Reszkessetek netezőúk, avagy az Axelero Új számlázási rendszere?
"Új számlázási rendszer az Axelerónál
2001. április 15.
Ügyfeleinknek már hírlevelünkben is tájékoztatást adtunk arról, hogy a 2002. év során az Axelero új ügyféladminisztrációs és számlázási rendszert vezet be. A bevezetés időtartama 2002. áprilisától 2002. novemberéig tart. Ebben az időszakban ügyfeleink adminisztratív kezelését és számlázását folyamatosan helyezzük át új rendszerünkbe. Kezdetben elsősorban a lakossági ügyfelek tapasztalhatják az új rendszerrel kapcsolatos változásokat, ezt követi a vállalati ügyfélkör átvétele.
Milyen általános előnyökkel jár az új rendszer használata?
A várható változások ügyfeleink szempontjából számos előnyt jelentenek majd:
az új rendszer segítségével gyorsabbá és könnyebbé válik az ügyfelek igényeihez jobban igazodó, új szolgáltatások, illetve azokhoz kapcsolódó rugalmas tarifacsomagok bevezetése, akciók és kedvezmények alkalmazása.
a nyilvántartások pontosabbá, az adatok ellenőrzöttebbé válnak, így a számlákkal kapcsolatos esetleges hibák előfordulása csökken, az azok kijavításához szükséges folyamatok felgyorsulnak.
új biztonsági funkciók segítségével lehetővé válik az esetleges visszaélések gyorsabb és hatékonyabb felderítése.
Milyen konkrét változásokat jelent az új számlázási rendszer ügyfeleink számára?
A két legfontosabb változás az ügyfélazonosító számnak és az Axelero bankszámla számának változása. Az új rendszerbe átállt ügyfelek azonosítója megváltozik. Ezzel a változással egy időben az új rendszerben kezelt ügyfeleknek az új rendszerből kibocsátott számlákra a befizetéseket megváltozott bankszámlaszámra kell fizetniük (10201006-50167429-00000000). Mindaddig, amíg Ön a régi rendszerből kibocsátott számláit fizeti be, a korábban használt bankszámlaszám használandó.
A befizetéseinek kezelésében is történik változás. Több számla befizetését elmulasztott ügyfeleink esetében az eddigi gyakorlattól eltérően bármely befizetetlen számlára is érkezzen a befizetés, azt a legrégebb számlatartozáshoz fogjuk betudni.
Amennyiben ügyfelünk túlfizetésbe kerülne, az új rendszerből kiállított számlán a fizetendő mezőbe az adott számla végösszege helyett az ügyfél tényleges egyenlege kerül, így akadályozva meg az esetleges túlfizetés "görgetését".
Az új rendszer bevezetésével kapcsolatban van-e bármilyen teendője ügyfeleinknek?
Amikor kapcsolatba lép velünk, illetve olyan befizetés esetén, amelyet már az új rendszerből kibocsátott számlához mellékelt postai csekken intéz, kérjük használja a számlán feltüntetett új azonosítót, ez megkönnyíti a gyors azonosítást.
Bankszámlaszámunk változása semmilyen következménnyel nem jár ügyfeleink szempontjából: az előrenyomtatott csekken, illetve a bankok felé adott terhelési állományokban cégünk automatikusan átáll az új számlaszám alkalmazására.
Hogyan lehet a legegyszerűbben megállapítani, hogy Ön már az új rendszerből kapta a számláját?
Az első, új rendszerből kibocsátott számlán ügyfeleinket erről tájékoztatni fogjuk. Ezen a tájékoztatáson és az apróbb, alább leírt formai változtatásokon kívül a legegyszerűbb mód az ügyfélazonosító szám ellenőrzése. Amennyiben ennek az első számjegye "6", úgy Ön már az új rendszerből, ha bármilyen más számjegy, akkor még a régi számlázási rendszerből kapta a számlát.
Hogyan fog kinézni az új rendszerből kibocsátott számla?
Az új számla néhány apróbb változtatás kivételével a már megismert számlaformátummal lesz azonos.
A számlakon ügyfeleink több kisebb változással is találkozhatnak, ezek a következők:
A számlázási időszak az eddigi év/hónap helyett év/hónap/nap pontossággal kerül megjelenítésre a szolgáltatási időszakok egyszerűbb azonosítása érdekében.
A "mennyiség" oszlopban az eddigi tört megjelenítés helyett tizedes tört alakban adjuk meg az adatokat (például egy 19 napos előfizetési időszaknál 19/30 helyett 0,63 hónapot írunk).
Az egyenleg pillanatnyi állapotáról az eddigiekben megszokottakon túl további információkat is megadunk: feltüntetjük a számla kibocsátását közvetlenül megelőző és a kibocsátást követő egyenleget is.
A féléves vagy éves előfizetésnél az egyszerűbb elszámolhatóság érdekében az előfizetési időszakot a naptári hó kezdetéhez igazítjuk (vagyis ha eddig például egy január 15-től július 14-ig terjedő féléves előfizetése volt, akkor a következő számlája július 15-től december 31-ig fog szólni, ezt követően pedig már beáll a hónap első napjától utolsó napjáig történő számlázásra).
A féléves vagy éves előfizetési díjak megjelenítésénél egyszerűsítünk: az eddig több soros, havonkénti bontást egy sor váltja fel, amely a kezdő és végdátum megadásával a teljes időszakot lefedi.
Mit kell tennie, ha további kérdése van?
Mi nem tudjuk!"
Axelero