Keresés

Részletes keresés

hhf Creative Commons License 2013.11.11 0 0 148

Ionkazános (padló) fűtést alaklamazott vki ?

Tapasztalat érdekelne.

Kösz.

deminat Creative Commons License 2013.10.16 0 0 147

Sziasztok! Pár órája böngészek a neten, mert nagyon vacak a fűtésünk. Egy régi házat újítottunk fel, és a pince és a födémvastagság miatt nem került mindenhova padlófűtés. Egy hónapnyi fűtés után azt hiszem a talpizületeim bánják a hideg meleg padló váltakozását... mi lesz még télen? Véletlen olvastam nagyon kevés infot az elektromos padófűtésről, de a műszaki megoldásáról nem találok semmit, csak hogy állítólag nem kell burkolatot bontani. Hát az nagyon jó lenne, mert a frissen rakott padlót nem szívesen verném szét! Tud valaki segíteni, hogy milyen is ez a megoldás? (csak járólapos területet érint a téma) Köszönöm!

kall969 Creative Commons License 2013.07.22 0 0 146

yoyo,

 

csak egy percre fárasztalak benneteket, hisz most már több, mint egy teljes évet letudtam a 95%-ban elektromos hőtárolós villanyfűtéssel rendelkező, 93 m2-es acélvázas, hardell rendszeres könnyűszerkezetes házikónkban (kép lejjebb, hogy el tudjátok képzelni); így tudlak benneteket a villanyszámláról tájékoztatni.

 

Adatok (nyilván mindet tudok számlákkal, alaprajzokkal, metszettel, fotókkal igazolni; és ha valaki rettentő kedvesen kéri, akkor szívesen meg is teszem neki. De szerencsésebb, ha egyszerűen elfogadjátok, amit írok, mert semmi érdekem nem fűződik egyik irányú lódításhoz sem.)

- Alul 11 cm hőszig, rajta 10 cm beton + 2 cm kőburkolat, a betonréteg közepén elektromos fűtőszállal; körben 25 cm hőszig + vázszerkezet (0,07-es ablakok.)

- A gáz nincs bevezetve az ingatlanra, sem a kertbe, sem a házba

- Villannyal fűtök olymódon, hogy éjszakai árammal felmelegítjük a 12 cm-es hőtároló betonréteget, mely napközben (is) szépen leadja a hőt. A fűtés csak éjszakai áramra kapcsol be, nappalit csak akkor használna, ha én átállítok a villanyóra szekrényben egy kapcsolót. Ez talán háromszor fordult elő az év alatt (kétszer a bojlerból fogyott ki a meleg víz; egyszer pedig hűvösnek éreztem a lakást, - ha jól emlékszem)

- Mechanikus termosztát használok a hőmérséklet beállítására, mely a betonréteg közepén méri a hőt. Nyilván lehetne a levegő hőmérsékletéhez igazodva is, de ezt direktebb reagálásúnak érzem, ezért használjuk ezt.  Meg oly mindegy, hány fok van, kellemes legyen, az a lényeg. Megjegyzés: használjatok digitális termosztátot inkább, mert nagyon kis intervallumban állítható - azaz túl érzékeny - a manuális).

- Villany a sütő, a bojler, meg az összes háztartási berendezés, bár tudom, hogy ezt kár is leírni, hisz elég ritka lehet manapság már a szenes vasaló.

- Van egy hangulatos kis vaskályhánk a nappaliban, ezt néha begyújtjuk, és élvezzük a direkt tűz élményét, és melegét. Tavaly ősz végén 10 mázsa fát vettem erre a célra, ennek több, mint fele megvan még.

- Általánydíjat fizetek az elektromos műveknek, 26.667 Ft / hó.

- Az év végén a leolvasáskor rá kellett fizetnem az általányra kb. 50.000 Ft-ot.

- Fűtés nélkül a villanyszámlánk kb. 12.000 Ft (a fűtési szezonon kívül mért értékek alapján.)

- Fűtésre tehát kb. 12x14.600= 175.200 Ft, + 50.000 Ft ráfizetés, és az 5q fa ára: 15.000 Ft; azaz mindösszesen cirka 240.000 Ft megy el.

- A házban az egész fűtési szezon alatt egyforma kellemes meleg van, nem kapcsolgatom ki-, be a fűtést. Nem is nagyon lehetne, persze. A padló néhol kellemesen langyos, néhol "csak" nem hideg. Természetesen ez így van tervezve, különböző helyiségekben különböző a fűtőszálak sűrűsége. A házat 4 termosztáttal 4 fűtési zónára osztottam (nappali+dolgozó+közlekedők / hálók / vizes helyiségek); a zónák hőmérséklete külön állítható. A hálószobában pl. egész minimálisra vettem, mert a langyos padló már olyan meleg levegőt eredményezne számomra, amit a nappaliban igénylek, a hálóban viszont utálok; értsd: hűvösben tudok jót aludni.

- A nappaliban van egy szép szőnyeg, ami nem szerencsés, de szép, - enélkül jobb lenne a fűtésünk hatásfoka. (Mikor felhajtom, nagyon komoly meleg van alatta. Megjegyzem ugyanígy beáll a meleg levegő az ülőbútorok alatt is. Talán kéne egy kis ventillátor, amivel kikergetem onnan.)

- Van egy 3,5 kW-os inverteres klímánk is, amit fűtésre is lehet használni. Néhányszor kapcsoltam be a fűtési szezonon kívül.

