem árt rögzíteni azt a tényt, hogy miről szól t valójában: Arról, hogy a kedvezménytörvény az Orbán-Nastase paktummal teljességgel elvesztette "kedvezmény" jellegét, ha HT magyarnak és echte románnak éppenolyan jogokat biztosít, azaz potenciálisan 23 millió román jöhet be. És ez így igaz, még ha mindenki tudja, hogy nem fognak átköltözni :-). Ennyi.
Ami a határőröket illeti, azok mindig is a BM felügyelete alá tartoztak, másrészt nekem hasonló élményeim vannak Houston és Heathrow tranzitjáról is, pedig elhiheted, nem kérges a tenyerem :-)
Node ez mind-mind off. Azt hiszem egy két kivételtől és személytől eltekintve a magyar külpolitika az, amely tulképpen nyílegyenes kurzust mutatott az elmúlt 12 év során. Az én értékítéletem szerint a KüM (leszámítva a dilettáns Jeszenszky idejét) konszenzus alapján, jól működött. Amikor elmérgesedtek a külkapcsolataink, vagy a diplomácia betlizett, azoknak zömmel nem külügyi, hanem nagyon is belpolitikai okai voltak (nacionalizmus, kampány, stb.) -Azt már csak szubjektíve teszem, hozzá, hogy ez főleg a jobboldali kormányokra volt jellemző.
Hogy melyik kabinet volt túl engedékeny és melyik túl konfrontatív, arról még hosszan lehet vitatkozni - még az eredmények tükrében is.
De az, hogy bármelyikük a nemzeti érdekeink ellen dolgozott volna (vö. hazaáruló), csak a szalonképtelen gyűlölködés kereteiben tárgyalható. Oda én meg nem megyek.
Botrány Rómában.
A római csúcsra érkező Medgyessy és Kovács nem volt hajlandó találkozni Tar Pál magyar nagykövettel ezért nem is értesítették jövetelükről. A kormányszóvivő szerint nem volt rá szükség, punktum.
1. Rombolás ügyben még vitatkozni sem vagyok hajlandó. Állitásod körülbelül annyira igaz, mint az, hogy a Fidesz megnyerte a 2002-es parlamenti választást.
2. Van igazságod az Orbán Nastase paktummal kapcsolatban.
Mivel én öszinte ember vagyok, megmondom erről a frankot:
1. A szocialista párt nagyot hibázott a státusz törvény támogatásával.
2. Mikor rájött erre, akkor már csak torz formában tudta támadni a törvényt, és éppen azt az Orbán-Nastase paktumot, ami az adott körülmények között megnyugvást hozott a két kormány közötti vitában.
3. A szocialistáknél most az arc mentése folyik, de ez az adott körülmények között nem fog veszélyt okozni:
A szocilaista kormány tényleg el van szánva arra, hogy rendbehozza a román(szlovák, ukrán)-magyar viszonyt, igy természetesen SEMMI olyan lépést nem fog tenni, ami a román kormánynak presztizsveszteséget okozhat, de ugyanakkor a magyar kormány viszontbiztosítani fogja magát az RMDSZ-nél.
Én arra számítok, hogy olyan korrekciók lesznek a törvényi szabályzás kapcsán, amik a külföldi kormányok számára provokativ, és csupán belpolitikai szimbolikus politizálás során felhasználható elemeket HÁTTÉRBE szoritják*, ugyanakkor a határon túli magyar szervezetek megnyugatására a TÉNYLEGES anyagi előnyt kináló pontok szerény bövülésével járnak.
---------*
Itt a kormány - hazai jobboldal támadásait kivédendő - jóhiszemüen hivatkozhat a Velencei Bizottság ajánlásainak követésére, ami az Orbán kormány által megvalósitott szbályozásban - a volt külügyi vezetők hazug deklarációja ellenére -
NEM következett be.
A külpolitika sikereiről, avagy sikertelenségéhez kapocsolódva javasolnék egy kis játékot. A játék abszolút szubjektív értékítéleteket tartalmazna arról, hogy az általam önkényesn kiválasztott országok közül szerintetek melyikkel javult, romlott, vagy nem változot Magyarország viszonya 1998 óta.
1. Ausztria
2. Szlovénia
3. Horvátország
4. Jugoszlávia
6. Románia
7. Ukrajna
8. Szlovákia
9. Csehország
10. Lengyelország
11. USA
12. Németország
13. Franciaország
14. Anglia
15. Oroszország
Ha mar kerdezted...
