sziasztok most vettem egy 90-es gyártmányú szovjet 5 m hosszú 4 szeméyes Prosztor márkályú katamaránt, mely két gumitalpon úszik. Gondoltam kezdésnek jó lessz az összeszerelés sikerült a kormányszerkezet csak 90%-osan sikerült összerakni, elakadtam a kormánytollának a kötéllel való szerelésénél. Tudna nekem valaki tanácsot adni?
Szia! a "vizenhagyás" a következő képpen zajlik. fogsz egy 14 colos autógumit,kiöntöd vasbetonnal,amin átfűzöl egy jófajta vastag szemü láncot (ez lesz a klocnid) leteszed az általad kiszemelt helyre,lehetőleg ne hajózási útvonalon,és rá lakatolod a hajódat.valahogy így.
Legjobb tudomásom szerint a válasz igen. Tanfolyam kell, de szó van,volt valami távoktatásos rendszerről is, de nem tudom, hogy az elindult-e. Vagy olcsóbb-e.
A mostanában vizsgázóktól kérdezném (meg persze aki tudja), hogy miképp lehet vitorlás jogosítványt szerezni?
Azt tudom, hogy régebben elég volt vizsgázni elméletből meg gyakorlatból, de azt hallottam már megváltozott a szabály, és a vitorlás jogosítványhoz kötelező tanfolyam is társul. Ez valóban így van, és most már egy jogsi itt is legaláb 80 ezer foritba fog kerülni mindenképp?
Információra lenne szükségem! Kaptam egy Sirály típusú kétszemélyes vitorlás csónakot, állítólag minden felszereléssel együtt. Semmit nem tudok a balatoni hajózásról, tehát segítség kéne. Pl. egy ilyen kis (3,7x1,2 m) csónaknak kell-e vmilyen dokumentum, adatlap, vagy forgalmi engedély? Hol lehet, illetve hol érdemes vízre tenni (mert úgy hallom a kikötői díjak horribilisek)? Vízen lehet-e hagyni az év nagy részében, valamint mivel lehet/érdemes rögzíteni?
A hozzá kapott felszerelés a következő: árboc, vitorlabehúzó, vitorla, bumfa, csigarendszer (úgy tudom a bumfához), két horgony, két mentőmellény, két evező, egy kis kézi evező, kormánylapát, svert, két ülésdeszka. Ezeken kívül mi kell még?
Rakonczay Viktória és Gábor, egy fiatal házaspár nekivág az egy évre tervezett földkerülő vitorlázásnak. Indulásuk előtt utoljára találkozhatsz velük, ahol röviden beszámolnak arról, hogy milyen útra számítanak, milyen megpróbáltatások várnak rájuk, valamint egy vitorlavászonra mindenki felírhatja a nekik szánt jókívánságait.
Gyere hozdd el kabaládat, írj a vitorlavászonra július 29-én, 11 órákor a Nemzeti Színház kertjében, a hajóorrában (1095 Budapest, Bajor Gizi park 1.), ahol Szerednyei Béla és Fa Nándor is elbúcsúztatja Vikit és Gábort!
Pontosítanék. Mamár többféle technika áll rendelkezésre. Dolgozunk szárazon és nedvesen rakható fóliával is. Mindkettőben létezik kiállítási, rövidre tervezett, tartós és nagyon tartós, illetve beltéri és kültéri visszaszedhető fólia is. Utóbbiak speciális változata a maszkoló. Ebből pl kivágjuk negatívban a betűket, mintát, és lehet fújni a dekort, tetkót, lajstromjelet, vagy bármit bármilyen járműre. Utasgépeken is megmarad a dekofólia +/- 80 fokon, és 1000km/h menetszélben. A jobb fóliák 3D-ben rakhatók, szegecselésre is pl.
Ami tény, minden felhasználáshoz megvannak az odaillő fóliatípusok. A felületet jól kell előkészíteni, és fontos a megfelelő utókezelés, ami nem a felrakó hibája szokott lenni, hanem a józeré... (a tökéletes eredményhez egy napig föccsenő víz sem érheti a fóliát, alkalmifolyóvíz (mosás) egy hétig, vízvonal alatti elhelyezés esetén érdemes mégtöbbet várni. Hőkamrával, hőfúvóval gyorsítható a történet.) A dolog ára mamár sokkal kedvezőbb, mint pár éve. Egy doboz festék árából megvan a fóliás felirat is :)
Ha bárkinek segítség kell, szóljatok priviben, vagy kérdezzetek itt, de nem szeretnék direktben reklámozni.
Új topik született, ami kifejezetten a jollék a tőkesúlyos hajókétól eltérő vitorlázási technikájával, felszereléseivel és egyéb a jellegből fakadó sajátságos trükkjeivel foglakozik. Nem konkurálni kíván e topikkal, hanem kiegészíteni.
Hááát, bevallom, én inkább a ki-plotterezett, öntapadós fólia-betükre esküdnék. Ha jól választja meg az ember az anyagot (vagyis nem a legolcsóbból vágatja) - hát az túléli a hajót is.
Persze, tudni kell felragasztani is - mert én még szakcégtől is láttam kókányolást. Pontosabban: az egyik iroda-kislányt küldték ki fel-ragasztgatni a céges-matricát egy autóra...hát az lehet, hogy a következő tavaszt sem érte meg.
De ha vizesen ragasztják fel - ahogy azt kell - hát azt legfeljebb vésővel és apró laskákban lehet csak leszedni pár hét után :-))) .
Hat nem tudom hogy en vagyok tulprofi vagy ti nem lattatok meg ilyet?
Igen festékkel betüt.
Vann ezeregy megoldas hogy szep legyen. Pl. kivagod matricából a negativjat es azt fujod. Sokmindent fujtam es festettem mar az eletben, többetközött betüket is.
Sziasztok lenne egy olyan kérdésem hogy most festek egy mügyanta anyagú csónakot es szeretnék rá nevet irni, a kérdésem hogy nem maradt valakinek egy kevés festéke hogy egy nevet fel tudjak ra irni egy masik szinnel? Ne kelljen ezért kulon egy liter festéket vennem........ Segitségeket elöre is köszönom, emailem: t1szabcsi@freemail.hu
Tudtok már olyan ranglistáról ahol Balatoni hajók vannak Rangsorolva teljesítmények alapján (függetlenül hogy versenyszerűen sportoknak vagy csak hébe-hóba? ))
Evenich András siteadminisztrátor http://www.yardstick.hu http://www.vitorlaskupa.hu