Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Tilex Creative Commons License 21 órája 0 0 13698

Köszönöm a választ! 

 

Éppen tegnap kérdeztem egyik Toyotás/Lexus szalont, hogy mijük van. Continental SportContact 5-öt mondtak.  

Pár értékelést még megnézek, de hajlok erre a Continentalra. Amit ajánlottál azon kívül még egy gumit láttam, amit tesztek alapján ajánlottak: Goodyear Efficientgrip performance 2

 

Téli: én úgy vettem a kocsit, hogy egy télit adott hozzá az eladó: Yokohama W.Drive, vagy valami ilyesmi a neve.

Végül is teljesen jó, talán egy icipicit hangosabb, mint szeretném, de nincs összehasonlítási alapom. 

Előzmény: Zkt1 (13697)
Zkt1 Creative Commons License 4 napja 0 0 13697

Conti Premiumcontact 6 : Ez az etalon (EU címke: B-A-71)

   Előny: többszörös teszt győztes

   Hátrány: nem SUV gumi, bár 4x4, meg terhelés meg minden passzol, de azért mégse SUV

 

Írtam Conti-nak, és válaszoltak hogy nem jelölik már gumin, hogy SUV ... de attól arra méretezik.

Szépen megy, semmi panaszom nincs rá.

Most már hogy talán már nem fagy ideje is lenne felrakatni :D

Két éve volt 180 ezer a 4 db (közel egy árban volt mind a jók).

Télinek Goodyear PerformanceSUV-ot vettem. Erre sincs semmi panasz, csendes és tapad.

Előzmény: Tilex (13696)
Tilex Creative Commons License 4 napja 0 0 13696

Szia! 

 

Melyik gumit vetted végül?  Mik a tapasztalataid? 

 

Nekem NX300h (2014.dec.) van, arra keresek nyári gumit.

Esetleg, ha tudtok ajánlani, azt köszönettel veszem. 

 

Üdv, T

 

Előzmény: Zkt1 (12611)
VigLevente Creative Commons License 6 napja 0 0 13695

Sziasztok,

 

segítséget, tanácsot szeretnék kérni. Lexus IS 300h autóm 90ezres nagyszervizét (szűrők-, olaj- és gyertya csere)  követően kb. 100 km megtétele után fokozatosan elkezdett nőni az autó fogyasztása. 1 hónap eltelte óta extrém fogyasztása van az autónak: a korábbi átlag 6 L (város 5,6 L, autópálya 6,2 L) fogyasztás átlag 9 literre nőtt, de van, hogy városban bőven 10 liter feletti, pályán pedig nagyobb tempó mellett akár 14 litert is eléri. A szakszervíz először nem megfelelő minőségű üzemanyagra gyanakodott (ami a több éves, minőségi és azonos kúthasználat miatt nem tűnt valószínűnek), azonban 2x újra tankolás óta a hiba változatlanul fennáll. Az autóból hibakód nem olvasható ki. A soron következő, szerviz által javasolt megoldás az újonnan betett gyertyák cseréje. Kérdezném, hogy valakinek volt-e hasonló jelensége, vagy van-e ötlete, hogy mi okozhatja a kifejezetten magas fogyasztást. A lambda szonda lenne a kézenfekvő, de a (szak)szerviz hibakód nélkül tehetetlennek tűnik

 

Köszönöm,

L.

Zkt1 Creative Commons License 2021.04.05 0 0 13694

A kis aksija az tuti le fog merülni. Sőt mélykisütés, kuka. Ha leveszed róla sarukat, akkor az ok lesz.

Nagy aksi, azt nem tudom kibírja-e. Esélyes, hogy igen (nincs áramkörbe kötve kis aksi nélkül, csak önkisütés van).

A motor jobb szereti ha be van időnként indítva. Ha nem, nincs olajréteg ami védje belül korrózió ellen.

Előzmény: ludi85 (13693)
ludi85 Creative Commons License 2021.04.05 0 0 13693

Altalanos kerdesem lenne: Milyen hosszu idore lehet egy Lexus hybridet lezarva magara hagyni? 6 honapra elutazom munkaugyben es nem tudom ezalatt bekellene-e inditani havont 1x az autot, vagy kibirja a 6 honapot erintetlenul?

