Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

szitto73 Creative Commons License 2012.11.24 0 0 32

Hello

Szerintem  a legjobb és legegyszerűbb megoldás a 12-24V DC-DC Konverter.  Minden más csak bonyolítása a rendszernek..

Szilard

Előzmény: Matyi21zs (31)
Matyi21zs Creative Commons License 2012.10.29 0 0 31

szia. nem tudsz valami megoldást egy 24voltos autófűtésre (eberspacher)amit egy 12voltos kisbuszba szeretnék beletenni. egy inverter kb 30e ft. viszont van egy másik akkum is. nincs valami (olcsóbb)megoldás arra, hogy két akksi legyen az autóban így biztosítva van a 24 volt de mellette marad a 12volt a busznak. előre is köszönöm a választ.

Előzmény: forex (24)
forex Creative Commons License 2002.05.30 0 0 30
A riasztót az indító akkumulátorra kell kötni, a hűtőtáskát pedig a másikra. Amikor leáll a motor és megszűnik a töltés, a leválasztó kapcsoló szétválasztja a két akkut. A hűtőtáska ilyenkor akár 0-ra is merítheti a használati akkumulátort, de az indítóakku töltve marad..
Olyan leválasztómegoldásról, ahol potival lehetne állítani a feszültségeket, még nem hallottam.
forex forgó szilárd

E30M40 Creative Commons License 2002.05.30 0 0 29
Nem mondtad,hogy benne laksz;)
Igy már érthető a komfortositás;)
Előzmény: zordon_ (28)
zordon_ Creative Commons License 2002.05.29 0 0 28
Így igazad van de ha mentél már délolaszországban csutig lehúzott ablakkal + napfénytet?vel dögmelegben klíma nélküli kocsival döcögve (993 ccm rulez), és hátranyúlva el? tudod szedni a 10 fokos kólát egyb?l másképpen nyilatkozhatsz :)))

Csináltam egy ötletdömpinget magammal mi mindenre is jó lenne ez nekem. (amíg bírja a pótaksi)...

1.

télen minimális állóf?téshez hasonló valami, szépen leolvasztja a havat és a jeget (annyira nem lesz elég hogy tényleg f?tsön is, de arra igen, hogy a hó ne fagyjon rá)

2.

nyáron be szeretnék rakni egy szivargyújtóval m?köd? ilyen vizes átfújós kis ventillátort az utastérbe + h?t?táska (ez utóbbi csomitartóba), és ráriasztani a kocsit :) Naggyon király mikor 20-25 km futás után (terepen mint tájfutó) az ember jó hideg ásványvizet kortyizik.

3.

Állandóak járok a kocsival, ha mégis lemerül a laptop, tölteni a csomitartóba beteszem (van csomagtérbiztosítás miel?tt megkérditek 120 Ft / hó :))))))))))))

4.

Az ülésf?téses autókról már nem is beszélek télen

5.

Riasztót rákötheted aztán nézhet a gonosz

6.

pager, mobiltelefonos riasztóknál a telefon aksiját töltheted szépen

7.

ha másra nem télen jobban fog indulni a verda "er?sebb" aksival

hát egyenl?re ennyi jutott eszembe, lenne még kismillió más dolog is.

Előzmény: E30M40 (27)
E30M40 Creative Commons License 2002.05.29 0 0 27
Elkezdtem számolni zordon_ ! ;)

kb.20000 ezer a hűtőtáska
kb. 8000 ezer az akksi,mint irtad
kb. még min 5 ezer a kütyü ami még kell!

NEM OLCSÓBB OTT HELYBEN HIDEG ÜDÍTŐT ILLETVE SÖRT VENNI?:):):)

Mondjuk hifi célokra...sürű állóhelyben zenehallgatás...és aztán sikeres inditás;) megéri ezt a dupla akksis költséget;) De egy két hetes utazás?:)
De Te tudod!;)

Előzmény: zordon_ (26)
zordon_ Creative Commons License 2002.05.29 0 0 26
Forex:

Gondolom a kérdés felesleges, de ugye az erdeti cél, a TELJES FIZIKAI leválasztás az eredeti aksiról (fesz. esésre érzékeny riasztó miatt) értelemszer?en megoldott ennél a kapcsolásnál ugye?

