Keresés

Részletes keresés

LoviGabi Creative Commons License 2 napja 0 0 81029

https://index.hu/assets/documents/belfold/budapest/bkv/metro_v1_szolgalati_szabalyzat.pdf

http://m3.what.hu/v1/metrov1.htm


(egyébként nem véletlenül hangsúlyoztam azt, hogy a régi V.1... mivel ehhez a... másik típushoz még a mai napig nincs hatóságilag elfogadott V.1. -ünk...)

Előzmény: Il Leone (81027)
oregbeatsuhanc Creative Commons License 2 napja 0 1 81028
Miért nem azonos sebességgel halad a mozgólépcső és a gumiszalag, amibe kapaszkodik (vagy csak támaszt) az ember?

Mert van egy szlipje, ami a súrlódásos hajtás miatt a gumi peremu meghajtó keréknel óhatatlanul létre jön még a legoptimálisabb korlát feszktesnel is. Amikor rángatva megy a korlát, azt pl. a gumi perem sokszogure való kopása okozza.
A nagy O&K , német mozgólépcsőknél az alsó korlát fordító kereket egy további korlát hajtómű is támogatja a kisebb csúszás érdekében, + ékszíj profilú kiképzésu a korlát belső felülete. Az orosz lépcsők korlátai nem ilyenek.
Előzmény: gallo (81024)
Il Leone Creative Commons License 2 napja 0 0 81027

Szia!

 

Köszi, de sajnos nekem nincs meg az általad említett dokumentum.

Előzmény: LoviGabi (81025)
.BPO-346. Creative Commons License 2 napja -3 1 81026

Hogy az ember ne aludjon el rajta és ne essen le a lépcsőről. Az agy odafigyel erre, mert diszkomfortot generál, így nem bóbiskolsz el. 

Előzmény: gallo (81024)
LoviGabi Creative Commons License 2 napja 0 0 81025

A régi V.1. -ben egy komplett 2. fejezet foglalkozott a A SZERELVÉNY ÁTVÉTELE ÉS LEADÁSA, BIZTONSÁGI ELLENŐRZÉSE, TÁROLÓHELYI KI- ÉS BEHALADÁS cím alatt...

Előzmény: Il Leone (81018)
gallo Creative Commons License 2 napja 0 3 81024

Mindig meg akartam kérdezni.

 

Miért nem azonos sebességgel halad a mozgólépcső és a gumiszalag, amibe kapaszkodik (vagy csak támaszt) az ember?

paca664 Creative Commons License 3 napja 0 0 81023

Santiagóban a legrégebbi szérián, ami a párizsi MP73-hoz hasonlít, a homlokajtót egy rács helyettesíti. Jót tesz a szellőzésnek valóban, de a fülnek nem.

Előzmény: vrobee (81019)
Rezet Elek Creative Commons License 3 napja -1 1 81022

Persze.  

 

KampanyZrt

TD/2 VALASZTAS a klíma neve

Előzmény: 7-es troli (80996)
vrobee Creative Commons License 3 napja 0 0 81021

Azért mindkettőnek elég egyszerű oka van, és ugyanaz az ok: az elővárosi állományban voltak jelentős fejlesztések, távolsági kocsiból van hiány.

És mondjuk ezek a kocsik nem sokkal volnának alkalmasabbak elővárosi, mint távolsági forgalomra. Hűvösebb nem lenne rajtuk pl.. ott sem, ellenben magas a padlószintjük, ami elővárosban nem kifejezett előny.

Előzmény: gmarc (81020)
gmarc Creative Commons License 3 napja 0 1 81020

megvettük a németektől az elővárosi kocsit és elővárosi vonaton kívül az égvilágon mindenre használjuk. Nyári fürdősvonatokon óriási élmény, hogy minden második ablak (se) nyílik.

 

 

Ilyet azért mi is építettünk magunknak (Posta-Bhv)...

Előzmény: somytomy (81016)
vrobee Creative Commons License 4 napja 0 3 81019

Ilyen hozzászólásokat bármilyen javaslatra lehet írni, szerintem sehova se visz.

Szégyen, hogy kétezertizensokban klíma nélküli új metróvonatokat vásárolt egy olyan európai nagyváros, ahol nyáron simán lehet tartósan 35-40 fok között a hőmérséklet. És jobb lenne a klíma beépítése, ha már ezekkel a vonatokkal kell együttélni.