A model egy IS300h

Elore is koszonom a valaszokat!

Zkt1 Creative Commons License 2021.03.17 0 0 13692

Ha nem bánod, hogy használt, elsőnek én felhívnám a http://toyotabontottalkatresz.hu/ (ők ha jól tudom a legnagyobb Toyota és Lexus bontó), vagy itt egyiket: http://toyota.bontodepo.hu/

Árban sokkal jobban jársz.

Előzmény: Ilona1055 (13691)
Ilona1055 Creative Commons License 2021.03.17 0 0 13691

Sziasztok!

Szeretném kérdezni, hogy valaki vásárolt-e már komplett hybrid accupack-ot Lexus Rx 450h-hoz? Érdekelne beszerzési forrás, ha lehet EU-n belül. Köszönöm. 

Zkt1 Creative Commons License 2021.02.21 0 0 13690

OK, akkor rá fogom fixre kötni :)

Köszi

Előzmény: gsis (13689)
gsis Creative Commons License 2021.02.20 0 0 13689

Egy öreg GS- em van. Én is nagyon keveset használom élmény autóként , hosszú távra. Régóta használok csepptöltőt.

Először csak hetente egy napra raktam rá az akksira, aztán rajta hagytam folyamatosan. Semmi problémát nem okozott, az akku

köszöni jól van, folyamatosan 13 volt a nyugalmi feszültsége.Az akku sarkok levétele nélkül megy a szabályzott töltés, pozitív

és negatív sarokra kötve.

Előzmény: Zkt1 (13688)
Zkt1 Creative Commons License 2021.02.20 0 0 13688

Mostanság elég keveset megyek kocsival. Hétvégéken megjáratom egy 40-50km-eres úton, és ennyi.

Viszont nem szeretném a második kisaksit is kicsinálni, hagyni lemerülni. (folyton kivenni, tölteni és újra tanítani mindent kocsin se optimális)

Van nekem egy ilyenem: https://www.auto-motor-akkumulator.hu/CTEK-MXS-5-0-auto-akkumulator-tolto

És van ennek gyűrűsarus csatlakozója, másik végén gyorsoldóval.

Rajta hagynám, tud csepptöltést is. Nem árt ez a kocsinak? Télen hideg aksinak?

Valaki kötött már be ilyet Lexusba? Közvetlen aksira kell, vagy írják hogy kocsiba testhez egyik pólus?

 

acura13 Creative Commons License 2021.02.03 0 0 13687

Szevasztok

 

GS300 2006...3GR-FSE motor

szervizkönyvben le van irva milyen gyertya kell bele (NGK) de ahany autosboltot nézek, meg weblapot, mind más NGK-t ir hozzá, van ahol csak 1 betü a különbség..

Mit tehetek bele??

Sea-ya Creative Commons License 2021.01.11 0 0 13686

Az automata kormányállítás a kulcs bedugására, kihúzására mozogatja a kormányt.  TS-ben lehet direktben ki és bekapcsolni a kormányállítás funkciót, mert az az akksi lemerülés, lekötés nem állítja át. Ugyan úgy mint a hátsóajtó sípolás kibekapcs, stb beállításokat.

 

Előzmény: Zkt1 (13656)
Sea-ya Creative Commons License 2021.01.11 0 0 13685

Sziasztok,

 

jó régen nem jártam erre, nem tudom megoldódott-e a tetőablakos jelenség. Szimplán újra kell tanítani a tetőablakot is, mint az ablakokat az akku levét/ lemerülés után.

 

 

Nálam Karácsonyra egy trafó adta meg magát minden előjel nélkül az rx-ben, még szerencse, hogy majdnem otthon voltam már vele. Elsőre semmi hibajelzés nem jött fel, de iszonyúan elkezdett remegni, nyöszörögni, csattogni az egész kocsi. Otthon rádugtam a TS-t,  az sem talált semmit. Majd ünnepek után, mikor a szerelőm már tudott fogadni, útközben feldobta a hibajelzést, és a sima kis BT obd2 is kiolvasta, hogy a 6-os hengerben nincs szikra. Szerencsém volt, mert ezt egy kávézásnyi idő kicserélni, és tizen-pár ezer volt csak egy olasz utángyártott trafó. Gyorsan bekerült a kerékkulcs mellé egy tartalék trafó is, biztos ami biztos alapon.        

