Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

xmbela Creative Commons License 2025.03.18 0 0 7950

HFO-s géppel dolgozók figyelmébe: 

Polimerizáció!

 

 

őrült elmebeteg Creative Commons License 2025.02.25 0 0 7949
dollerakos Creative Commons License 2024.08.08 0 0 7948

Köszi. Ezt pontosan hogy lehet? Pl. akik vállalnak injektor-tisztítást, hozzá vigyem el?

Előzmény: xmbela (7947)
xmbela Creative Commons License 2024.08.08 0 0 7947

Ultrahanggal ki kell tisztítnai és, ha a tű nincs megszorulva, akkor jó lesz.

Előzmény: dollerakos (7944)
dollerakos Creative Commons License 2024.08.08 0 0 7946

Közben találtam. Pl. a régebbi Toyota Verso-ba is és a Subaru Justyba is ugyanez való

Előzmény: dollerakos (7944)
dollerakos Creative Commons License 2024.08.08 0 0 7945

Nem kevés.. Annak idején volt ezerkettes Ladám, az utolsó években folyton javítani kellett, végül 10 évvel ezelőtt 35 évesen eladtam, amikor másodszorra kellett volna karosszérázni. Alapvetően nem volt drága a szervizelése, csak már sok nyűg volt. 

Előzmény: JAMIE222 (7942)
dollerakos Creative Commons License 2024.08.08 0 0 7944

Na igen.. Csak még a nagy kérdés a nyomásváltó szelep, hogy jó maradt-e vagy sem. Mert ha nem, beszerezhetetlen. Bár nekem furcsa, hogy ennyire nehéz beszerezni, mert pofára (fényképek alapján) ugyanolyanok kaphatók sok helyen. Tényleg ennyire nehéz ügy? Miben különbözik egy ebbe való és egy bármilyen másik, ami a fotón ugyanúgy néz ki?

Előzmény: xmbela (7943)
xmbela Creative Commons License 2024.08.08 0 0 7943

A legelején, a fekete olajnál kellett volna a kompresszort kidobni. De most már te is tudod, meg talán a tömszelencéző szaki is.

 

Vagy meg kell csinálni normálisan és ez a legtöbb esetben költséges, vagy hagyni az egészet. 

Előzmény: dollerakos (7941)
JAMIE222 Creative Commons License 2024.08.08 0 0 7942

Ne aggódjál, családban egy dízel Meriván generátorcsere 210 pénz lett, anyag 96ft, munkadíj 6 óra 120ft. Van mire keresni.

Előzmény: dollerakos (7941)
dollerakos Creative Commons License 2024.08.06 0 1 7941

Üdv!

 

Majdnem 2 hónap távlatából az alábbiak a "fejlemények". Mivel már rég voltak az előzmények, röviden összefoglalom. Inkább rémtörténet, mint fejlemények..

 

Egy Daihatsu Trevisről van szó, amelynek bedöglött a klímája. Tavasszal feltölttettem, mert tök üres volt (20ezer). Ment is, de fekete lé jött alul. Kiderült, tömszelence-hibás a kompresszor. Szereztem valakit, aki megjavította (összeget nem tudok mondani, mert több más hibával együtt javították, de legyen mondjuk 20-30 közt), már nem folyt belőle semmi, de utána már nem is működött, amikor behúzott a mágnes, azonnal el is engedett. Vissza a szerelőhöz, nyomáspróba: egy napig se OK, kiderült, lyukas a hűtő, hűtő-csere (38ezer + 20 ezer munkadíj), aztán: nincs nyomás, kompresszor-csere (83ezer + 20ezer munkadíj). Most már jól állja a 9 báros nyomáspróbát. Viszem feltöltetni a klímáshoz: nem volt hajlandó feltölteni. Megkérdezte, történt-e mosás. Mondtam, nem tudok róla, szerintem nem. Elkérte a régi kompresszort és kiöntött belőle valami szürkésfekete lét. Aztán mutatta egy másik kis flakonban, hogy majd akkor tölti fel, ha ilyen tiszta lesz, ami belül van.. Kérdeztem, mit kell tenni ahhoz, hogy ilyen tiszta lötty legyen benne. Elmondta, hogy mindenképp kell egy melegtechnikás mosás, különben ha most így feltöltené, eltömítene és szétvágna mindent. Így akkor megrendeltem a mosást, amit 26-án fognak megcsinálni. Mindez töltéssel együtt kb. 100ezer lesz, mert több csatlakozáson mennek be a rendszerbe. Kérdeztem, ha a hűtő és a kompresszor új és a 9 báros nyomáspróbán jól vizsgázott a rendszer, lehet-e még akármilyen hiba. Azt mondta, max. az expandációs szelep, de ha az most el van dugulva, talán megmenthető. Most már végigcsinálom, kerül, amibe kerül... - Ha jól számolok, idáig 200 felett van a buli és ha a mosás + töltés meglesz, akkor 300 körül a vége. És még nem tudni, tényleg működni fog-e, lesz-e expandáció.

Előzmény: xmbela (7911)
kecsebubu Creative Commons License 2024.07.23 0 0 7940

Köszönöm.

Előzmény: xmbela (7939)
xmbela Creative Commons License 2024.07.22 0 0 7939

Ha szorul, akkor szerintem kuka, kár belé a munka.

Előzmény: kecsebubu (7938)
kecsebubu Creative Commons License 2024.07.11 0 0 7938

Szorul a kompresszor tengelye DENSO 6SEL14C.Cserélve lett minden újra,rendszer kitakarítva. A rossz javítható vagy kuka?