 

Vélemény (itt már nyugodtan belém lehet kötni, mert ez már nem tény):

- villanyfűtés kialakítása nem olcsó, de jóval olcsóbb, mintha a gázt építem ki: fűtőszálak + termosztát: kb. br. 700.000 Ft; valamint van egy egyszeri hálózati hozzájárulás az EON felé: ez kb. 440.000 Ft volt. Az elektromos szekrényünk sem egyszerű, de ennek nem tudom megmondani a költségét. Néhány tízezer Ft lehet. Tehát olyan 1,2-1,25 M Ft. A gázt csak saccolni tudom: bekötése a portára, bevezetése a házba, a tervek elkészítése, a kazán megvásárlása, a fűtőtestek (és/vagy a padló szerelvényezése) költsége és a szerelő díja: szerintem mindez olyan 3-3,5 M Ft lehet.

- a villanyfűtés üzemeltetése jóval drágább, mint a gázé. Ugyanebben az ingatlanban jóval kisebb lenne a fűtésköltségem. Szerintem olyan fele, ha gázzal fűtenék. Azaz évi cirka 120.000 Ft-ot takaríthatnék meg. De ez csak becslés, lehet még többet megtakaríthatnék.

- a gázfűtés cuccai jóval több helyet foglalnak: a kazán és a helyiségenkénti fűtőtestek. Padlófűtés esetén persze csak a kazán("ház/helyiség") vs. bojler méret verseny jöhet szóba. Mondjuk én magasan elhelyezett vízszintes bojlert használok, azaz így semmilyen teret nem vesz el tőlünk.

- állítólag a villanyfűtés során a fűtőszálak csupán 24-26 fokosra melegítik fel a betont, ez elégséges a levegő állandó kb. 22 fokon tartására. (megjegyzem én ennél melegebbnek érzem a padlót, de tévedhetek). A fűtőszálak élettartama így állítólag örök élet; és nem soha nem igényel semmilyen karbantartást. (Ez nem tudom mekkora árelőny, soha nem volt vizes alapú padlófűtésem, amit esetleg tisztítani, javítani kell.)

- a gázár mindig politikai alkuk eredménye, a villanyár kevésbé. A magyar villanyár jelenleg sokkal közelebb van a nyugati árakhoz, mint a gáz. De ebből az égvilágon semmi sem következik biztosra, csak leírtam, ha már átfutott az agyamon.

- előbbre tekintve: ha esetleg később napelemet, szélkereket, vagy akármit használnék: könnyebb lenne integrálnom a csak áram lakásomba, mintha gázzal fűtenék. De nyilván az utóbbinál is megoldható ez.

 

Kicsit összefoglalva: az építkezés során jó volt, hogy megtakarítottam pár millió forintot azzal, hogy lemondtam a gázról, mégha ennek árát olyan kb. 20 év alatt visza is fizetem (20x120e Ft), vagy nem. Mert mi biztos itt már, kérem... Meg olyan modernek is éreztem, hogy csak villany, semmi gáz. És jó volt nem bajlódni a gázbekötéssel, gázfűtés kiépítésével. A fűtőszálak beépítése viccesen egyszerű. Villanyszerelőnk most látott ilyet először, mégis végeztünk vele néhány óra alatt. Villanyszerelőre elsősorban a termosztátba való bekötés, a rendszerhez való csatlakozás során van szükség. Meg persze megnyugtató, ha a rábetonozás előtt megméri, hogy minden fűtőkör szépen működik.

Tehát- egyelőre - nem bántam meg tettem, de lehet ebben benne van a szinte mindenkiben megbúvó utólagos önigazolási kényszer is, mint mikor beleszeretünk az autónkba, hiába van nála szebb és jobb, ráadásul olcsóbban.

 

Maradok tisztelettel, hölgyek, urak.

 

 

Megj.: a ház még nincs sem kívül, sem belül teljesen kész. Tervrajz, rétegrend, helyiségenkénti kW igény stb. régebbi hozzászólásaimban.

Ofenbau Creative Commons License 2013.07.08 0 0 145

 Nem akarom a gázszolgáltatókat védeni, de ez nem állja meg a helyét :

  (gyengébb a gáz,..... ).

 Illetve hallottam már vagy 25 éve is hogy gyengül a gáz, na de meddig ?

Csekély ingadozástól eltekintve  a fűtőérték nagyjából állandó.

Előzmény: 5mooth (140)
5mooth Creative Commons License 2013.07.08 0 0 144

Csúcs, nagyon köszönöm :)

(ugye jól sejtem, hogy az a hálót bárhol elvágható, és a vezetéket kihajlítva, lehet egymás mellé is fektetni folytatólagosan a darabokat? Tehát nem kötelező csak így, ahogy készen veszem, egy irányba fektetni, és ha 3×1,5M kéne, akkor 3×1,5M-t vennem)

 

Ez a klímás fűtés is egyre jobban tetszik - bár nem akartunk klímát, de amit eddig olvastam/hallottam ezekről az inverteresekről, az elég meggyőző.

M3 HellRot Creative Commons License 2013.07.08 0 0 143

Itt van, ahogy én csináltam a házamban (nem fürdő, de az is ilyen): http://www.passziv.net/forum/showthread.php?t=116

AEG Thermo boden, üvegszövet hálóra rögzített árnyékolt fűtőkábel + padlóhőmérős programozható termosztát. Jól lehet kis helyekre is alakítani, ami fontos, hogy mindenképpen kisebb alapterületre vásárolj, mint a fürdő tényleges burkolható felülete, mert nem lehet kisebbre vágni!!

Esetleg felfuttathatod a maradékot a falra, csempe alá ha besokallsz.

 

Itteni hozzászólásaimban és a fenti oldalon találsz még több infót ( + én már klímával fűtök két éve).

