Nem utasreptetésre gondoltam egyébként sem, hanem azokra az oktatási céllal végrehajtott repülésekre, amiket mostanában látni a fr24.com-on. A belföldi, de legfeljebb EU-n belüli utakra gondolok, amik állítólag oktatási célt szolgálnak.
koszi. akkor beigazolodott az elmeletem, miszerint az akkori akksik nagyon instabilak voltak. a cikk szerint elozetes melegitest igenyeltek, hogy nagy magassagban is uzemeljenek, ezert hasznaltak inkabb a rat-ot.
"Also, some free-fall nuclear weapons, such as the UK's Yellow Sun and Red Beard, used RATs to power their radar altimeters and launch circuits. These were a more reliable alternative to batteries."
"Power for arming mechanism was provided by Ram-air Turbines and acid free Batteries"
hm, ez erdekes, koszi. a wikis cikk emliti, hogy nehany nukinal is alkalmaztak mint aramforras akksi helyett. ez erdekes, mivel a nehany perces eses kozben mennyi energia tud termelodni? nyilvan ok jobban tudjak, de nekem furcsa. van egy rendszeresen felugyelt es karbantartott akksid a nukiban, de kozben egy ilyen auxiliary cuccost is bekotsz, ami epp vagy mukodik, vagy nem. vagy ez regebbi info, amikor az akksik megbizhatosaga meg zero volt? mondjuk valami fagyhatar kozeleben, vagy alatta? ugye a toltet vezerlesehez folyamatos energia kellett, ez nem ilyen, na, idonkent kiesik a feszko.
Ez nekem nem sokat mond, LiFe-hegyen nem vagyok ismerős.
Azt láttam, hogy ott, ahol máskor 2000m felett szoktak repülni a leszálláshoz készülő gépek, alig 1200m-en repült és valami nagyon furcsa, visító hangja volt mikor elment felettem. A hang miatt kezdtem keresni, hogy ez mi lehetett.
Így összerakva arra tippelnék, hogy javítás utáni próbakör, a fura hang meg ki tudja mitől.
Elrepült felettem egy élesen visító hajtóművel repülő gép, megnéztem a flightradaron és elég furcs képet mutatott:
Nem tudtam eldönteni, hogy szerviz utáni próbakörön volt vagy felszállás után derült ki, hogy gond van a hajtóművel, ugyanis BUD-BUD volt megadva indulási és érkezési reptérnek is, squawk kódot meg nem látom.
Több napja jött Ferihegyre Izlandról (!) egy hawaii illetőségű (!) ATR-72-200, aminek totál dugattyús motoros hangja volt (inkább B-17 szerű, mint Li-2).
Szerintem egy így nem adja ki, mármint a gép mérete <--> rep. távolság egyvégtében, meg a turbinás <--> dugattyús hang eltérés. Szóval mi is volt ez az objektum, meteorológiai léggömb vagy a Vénusz fénye visszatükröződött egy metán felhőről?
Mivel az a tapasztalatom, hogy kb ingnorálod bárki válaszát az elmúlt években ami tényszerű és józan, ezért csak annyit írok....Neked megártott valami nagyon.
Egy világbajnokságot, élőben 200 országba TV közvetített egyhetes eseményt tuti ellátnak több rétegű légvédelemmel, közeli légv-el is.
Főleg, hogy a szomszédban komoly háború dúl és a felek nagy robotrepülőgépekkel is lőnek egymásra (pl. H-101, Tu-141, Storm Shadow). Ezek el tudnak jönni idáig, ha kiakad a vezérlésük vagy ha valakinek érdeke a provokáció.
A másik dolog hogy a tenoristák féltékenyek lehetnek a lenge ruházatú sportolónőkre, akik miatt nem tudnak ugyanott, ugyanakkor koncertezni és meggondolatlan dologra ragadtatnák magukat. Azt a kockázatot se lehet ignorálni a mai világban.
Szóval épp az lenne az abszurd, ha nem lennének most Budapesten készültséget adó magyar Mistral-ok!
Azért az érdekes hogyha mindig megy jeladó de a flightradar24 mégsem mutatja-de a adsbexchange igen,akkor mi a helyzet?Más technológiát használnak a követéshez ami alacsonyan is látja?
Azt tudom hogy az illetékesek letiltották a kormányzati és baráti gépeket a fl24-ről de pl.a Li-2-est miért rejtegetik a fl24-es radaron?
1000 láb környékén repülnek, van hogy nem látja a radar.
Tegnap este is volt gyakorlás a Honvéd tetejére is leszálkt, majd fel. Elment a duna felett északra, volt mikor látszott, volt amikor eltűnt a radaról.
Nemrég egy magyar narancs (citromsárga mentőheli) húzott Ferihegyről be Pestre (Honvéd kórház talán?). A furcsa az, hogy mobilos Flightradar24-en nem látszott, ezek szerint kódot nem sugárzott, pedig máskor szinte mindig látszanak.
Persze 5 perces útra minek IFF, de épp most van az atlétikai VB, össze-vissza repkednek a médiás drónok - meg gondolom pár fővárosi háztetőn ül Mistral légvéd. indító, hőség nagy, agy meglágyul, ujj viszket, ilyenből szoktak lenni csúnya esetek. Miért nem lehet kapcsolni az azonosítót?
(Lásd: sarki boltig nem köti be az övet az autós, nem veszi fel a sisakot a bicajos és tuti akkor jön Murphy keresztbe a téglaszállító kamionnal...)