Mindenképpen olyan kapcsolást szeretnék ami tovább engedi meríteni az aksit. Már csak azért is mert lemérve a h?t?táska kb. 24 óra alatt nullázza 8V-ig az aksit, camping körülmények között külföldön kb. 10V is elég lenne.

Nincs olyan kapcsolás, ahol ezt egy egyszer? potival állítani lehet?
Mert akkor jöv? héten mennék és megvenném.

Az aksi tényleg nem érdekel, a legolcsóbb aksit vettem meg, elég ha két hetet (14 full lemerítés és azonnali töltés) ciklust kibír, az ilyen 8e Ft-os aksik nem arról híresek hogy tartósak lennének :)

Előzmény: forex (24)
forex Creative Commons License 2002.05.29 0 0 25
az akku kisütésről, van egy görbés okfejtés
www.forex.hu/pelda.htm
forex Creative Commons License 2002.05.29 0 0 24
A leválasztó kapcsoló (13,4V - 12.8V) ára 8.000Ft.
Ez megoldja, hogy a hűtő soha ne meríthesse le az indító akkumulátort.
A mélykisütés elleni védelemre a (13.4 -11V) kapcsolási feszültségű verzió kell.

Egy gagyi indító akksi, (vagy akár egy jó akksi) 8 voltra merítgetve, lehet hogy csa kb 20 ciklust bír ki. Ha 11 voltig merítgetem akkor pedig több 100-at, vagy akár ezret is.. Ez már akkutól függ.
11 Volt alatt csak néhány amperórát lehet kivenni és a feszültség máris 8 volt lesz.. Azaz alig megy tovább a fogyasztó.
Forgó Szilárd -forex

zordon_ Creative Commons License 2002.05.29 0 0 23
Nah, megnéztem a forex oldalát. Egy gondom van csak: tudom hogy nagyon csökkenti az akkumulátor élettartamát ha mélykisül, de ez nekem nem baj, direkt egy gagyi aksit vettem erre a célra, és nagyon jó lenne ha akár 24 órát is üzemelne az a gép róla (ekkor a végfeszültség terhelés alatti feszt mérve úgy 9V körül van).

Jónak néz ki ez a kapcsoló, tudom már miért siklottam át rajta.

1.
Nem volt ár kiírva a weboldalra.

2.
Viszont a fejlécében Nagykereskedés van.

3.
Lusta voltam felhívni ?ket.

Tudja vki mennyibe fáj egy ilyen izé? Tisztelt Forex?

zordon_ Creative Commons License 2002.05.29 0 0 22
Nah, megnéztem a forex oldalát. Egy gondom van csak: tudom hogy nagyon csökkenti az akkumulátor élettartamát ha mélykisül, de ez nekem nem baj, direkt egy gagyi aksit vettem erre a célra, és nagyon jó lenne ha akár 24 is üzemelne az a gép róla (ekkor a végfeszültség terhelés alatti feszt mérve úgy 9V körül van).

Jónak néz ki ez a kapcsoló, tudom már miért siklottam át rajta.

1.
Nem volt ár kiírva a weboldalra.

2.
Viszont a fejlécében Nagykereskedés van.

3.
Lusta voltam felhívni ?ket.

Tudja vki mennyibe fáj egy ilyen izé? Tisztelt Forex?

zordon_ Creative Commons License 2002.05.29 0 0 21
Azt hiszem kedves forex, néztem már az oldalatokat de nem találtam meg ilyet. Vagy túl drága volt, erre már nem emlékszem.

Az aksi hütötáska már adott, és értelemszer?en nem szeretnék túl sokat költeni rá, ugyanis csak másodlagos autónak használjuk.

Ha gyorsan mondasz egy árat lehet hogy vev? leszek rá, amíg el nem kültöm a fizetésem :)))

Elnézést a hossz? ékezetek helyetti kérd?jelekért, ez itten végre egy Mandrake 8.2 linux + konqueror, de még nem bírja a hossz? ékezeteket. (legalábbis a fórumban nem, érdekes módon mondjuk az openoffice-ban igen - bet?készlet?)