Ettől még tény, hogy nem minden -adott esetben meleg, párás éghajlaton közlekedő- metrókocsitípus klimatizált, és hogy sok helyen alkalmaznak a kocsik homlokfalain elhelyezett nyitható felületet, mert rengeteget számít. Egy ilyen megoldás az M3-as vonalán sokkal jobb lenne, mint a semmi.

Előzmény: Il Leone (81017)
Il Leone Creative Commons License 4 napja 0 0 81018

Metrósoktól kérdezem, hogy milyen vizsgálatokat/ellenőrzéseket kell elvégezni a járműtelepen a forgalomba állás előtt a szerelvényeken? (Pl. a villamosnál a telepről indulás előtt a jvez ellenőrzi az ajtókat, a féket, a vészféket, stb.)

Illetve pl. a Déli pályaudvaron, Újpest központon és a Keleti pályaudvaron kezdő járművek esetében hogyan oldják meg a forgalomba állás előtti ellenőrzéseket?

Il Leone Creative Commons License 4 napja 0 0 81017

Amit Hernyofan kolléga írt azért jó, mert pár BKV-s vezető kiutazhat Londonba egy "tanulmányútra", aztán hazatérve lehet egy csodálatos marketing bullshitet kreálni, hogy alapos és hosszas vizsgálatok után kiderült, hogy klímaberendezést semmiképpen sem lehet a metrókocsikra szerelni (persze később ki fog derülni, hogy meg lehetett volna oldani), és ezért a londoni metrónál is alkalmazott megoldást választották, és lecserélik az átjáróajtók ablakait lehúzhatóra, hogy ezzel növeljék a légmozgást a metrókocsikban.

Előzmény: vrobee (81015)
somytomy Creative Commons License 4 napja 0 6 81016

A pandákban számomra az a varázslat, hogy ventilátoros aktív szellőztetéssel konkrétan sikerült messze alulmúlni az eredeti kényszerszellőzést. Előtte se volt akkora élmény nyáron hármasmetrózni, de azért menet közben egész jó huzatja volt, el lehetett viselni. Most meg valamikor áprilisban majd megfulladtam, pedig akkor fent nem is volt meleg. Ez már tényleg az a szint, amiről a szovjet iparos viccek szólnak.

Amúgy a 2. ponthoz félig-meddig a Halbik is passzolnak, megvettük a németektől az elővárosi kocsit és elővárosi vonaton kívül az égvilágon mindenre használjuk. Nyári fürdősvonatokon óriási élmény, hogy minden második ablak (se) nyílik.

Előzmény: Hernyofan (81010)
vrobee Creative Commons License 4 napja 0 2 81015

Ha ezt megcsinálják, akkor lehet minden utasnak osztogatni a munkavédelmi fülvédőt, hogy ne kapjanak halláskárosodást.

Ezek a kocsik csak akkor halkak, ha az összes ablak csukva van, és nem mennek a ventillátorok a tetőn. :(

 

Pontosabban: akkor _sem_ halkak*.

Szerintem a kocsik elején-végén lehúzható ablakok zaj szempontjából már nem osztanak és nem szoroznak.

Annyi zajt biztosan nem hoznak be, amennyit az oldalablakok az alagút falán visszaverődő lármából, és azt is csak az utastér két végén.

 

Nagyon sokkal megdobnák viszont az átszellőztethetőséget. Szerintem ha nem lehet klíma, akkor az egyetlen tényleg hatékony megoldás ez volna.

 

* A pandák amúgy kívülről nem volnának hangos vonatok, de annyira nincs semmiféle használható hangszigetelés, hogy arra szavak nincsenek. Télen, csukott mindennél is hallod szinte direktben az áramszedő kattogását az ajtó-ablak résein keresztül. És nem igaz, hogy a rendes hangszigetelés csak légkondis vonaton lehetséges, mert van kényszerszellőző vonat is, ami belülről sokkal jobban kizárja a hangot. A Panda meg egyiket sem tudja...

Előzmény: Il Leone (81005)
r1232 Creative Commons License 4 napja -1 1 81014

Nem azt mondom, hogy ez így ideális, hiszen vehettünk volna csendesebbet, de ezt személy szerint letudom annyival, hogy nem lett jobb, maximum alig egy kicsivel ( a motorhang kevésbé hallható ).