 

Előzmény: 5mooth (142)
5mooth Creative Commons License 2013.07.08 0 0 142

Tudtok esetleg ajánlani is valamit padlófűtés terén? (csak hogy kevsébé offoljam szét a topicot)

 

Sajnos pontos méreteim nincsenek, de egy kb 3-3,5nm helyiségről lehet szó (fürdő).

 

Nézegettem a Caleo oldalát, elég minőséginek tűnnek a cuccaik. Van valami carbon filmes cuccuk, meg fűtőkábel.

Egy ekkora helyiségnek, anélkül, hogy a levegőt is nagyon fűteni akarnánk, 200W-nál több nem nagyon kellhet, igaz? (jelenleg semmilyen fűtés nincs bent)

Van bármi jelentőssége ennek a carbon dolognak? Önmagában a carbon nem különösebben jó hővezető (tudtommal), így fűtés hatékonyság szempontjából talán nincs - meg a ragasztás miatt is jobb a fűtőszál és az a hálós megoldás, igaz?

Vagy ezek helyett a fűtő szönyegek helyett parkatikusabb lehet inkább a kábel? LINK
(úgy tekerem, húzom, ahogy szeretném - elkerülve a WC/mosdó/egyéb lefolyókat)

 

Esetleg van ezeknél is sokkal jobb megoldás? Amit mondjuk kimondottan fürdőkbe terveztek...


Van bármi, amit különösen figyelembe kellene itt venni? A járólap ragasztójában kell-e elhelyezni, extra igényei vannak-e, szigetelés/fólia vagy bármi legalább kis mértékben is, de menjen-e alá (nem tudom, ez a járólap ragasztója esetén is kivitelezhető/érdekes-e)?

Köszi előre is.

Előzmény: M3 HellRot (139)
5mooth Creative Commons License 2013.07.07 0 0 141

Ez a klímás dolog így (ahogy leírtad) elég jól hangzik.
Utánajárok ennek is. (bár feltételezem, így is kb legalább 2 ilyenre lenne szükség - nappali+háló) - mondjuk szerencsére, ez is ráér, mert a konvektorokkal még elleszünk egy darabig - főleg, ha az ablakokat is rendesen kicseréltethetem.

Fürdőbe pedig akkor egy ilyen egyszerűbb padlófűtés dolog. Ott a levegőt nem kell fűteni, csak a padló köve legyen kicsit melegebb (de ezt szerintem egy vízforralóval meg lehetne oldani).

Előzmény: M3 HellRot (139)
5mooth Creative Commons License 2013.07.07 0 0 140

Én csak azokból az adatokból tudok építkezni jelenleg, amik rendelkezésre állnak.

Amúgy valóban nem írtam alapterületet - 47nm lenne.
Jelenleg pedig cirkós lakásban lakunk, ahol most volt kazáncsere (300ért), úgy, hogy a lakás kb 10éves, tehát a kazán sem lehetett régebbi.
Szüleimnél is folyamatos költségei vannak a gázos cirkónak és messze nem olyan hatékony, mint évekkel korábban volt (gyengébb a gáz, avul a rendszer stb).

Előzmény: KalásziM (138)
M3 HellRot Creative Commons License 2013.07.06 0 0 139

Arra gondoltát már, hogy lehet a jobb minőségű inverteres klímákkal fűteni is?

 

Evvel Kb. 300 000Ft-ből egy elég jól szabályozható fűtésed és hőtésed is lenne a forró napokra. Költségben a hőszivattyús működés miatt az áramköltség harmada negyede lenne csak a direkt villamos fűtéshez képest. Természetesen evvel lene napi / heti programozási lehetőséged is, amivel igényeiddhez tudnád alakítani a hőmérsékletet. Ez a fűtési mód már olcsóbb a gáznál!

 

Elektromos padlófűtés egy nagyon frankó dolog, 24 órás időzítövel tökéletes. De tényleg kell alá a szigetelés, mert különben az alattad lakót(is) fűtöd. Mondjuk lehet számolni egy 200W/nm * 2 óra napi költséggel ( 100Ft / nap télen 5nm fürdőre) hogy reggel és este kellemes legyen a fürdőd hőérzete. Szerintem megéri, még szigetelés nélkül is ;)

 

Újabb előny, hogy ezeknek a gépészeti megoldásoknak 0 - la az alapterület igénye a beltérben, ami egy kis lakásnál fokozott szempont.

 

Szerintem ha ilyen úton indulsz el, akkor az a lakásod értékét növelni fogja.

Előzmény: 5mooth (136)
KalásziM Creative Commons License 2013.07.06 0 0 138

Ugyan nem írtad a lakás alapterületét, de  a két szobából saccolva nem lehet több 50 -55 nm -nél. Ettől függetlenül ez az elképzelésed se állja meg a helyét :

 "Egy téli szezonra 20-25e helyett 40-50e fűtés költség nekem belefér, ha közben az komfortos és az igényeket kielégíti."

 Se a rezsicsökkentés előtti se az az utánit , ami azért nem lesz örök érvényű .

 Egy társasházi lakásnál is azért lényegesen  nagyobb   a szezonra jutó fűtési költség mint az a  20 - 25 eft, nem beszélve az áhított elektromos fűtésről, ami pedig kapásból a 3 x -a.

 Egyáltalán jelenleg milyen fűtésű lakásban laksz ?

Előzmény: 5mooth (130)
KömKel Creative Commons License 2013.07.05 0 0 137

A Mika minikazán úgy néz ki, mint egy konvektor, csak éppen vizet melegit, tehát radiátor(ok) köthető rá.