Előzmény: xmbela (7926)
xmbela Creative Commons License 2024.07.10 0 0 7937

A hengerfej levétele után a szeleplap közepében.

Előzmény: Zsoca1974 (7935)
Zsoca1974 Creative Commons License 2024.07.10 0 0 7936

Zsoca1974 Creative Commons License 2024.07.10 0 0 7935

Ebben a típusú kompresszorban hol lehet a szabályzó szelep?

Előzmény: Zsoca1974 (7934)
Zsoca1974 Creative Commons License 2024.07.10 0 0 7934

Köszönöm a választ mechanikus szabályzószelepes, ha lesz időm leveszem a kompresszort, és megpróbálom kicserélni, de hogy merre lehet benne egyenlőre gőzöm sincs talán a kompresszor hengerfej alatt.

Előzmény: xmbela (7933)
xmbela Creative Commons License 2024.07.10 0 0 7933

Ha mechanikus szabályzószelepes, akkor az okozhat ilyent.

Ha elektromos szabályzószelepes, akkor az, és az, hogy lehet, hogy nincs kivezérelve.

És természetesen a kompresszor hibája. Ha tiszta, spénmentes az olaj benne, akkor érdemes csak a szabályzószelep cserében gondolkodni.

Előzmény: Zsoca1974 (7932)
Zsoca1974 Creative Commons License 2024.07.09 0 0 7932

Üdv Mindenkinek!

Adott egy citroen xara picassó 2hdi, klíma bekapcsol kompresszor forog hűteni nem hűt semmit szellőzőkön a kinti hőmérsékletű levegőt fúj, Rá lett mérve a nyomásra állóhelyzetben szívó oldal 8 bár nyomó oldal 9 bár, bekapcsolt klímánál se változik a helyzet a szívó oldal bekapcsolásnál egy pillanatra 7 bárig esik utána visszaáll 8 bárra a nyomó oldal marad 9 báron, 10 éve volt töltve a klíma.

Kompresszor mehetett tönkre, vagy kevés lehet a hűtőközeg hiába ekkorák a nyomás értékek?

xmbela Creative Commons License 2024.06.26 0 0 7931

Nem tudom kinek mi a rutin. Nem nagy dolog, ha kijön a szelep épségben. Ha törik, akkor kell egy új, de még mindig olcsóbb, mint egy kompresszor.

Előzmény: Stevenka2 (7929)
Popsi Creative Commons License 2024.06.26 0 0 7930

Jó kérdés,ezt nem kötötték az orromra. Az autó mellett sem lehetek.

Előzmény: xmbela (7922)
Stevenka2 Creative Commons License 2024.06.25 0 0 7929

Köszönöm a választ. Keresek akkor egy klímás szakembert, és megmutatom neki ezeket a képeket. Ez mennyire "rutin" munka egy klímásnak? Gyakori hiba ez? Van esetleg valami buktató, olyan mondjuk, hogy meg lesz csinálva "elvileg" rendesen, de mégsem lesz jó, és továbbra is jön ki az anyag? 

Előzmény: xmbela (7927)
kecsebubu Creative Commons License 2024.06.25 0 0 7928

Köszönöm  talán a héten meg tudom nézni.

Előzmény: xmbela (7926)
xmbela Creative Commons License 2024.06.25 0 0 7927

Az egy szabályzószelep. Ki kell szedni és a tömítő felületeket rendbetenni. Ha van o-gyűrű, akkor azt cserélni.

Előzmény: Stevenka2 (7925)
xmbela Creative Commons License 2024.06.25 0 0 7926

Ha nem szorul a kompresszor tengelye, akkor ki kell cserélni az áthajtást.

Előzmény: kecsebubu (7924)
Stevenka2 Creative Commons License 2024.06.25 0 0 7925

Sziasztok! A képen látható helyen jön a kompresszoromból az olaj.

(A két összeollózott képből az egyik a felleléskori állapot, a másik takarítás után, fél óra klíma használatot követő készült UV lámpa segítségével. A takarítást is követte UV lámpás vizsgálat, akkor tiszta volt, az említett használat után viszont már ennyi olaj látszott.) 

Az autó egy Ford Focus 2 facelift 2008-as évjárat, 1.6 Tdci, 90 Le. Még működik a klíma, hűt, de nem várnám meg, hogy megálljon.

Mi ez itt rajta, ahol jön az olaj (és vélhetően a gáz is)? Lehet-e ezt javítani? Csak tömítés baja lehet, vagy komolyabb a gond?

Köszönöm.

kecsebubu Creative Commons License 2024.06.25 0 0 7924

Sajnos nemtudom de valószínű mert a klímás aztmondta,hogy ez nem a régifajta.

Előzmény: xmbela (7923)
xmbela Creative Commons License 2024.06.25 0 0 7923

Ez már mágneskuplung nélküli kompresszor ugye? 

Az elektromos szabályzószelep kivezérlése négyszögjel.

Előzmény: kecsebubu (7920)
xmbela Creative Commons License 2024.06.25 0 0 7922

Amikor nem, vagy rosszabbul hűt, akkor hogy alakul a 2 oldali nyomás?

Előzmény: Popsi (7919)
JAMIE222 Creative Commons License 2024.06.25 0 0 7921

Ne klímáshoz vidd, inkább autószerelőhöz. Lehet csak a kuplungot-szíjtárcsát kell cserélni a kompresszoron.

Előzmény: kecsebubu (7920)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!