Előzmény: forex (20)
forex Creative Commons License 2002.05.29 0 0 20
Létezik egy un. leválasztó kapcsoló (www.forex.hu -eszközök). Ez arra való, hogy töltéskor összekapcsolja a két akkumulátort, ezáltal párhuzamosan töltődnek. Ha nincs töltés illetve ha leállítjuk a motort, akkor leválasztja az indító akkut, így a fogyasztók csak a másik akksit tudják lemeríteni.
Ezzel a megoldással a gépkocsi mindig indításképes marad.

Más..
Az akkumulátorok mélykisütését mindenképpen érdemes elkerülni, hiszen drasztikusan csökkentik az élettartamot. Nem véletlen, hogy a szabvány a 100%-os kisütést 10.5V-ban határozza meg. 10.5V alatt alig van kivehető kapacitás és rohamosan csökken a kapocsfeszültség.

Ha tudjuk hogy az akkut nem indításra fogjuk használni, hanem un. ciklikus üzemre, akkor érdemes ciklikus akkumulátort vásárolni. Ez kb ugyanannyiba kerül, de ilyen üzemben sokkal hosszabb az élettartama. (kisütési ciklusszáma). Ilyen akkumulátorokat használnak pl elektromos rokkantkocsikban, takarítógépekben, elektromos járművekben..

V6Max Creative Commons License 2002.05.28 0 0 19
A dupla akksis megoldáshoz a Forexnél volt egy kütyü, párezer forintért. http://www.forex.hu

Ha mégis barkácsolni akarsz, a bikakábel helyett hifi tápkábelt tegyél bele, a legolcsóbb is megteszi persze ide, a Dietz-nél van több féle is. http://www.kacsa-audio.hu/

KIZSBusz Creative Commons License 2002.05.28 0 0 18
Én múlt csütörtökön vettem a Tesco -ban akciós 28 literes CampingGas hűtőt 19990 -ért. Most hétvégén ki is próbáltam (Horváto. -ban dög melegben) és dolgozott rendesen. Mondjuk nem csinált rendkívüli hideget, de azért kellemesen hűs volt a sör belőle.
Szal, ebben olyan elektronika van, hogy ha az akku feszültsége 11.5 Volt alá esik, akkor kikapcsol a hűtő.

Egyébként tegnap szétszedtem és a hőrzékelőjét kicsit messzebre raktam a hőcserélő fémlapocskától, hátha így hidegebbet csinál...

Szerintem már nem lehet kapni. Én szerdán este néztem ki magamnak, akkor még volt egy raklapnyi. Csütörtök délben már én vettem meg az utolsót.

A dupla akksival kapcsolatban meg egy link:
http://www.type2.com/library/electrip/axwir.htm

Előzmény: zordon_ (11)
Riff-Raff Creative Commons License 2002.05.28 0 0 17
."..a két aksi különböző feszültsége miatt nem fog áram rohangászni át a karosszérián?"

De fog. Ám a helyedben én nem aggódnék emiatt, ha a karosszériád ettől rozsdásodna, a kocsid már régen darabokra hullott volna dupla akkumulátor nélkül is. :-) A karosszérián ugyanis szünet nélkül áram rohangászik keresztül, valahányszor használsz valami fogyasztót.
A kocsik elektromos hálózatában azért használják a karosszériát, hogy kevesebb elektromos vezetékre legyen szükség, és azért a negatív pólust kötik a testre, mert így a fogyasztók testelési pontjain mindig a kábelsaru vagy a testcsavar kezd el korrodálódni hamarabb, nem a karosszéria.

Előzmény: zordon_ (16)
zordon_ Creative Commons License 2002.05.28 0 0 16
Na és is így gondoltam. Kezdetekben. Ugyanis azonos töltöttségű aksiknál elvileg ugye tényleg elég egy kábel. De így a két aksi különböző feszültsége miatt nem fog áram rohangászni át a karosszérián?

Már csak azért kérdezem hátha egy hét múlva az áram miatt szép full rozsda lesz, ráadásul majd gondolom belülről kezdi el...

Előzmény: Riff-Raff (15)
Riff-Raff Creative Commons License 2002.05.28 0 0 15
"...bikavastag kábeleket kell hátravinnem..."

Csak egyet. A negatív sarut testeled.