 

"Cirkót nem nagyon szeretnék... ha már költséges kiépítésű fűtés, akkor inkább elektromos... vagy marad a mostani."

Ezt marhagyorsan felejtsd el. A kiépitési költség közel azonos, viszont árammal fűteni 2.5-3x-os költséget jelent, mint rámutattam korábban.

 

Elektromos fűtés a nagyon alacsony energiás házakba éri meg úgy, hogy inverteres napelem van a tetőn, ami nyáron betol a rendszerbe annyi áramot, amennyi télen fogy, igy "ingyen" van a fűtés, vagy leglábbis a gáz árán lehet fűteni.

 

Azt se szabad elfelejteni, hogy ha megszünteted a jelenlegi gázfűtést, akkor kiépiteni újból iszonyatos költségekkel jár, mert a mostani szabványoknak kell megfelelni. Ez a társasházi lakások rákfenéje, mivel nincs hová az égésterméket vezetni, és ennek megoldása súlyos százezrekbe kerül, plusz pár hónap ügyintézés.

Előzmény: 5mooth (136)
5mooth Creative Commons License 2013.07.05 0 0 136

Szia!

Szuper, köszönöm a hozzászólásod.

A lakás tetszik, és ami a büdzsébe most bele is férne, illetve az elvárásainknak is megfelel (helyileg ott van, nem panel és lehetőleg nem távhő), az kb mind ilyen (47nm, vagy 51nm - kicsit jobb elrendezéssel).

Sajnos jól látjátok (bár nem Te írtad), tényleg kapkodós a dolog. Már csak azért is, mert meló és egyéb problémák mellet a lehető legrövidebb idő alatt kell letudni a vásárlást is, és lehetőleg utána a felújítást is. (a többi lakót sem szeretnénk zavarni sokáig)

Ami a parapet konvektorokat illeti (menetközben igyekszem ezeknek a dolgoknak is utánajárni, csak több szálon futtatom, hogy minél hamarabb minél több infohoz juthassak), szóval a tulajnak mondta a gázos (aki volt most átnézni a konvektorokat is), hogy ha ablakot cserélnek majd, akkor mindenképp. kötelezően csak olyanra lehet, amiben van szellőző, ráadásul nem nyitható, hanem fixen nyílt. És igazából ekkor kezdtem el csak igazán kapkodni, mert ha elektromos fűtést akarok, akkor mehet a rendes ablak is, de amíg nem tudom, addig meghagynám a konvektort, viszont akkor nem tudok most cserélni ablakot (emiatt lehet újra kalapálni, festeni, zajongani, porolni stb). Mivel - ahogy írtad, szigetelés nélkül - a padlófűtést kilőhetjük, így a laminált padló is mehet le, mert ha mégis elektromosra akrnék váltani, az csak IR vagy egyéb falra szerelhető dolog lehetne - az meg bármikor kivitelezhető.
Na de közben utánanéztem, és azt láttam, hogy a parapetnél kimondottan nem javasolják a szellőzős ablakokat! :O Ami örömhír, mert akkor így cserélhetem az ablakot és meghagyhatom ezeket a kis vackokat is egy ideig, amíg kipróbáljuk/kitaláljuk.

Egyébként van sok féle elektromos padlófűtés (vagy miért kérdezted? az nem minősül "padlófűtésnek"?). Találtam IR-est és hagyományos fűtőszálast is.
De való igaz, hogy 10cm-t nem (de még 5-öt sem igazán) tudunk emelni.

Főzőlapnál mindenki riogat minket, hogy az 7kW, ahhoz 3fázis kell, meg minden. Dehát könyörgöm, nem fogjuk mind a négy lapot maxon futtatni, miközben még sütünk is, bent megy a TV meg a PC, a mosógép és még porszívózom is o.O
32A-ig ingyen van, utána pedig 3600Ft+áfa/A (ha jól emlékszem). Ez még bele is férne.

Na de majd megpróbálok megbarátkozni a konvektor gondolatával. (régen az volt szüleim mostani lakásában, amikor még ott laktunk - nagyon utáltam)
Cirkót nem nagyon szeretnék... ha már költséges kiépítésű fűtés, akkor inkább elektromos... vagy marad a mostani.
A kis kazános dolgot (konvektor helyére) viszont még mindig nem értem... ilyenről még nem is hallottam. Ez egyben egy radiátor és egy konvektor is?
Amúgy a többi helyiség fűtése jelenleg 0. Csak, amit a szobákból kapnak... vagy a szomszédtól. De konyhába nem is akarok, a fürdőbe meg max egy kis elektromos padló cuccot, hogy picit melegítse a követ. Annak nem kell folyamatosan mennie, nem kell az egész helyiséget felfűtenie (amúgy se nagy), szóval az talán nem vészes - majd villannyal együtt kapcsolósra állítom... vagy ilyesmi. Esetleg időzítővel - reggel 6kor kapcsoljon, hogy 6:30ra meleg legyen, aztán le is kapcsolhat. Meg este.

Előzmény: KalásziM (135)
KalásziM Creative Commons License 2013.07.05 0 0 135

Ha megengeded, elemzem az írásaidat !

 

 Tehát a volt kisz lakótelepen vennél egy lakást.Ok.

 "A tulaj szerint, mivel minden oldalról (kivéve utca front, amire kb 4m szélességben a nappali, 3,5m-en a háló és kb 3m-en a konyha 1-1 ablakkal néz) lakásokkal van körül véve, így a fűtésigénye igen alacsony volt. Csak a leghidegebb téli napokon kellett erősíteni a fűtésen, átmeneti időszakban meg nem is volt rájuk szükség"

 Azért ez nem teljesen igaz csak akkor ha a szomszédok is rendesen fűtenek. Ha mind a másikra vár,  csak csak hül az a lakás. De egy egy potyázó mindig elmegy.

