A Financial Times hétvégi cikkében "Kontárok Magyarországon" címmel foglalta össze a magyarországi eseményeket. A tengerentúlon "tátott szájjal" nézték, mikor az új magyar kormány politikusai arról nyilatkoztak, Magyarország alig tudja elkerülni az államcsődöt, és azt, hogy Görögország sorsára jusson - és ezt követően, nem meglepő módon, a magyar pénzügyi eszközök szabadesésbe kezdtek. Ugyan a kormány részéről később finomítottak a megjegyzésen, de ezzel már aligha lehetett menteni, ami elveszett, vagyis a bizalmat.
Új fiú a brácsás az összeszokott cigányzenekarban. Vége a zenének, de mielőtt hazamennek a zenészek, a prímás kiosztya a jattyot. A brácsás nem kap semmit. Másnap se, harmadnap se. Negyedccerre összeszedi a brácsás minden bátorságát, és megkérdezi a prímást:
- Hát Áládár bátyám, hát neken nem jár a jattybúl?
- Hát dehogynem jár. Perszehogy jár. Mérne járna? Csak nem jut.
Megbénult az országban az autókereskedelem
RTL Klub Híradó - Blénessy Gábor
2004-02-06 18:20:28
A regisztrációs adó február elsejei bevezetése óta megbénult az országban az autókereskedelem. Az elmúlt héten egyetlen személykocsit sem tudtak átadni a szalonok. Az okmányirodák országszerte megtagadták a rendszámok kiadását, mert hiányzott az újfajta adó megfizetéséről kiállított vámhatósági igazolás.
Hiába fizettek a vevők az autókért, mivel a kereskedő nem kapott rendszámot az okmányirodától. Az eset nem egyedi. A márkakereskedők egymástól függetlenül azt mondták, hogy hétfő óta nem volt autókiadás.
Az okmányirodák azért nem adnak rendszámot és a forgalmi engedélyt, mert hiányzik az újfajta adó megfizetésének igazolása, amelyet a vámhatóságnak kellene kiállítania. Az autóimportőrök egyesülete szerint az adminisztrációs zűrzavar miatt tovább késhet az új autók átadása.
A vámhatóság az okmányirodák és az importőrök ma arról állapodtak meg, hogy a jövő héttől egymás számára elfogadható adatlapokat állítanak ki, így az új kocsikat a vevők átvehetik.
" de már várom a klasszikus szöveget: "Hozzáértő szakemberek helyett pártkatonákkal töltötték fel a bársonyszékeket..." "
Azokkal is kell,persze jobb ha valami hasonlo a kepzettseguk,hogy itelni tudjon helyesen,de a szakmai munka nem az o dolga, azert fizetik az apparatust, nem a legjobb orvosnak kell az EU miniszternek lennie ,isten ments az pazarlas lenne, hanem olyannak aki koordinalni tud es a szakmai alternativak kozott donteni. Az egesz mas kepessegeket kivan.
Hát a konfliktuskezelés kellemességére elég masszív ellenpéldák akadnak:
- 1990-1994 MDF-SZDSZ paktum és utóhatásai (MIÉP megalakulása, harag napja, első kisgazdaszakadás)
- 1994-1998 Bokros csomag, Méditörvény módosítása, Házszabály módosítás (a kuratóriumokat egy 75%-os többségre tervezték meg, nem lehet tudni mennyi mandátum kell a frakcióhoz)
- 1998-2002 Földtörvény módosítások, ÁSZ elnök és alkotmánybíró választások, közt. elnök választás
Igazad is van! Én mondjuk a Fideszre szavaztam, de már várom a klasszikus szöveget: "Hozzáértő szakemberek helyett pártkatonákkal töltötték fel a bársonyszékeket..."
"Igazad van, de szerintem az SZDSZ-nek nem "jár" ezért 4 tárca. Különösen nem ilyen fontosak"
Nincs ilyen ,hogy jar. Annyit fog kapni amennyit ki tud kenyszeriteni a koalicios partnertol.Ez egy alku errol szol a dolog. most a szadesz tobbet tud kikenyszeriteni,mint 94-ben, de nem szaabad visszaelnie ezzel.
Egyebkent nem baj az ha a koalicio allando egyeztetesben es konfliktuskezeleben van. Az a jo.Egy demokracianak ez a lenyege, az allando egyeztetes es a konfliktusok megoldasa.
Vagyis egy demokracia akkor mukodik igazan,ha kivulrol ugy latszik mintha allandoan osse akarna omlani ,mint egy aladucolt haz amit allandoan renovalnak en,meg te pedig benne lakunk. Ettol szep az egesz es izgalmas.
Szerintem az SZDSz kaphatná az egészségügyi tárcát. Arra ki lehetne állítani egy nem a belső körből való, hiteles politikust. És akkor, pl. lenne reményük arra, hogy egy belefoghatnak egy átfogó, értelmes drogmegelező és kezelő programba. Ehelyett majd lesz NAT2...