A felújítás előtt még beszélgetni sem nagyon lehetett a szerelvényeken, most ehhez képest sokkal jobb a helyzet. Nem annyira halk, mint egy zárt ablakos, klímás jármű, de alaphelyzetben szvsz kevésbé hangosak a szerelvények felújítás óta.

Előzmény: Hernyofan (81010)
Il Leone Creative Commons License 4 napja 0 0 81013

Fedvény!

 

és elsősorban csak a pénz hiánya a gond = és elsősorban nem csak a pénz hiánya a gond

Előzmény: Il Leone (81011)
7-es troli Creative Commons License 5 napja 0 0 81012

Az szegedi off conectoc lőrés méretű ablakai kapcsán egy másik fórumon írtam, hogy visszasirom a ziu9, Ikarus nagyméretű tetoszellozoit. A legnagyobb melegben is aZ utasteren atzúduló legaramlat elviselhetővé tette az utat, soha nem kellet leszallnom róluk, mert nem kaptam levegőt, vagy rosszullét kerulgetett volna. de Torokgyulladasom, vagy megfázásos tuneteim sem voltak a rosszul beállított klíma hőfok miatt. Olykor a haladásnak ára van...

 

off: tegyünk a pandakra a Ventillatorok helyére manuálisan szelfibottal nyitható tetoszellozoket 😊 természetesen csak olyan magassagra lehessen nyitni, hogy ne akadjon meg sehol az alagút reszeibe.

on.

 

ha egyszer valami csoda folytán kerül klíma a pandakba, kérdés a szocreál ablakok mellett fog-e érni valamit.

Előzmény: Il Leone (81011)
Il Leone Creative Commons License 5 napja 0 5 81011

Teljesen egyetértek veled, csak abban van köztünk felfogásbeli különbség, hogy szerintem egy metrónak nem kell feltétlenül hangosnak lennie. Nem etalon, de a bécsi és a müncheni metró is nekem hallásra, ami természetesen szubjektív sokkal halkabb. De itt vannak az Alstomok, azok is mennyivel csendesebbek.

 

Nyilván valamilyen megoldást minél hamarabb találni kellene, mert ahogy írod is, ebből előbb utóbb baj lesz. De hát amikor a BKV a saját alkalmazottaira sem figyel (ugyebár TW6000 vezetőfülkékben egy plusz szinte semmire sem jó ventillátor, meg a nagyobb nyitható ablakok beépítéséhez kellett egy szomorú eset), akkor mit várjon az ember az utasok felé?

 

Mindig jönnek a hangok, hogy de nincsen pénz, meg hogy felsőbb parancsra történt a beszerzés, stb.

 

Miközben ahogy leírtad tökéletesen jól látszik, hogy a hibákból sosem tanulnak, és elsősorban csak a pénz hiánya a gond, hanem a hozzáállás, ami minimum ugyanolyan káros, ha nem károsabb.

 

Ott vannak az OFF topik gázos MB Citaro-k, már reggel a 21 fokban nem tűző napsütésben pusztulat meleg van bennük, és az általad szintén említett posta Bhv-k is ilyenek, pontosan azért, amit leírtál, ott is a beleszarás ment a dolgokba, és nyáron a +35-36 celsiusba amikor leszállsz róluk olyan, mintha friss hideg lenne kint az utcán, mert az összes lenyitott ablak sem ér semmit, mert a szerencsétlen vagonok a tűző napon vannak, és délutánra már az egész kocsi átforrósodott, esély sincs arra, hogy a menetszél bármit is javítson ezen. :(

 

Ráadásul szvsz. a hugyos Bhv-hoz képest a posta Bhv egyértelmű visszalépés, mert 25%-al kevesebb az ajtó, és még az ülőhelyek száma is kevesebb rajtuk, ráadásul a hugyos Bhv-kon legalább kellemes huzatot lehetett csinálni a posta Bhv-kon nem lehet.

 

Óriási hibának tartom, hogy a Pandákba nem kerültek utastéri klímák, az első pillanattól kezdve érezhető volt ahogy forgalomba álltak, hogy a ventillátorok semmit sem fognak érni, én csak azt nem tudom, hogy ha ezt mi, meg a laikus utasok is azonnal látjuk, érezzük, vagy előre tudtuk, akkor a szolgáltatónál, meg a megrendelőnél, meg a tulajdonosnál miért nem akarja tudni előre senki? Tudom, Putyin, meg OV. De akkor is, még hányszor kell elszabott járműbeszerzést csinálni, hogy valaki rájöjjön, hogy rohadtul nem szabad megfelelő teljesítményű klímaberendezés nélkül járművet venni?