  "Jelenleg egyébként 2db konvektor van - egy a kb 19-20nm nappaliban és egy a kb 9-10nm hálóban. Ez az össz fűtése."

 

 Na ez is egy  hungarikum. Láttam az elmúlt 3 évben vagy 100 -120 lakást, ezeknek majd a fele ilyen volt Akár a belvárosban, akár úgy mint ott Lőrincen. Sőt volt olyan kb. 50 nm -es amit egy szem konvektor fűtött.

 Nos tovább nem elemezem, de ha megveszed alakítsd át központ fűtésűre. Nyilván a kéményes megoldás itt lehetetlen, de egy  MIKA val talán megoldod. Mika   - mini kazán,  ezt lehet a konvektorok  egyike ( csak parapet) helyére tenni ). A másik meg tartaléknak marad(hat)na.

 Apropó a konyha, az  előszoba  és fürdő fűtése hogyan van ? Gondolom összenyitogatással.

 

"Jelenleg 40A-en gondolkozom, ami szerintem elég lenne egy átlagos (2fős) háztartásban (klíma, szárítógép nélkül). Főzőlap+sütő, mosógép, hűtő, TV, porszívó, mikro, PC és az egyéb apró kütyük." 

 

 Nézd 32  A-t majd ingyér adnak  ( csak kb. 10 eft  a  kismegszakító ), de ezen felül már húzos összeget elkérnek. és még a társaház is belepofázhat egy ennél nagyobb teljesítménybe. A 32  A viszont nagyjából elég kivétel a fűtés,  esetkleg az elektromos tűzhely az ami még surólja a határértéket. Ja a belsővezetékeket is ennek megfelelően kell kialakítani.

 Ha tetszik a lakás vedd meg, de a fűtést ne alapozd az áramra, nagyon drága.

 Jók egyébként azok a

konvektorok - majdnem kifűtik azt a lakást - ha nincs több mint  60 m2-

  Van egy nagy előnye , az pedig az,  hogy ott van már !!

 Nos jó vételt !!

Előzmény: 5mooth (127)
KalásziM Creative Commons License 2013.07.05 0 0 134

 Az elektromos padló fűtés meg  ...  ?

 Van olyan egyáltalán ?

KalásziM Creative Commons License 2013.07.05 0 0 133

 Helló ! Te ezeket komolyan veszed ? Mármint ezt a visszaáramlást ? Az ablakon.

 Mit gondolsz hogy a háziasszony amikor a pörköltet főzi akkor hol van ?

 Hát ugyanabban a légtérben.

 "Most meg azt olvasom, hogy a parapet (ami ebben a lakásban is lenne) kovektorok esetén különösen ügyelni kell az ablakok megfelelő szigeteltségére, mert a régi,... "  most akkor pontosan hol is olvastad ?

 

 Ja úgy mellesleg  ez a probléma már 22 éve is felmerült, sőt akkor az egyik buzgó mócsing az azonnali betiltás mellett kardoskodott, aztán elhalt a téma.

 Akkor már volt Mo. legalább 500 ezer db. ilyen un. parapet konvektor.

 Tény viszont hogy viszaszorúlóban van ezek telepítése. Most az egészségügyi próblémán túl , jó sok  utca homlokzatot valósággal szétbarmoltak ezzel a divattal.

 Egyébként nagyon egyszerű szerkezet, könnyű szerelni, már ha az ablak alá rakják - ugyan hová raknák ?  Darus kocsi csak nem áll ki ezért. Ez egy egyszerű magyari megoldás volt.

 Ha külföldön lát valaki ilyen parpet konvektorokat,  kérem a fotókat felrakni. Szerintem ez egy magyar... egy hungarikum.

Előzmény: 5mooth (131)
KömKel Creative Commons License 2013.07.05 0 0 132

A lakás hőigénye és becsült fogyasztása elég jól kiszámolható viszonylag pontosan, figyelembe véve a konvektor hatásfokát, vagy egyéb fűtési módokét is.

 

Az ablakcsere miatt csak akkor kötözködnek, ha gáztűzhelyed van, vagy nyilt égésterű kazánod belül. Mivel a parapet konvektorok kintről szivják az égéshez a levegőt, ezért számodra fűtési szempontból lényegtelen a légtömör ablak beépitése.

 

Azt se felejtsd el, hogy a padlófűtésed jelentős része (kellő hőszigetelés hiányában) az alsó lakódnál fog mennyezetfűtésként jelentkezni. A kellő hőszigetelés 10 cm-t jelentene, ami egy társasháznál kb a lehetetlennel határos, mert ennyivel meg kellene emelni a padlószintet.

 

Eléggé kapkodósan állsz hozzá a dologhoz (nem sértésnek szánom), szerintem nem áratan jobban utánanézni pár dolognak, mielőtt százezreket kidobsz az ablakon.

Előzmény: 5mooth (130)
5mooth Creative Commons License 2013.07.05 0 0 131

Hogy rohadjon ki a mája a gázosnak is. Most meg azt olvasom, hogy a parapet (ami ebben a lakásban is lenne) kovektorok esetén különösen ügyelni kell az ablakok megfelelő szigeteltségére, mert a régi, vacak ablakokon visszaáramolhat az égéstermék. Szellőztetéskor pedig le kell kapcsolni a konvektort (ez mondjuk amúgy is alap :D).
Tehát elvben akkor mégis csak rakathatok be tuti ablakot, aztán meg majd ráérek kitalálni, hogy a konvektor vagy a vellany jobb nekem, igaz?
Vajon erről meggyőzhető a hatóság is, vagy ezek a bürokrata Vogonok követik az ostoba, kötelező papírformát?

