Nem kevés.. Annak idején volt ezerkettes Ladám, az utolsó években folyton javítani kellett, végül 10 évvel ezelőtt 35 évesen eladtam, amikor másodszorra kellett volna karosszérázni. Alapvetően nem volt drága a szervizelése, csak már sok nyűg volt.
Na igen.. Csak még a nagy kérdés a nyomásváltó szelep, hogy jó maradt-e vagy sem. Mert ha nem, beszerezhetetlen. Bár nekem furcsa, hogy ennyire nehéz beszerezni, mert pofára (fényképek alapján) ugyanolyanok kaphatók sok helyen. Tényleg ennyire nehéz ügy? Miben különbözik egy ebbe való és egy bármilyen másik, ami a fotón ugyanúgy néz ki?
Majdnem 2 hónap távlatából az alábbiak a "fejlemények". Mivel már rég voltak az előzmények, röviden összefoglalom. Inkább rémtörténet, mint fejlemények..
Egy Daihatsu Trevisről van szó, amelynek bedöglött a klímája. Tavasszal feltölttettem, mert tök üres volt (20ezer). Ment is, de fekete lé jött alul. Kiderült, tömszelence-hibás a kompresszor. Szereztem valakit, aki megjavította (összeget nem tudok mondani, mert több más hibával együtt javították, de legyen mondjuk 20-30 közt), már nem folyt belőle semmi, de utána már nem is működött, amikor behúzott a mágnes, azonnal el is engedett. Vissza a szerelőhöz, nyomáspróba: egy napig se OK, kiderült, lyukas a hűtő, hűtő-csere (38ezer + 20 ezer munkadíj), aztán: nincs nyomás, kompresszor-csere (83ezer + 20ezer munkadíj). Most már jól állja a 9 báros nyomáspróbát. Viszem feltöltetni a klímáshoz: nem volt hajlandó feltölteni. Megkérdezte, történt-e mosás. Mondtam, nem tudok róla, szerintem nem. Elkérte a régi kompresszort és kiöntött belőle valami szürkésfekete lét. Aztán mutatta egy másik kis flakonban, hogy majd akkor tölti fel, ha ilyen tiszta lesz, ami belül van.. Kérdeztem, mit kell tenni ahhoz, hogy ilyen tiszta lötty legyen benne. Elmondta, hogy mindenképp kell egy melegtechnikás mosás, különben ha most így feltöltené, eltömítene és szétvágna mindent. Így akkor megrendeltem a mosást, amit 26-án fognak megcsinálni. Mindez töltéssel együtt kb. 100ezer lesz, mert több csatlakozáson mennek be a rendszerbe. Kérdeztem, ha a hűtő és a kompresszor új és a 9 báros nyomáspróbán jól vizsgázott a rendszer, lehet-e még akármilyen hiba. Azt mondta, max. az expandációs szelep, de ha az most el van dugulva, talán megmenthető. Most már végigcsinálom, kerül, amibe kerül... - Ha jól számolok, idáig 200 felett van a buli és ha a mosás + töltés meglesz, akkor 300 körül a vége. És még nem tudni, tényleg működni fog-e, lesz-e expandáció.
Köszönöm a választ mechanikus szabályzószelepes, ha lesz időm leveszem a kompresszort, és megpróbálom kicserélni, de hogy merre lehet benne egyenlőre gőzöm sincs talán a kompresszor hengerfej alatt.
Adott egy citroen xara picassó 2hdi, klíma bekapcsol kompresszor forog hűteni nem hűt semmit szellőzőkön a kinti hőmérsékletű levegőt fúj, Rá lett mérve a nyomásra állóhelyzetben szívó oldal 8 bár nyomó oldal 9 bár, bekapcsolt klímánál se változik a helyzet a szívó oldal bekapcsolásnál egy pillanatra 7 bárig esik utána visszaáll 8 bárra a nyomó oldal marad 9 báron, 10 éve volt töltve a klíma.
Kompresszor mehetett tönkre, vagy kevés lehet a hűtőközeg hiába ekkorák a nyomás értékek?
Köszönöm a választ. Keresek akkor egy klímás szakembert, és megmutatom neki ezeket a képeket. Ez mennyire "rutin" munka egy klímásnak? Gyakori hiba ez? Van esetleg valami buktató, olyan mondjuk, hogy meg lesz csinálva "elvileg" rendesen, de mégsem lesz jó, és továbbra is jön ki az anyag?
Sziasztok! A képen látható helyen jön a kompresszoromból az olaj.
(A két összeollózott képből az egyik a felleléskori állapot, a másik takarítás után, fél óra klíma használatot követő készült UV lámpa segítségével. A takarítást is követte UV lámpás vizsgálat, akkor tiszta volt, az említett használat után viszont már ennyi olaj látszott.)
Az autó egy Ford Focus 2 facelift 2008-as évjárat, 1.6 Tdci, 90 Le. Még működik a klíma, hűt, de nem várnám meg, hogy megálljon.
Mi ez itt rajta, ahol jön az olaj (és vélhetően a gáz is)? Lehet-e ezt javítani? Csak tömítés baja lehet, vagy komolyabb a gond?