 

A 3-as metrónál most lehetne/lehetett volna ezen segíteni azzal, hogy ha már akkora fafej volt a BKV, hogy klíma nélküli metrókat helyezett forgalomba, akkor legalább az állomásokat klimatizálhatta volna. Tudom, drága, nehéz, nem annyira hatékony, és a két állomás között nincsen sok hatása.

 

Zahnrad már többször utalt rá, és egyébként teljesen jól mutatja nem csak idehaza, de összeurópai gondolkodásban is, hogy míg az élőállat szállításnak nagyon komoly szabályai vannak, addig az utasszállítás esetén nincsen semmilyen szabályozás erre vonatkozóan.

 

Ami probléma, hogy az év egyre több napján van 20 fok feletti hőmérséklet, szóval lassan nem él az a tétel, hogy csak fél évet kell kibírni. :(

Előzmény: Hernyofan (81010)
Hernyofan Creative Commons License 5 napja 0 11 81010

De már így is elég zavaró, sőt kifejezetten hangos.

 

Nem tudom. Nekem a metró az hangos. A lisszaboni metró még hangosabb, pedig korszerű kocsikkal jár. A londoni metró egyes szakaszaiban úgy visítanak a kocsik, hogy azt nem is a füleddel, hanem a fogtöméseddel hallod. Egyéb - mély vezetésű - szakaszain se nagyon beszélgetsz. A párizsi barlangvasút szintén. A mi 3-as metrónk hang terén kb. középen állhat a tapasztalataim szerint. Ez nem kellemes, de egy jó fejhallgatóval még védekezni is tudsz ellene. Komoly üzleti tárgyalást telefonon necces rajta intézni, az tény - bár nem lehetetlen rajta telefonálni. Ezt is Londonban oldották meg jól, ahol konkrétan szolgáltató sincs odalent, így ha beléptél a metró területére, nem jut eszedbe telefonálni :). Nem azt mondom, hogy ez így ideális, hiszen vehettünk volna csendesebbet, de ezt személy szerint letudom annyival, hogy nem lett jobb, maximum alig egy kicsivel ( a motorhang kevésbé hallható ).

 

A szellőzés viszont egyértelműen rosszabb lett. A meleg és a levegőtlenség ellen egy valahogy tudok védekezni: bicózok vagy autózok a metró felett. Akkor is, ha egyik sem olyan célszerű választás. 

Az Alstomnál egyébként nem csak a klíma miatt jobb ez, hanem a tökéletlen szigetelés miatt(?) is, ami által menet közben olyan szél van bent, hogy a vékonyabb szálú hajakat simán meglibbenti ( múltkor direkt figyeltem, a hölgyemény haja csak úgy lobogott a szélben ). Ez akár még hiba is lehetne elvileg, de szerintem annak a metrónak a legjobb tulajdonsága. Hűt és szellőzik is. 

 

Kis kitérő:

 

1, Nem értem, hogy egy olyan agyonszabályozott helyen, mint a ami kis hazánk, hogy nem tér ki senki az utastér szellőzésére. Fel nem foghatom, hogy hogyan lehetnek forgalomban olyan buszok, mint pl. a használt mercik a 9-esen. Az egyik legtömöttebb járat a városban, dugókban is álldogál itt-ott, és konkrétan olyan, mint egy kazánház. Állsz, folyik rólad a víz, és kapkodva veszed a levegőt. Se nem szellőzik ( nincs nyitható ablak, csak pár dönthető ), se a klíma nem megy. Ebbe még egy-két csöves... És mellé jönnek a használhatatlan ajtók, az azok miatt tömegben dupla hosszú utascserével. A vezetőket sajnálom, akik ezekkel a vacakokkal kimennek forgalomba - csak úgy szállhat a szélben a k*rva anyázás az utasok felől. Száll is: a múltkor egy hölgy azért ordibált, hogy kapcsolja már ki a gyökér a fűtést - pedig ezúttal tényleg nem fűtött, csak hát ugye, ez ilyen. Ahogy a használt kacatok nagy része is. Hogy lehet az, hogy egy ilyen vacaknak muszáj kéknek lennie, de nem muszáj nagyméretű nyitható ablakfelületekkel ellátni? Pedig már erre is van példa a VT-s Citarok-nál, tökéletes a cucc, azóta sem épített be senki más ilyeneket sehová. Pedig szabad.