Előzmény: 5mooth (130)
5mooth Creative Commons License 2013.07.05 0 0 130

Dzsíz! :S Köszi a gyors választ.

 

Nem gondoltam, hogy ez tényleg ennyire borzasztó lehet.

Mármint tudom, hogy a gáz egységára jelentősen alacsonyabb, mint a villanyé. De csak a fűtés miatt fenntartani magát a gázt, amit amúgy csak kb 3-4hónapig használunk évente - gázóra díja meg a havi alapdíj (persze nem jelentős költségek), az elektromos meg tisztább, kevésbé "veszélyes" (CO problémák és társai), egy ilyen panel kisebb (padló meg pláne) és tetszetősebb is, bárhova elhelyezhetem.

Nincsenek karbantartási költségek stbstb. Ilyen apróságok voltak, amikre azt mondtam, megérik még a többletköltséget is (persze nem 40e vs 140e) - mondjuk ezt is éves szinten számoltad


Gondolkozom nyílászárók cseréjén is, de a gáz miatt különböző sz*haraságoknak kell megfelelni, szellőzőnek kell rajta lenni (ráadásul állandó/fix, nem zárható), amivel azonnal megöltem a légkamrás, sok rétegű, hang és hőszigetelő stbstb funkciókat.

Illetve a külső felületet szigetli a ház elvileg a következő (vagy azt követő évben).
Az a baj ezekkel a "képletekkel", hogy elképesztően általánosak és sterilek. Itt meg van egy csomó olyan tényező, amivel tudom, hogy tudnék számolni.

 

A legjobb az lenne, ha vennék 2 IR panelt (rögtön egy 100-120ért), és meghagynám mellette a konvektort, de nem használnám, csak ha nagyon megdőlt a dolog.

Így ki lehetne próbálni, mire képes, aztán legfeljebb eladni, ha nem jön be. De padlófűtést így esélyem sincs kipróbálni, ráadásul a teljesítménybővítésnél is vagy feleslegesen méretezem felül, vagy ha beválik, akkor meg lehet újra hívni és megint sz*rakodni. Jó lenne tudni, mennyit hőt nyer a lakás a szomszédoktól (egy oldal kivételével mindenhonnan + alul/felül). Ez után, ha még kapna egy szigetelést meg új ablakokat, akkor a 18°C levegőhöz már lehet, hogy be sem kéne kapcsolni fűtést. A 20°C-hoz meg az is elég lenne, ha csak mi bent vagyunk a lakásban, +főzőcske, esetleg LED TV plazmára cserél :D

Tudom, hogy ebben a kérdésben senki nem fog tudni úgy segíteni, hogy na most akkor egészen pontosan ezeket, ennyit és ilyen formában kell venni, ennyi hőre lesz szükség és pontosan ennyit fog fogyasztani.

Így már ez is elég nagy segítség - legalább annyiban, hogy tudom, még mindig van minek utánajárni.

 

A konvektor helyére tehető vizes dolog miért jó nekem?

Persze, jó dolog, hogy keskeny és szép egy elektromos fűtőlap, vagy egyáltalán nem látszik a padlófűtés és kellemes járni rajta.

De a legfonotsabb dolgok (ellenérveim a konvektorral szemben):

- nem szabályozható (mármint, persze, van rajta egy gomb, de ahhoz ott kell lenni, azt tekergetni kell)

- alacsonyabb hatásfok (talán olcsóbb a gáz, de már az sem a régi, többet kell használni belőle, ráadásul magának az ezköznek - pláne egy ilyen régi darabnak - sem különösebben magas a hatásfoka)

sokáig tart, míg felmelegszik, sokáig tart, míg felmelegíti a levegőt, ráadásul sokáig tart, míg visszahűl (ez persze előny is lehetne, ha ki tudnánk ezt használni - de én csak akkor kapcsolom le, ha már melegem van - de onnan még sokáig melegít azért, tehát már lehet, hogy 1-2órája feleslegesen fűtöttem).

- se megbízhatónak se biztonságosnak nem tartom

- ablakokból nem vehetek akármit, ezzel megint rontok az egész rendszer hatékonyságán


Összességében még mindig nem tudom, mi lenne a legoptimálisabb. Célom nem feltétlenül a legolcsóbb üzem lenne. Úgy értem, nem akarok persze feleslegesen pénzt szórni, de nem csak a nyersanyag ár mérvadó. Ahogy pl autónál is jó, hogy 3litert eszik egy Lupo, de ha 4fős a család, ha klímát is szeretnél, ha pakolni is kéne valahova, de jó lenne, ha előzésnél sem halnánk meg, akkor 8-10l nem gond.
Ha mondjuk elavult konvektor vs korszerű elektromos fűtés (+szigetelés, jó ablak) kb 2× töblet fűtésben (vagyis mondjuk havi 5000Ft vs 10000Ft) - és tegyük fel, a teljesítménybővítést kompenzálja a gáz leszerelésével járó költség megtakarítás - az új eszközök beker árát pedig nem számoljuk (valamit a mostani vackokkal úgyis jó lenne kezdeni, ha nagyon mást nem, akkor korszerűbb konvektorokra, az meg megint közel annyi lenne), akkor az már nekem megfelel. Egy téli szezonra 20-25e helyett 40-50e fűtés költség nekem belefér, ha közben az komfortos és az igényeket kielégíti. Ha ennél tényleg jelentősen magasabb lenne, ha alulméreteztem eddig mindent, és sokkal több elemre lenne szükség, ha két IR panel nem elég egy szobára stbstb egyéb durvító tényezők, akkor persze le kell tennem az elektromosról. De akkor nem is értem, miért kerülhet szóba - hol éri meg? Passzív házban napelemmel?

