Keresés

Részletes keresés

08-73 Creative Commons License 2025.05.29 -1 0 86240

"ez akkor durván 248 milliárdos éves működési költség."- KIeg: a munkanapokat tekintve. 

Előzmény: 08-73 (86234)
08-73 Creative Commons License 2025.05.29 -1 0 86239

Mivel idén durván 117 hétvégi nap van- szombat/szabadnap, vasárnap, ünnepnap-, ezért valóban, az év MINDEN napját számítva a 300-305 milliárd a reális végösszeg.

Előzmény: attus germanicus (86238)
attus germanicus Creative Commons License 2025.05.29 0 0 86238

Hétvégén és ünnepnapokon sincs ingyen a közlekedés. Így a végösszegnek valahol 300 körül kellene lennie. 

Előzmény: 08-73 (86234)
TWdoktor Creative Commons License 2025.05.29 0 0 86237

Én meg a BKK vezérigazgatós lemondásos cikkben olvastam... azért felmerül bennem a kérdés, hogy a nem hétköznapi dolgokkal mi van, az hogy van finanszírozva?

Előzmény: 08-73 (86236)
08-73 Creative Commons License 2025.05.29 -1 0 86236

Én a Szintetikusdízelolaj általi kb. 1 milliárd/munkanap összeggel számoltam. :)

Előzmény: TWdoktor (86235)
TWdoktor Creative Commons License 2025.05.29 -1 0 86235

Ez azért szép, mert pont most írták, hogy a BKK éves költsége 180+84 milliárd forint...

Előzmény: 08-73 (86234)
08-73 Creative Commons License 2025.05.29 -1 0 86234

Az idei évben sacc/kb 248 munkanap van, ez akkor durván 248 milliárdos éves működési költség. Nagyjából akkor a korábbi 240-250 milliárdos becslésem bevált. 

Előzmény: szintetikusdizelolaj (86232)
Fizolti Creative Commons License 2025.05.29 0 0 86233

Ha van ember, meg lehet csinálni, ha nincs – akkor Lázártól Karácsonyig az összes illetékes az alagútban cigánykerekezhet, akkor sem megy.

 

Van, hogy éppenséggel nem olyan éles a határ a lehet-nem lehet között. 

Az elmúlt években az OFF MÁV-nál volt egy eszköz- ember- és egyes vélemények szerint forrás nélküli szolgáltatásfejlesztés. 

Egy ideig kisebb-nagyobb döccenőkkel működött a dolog, utána választania kellett a megrendelőnek/tulajdonosnak, hogy magasabb finanszírozást biztosít, vagy a szolgáltatás minőségéből lesz visszavéve. Első körben az utóbbira esett a választás, vonathelyettesítő buszok formájában. 

Előzmény: Zolcsi67 (86231)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2025.05.29 0 1 86232

Kollegám helyettesítése miatt pont láttam/engedélyeztem a buszos menetrendes kollegák májusi túlóráit amik javarészt evvel vannak összefüggésben, összesen max 100 munkaóra szumma, legyen 300-400

ezer forint költéség.

Mindig mondom, h kb akit érdekel úgy számoljon, h fővárosi szinten egy munkanapi közösségi közlekedés tokkal vonóval közel 1 mrd huf.

Ehhez képest elenyésző, az is igaz, hogy menetrendi tábla, és egyéb dolgokra nem látok rá. 

Előzmény: Zolcsi67 (86231)
Zolcsi67 Creative Commons License 2025.05.28 0 1 86231

„Az elmúlt x évtizedben az utazóközönség hozzászokott”

 

Ha ez lett volna a felfogás, akkor még mindig lóvasút járna :-D

 

„Átdolgozni az összes felszíni járat menetrendjét, járművezető beosztási keretét”

 

Inkább innen fúj a szél. Ha van ember, meg lehet csinálni, ha nincs – akkor Lázártól Karácsonyig az összes illetékes az alagútban cigánykerekezhet, akkor sem megy.