Előzmény: Hivatalból_vesztes (13626)
evatomi Creative Commons License 2021.01.10 0 0 13684

Rx 400h bézs bőrnek van színkódja ? Kis repedést szeretnék eltüntetni , esetleg bőrápolót tud ajánlani valaki ? Köszönöm

Hivatalból_vesztes Creative Commons License 2021.01.09 0 0 13683

Éljen! ideje volt.

Előzmény: arde (13682)
arde Creative Commons License 2021.01.09 0 0 13682
Hivatalból_vesztes Creative Commons License 2021.01.08 0 0 13681

Hasonlóképpen gondolom. Szerintem annyira nagyra nőttek, és annyira jól megy a bolt, hogy azt hiszik, hogy nem hibázhatnak. 

Pedig láttunk erre már jó pár példát. Ott volt a Nokia, aki ragaszkodott a Symbian operációs rendszeréhez, ameddig a Google Android csődbe nem vitte az egész céget. 

 

Az, jó, hogy most legalább már egy teljesen elektromos Lexus létezik.

 

Viszont az nem igaz, hogy nem ivvonálnak, mert a világon elsőként mutatták be széria autókba rendelhető extraként a külső visszapillantó tükör nélküli ES modellt. Lehet nem egy olyan világrengető dolog.

Az viszont tény, hogy szerintem semmiből nem állna nekik egy plug-in hibrid-et csinálni, mondjuk valamelyik SUV-ból, és az is igaz, hogy technológiában is van elég sok lemaradás.

 

Még csak most érték el az új LS-el, hogy teljesen automatikusan, bevatkozás nélkül be tud parkolni. A többi, Tesla által is elérhető funkcióról meg ne is beszéljünk, de nem folyton a Tesla-t kell felhozni, mert egy A8 is többet már jóval, mint egy új LS. Ennek ellenére én kitartok a Lexus mellett, és eszembe sem jutna mást venni, csak tényleg összekaphatnák magukat, mert ez hosszabb távon még nagyobb lemaradást fog eredményezni. 

 

Nyilván ezekben a dolgokban az is benne, hogy a szotfvereket nem tudják rendesen összehangolni, mert ahány beszállíó, annyi féle komponens, és szoftver. A Tesla azért van előnyben, mert neki minden rendszerhez a saját szoftvere van, ezért tud bármelyik alrendszerre szoftverfrissítéseket küldözgetni. A többi gyártónál már, Lexus esetében is, a beszállítók által gyártott komponensek külön kezelését kell egy rendszernek megoldani, és azokat nem lehet csak úgy frissítgeni, mert ez van és kész. 

Előzmény: Zkt1 (13680)
Zkt1 Creative Commons License 2021.01.08 0 0 13680

Amúgy engem zavar a Toyota-Lexus hanyatlása. Pedig mekkora ínnovatőrök voltak.

1996-ban kihozta a világ első hibrid autóját a Priust

2003-ban az addig elképzelhetetlennek tartott első nagy erős hibrid SUV-ot az RX400h

.

.

.

.

És semmi több világrengető.(OK megnyitották a hibrid technológiai licence-eket, hogy mindenki szabadon gyárthasson)

Prius plugin már késve jött, EV téren 10 év lemaradás, kocsi IT téren meg szintén.

 

Ha tényleg sikerült Panasonic-al karöltve nekik a szilárdtest aksit megcsinálni, na az lesz ekkora dobás ... de mibe teszik bele?

EV-nek teljesen más kasztni kell, mint hibrid.

Máshol az aksi, motor, (és hogy Tesla-t utolérjék) kell sok kamera, hozzá IT, feldolgozás, processzor, program ....

Ez sehol sincs, nullán állnak. (amit mutogattak, hogy majd a japán olimpián az fogja szállítani az embereket ... egy vicc)

 

 

Előzmény: Wicked Belzebub (13678)
Wicked Belzebub Creative Commons License 2021.01.07 0 0 13679

Anno volt egyszer egy dízel Civicem, abban a vízkörben volt valami elektromos fűtés rásegítés. Amikor nagyon hideg volt, akkor bekapcsolta egy pár percre.