KömKel Creative Commons License 2013.07.05 0 0 129

Vegyük csak az általad leirt külső falfelületeket hűlő felületnek, kisméretű téglából.

 

Ennek az éves hővesztesége kb 300 m3 gáz, ami 2800 kWh energia.

Gázból ez 300x130=39.000 Ft, nappali árammal 2800x50=140.000 Ft.

 

Az arányok ugyanezek maradnak több fogyasztás esetén is, tehát jól gondold át ezt az egész elektromos fűtés dolgot. És rohadtul mindegy, hogy infrapanel, vagy elektromos padlófűtés, mindegyik 2.5-3x drágább a gázos fűtésnél.

 

Lehet kapni konvektor helyére szerelhető mini gázkazánt, azzal tudsz "rendes" vizes fűtést csinálni, ha már mindenképpen ki a akarod dobni a konvektorokat.

(szerintem ha meghallod mennyi papirmunkával és költséggel jár az egész, örülni fogsz annak a konvektoros fűtésnek)

Előzmény: 5mooth (127)
5mooth Creative Commons License 2013.07.05 0 0 128

Borzalmas ez a fórum... véletlenül az alul lévő "Elküldöm"-re kattintottam és törölt mindent (utána vettem észre, hogy az képre vonatkozik -.-)  így írhattam mindent újra... remélem, nem felejtettem ki semmit :S

Előzmény: 5mooth (127)
5mooth Creative Commons License 2013.07.05 0 0 127

Sziasztok!

 

Át fogom bogarászni még ezt a topicot, mert érdekel a téma, de egyelőre (itt az első oldalon) csak nagy alapterületű családi házakkal kapcsolatos beszélgetést láttam (ahogy én néztem, legalábbis).

 

A kérdésem az lenne, tudtok-e tanácsot adni alábbi kérdésekben.

 

Jelenleg egy hagyományos, 4emeletes "kockaházban" készülünk lakást venni. (konkrétan a Szt Lőrinc lakótelepen, volt KISZ telep). Ezek (ha minden igaz) tégla építésűek, talán beton födémmel(?), de mindenképp lapostetős. Biztos ismeritek ezeket. Jelenleg konvektoros fűtés van, amit nagyon nem szívlelek. Megvétel után viszont teljes bombázást/felújítást tervezünk, és ha belefér, a fűtést is szeretném korszerűsíteni.

 

A tulaj szerint, mivel minden oldalról (kivéve utca front, amire kb 4m szélességben a nappali, 3,5m-en a háló és kb 3m-en a konyha 1-1 ablakkal néz) lakásokkal van körül véve, így a fűtésigénye igen alacsony volt. Csak a leghidegebb téli napokon kellett erősíteni a fűtésen, átmeneti időszakban meg nem is volt rájuk szükség.

 

Érdemes-e ilyen esetben komolyabb vakolattal ellátni a falakat belülről? (vagy örüljünk, hogy a szomszédok fűtenek minket is - persze ez kölcsönös)

 

Jelenleg egyébként 2db konvektor van - egy a kb 19-20nm nappaliban és egy a kb 9-10nm hálóban. Ez az össz fűtése.

Ezt gondoltam én első körben csak simán IR panelekkel kiváltani. 2db (kb 100×60cm, darabnként asszem 500W) + 1 ugyanilyen a hálóba, esetleg egy járólap alá rakható kábel vagy valami odavaló a fürdőbe. Aztán olvastam pár helyen, hogy az infrát nem ajánlják, mert csak egy irányba nyomja a meleget és mindenhol máshol hideg van, még egy kis szobát se tud befűteni, ezért elkezdtem gondolkozni a hagyományos fűtőpaneleken, vagy padlófűtésen (utóbbi gondolata is nagyon megtetszett, mert kellemes érzet azért meleg padlón járkálni, csak ezt utólag semmiképp nem tudjuk kivitelezni - nem szedetném fel a burkolatokat - tehát, mindenképp már most a felújítás alkalmával be kellene rakatni, ami azért jelentősen megdobná a költségeket).

Tényleg olyan gáz az infra panel? (még így, a fentiekben vázoltak alapján is?) A nappali egyik "sarkában" lenne a kanapé, arra irányítanám a hosszabbik oldal végéből az egyiket és a másikat a kanapéval szemben, mondjuk a TV alól. (persze, ez már lehet, hogy túlságosan egy helyre koncentrálná a hőt, de hát valszeg ott lenne ember az idő legnagyobb részében) Tényleg alkalmatlan lenne egy darab gázkonvektor kiváltására?

 

Nagy igényünk persze nem lenne - amúgy is jobban kedveljük a kicsit alacsonyabb hőmérsékletet. 20-22°C közötti hőm eddig is tökéletes volt. IR panellel meg ez még lejjebb is vihető, állítólag, miközben a közérzet nem változik.
Azért egy 18-20°C léghőmérséklettel kb 15% energiát meg lehetne spórolni, nem?

 

A másik problémám az elektromos hálózat bővítése lenne. Ezt amúgy is tervezem persze, mivel indukciós főzőlapot és elektromos sütőt szeretnék.
Jelenleg 40A-en gondolkozom, ami szerintem elég lenne egy átlagos (2fős) háztartásban (klíma, szárítógép nélkül). Főzőlap+sütő, mosógép, hűtő, TV, porszívó, mikro, PC és az egyéb apró kütyük.
A fűtéssel együtt már persze igen necces lenne, még akkor is, ha ezek jellemzően azért nem mennének egy időben, pláne maxon (mondjuk télen a fűtés, ha kell, akkor megy, és mellé bekapcsolódik bármi, ami aktuálisan épp szintén kell).