Ez ott jön ahhoz, amit az előbb írtam, hogy pl. Kunce apó lesz a gazdasági miniszter. Szeretne támogatást adni mondjuk a budapesti kutyakaki feldolgozó üzem létesítésére. Ha ehhez már kormányhatározat kell, akkor számíthat egy nagyon masszív ellenfélre az MSZPs pénzügyminiszter személyében, ha pedig ne adj' Isten törvénymódosítás is, akkor vége dalnak - ha nincs tökéletes pártfegyelem az MSZPsek között elég néhány elégedetlen vagy ellenérdekelt és megbukik az egész... Ezért nem jó, ha gyenge partner erő sminiszétriumokat kap.
Nem olyan bonyolult ez. Egy kormanynak elsosorban politikai kormanynak kell lennie, vagyis a gyoztes part politikai akaratanak a demokracia adta szabalyok betartasa melletti kikenyszeritesere. Ezt a politikai akaratot a valasztok azzal ,hogy odaraktak oket elfogadtak, a tobbseg. tehat ez a politikai akarat legitim.
A szakertok dolga ezen belul ennek a politikai akaratnak a gyakorlatba valo atultetese es ez mar szakmai dolog. A miniszter az nem szakember ,vagy nem kell feltetlenul annak lennie,,o a kormany es a kormanyzo part,vagy partok politikai komisszarja,akinek a dolga a par vagy koalicio politikai akaratanak keresztulvitele, a szakemberek dolga pedig ennek a megvalositasanak kidolgozasa.
Minden demokracia igy mukodik, ideje nekunk is hozzaszokni.
Igazad van, de szerintem az SZDSZ-nek nem "jár" ezért 4 tárca. Különösen nem ilyen fontosak. És hozzáteszem, hogy a programjában meghírdetett legfontosabb kérdésekhez ezeknek a tárcáknak semmi közük sincsen. Úgyhogy félő, hogy a józan ész helyett megint az osztogatós figura fog működni.
Igen, az lenne a logikus, ha az SZDSZ csak egy fél minisztériumot kapna. Az övé lehetne például a "Hírközlési és". Vagy a belügyből megkapná akár a belt, akár az ügyet.
Komolyra fordítva: miért jó, ha a zsigeri utálat megbénítja a gondolkodást? Minél több posztot kap az SZDSZ, annál jobb: kevésbé tud megszaladni az MSZP. Most ugyan nem úgy néz ki, hogy meg akarna szaladni, de ki tudja, mi lesz később? Esetleg nagy lesz a kisértés.
+ 1 felhívás: az MSZP által kiállított gárda nagy része klasszikus csinovnyik, akik teszik a dolgukat és nincs kétségem afelől, hogy a képességeiktől tellő módon. De ha az SZDSZ jelölné újra Fodor Gábort oktatási miniszternek, akkor az egyetértők fejezzük ki tiltakozásunkat egynapi virrasztással kedves hallottunk a magyar oktatásügy előtt.
Ha bejön a dolog még írok a részletekről. :) (Azért remélem nem fog. Az MSZPs jelölt Hiller István még mindig sokkal normálisabb, mint a Fodor.)
Egy nagyon érdekes megjegyzést is hallottam egy közigazgatási jog tanártól a múlt héten. Általában szimpatikusabbnak tűnik egy szakértő kormány, hiszen függetlennek, a közügyekért működőnek tűnik és úgy látszik, hogy kevésbé van kiszolgáltatva a pártharcoknak is. Ám a gyakorlat azt mutatja, hogy az ilyen kormányok (vagy minisztériumok) egyáltalán nem hatékonyak, hiszen vagy az Országgyűlésben nem tudják keresztülvinni az akaratukat (ha pl. egy régi minisztériumi tanácsost, vagy közig. államtitkárt neveznek ki miniszternek) vagy az adminisztráción belül kerülnek felszínre szakmai stb.. nehézségek (mint pl. a Fidesz kormányban Martonyi János esetében, most pedig - várhatóan - Bárándy Péternél).
Igen, az szdsz néha úgy viselkedik mintha legalábbis abszolút többséget szerzett volna. Ehhez képest alig csúszott be a parlamentbe. Erre azért jár nrki a négy minisztérium, nem?
Lassan lezárulnak a párharcok a választókerületekben, az OVB kiosztja a mnadátumokat, Mádl Ferenc összehívja az OGY-t...
De hogy is állunk ezután? Medgyessy aránylag stabil játékosnak tűnik. Megnevezte már László Csabát, Bárándy Pétert és még néhány régi motorost a pártból. De mi lesz az SZDSZ-es tárcákkal? Hogy áll Szili Katalin házelnöki posztja? Egyáltalán az SZDSZ a mérleg nyelveként hány tárcára jogosult? Nem túl nagyvonalú ajánlat -e három négy tárca a hozzátartozó államtitkári posztokkal, amikor semmi biztosítja azt, hogy nem veszik össze a két kormányzó párt a félidőben?