Kedvencem továbbra is a Volán ( volt ) a megatransokkal, amiken éveken keresztül ájultak elfelé az utasok ( köztük a húgom ), meg szálltak le lehetetlen helyeken ( köztük én is ), mert nem bírták azt, ami benne van. Ott az is hozzájött, hogy a teli csuklósok helyébe adták ki őket. Volt, ami reggel 6-kor már használhatatlan volt.

Még sem érdekelte ez egyetlen hatóságot se. A mindenhonnan összevásárolt teszkóbuszok, meg hasonlók szintén zenész. És az is mehetett utasforgalomba, pedig ránézel, és kb. látod a meleget.

 

A metró eddig sem volt kellemes, de legalább elviselhető volt. Most rohadt kellemetlen.

 

A lényeg: miért nem foglalkozik ezzel semmilyen hatóság egy kicsit sem? Mi kell ahhoz, hogy foglalkozzon?

 

2, Valamiért rendszeresen megcsináljuk ezt a karikát, de nem értem, miért. Ugyanaz a hülye dönt róla odafent évek óta?

 

- Megvesszük a Volvo 7700-asokat klíma, és értelmesen nyitható ablakok nélkül. Hát van benne ventilátor. Ventilátorka. Elég lesz az. Nem volt elég, de nagyon nem. Hát jó, akkor legyen klíma utólag mégis. Ami akkor, újonnan működött is. Bár már haloványan, de még emlékszem rá..

- Felújítjuk a Bhv kocsikat, de nem kell oda lehúzható ablak mindenhova, mint rég, mert ami rég volt, az rossz. Ahogy tetőszellőzők se. Lesz benne khm.. "légjavító". Azaz ventilátor. Nem volt elég, így később már minden ablak nyitható lett ( van, ahol sajnos máig nem az ), de mindegy, mert így is megdöglesz rajta, mivel a tetőszellőzők kimaradtak a buliból. Az a kocsi valahogy tud olyat, hogy állva jobban szellőzik, mint menet közben. További változtatások meg nem kellettek arra a pár évtizedre már.

- Veszünk Combino-t, de minek bele klíma, meg értelmesen nyitható ablak.  Nem lett jó, úgyhogy átépítettük mindet több nyitható ablakkal + klímával - de előtte azért picit kipróbáltuk a ventilátort, hátha...

- Veszünk metrót, "felújítottat", de nem kell bele klíma, mint máshol - viszont lesz benne ventilátor, az nagyon jó lesz, gyerekek! Még sose próbáltuk. Hát nem lett jó... Ki számít(hat)ott erre?

 

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

A kérdés az, hogy ezúttal hogyan fogják lereagálni a dolgot. Én nagyon félek attól, hogy konkrétan sehogy. Ahogy a buszüzemben is stabilizálódott: azt a kb. fél évet kell kibírni, amikor a hőmérő higanyszála 20 fok fölé kúszik - az gyorsan elmegy, télen meg majd megint nem pofáznak. Ezért mindenképpen próbálkoznék valami olcsóbb megoldással ( amit írtam, az lényegében egy ablakcsere ), mert ebből egy nagyobb tömegben előbb-utóbb baj lesz. A gond az, hogy a levegőtlenség már az első napon - amikor utast szállított - nagyon erősen érezhető volt, mégsem történt semmi. Klímásítani meg egy ilyen változtatás után is lehetne. Ha lehetne.

Előzmény: Il Leone (81007)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 5 napja 0 0 81009

Pedig pont fordítva fejlődött a dolog: a sima MX-en valóban mindig is teliablak volt a végeken, az A-kat viszont már végig nyitható ablakokkal szállították le.

Na ebben aztán senki ne keressen rációt.

Előzmény: Zahnrad (81008)
Zahnrad Creative Commons License 5 napja 0 1 81008

A kocsik közötti átjáróajtó ablaka lehúzható

 

Egyetértek, de ha egy olyan városban, ahol a 40 éves HÉV szerelvényeken sem megy a kocsik végén lévő két teliablak lehúzhatóssá alakítása (valami csoda folytán a H5-ön előforduló csodaHÉV-en sikerült), akkor szerinted ennek mennyi az esélye, hogy meg is csinálják?

Előzmény: Hernyofan (81004)
Il Leone Creative Commons License 5 napja 0 1 81007

De már így is elég zavaró, sőt kifejezetten hangos.