Előzmény: Holendrecht (86227)
mental asylum Creative Commons License 2025.05.27 0 0 86230

A Kapás utcaival mi történt?

Előzmény: varimi78 (86229)
varimi78 Creative Commons License 2025.05.27 0 0 86229

üdv! a szt. istván téri meg a jókai szellőzőket eltüntették? kb 20 éve ment vita a lakókkal, annak mi lett a vége? vagy tán ugyanarra a sorsra jutottak mint a kapás utcai...

zjakabfi Creative Commons License 2025.05.26 0 7 86228

Covid előtt volt már hosszabb metróüzem hétvégenként.

Szerintem jó ötlet.

Néha érdemes átdolgozni a menetrendeket, mert változnak a körülmények.

Olyan gyakran azért nincsenek változások...

Előzmény: Holendrecht (86227)
Holendrecht Creative Commons License 2025.05.26 -1 7 86227

Az üzemidő hosszabbítás.... Hát nem tudom....

Az elmúlt x évtizedben az utazóközönség hozzászokott ahhoz, hogy az utolsó szerelvények mikor indulnak a végállomásokról. Ez az időadat az elmúlt két-három évtizedben csak némileg módosult, markáns változás nem következett be. Nehéz lesz megszoktatni az emberekkel, hogy egyik nap ekkor, a másik nap akkor indul majd az utolsó metró. Ez a fajta talán "kiszámíthatatlanság" több bosszúságot fog okozni azoknak, akik nem rutinos utazók.

Rendszeres éjszakai buszozós vagyok, a járatsűrűség és a mostani menetrend meglátásom szerint elegendő a jelenlegi rendszer kiszolgálásához.

Ami még ennek kapcsán megfogalmazódott bennem, az ennek az anyagi vonzata.... Átdolgozni az összes felszíni járat menetrendjét, járművezető beosztási keretét, az egész város összes megállójában (értve a felszínt és a felszín alatt is) lecserélni a kiírt menetrendeket, mindenhol újra cserélni az utastájékoztatásokat, majd ezt a rendszert fenntartani folyamatosan (mert talán egy csuklós jármű fenntartása olcsóbb, mint pl. egy hatkocsis szerelvényé)... Erre kőkemény fedezet kell....

 

A HÉV-es :D Creative Commons License 2025.05.20 0 1 86226

Sziasztok!

 

Kíváncsi vagyok a véleményetekre.

 

Mit gondoltok az üzemidő hosszabbításról ? 

Mennyire fog még jobban munkaerőhiány lenni a szakterületeknél ? 

 

Tényleg rosszra fordulhat az idő hiány miatt a karbantartások ? 

 

 

08-73 Creative Commons License 2025.05.20 -1 0 86225

Júniusban végül mikor lesz a Déli- Deák M2 vágányzár?

trizs77 Creative Commons License 2025.05.11 -1 3 86224
Alien Angel Creative Commons License 2025.05.09 0 1 86223

...vagy a 95-ös vezérlőpótot :)

Előzmény: Ep128 (86222)
Ep128 Creative Commons License 2025.05.09 0 0 86222

.. és tolna maga előtt egy alagútfúrópajzsot... :-D ;-)

Előzmény: nemeza (86221)
nemeza Creative Commons License 2025.05.09 0 1 86221

Esetleg lehetne aznap az öreg hölgy az földalattin is :)

Előzmény: morgó mh. (86220)
morgó mh. Creative Commons License 2025.05.09 -1 5 86220

Az utasok nagy részének az nem Tamara lenne, csak egy régi vonat, amihez hasonlók a 3-ason is jártak.

Én pedig őszintén szólva úgy vagyok vele, hogy inkább utazok vele a 3-as vonalon, mint éjszaka...

Esetleg meg lehetne próbálni így is, meg úgy is.

