Sziasztok!Nem tudom mennyire aktív most ez a fórum.Árakról érdeklődnék. Pl. alapvető élelmiszerek,ásványvíz,kávé,éttermi árak,busz,vonat közlekedés,hotelek és egyéb szállás lehetőségek. Adelaide környékével szemezgetek. Még nagyon kezdő vagyok,turistaként utaznék Ausztráliába,minimum 1 hónapra. Köszönök minden infót!
így van legközelebb :-) sajnálom, hogy nem korábban figyeltem fel erre a topikra, mert kb 10x voltam Sydneyben :-)
Sydney szerintem fantasztikus város, látszólag a világ végén van, de amikor ott vagyok, akkor olyan, mintha a világ közepe lenne:-) ez az új mágneskártya pedig klassz találmány, turisták remekül kihasználhatják, ahogy néztem, még a Blue Mountainre is jó.
Köszi, bár időközben már haza is értünk az utazásról. Szerencsére mindent könnyen megoldottunk (Manly sajnos kimaradt, mert éppen aznap volt "esőnap", amikorra azt terveztük és ez volt az utolsó nap Sydney-ben, ezért nem volt már másnap, hogy újra próbálkozzunk. De majd legközelebb:)
gondolom most is létezik a red travel pass, olyat érdemes venni, és az mindenre jó, a legtöbb ferry-re. amúgy ha az ember elfárad a csavargásban, pihenésképpen is érdemes valamerre elhajózni és vissza a Circular Quaybe. Manlybe is klassz áthajózni és ott csavarogni, meg klassz partja is van fürdésre.
A neten keresgélve 16-17 AUD a vonatjegy fejenként, míg a taxiárakra 45-55 AUD-t ír, azaz a vonat így olcsóbbra jön ki, bár tény, hogy nem eget rengető a különbség
Nincs friss információm, de azt gondolom nem változott a helyzet ez elmúlt években.
Kiépítették a vonatcsatlakozást a reptérig, de az utolsó x km-es szakaszt magánbefektetők építették meg. Ezen a szakaszon csillagászati összegbe kerül(t) a jegy, és nem érvényes rá a sydney-i tömegközlekedési heti jegy. Szerintem ez lehet a kérdésed mögött, mert ezt hívják úgy, hogy Sydney Airport Station Access Fee.
Kb. ugyanannyiba került korábban a taxi a belvárosba, mint ezzel a drága vonatjeggyel bejutni, most nem vagyok képben a mostani árakkal.