Előzmény: Hivatalból_vesztes (13675)
Wicked Belzebub Creative Commons License 2021.01.07 0 0 13678

Nem kell ahhoz Tesla, kolléga fiszem-faszom 6 éves VW e-upja is tudja :D

Node nem ezért szeretjük a Lexust :)))

Előzmény: Zkt1 (13677)
Zkt1 Creative Commons License 2021.01.07 0 0 13677

Tartok tőle a Lexus még fényévekre van a lassan 10 éves Tesla színvonaltól .... pl hogy app-ban rányomsz és előre felfűtöd a kocsit ... meg automata vezetés ... meg 8 kamera ... meg sentry mode ... meg ...

 

 

Előzmény: Hivatalból_vesztes (13676)
Hivatalból_vesztes Creative Commons License 2021.01.07 0 0 13676

Persze ülésfűtés van, és remek, de annak is kell idő, míg bemelegszik. Tulajdonképpen ez már csak hab lenne a tortán. Mármint az állófűtés. :)

Előzmény: Hivatalból_vesztes (13675)
Hivatalból_vesztes Creative Commons License 2021.01.07 0 0 13675

Nem tudom. Nekem mélygarázsban áll. Ott is meg van a 15 fok, de minden reggel beindul a motor, és legalább addig nem is kapcsol ki, hiába állok a lámpánál, ameddig a hűtőfolyadék hőfok kijelző legalább 2-3 egységnyit fel nem megy. Mondjuk jó is, mert különben sosem lenne meleg. :) Nem is értem, hogy anno az okos Japánok miért nem valami fűtőszálas megoldássak csinálták meg, hogy legyen egy kis rásegíés, ameddig a motor fel nem melegszik. Valamint nagy vágyam egy állófűtéses autó is, de gyári állófűtéssel. Nem tudom létezik -e olyan Lexus, amiben van, mert a bőr azért reggel elég hideg szokott lenni, és van egy olyan rossz sozkásom, hogy én nem kabátban vezetek, hanem télen is kényelmesen, ingben vezetek.

 

 

Előzmény: Wicked Belzebub (13674)
Wicked Belzebub Creative Commons License 2021.01.06 0 0 13674

Jo, nagy hidegben nekem is beindul a benzinmotor, de amit irtam peldanak, az csont hideg motorral volt. 
Lehetett olyan 15-20 fok kint. 

Előzmény: Hivatalból_vesztes (13672)
Zkt1 Creative Commons License 2021.01.06 0 0 13673

PHEV Lexus szerintem sose lesz .... de már van Lexus EV az UX 300e: https://www.youtube.com/watch?v=xILRgzuQfAw

 

Ami a hibridet illeti, jó kérdés.

Én úgy vettem észre, hogy indítás után azért bekapcsolja a motort. Igaz tolatáshoz fixen bekapcsolja (ott csak elektromotor húz, azaz áramot termelni megy benya motor).

Amíg motor nem üzemmeleg, addig sokkal kisebb gázadásra bekapcsolja benya motort.

A hideg motornak az jó ha megy, és pláne ha alapjárat felett. Túlzottan pörgetni is árt neki, de alapjárat még jobban.

Szóval az, hogy hirtelen felpörgeti pl 2500-ra kb a legjobb amit a motorral tenni lehet.

 

De egy RX szintű kocsinál amúgy kb mindegy is. Van 500 Nm nyomaték a 2 elektromos motorból.

Ha jól emlékszem Prius PHEV-nél ECO mód kapcsolótól függ, hogy csak EV, vagy hibrid módban menjen kocsi.

 

 

Viszont, amire igen kíváncsi leszek .... na az a szilárdtest aksi amit Toyota hírként belengetett.

Az az aksik Szent Grálja ...

 

Előzmény: Hivatalból_vesztes (13670)
Hivatalból_vesztes Creative Commons License 2021.01.06 0 0 13672

Azért ez nem ugyan az. Hiszen egy full hibrid nem is működik addig tisztán elektromos üzemmódban, ameddig a benzinmotor el nem érte a majdnem üzemi hőmérsékletét. Nekem még télen sosem sikerült hidegen elindulnom úgy, hogy ne indult volna el azonnal a benzinmotor. Ha megálltam bevásárolni, és beszálltam, utána rendben, mert akkor még annyira nem hűlt vissza, olyankor oké. 