NATO: nem a belepesi procedura a lenyeg, hanem ami megelozte (nem vitatom, a Fidesznek is volt benne szerepe)
Kudarcnak nevezem, hogy megallt a Visegradi egyuttmukodes, hogy Viktor es Nemeth megmondja a Cseheknek/Szlovakoknak, hogy mit csinaljanak (Benes) es hogy nem lephetnek be az EUba (meg a nemetek is felve mondanak ilyet, es meg oket is lesoporte az EU, a Csehek javara.
Kudarcnak nevezem,hogy az oroszokkal Mo. ugy banik mint a csicskasaval (nem vagyok orosz barat, de melyen tisztelem azt amit Putyin elert).
Kudarcnak tartom, hogy feszultseget szitott Kinaval szemben,hogy dacosan fogadta a Taiwani miniszerelnoknot, amikor fontos gazdasagi kinai delegacio volt Mo-n (akik persze felalltak es elmentek)... Most ezzel nem akarok Kina imperialista torekveseit tamogatni, sot, de BUTA viselkedes volt.
Nem akarom kurdarc gyanant felsorolni "Sztarugyvedunk" hulyesegeit, mert az nem is uti meg meg egy kocsmaasztali cseveges szinvonalat sem...
Kulpolitikai kudarc az EU targyalasok olyan folytatasa, ami a belso image-javitas/kozmetikazas miatt elsietett lett, es olyan dolgokat fogadott el a kormany, amit mas orszagok (nem veletlenul) egyebkent nem.
Kulugyi kudarc a hataron tuli magyarok olyan "megsegitese" hogy azzal feszultseget okoz a nemzetek kozott. Magyaroknak a hataron tul nap mint nap mas nemzetiseguekkel kell egyutt elni, dolgozni es tanulni. Az, hogy ilyen aron kapnak statuszt (ami egyebkent nem sokra jo, azon kivul, hogy nemzeti egyseget jelkepez, es valami csecse-becset ad is nekik ha az anyaorszag foldjere lepnek) nem biztos, hogy a hetkoznapjaikban nem csak problemaik kiszelesitesehez vezet...
Egyebkent maximalisan hive vagyok a statusz-dolognak, csak a bevezetese volt katasztrofalis (lasd Roman megallapodas, Szlovak ellenlepesek, Ukrajna kifogasaira a kormany meg csak valaszolni sem volt hajlando erdemben). Tiszta szerencse, hogy a Szerb es Ukran kormanynak kissebb gondja is nagyobb mint hogy azzal a par magyarra foglalkozzon, akikre a statusz torveny vonatkozik (habar belugyekbe avatkozastol tart mindketto - picit talan jogosan)
nem akarok tobbet irni, mert nem lesz aki vegigolvassa ...
levegot, es
Mit értesz kudarc alatt? Az elmúlt 4 évben NATO-tagok lettünk, gyakorlatilag eleget tettünk az EU-csatlaklozás követelményeinek, elkezdődött a határokon átnyúló nemzetegyesítés, felépült a Párkány-Esztergom-híd, stb. stb.
Szerintem azt el kell ismernie mindenkinek, hogy a magyar kulpolitika kudarcot vallott Viktorek alatt. Tehat meg ha nem is lett volna kormanyvaltas, akkor is "tisztogatni" kellene, amire nem tudom, hogy sor kerult volna-e, leven a hal a fejetol buzlott...
Egyebkent a kozigazgatasi allamtitkarok kozul is menesztett mar valakit az MSZP vagy csak a politikaiak mentek?
Torgyan alatt az FVMbol mindenki repult, es akit nem dobtak ki az menekult magatol.
A egyetlen tapasztalattal biro es politikai eloitelettol (latoszolag) mentes kozigazgatasi alkalmazottakat nem illik szerintem kirugni, hacsak nem valltak egyertelmuen partpolitika szocsoveve.
Kedves Pethor,
a relaxot meg a dőlj hátrá-t már korábban én mondtam Tamáskának így ez részedről nem ér :)
A külügy lelkesen asszisztált a nemcsók-horn féle "legyen meg Julius Binder akarata"-vonalhoz. Nem tudom, hogy H. Kovácsot hány százalék felelősség terheli az ügyben, de tiltakozom a Tamáska-féle dicsőítés ellen.