Előzmény: Hernyofan (81006)
Hernyofan Creative Commons License 5 napja 0 2 81006

Pont ez az. Nem hiszem, hogy jelentősen hangosabb tudna lenni a mai, nyitott ablakos állapotnál.

Előzmény: Il Leone (81005)
Il Leone Creative Commons License 5 napja 0 5 81005

Ha ezt megcsinálják, akkor lehet minden utasnak osztogatni a munkavédelmi fülvédőt, hogy ne kapjanak halláskárosodást.

Ezek a kocsik csak akkor halkak, ha az összes ablak csukva van, és nem mennek a ventillátorok a tetőn. :(

Előzmény: Hernyofan (81004)
Hernyofan Creative Commons License 5 napja -1 3 81004

Aki ezért felelős (mármint a szerelvények ilyen formában történő megrendeléséért), az mondjon le, a vonatokat meg cseréljük ki - más megoldás nincs.

 

Hát ő... Miután a vonatok kicserélése lehetetlen - az pedig, hogy itthon felelős döntéshozó lemondjon bármiért, az elképzelhetetlen, előbb fog Putyin idetelefonálni, hogy visszavenné ezeket a vonatokat dupla áron - ezért lehet, hogy mégis érdemes lenne valamilyen más megoldást találni.

 

Az egyik pl. kapásból ott van a londoni metróban évtizedek óta. A kocsik közötti átjáróajtó ablaka lehúzható. Egész kellemes kis szellő tud tőle kialakulni menet közben az amúgy szintén igen meleg Tube vonalakon. Ki lehetne próbálni: kocsinként két teliablakot kicserélni félig osztottra a két átjáróajtóban. Még akár a kocsivégeken lévő két ablakot is lehetne tesztelni, hogy teli helyett mondjuk harmadáig nyithatót tegyünk bele. Sokkal olcsóbb lenne, mint a klíma, kevesebb kókányolással járna, és legalább mozogna bent a levegő. Mert itt az is baj, hogy konkrétan nincs levegő. Ha tényleg bejön az, amit itt sokan mondanak, hogy a visszatáplálással hűvösebb lesz az alagútban, akkor hosszútávon még elég is lehet egy ilyen megoldás, ha teljesen kész a felújítás.

Előzmény: eric35 (81001)
Dzsokijuuing Creative Commons License 5 napja 0 0 81003

Mivel az oroszok politikai szinten kilobbizták, hogy ezeket a szerelvényeket meg kellett vennie Budapestnek, így utólag lehet próbálkozni a klíma kókányolással.

https://www.liebherr.com/shared/media/aerospace-and-transportation/transportation/downloads/products/liebherr-macs-8.0-brochure.pdf

 

Ha így a szerelvény drágább lesz mint egy új egyterű, gyárilag légkondicionált szerelvény, az nem gond, ha nem sikerül az sem különösebb probléma. Akik erről döntöttek nem utaznak rajta, nem érdekli őket.

 

A szerelvények lecserélése is jöhet hamarosan, úgy 2035-2045 tájékán, ha addig meg nem elégelik ezt a jármű sorozatot, meg a 70-80-as évek utazási színvonalát.

Előzmény: eric35 (81001)
r1232 Creative Commons License 5 napja -1 3 81002

Esetleg hasonlóan, mint a vezetőállás klíma? Klímaberendezés esetén nincs szükség a tetőn található szellőztető berendezésre, arra a helyre elvileg beférhet.

Előzmény: Alexander Pistoletov (80998)
eric35 Creative Commons License 5 napja -1 5 81001

Sehová.

Nincs elég hely, és a berendezés súlyával sem kellene a tetőn kísérletezni, mivel nem úgy tervezték, hogy ezt cipelje...

 

Summa summarum: a Metró3 jelenlegi járműállományát nem lehet klímásítani, vagy csak olyan műszaki kompromisszumok mellett, ahol többe kerülne a leves, mint a hús...

 

Aki ezért felelős (mármint a szerelvények ilyen formában történő megrendeléséért), az mondjon le, a vonatokat meg cseréljük ki - más megoldás nincs.

Előzmény: Alexander Pistoletov (80998)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 5 napja 0 0 81000

Egy egyszerű kereséssel kidobott képek alapján azért tényleg nem lesz egyszerű az ilyesmit rávarrni a tetőre...

Előzmény: HPéter1978 (80999)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!