Viszont azt sosem éreztem még, hogy az erő kevés lenne, mert észrevétlen kapcsol be a benzinmotor akkor is, ha EV módban van, és teszi a dolgát. Kérdés, hogy a plug-in-eknél is így van-e, de gondolom így van, hiszen nagyon balesetveszélyes lenne, hogy az erőhöz szokott vezető, nem kap csak mondjuk negyed annyi erőt, mint megszokott. Viszont, ha így van, és tisztán elektromos üzemben is beindul nagyobb gázadásra a benzinmotor a plug-in-eknél, akkor hol a megtakarítás, amit csak akkor tudok elérni, hogy nem indul be? Akkor meg addig csak egy tücsökpöcsnyi teljesítménnyel megyek, ahhoz képest, ami a rendszer összteljesítménye lenne. 

Előzmény: Wicked Belzebub (13671)
Wicked Belzebub Creative Commons License 2021.01.06 0 0 13671

Node ez ugyanigy megvan kicsiben mindannyiunk hibrid Lexusaban. Kiallok a melygarazsbol, megyek par utcasarkot, majd elerek a fout nagy keresztezodeshez ahol nagyobb gazzal kell athaladnom, besorolnom, stb. Es multkor szembesultem azzal, hogy ott, annal a nagyobb gaznal indult be eloszor a benzinmotor. Osszeszorult a gyomrom, de ez van. Hat csak gondoltak erre is a tervezok, nem? 

Előzmény: Hivatalból_vesztes (13670)
Hivatalból_vesztes Creative Commons License 2021.01.06 0 0 13670

@OFF

 

Annyira talán nem is OFF, hiszen lehetséges, hogy a Lexus-nak is lesz majd tölthető hibridje. 

Azon ugye már mindannyian túl vagyunk, hogy a tölthető hibridek fogyasztása csak az első 100 kilométert megtéve olyan csekély, hiszen addigra az akkumulátor, amely csak a villanhajtásért felelős, a legtöbb modell , ha nem mindegyikben, lemerül, és a belsőégésű motor is üzemelni fog. 

 

Inkább azon gondolkoztam el, hogy a technika hogyan van kitalálva? Tehát mondjuk, hogy most olvastam az új Bentley Bentayaga tölthető hibrid-ről, amelyben egy 128 LE-s villanymotor van, és a rendszer összteljesítménye 449 LE. Ha csak elektromos üzemben közlekedik vele a gazdája, akkor a 449LE-s autója helyett van egy 128LE-s, vagy nagy gáznál ugyan úgy bekapcsol a belsőégésű motor is, hogy a teljesítmény nagyobb legyen, hiába van tisztán elektromos üzemben? Mondjuk akkor is furcsa lenne nekem, mint tulajdonosnak, hogy van egy autóm, amely elektromosan csak alig megy, míg normál esetben azért van benne erő, és ha spórolni akarok (bár melyik Bentley tulaj akar/érez késztetést spórolni azt nem tudom) , akkor vacakolhatok 128LE-vel.

 

Hogy ne csak Bentley-t említsük, ugye házon belül ott vannak a Toyota Plug-in hibridek, amelyek szerényebb teljesítménnyel rendelkeznek. Most nem néztem, de ott is , ha csak elektromosan akarom használni, akkor annyi van, amennyi, és ha úgy működik, hogy nagyobb gázra beindul a benzinmotor, akkor azzal nem ártok neki, hogy hidegen pörgetem, és veszem ki belőle a nagy teljesíményt? Vagy előfűti a motor,csak elektromos üzemben is, vagy hogyan csinálhatja?  

 

@ON

Előzmény: Zkt1 (13669)
Zkt1 Creative Commons License 2020.12.31 0 0 13669

A múltkor sötétben tettem be az új aksit.

Akkor figyeltem csak fel rá, hogy a sofőrnél a 4 ablakemelőnek van 1-1 led-je ... és nem világítanak.

Amint pl bal hátsó ablak le majd fel, utána annak led-je világítani kezdett, és már lehet is előröl irányítani. Addig nem.

 

 

Előzmény: Hivatalból_vesztes (13668)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!