Előzmény: Ep128 (86217)
somytomy Creative Commons License 2025.05.09 0 6 86219

Szerintem az ezügyben műveltebb közlekedésbarátok is kiegyeznének a kevésbé autentikus helyszínnel, ha cserébe nem csak éjszaka közepén egy-egy lopott menet erejéig lehet rajta utazni.

Előzmény: nemeza (86218)
nemeza Creative Commons License 2025.05.08 -1 3 86218

Ha M3-on tudna közlekedni normális sebességgel nap közben is, akkor azért bizonyosan lenne rá érdeklődés nap közben.. Sőt. Átlagutasnak van a régioroszmetró és van a felújított, meg ami az piroson és a négyesen megy - az a fehér, olyan kellett volna inkább a kékmetróra is, mert van légkondi. Átlagutas is szívesen nosztalgiázik, ha tud / hall róla.

Előzmény: Ep128 (86217)
Ep128 Creative Commons License 2025.05.08 -1 2 86217

Mert sosem ott ment, így nem volna autentikus. (Ill. 1x mintha ment volna ott valamiért, amikor túrtak valamit a 2. vonalon...) A Tamara a Déli-Örs vonalon van otthon. Akik ismerik, megszerették, azok OTT utaztak vele.

Előzmény: Jim1987 (86216)
Jim1987 Creative Commons License 2025.05.07 0 1 86216

miért nem megy akkor inkább a 3-as vonalon a retro szerelvény?

Ep128 Creative Commons License 2025.05.07 -1 2 86215

Mivel (esélyesen) 1x megy "oda", 1x meg "vissza", (aztán Kocsiszín) olyan fenemód sokat nem zavar(hat) be... :-)

Előzmény: Lipooth (86214)
Lipooth Creative Commons License 2025.05.07 0 0 86214

De így elég jelentős késést fog csinálni.

Előzmény: Ep128 (86213)
Ep128 Creative Commons License 2025.05.06 -1 3 86213

" - mivel nem jelentő vonat, Ő is és a mögöttes vonat is csak állomástávolságban mehet max. 40 km/h-val."

Na, ilyesmire gondoltam én is. (Ehhez nem kell éjszakai műszak. :-) Amúgy a "leendő nosztaliga utasok számát" megfelezi egy ilyen ötlet. Nem mindenki tud / hajlandó éjjel metrózni (és onnan haza is jutni) éjjel / hajnalban...

Előzmény: Lipooth (86212)
Lipooth Creative Commons License 2025.05.06 0 4 86212

"Valamit pedig tettek rá, ami anno nem volt... (Nem CBTC -t, de már nem tudom, mit...)" - a tűzjelzőt és az utastájékoztató berendezést, más egyebet nem, főleg olyat nem, aminek köze van a vonatbefolyásoláshoz.
"Amúgy a hétvégi, lazább követési időkbe simán beleférne anélkül is szerintem. :-)" - mivel nem jelentő vonat, Ő is és a mögöttes vonat is csak állomástávolságban mehet max. 40 km/h-val.
"(Azon tűnődöm, hogy a cseheknél (vagy hol is) a fotók tanúsága szerint délelőttönként mennek "ilyen" nosztaliga szerelvények. Vagyis valahogy ők is megoldották. :-) )" - ott más a vonatbefolyásolási rendszer.

Előzmény: Ep128 (86211)
Ep128 Creative Commons License 2025.05.05 -1 2 86211

Valamit pedig tettek rá, ami anno nem volt... (Nem CBTC -t, de már nem tudom, mit...)

Amúgy a hétvégi, lazább követési időkbe simán beleférne anélkül is szerintem. :-)

(Azon tűnődöm, hogy a cseheknél (vagy hol is) a fotók tanúsága szerint délelőttönként mennek "ilyen" nosztaliga szerelvények. Vagyis valahogy ők is megoldották. :-) )

Előzmény: Csak egy Volános (86210)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!