A ház vezetékezésétől is függ persze, h meddig tudom bővíttetni.
Az infra paneleket szerintem még elviselné 40A is, de padlófűtéssel már egy 50 körülire fel kéne húzni.

Na de további sorokkal nem fárasztanék most tovább senkit, valszeg majd úgy is merülnek még fel kérdések/válaszok, amik terelgetnek valamerre.

Előre is köszönöm
Üdv
Smooth

 

s500 Creative Commons License 2013.01.31 0 0 126

Köszönöm! Látom itt is aktív vagy :-)

Akkor ezek szerint nem marad állandóan meleg a beton a napi 8 órányi vezérelt áramról.

Így ténlyeg praktikusabb a ragasztóba rakható.

Gondolom, hogy akkor inkább minél vékonyabb legyen a beton, és vastagabb a szigetelés, hogy ne szívja el a hőt.

Ha csak 4-5 cm a beton, akkor talán érdemes bele vashálót dobni, nehogy repedjen igaz?

Melyik gyártmányt javasolnád a fűtőszálasból?

Előzmény: KömKel (125)
KömKel Creative Commons License 2013.01.30 0 0 125

Az 5 cm hőszigetelés kevés, a 7 cm aljzatbeton meg sok, inkább cseréld fel a vastagságokat, és vagy grafitos lépésállót, vagy XPS-t rakj le.

 

Ilyen kis fűtési idő esetében a padlóburkolat ragasztójába ágyazott fűtőfilm a reális döntés, mivel a betonba ágyazott fűtés esetében a betont is teljesen át kellene melegitenie, ez sok energiát venne el.

 

Azt is vedd figyelembe, hogy az éjszakai áram a nevéhez hiven asszem 6 órát megy este 10től, és napközben összesen 2 órát, tehát alkalmatlan a padlódat melegiteni.

Előzmény: s500 (124)
s500 Creative Commons License 2013.01.30 0 0 124

Sziasztok!

 

Most építkezek, a ház 95 százalákában fatüzelésű cserépkályhás fűtés lesz, viszont van két helységem, ahová "nem lóg be" cserépkályha.

Ebből az egyik az előszoba, ami nem okoz gondot, a másik viszont egy 7 nm-es fürdőszoba.

Itt (eddigi tapasztalatom szerint, ugyanis a mostani házunkban is így működik) kiegészítő fűtés nélkül cirka 4-5 fokkal alacsonyabb hőmérséklet van, mint a ház egyéb részein, tehát 24 fok helyett csak 19-20.

Mivel a fürdő eleve kicsi, és a stílusa sem engedne meg infrapaneles, vagy radiátoros fűtést, és jóval komfortosabb a meleg járólap, elektromos padlófűtést szeretnénk kiegészítő fűtésnek.

Nem kell egész nap mennie, ha este egy-másfél órát meleg a padló, az bőven elég.

Ti mit javasolnátok? A járólap alá rakhatót, vagy a betonba ágyazhatót?

Vajon melyik gazdaságosabb, praktikusabb?

Éjszakai áram van.

 

Mivel a szerelőbeton már készen van, és nem szeretnénk szintkülönbséget, 5 cm lépésálló austrotherm lesz a fürdőben is, erre kb. 7cm beton, majd a járólap jön.

 

Hol és milyen cuccot lenne érdemes venni?

 

Előre is köszönöm a válaszokat!

 

vizgazfutes Creative Commons License 2012.06.25 0 0 123

Jól van, CSAK Neked elnézem XD

 

Na, aztán nézzél be a másik topicba is, ott is üzentem Neked :D

Előzmény: KömKel (122)
KömKel Creative Commons License 2012.06.25 0 0 122

A gyártókkal ellentétben a tényleges, egész szezonra számitott hatásfok 90-95%.

A 103-108-110% csak a legjobb csillagállásban teljesül, ezért nem szoktam ezzel számolni, mivel fals adat jön ki.

Előzmény: vizgazfutes (121)
vizgazfutes Creative Commons License 2012.06.25 0 0 121

A kondenzációs 90%-os hatásfokkal eléggé szerényen számoltál :)

Előzmény: KömKel (119)
Dunit Creative Commons License 2012.06.23 0 0 120

 Nem kell utánaszámoltatni, sk. is el lehet végezni. Általános iskla 7. osztályos tanulója - a jobbik - biztos ki tudja számolni !!

 Főfűtésként villanyt használni : butaság !!

Előzmény: Törölt nick (118)
KömKel Creative Commons License 2012.06.22 0 0 119

De nem mered betenni ide a számitásodat...

A másik topicba már beirtam, ide is berakom:

 

Egy m3 gázból 9.44 kW energiát tudsz előállitani, ami kondenzációs kazán esetében 90% hatásfokkal számolva 8.5 kW, ami 150/8.5 = 17.64 Ft/kW

A villanynál 100% a hatásfok, viszont 40-50 Ft/kW az ár.

 

A hőveszteség adott, mivel az független a fűtési rendszertől. Ebből következik, hogy gázzal fele pénzbe kerül fűteni, de inkább még olcsóbb.

Miről is beszélsz akkor tuljadonképpen?!

 

Várom a számokkal alátámasztott ellenvéleményt.

 

Előzmény: Törölt nick (118)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!