Ugyanaz a kormány kampányolt teljesen feleslegesen Iliescu et.-nak. Kopizok, ugorhatsz:
Nem tudom, hogy H. Kovácsot hány százalék felelősség terheli az ügyben, de tiltakozom a Tamáska-féle dicsőítés ellen.
Azt mondta Kovács, hogy a tudomisénhány milla oláh potenciális veszélyforrás valamint azt, hogy az Orbán kormány elárulta a magyar munkavállalókat (saját fülemmel hallottam). Ezt ellenzékben mondta. Minisztersége alatt történt viszont az, hogy a román határon a magyar határőrök megnézték a "gyanús kinézetű", belépni szándékozók kezét és a kérges tenyerűeket nem engedték be az országba. Kár, hogy a Magyar Hírlap erről nem írt. Kopizok, ugorhatsz:
Nem tudom, hogy H. Kovácsot hány százalék felelősség terheli az ügyben, de tiltakozom a Tamáska-féle dicsőítés ellen.
A Martonyi-Németh-Orbán elemzésedben vázolt tendenciákkal nagy vonalakban egyetértek, nem vitatoma kormánváltáskor lezajló személycserék természetes voltát, mindez azonban nem változtat azon, hogy a régi-új minisztert kártékony, hazaáruló fekélynek tartom.
Nem ugyanaz a ketto. Baba Ivan az MDF kulugyese volt,Baba Istvan volt szegedi ugyved ,de o 89-korul a kisgazdaknal volt, majd a Nemzeti Kisgazdapartnal.
Csak megerősíteni tudom állításaid, mivel a. én is pontosan így tudom az eredeti kijelentéseket, b. még senki nem tudott megjelölni ennek ellenkezőjére vonatkozó elfogadható dokumentumot.
98-ban első menetben 194 minisztériumi tisztségviselőt cseréltek le, majd a következő másfél évben több mint 3000 államigazgatási felső és középvezetőt országos és helyi szinteken. Ezen felül volt az összes új minisztérium és a felduzzasztott helyek teljes állománya, valamint a négy év minden települési és megyei másodosztály feletti alkalmazás és kinevezés.
Mindezt visszafogottnak és szükségszerűnek nevezték. A "politikai céljaink hatékonyabb megvalósításához szükséges" szlogenre is sokan emlékeznek még.
ez így van.
1994-ben Kovács szívesen megtartotta volna Hermannt, de a szóvivő mégsem lehet ugyanaz egy másik kormányban. Így hát görögországi nagykövet lett.
Ne rémálmodj, nem volt sem rombolás, sem a viszonyok megrontáasa. Egyszerűen csak nem azt a külpolitikát folytatták, ami neked tetszett volna.
Más szemszögből H. Kovács tevékenysége a teljes külpolitikai rombolás. Ezzel kapcsolatban például az jut eszembe, hogy a választások előtt természetesen azt nyilatkozták, hogy a határon túli magyarokról csak velük egyetértésben fognak dönteni. Most pedig már Markóval szemben akarják újratárgyalni a kedvezménytörvényt.
Ha nem mondta a 23 millió románt, akkor nem mondta...:-DDDDDDDDDDD
Medgyessy szintén nem mondta, hogy újra nyitja a mezőgazd. tárgyalásokat, csak azt,
hogy a Fidesz által elbaltázott lehetőségekből megpróbálnak valamennyit visszaszerezni
Nem létezik szóvivő aki 4 évnél tovább látna el 1 ilyen funkciót. A külügyben 2-3 évi itthoni szolgálat után egyébként is irány a külszolgálat. Szegény Horváth G. nagykövet lesz valahol a következő 4 évben, jól ki van vele tolva. Csupán az a kérdés hol lesz nagykövet.
kedves curvoisier !
szemmel láthatóan összekevered mi az amit a külügyminiszterként és mi az amit ellenzékben tett, mi az amit Kovács mondott és mi az amit vki más, valamint mi az amit valójában mondott.
Relax.
Dőlj hátra
Vegyél mély levegőt és rendezd össze a gondolataidat.
ííígy ni.
Most pedig - ha télleg akarod - próbáljuk meg szépen összeszedni egyenként ennek az "ámokfutásnak a részleteit.
- Mi volt Kovács vízlépcsőügyben folytatott politikája ?
- Mivel támogatta Kovács Iliescut ? :-O
- Mit mondott Kovács a 32 millió románról ?