Előzmény: zordon_ (5)
zordon_ Creative Commons License 2002.05.28 0 0 14
Jaja a szlovy lámpás módszere nekem is tetszik, olcsó és könnyen kivitelezhető.

Már csak egy kérdés. Mi lesz ha szervízbe viszem fognak majd nézni szegények :)))

Előzmény: Riff-Raff (12)
Riff-Raff Creative Commons License 2002.05.28 0 0 13
Még két hónapja sincs, hogy Szegeden a Metroban vettem nászajándékba egy elektromos hűtőtáskát. 17500 Ft volt, 24 vagy 25 literes. Hűteni és fűteni is tud, a Peltier-elem a fedelébe van beépítve, és van hozzá közönséges fedél is, vagyis szimpla hűtőtáskaként is használható. 4 A áramfelvétel, és nem meríti le az akkumulátort, mert bizonyos feszültség alatt kikapcsol. Az én akkumulátorom már nincs valami jó bőrben, azzal el se indult, csak járó motorral tudtam kipróbálni.
Előzmény: Fefe_2108 (7)
Riff-Raff Creative Commons License 2002.05.28 0 0 12
Azért olyan bika vastag kábelekre nincs szükség. Pl. egy 2.5 mm2-es vezeték simán elbír tartósan 10 A-t (valószínűleg még többet is), ha ebből mondjuk egybekötegelsz ötöt, akkor máris van 50 A terhelhetőséged.
Az áramkorlátozásra az egyik legegyszerűbb lehetőséget Szlovy már leírta, én is ezt mondtam volna. Így a generátor is bírja.
Előzmény: zordon_ (5)
zordon_ Creative Commons License 2002.05.28 0 0 11
Ha jól tudom az Auchanban vagy a Tescoban akciósan most van. A 24 literes is kevés, tessék elhinni, ill. a kisebbe nem férnek bele a nagy kólák.

Azért jött ez a dupla aksis módszer, mert elegem lett tavaly Görögországba, hogy a vitt második aksit 8V-ra merítette 10 óra alatt az a vacak hűtőtáska, és a kempingekben (3 hét, egészen peloponészoszig lementünk) mindenhol csak azért kellett 220V-ot kérnem hogy feltöltsem.

Ja még egy adalék: mikor rá volt dugva az aksitöltő (gagyi 4-5A), menet közben a táska gyorsabban merítette az aksit mint ahogy az a vacak töltötte.

Óvatosan a 3A-s gagyikkal, nagyon kicsi a teljesítménye melegben...

Mindenképpen olyat vegyetek, aminek a tetejébe van beépítve a cuccos, nem az oldalába, mert folyamatos sokórás üzemnél nagyon sok (kb pohárnyi) kondenzvíz képződik benne, és elázik minden.

Persze ha 60e-s aranyost vesztek abban ez nem lesz gond :)) De jók ezek a 19990-sok is, nálam bevált.

Télen nem hűtőtáska fog a pótaksiról menni hanem mondjuk egy állandó üzemű (de minimális fogyasztású) állófűtés, hogy leolvadjon róla a hó.

Nyáron meg ha nem hűtőtáska akkor vizes-ventillátoros hűtés :)

Szóval jó játék lenne, csak meg kéne valósítani, de előtte ugye tájékozódok.

És a jó hogyha teljesen leválasztom az aksit, akár be is riaszthatom az autót, a cuccos megy tovább, és tuti hogy el fogok tudni indulni.

Én a csomitartóba szeretném fixen beépíteni a dolgot, az aksit meg a motortérbe zsufizni bele.

Előzmény: E30M40 (8)
Szlovy Creative Commons License 2002.05.28 0 0 10
A pótaksit töltsed izzólámpán keresztül (pl: reflektor izzó párhuzamosak kapcsolt két izzószála)ez korlátozza az áramot max kb 10A. Tehát a két negativ sarut összekötöd direktbe, a pozitivot meg az izzón keresztűl, ezt megcsinálhattod kikapcsolhatóra és az izzót át is hidalhatod egy bika kapcsolóval amikor feltöltött.
Előzmény: zordon_ (5)
hemicuda426 Creative Commons License 2002.05.28 0 0 9
Menjél aludni:)
Előzmény: E30M40 (8)
E30M40 Creative Commons License 2002.05.28 0 0 8
"Btw hol és mennyiért lehet ilyen hűtőtáskát kapni?"

A Conrad Elektronik katalógusában van kettő is;)
Az Oktogonnál van az üzlet.

1.
19.990.-
24 literes. 1.5L-es palackok is bele férnek.
Áramfelvétel: kb.3A
Hütőképesség: kb. 20C-al a külső hőmérséklet alá

2.
17.990.-
7 literes. Azt irja 12 db 0,33-as üditős doboz fér bele;) Ez hűteni és fűteni is tud.

Aki tud jobbat,olcsóbbat....ne titkolja;)

Előzmény: Fefe_2108 (7)
Fefe_2108 Creative Commons License 2002.05.27 0 0 7
Üdv!

1. Biztos jó 7-8 voltra lemeríteni egy akksit? Az szerintem már árt neki rendesen.
2. Ez a regulátor jó megoldásnak tűnik, de szerintem elég, ha lekapcsolt pótakksival indítózol, majd járó motornál kapcsolod össze. A generátor elég magasan fogja szerintem tartani a feszt. Egyszer nekem lemerült totálra az akksim, másik kocsiról beindítottuk, utána járt szépen. Persze ha a sima kapcsolós módszert választod, tényleg vastag drótokra lesz szükség. Megoldás: használj vastag drótot :) Biztos nem olyan drága.

Télen indítózhatsz két akksival, hiszen akkor úgysem meríted le a másodikat a hűtőtáskával :)
Btw hol és mennyiért lehet ilyen hűtőtáskát kapni? Nagyon jól jönne a nyáron...

E30M40 Creative Commons License 2002.05.27 0 0 6
Szia Zordon!

Mi egy ORION (nem a magyar;) (USA rulez;) márkájú kütyüt raktunk a két akksi közé. Autohifi miatt kellett;) Második akksi lemerült,de az autó akkor is indult a gyáriról. Ez egy sacc 25x25 cm-es autóhifi erősitő kinézetű kütyü.
Van két vastag táp csatlakozó rajta (1.első akksitól be, 2. kimenet a második akksihoz) valamint egy sarus csati (gyujtás).
Ez a kütyü gyujtásnál összekapcsolja a két akksit,de ugy tom a hátsó töltöttségétől függöen szabályozza a töltő áramot!
Ugy tom ugy hivják az ilyen kütyüt,hogy regulátor;) De nem merek rá megesküdni;)
Egy darabot rendelt kintről a srác;) Azóta sem láttam olyat:)
Keresgélj még;)

Üdv

Előzmény: zordon_ (5)
zordon_ Creative Commons License 2002.05.27 0 0 5
Riff: azért ez ennyire nem egyszerű. Ha csomitartóba teszem hátra az aksit igencsak bikavastag kábeleket kell hátravinnem, a motortérbe meg vagy befér vagy nem.

A problémát az okozza, hogy egészen lemerült aksiról (7-8V!!!) is szó lehet, mert a hűtőtáska stb addig eszi amíg bírja.

Ha te párhuzamosan kapcsolsz egy 8V-ra lemerült, mert egy fullra feltöltött aksit, komoly kiegyenlítőáramok fognak ott rohangászni, ráadásul egy jó ideig a kettő eredője értelemszerűen kevesebb lesz mint a töltött aksié.

Ráadásul nem mindegy a generátor ereje sem.

Előzmény: Riff-Raff (4)
Riff-Raff Creative Commons License 2002.05.27 0 0 4
Mi ezen a kérdés?
A pozitív pólusokat összekötöd egy indítókábellel, és közéjük raksz egy kapcsolót. Ha jár a motor, bekapcsolod, ha leállítod, kikapcsolod.
Ha télen indításra is akarod használni, akkor két párhuzamosan kötött ZIL lámpakapcsolót lehet használni (25 A terhelhetőség/db), vagy egy MTZ főkapcsolót.
Előzmény: zordon_ (-)
zordon_ Creative Commons License 2002.05.27 0 0 3
Janibácsi: látod máris nem magammal beszélgetek :)

Különben ennek az előzménye vagy 100 beírás az autólopás topicon :)))

Előzmény: Janibacsi (2)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!