Melyiket mondta ellenzékben és melyik kapcsolódik az ámokfutáshoz ? :-)
Egyébként - hogy azért ontopic is legyek - a Martonyi vezette Külügyminisztérium sokáig, nagyon sokáig az egyik legharmónikusabban működő tárca volt az Orbán kabinetben - és nem csak azért mert a Pepó-Torgyán-Deutsch féle epicentrumok elterelték vlna afigyelmet. Mindez Martonyi János kvalitásait dícséri, aki - becsületére legyen szólva - általános közmegelégedésre vezette a KüM-ot ellenzéki és kormánypárti vélekedés szerint. Azt még saját infóból hozzá tudom tenni, hogy nem ritkán éppen olyan diplomácia terén járatlan (ámde hamisítatlan fideszes egóval ellátott) tuskók ellenére, mint amilyen pl. Németh Zsolt.
A bonyodalmak a KüM körül éppen akkor kezdődtek, amikor a kampány közeledtével, a nemzetközi porondon... khmmmm.. járatlan OV keze egyre intenzívebben belelógott a külügyekbe. Innentől indult meg szegény Martonyi rohamos kopaszodása, ami történetesen egybeesik a külkapcsolataink elhidegülésével és a szomszédos országokkal való viszonyunk mélypontra zuhanásával.
Ennek fényében nem csoda, hogy OV lázas igyekezettel kereste külföldi államfők társaságát, legyen az egy Márai könyvbemutató, vagy egy díszdoktori Bostonban (ott nem jött össze) esetleg csak egy meleg kézfogás (Aznar), érdemi eredményként a nem épp EU kompatibilis Berlusconinál és Shclüsselnél több nem igen jött össze...
Persze a kormányfői találkozó nem a külkapcsolatok lényege. De ezen a téren Orbán látványos hendikeppet szedett össze - dacára mégoly színvonalas külügyminiszterének.
A Kovács által most eltávolítandó "tömeg" (eddig mind az 5 fő) éppen azokat érinti, akiket a Fidesz Martonyi nyakába ültetett. MJ nem tehette meg, hogy felállítja őket. Kovács annál inkább.
Horváth Gábor szóvivő főnökeit mentő explicit hazugságaival - amit még az a személyes báj sem enyhit ami, például Borokay Gáborból sugárzik - lehetetlenné tette saját helyzetét.
A politikai államtitkárok cserélye egy kormányváltáskor természetes. Az államigazgatási államtitkárok elvileg kurzusfüggetlenek. A szóvivő miért lett lecserélve - fogalmam sincs. Neked?
kedves Pethor,
hogy konkrét legyek, a H. Kovács-külügy vízlépcsőügyekben folytatott politikáját valamint Iliescu et. támogatását sokadmagammal botrányos törleszkedésnek éreztem, az Orbán-Nastase paktumot kompromisszumnak.
A magyarigazolványt (jelképes) eredménynek míg a 32 millió románt süket dumának.
És hogy melyik mennyit ér, arról az eredmények tanúskodnak. A többi süket duma.
Igen, igazad van. Nekem a 23 millió román rémképétől ijedező Kovács jutott az eszembe, aki sürgős feladatának tekintette az Orbán - Nastase különmegállapodás újratárgyalását. (A legújabb hírek szerint, már nem annyira sürgős). Vagy éppenséggel Medgyessy nyilatkozatát, hogy újra nyitja az EU-ban a mezőgazdasági fejezetet. (most már nem sürgős...)
A süket duma tipikus esetei.
kedves curoisier !
Ami a te szemedben botrányos törleszkedés, azt a diplomáciában úgy hívják kompromisszum. Ezen alapulnak a megállapodások (nota bene ahogy a státus törvény az alapszerződéseken)
Amit Orbánék csináltak az pedig a konfrontáció.
És hogy melyik mennyit ér, arról az eredmények tanúskodnak. A többi süket duma.
Pethor,
én nem raktalak be téged semmilyen fiókba, ezért kérlek, tartózkodj a "felétek"-szerű megfogalmazásoktól.
H. Kovács ámokfutásán a éppen a szlovákokhoz, románokhoz való botrányos törlészkedést, a határon túliak leszarását és a gyenge integrációs tárgyalásokat értettem.
A Viserádi csúcs botránya inkább a cseheket, szlovákokat és H. Kovácsot minősíti, mint Orbánt. Az idézett Németh kijelentés még mindig sokkal jobb, mint egy Horn-Meciar nyelvespuszi.
A rémes példáidon való rémüldözést pedig nagyjából meghagyhatjuk azoknak, akiket ezért jól megfizetnek.