Már miért ne térülne meg a 4-es metró? A felét az EU fizeti, ez rögtön megtérül, ha kifizetik a számlát. Valamit azzal is meg lehet takarítani, ha az utaskilométerenként 24-25 forintos busz helyett 18 forintos metrót járatnak. A 4-es metró megnyitásával meg be lehet vezetni a dugódíjat, ami évi több 10 milliárdot hoz - ha meg nem hoz annyit, akkor tisztul a levegő.
Házkutatást tartottak a BRFK nyomozói a 4-es metró három állomását építő, valamint az állomások belső kiépítését végző Swietelsky Kft. székházában. A rendőrök a metróépítéssel kapcsolatos iratokat vittek el - számolt be az Index.
Pazarló és értelmetlen a 4-es metró jelenlegi terve. Építeni ugyan már elkezdték, de azt sem tudják, mennyibe fog kerülni. A VEKE friss tanulmánya azt állítja, hogy sosem térül meg a 4-es metró ára: az óvatos becsléssel is 350-400 milliárdba kerülő projekt felét sem fogják megtakarítani az utasok. Erről évek óta tud a főváros, és tudják a 4-es metró tervezői, de a beruházás körüli homályban csak elhallgatott tényekre és állásukat féltő szakemberekre bukkantunk. Ha a mostani tervek szerint épül meg a metró, az egész világ rajtunk fog röhögni. Tovább »
A fiataloknak a legnagyobb teher a jövő bizonytalansága. Éppen ezért jól meg kell gondolni, hogy milyen jövőbeni fejlesztésekre költjük a pénzt életünk jobbítására. A 4-es metró is egy ilyen jövőbeni befektetés, építtetőik szerint ebbe érdemes rengeteg pénzt feccolni. Van aki egyetért velük, és sokan nem.
ha én lennék a Nagy Okos Politikus Bácsi, valszleg az összeg egytizedét erre fordítanám: összes budapesti út rendberakása (nem foltozás, full áthúzás) és kedvezményes robogó vásárlást biztosítanék minden pesti munkába járónak, aki most autóval közlekedik. Egy autó helyére 3-4 robogó le tud parkolni. Ja és a maradék összegből enyhíteném a telet :D
Nos amai index cikk 500000000000 Ft-ot jósol, ami pont 2.5* több, min t a 200000000000..... sebaj, majd mondom afiamnak hogy : Milyen szép metrót vettél fiam .. a köröshegyi autópálya hidat is mutattam neki és gratuláltam hogy milyen szép hidat vett.... csak kicsit volt mérges, azt mondta hogy ő ugyan nem vett semmit és ne is reméljem hoy ki fogja fizetni. Mondtam neki hgoy akkor jól tanulj meg két három nyelvet.......
Nos akkor. Az eredeti tervet itt láthatjátok. Budafoktól Rákospalotáig. A későbbiek során ehhez hozzáígérték még a Virágpiacot is. Ehhez képest az Etele tér - Bosnyák tér között épül meg (az ígéretek szerint) 2010 végére, ami csak arra lesz jó, hogy újabb átszállási kapcsolatokat teremtsen. Nem tudsz majd Újpalotáról az Etele térre átszállás nélkül eljutni. Ugyanakkor ennek a metrónak csak 80 méteresek lesznek a peronjai (a 2-es és 3-as metrónál 120). Tehát csak 4 kocsis szerelvények mehetnek rajta (még 30-40 év múlva is). Aztán ugyan olyan a megállókiosztása mint egy villamosnak: sűrű.
Ebbők következik hogy egy korszerűbb (akár föld alatti) villamossal simán pótolni lehetne.
Miért jobb a villamos? Szent Gellért térről villamossal hány helyre juthatsz el? 100 vagy 200? Nah, a 4-es metróval 13...
Vegyük hozzá a mozgólépcsőzést és a gyaloglást.
És higgyétek el, semelyik kormány nem meri felvállalni amibe egyszer a FIDESZ vállalkozott: "gyerekek mégsem csináljuk meg azt amivel 40 évig etettünk benneteket, ráadásul a terv is elhibázott..."
Viszont pénz sincs rá, legalább 400milliárd hitel. Ebből tudjátok mennyi mindent lehetne rendbehozni?
Végezetül vegyük hozzá, hogy minden tenderben magyar cégek nyertek? Vajon miért? Csaktán nem megint a korrupció és a sikkasztás...
Van egy nagyon egyszerű és hasznos szabály: négy számjegy felett a számokat hármas csoportokra bontva írjuk. Így egyetlen pillantással felfogható a nagy számok nagyságrendje. Ha egyetlen hosszú sorba írod a nullákat, az borzasztó rémítően hat, de hiányzik az információtartlma. Tehát:
200 000 000 000 Ft.
Vagy 200 000 000 000,- Ft (a pont helyett vesszővel), ha a filléreket is ki akarod írni.
- Az alagutat még nem fúrja senki, nem tudok róla, hogy meglenne rá a pénz. De a Gellért teret kapirgálják, könnyen lehet, hogy ott épül minden idők legdrágább mélygarázsa :(
- A metrókocsi-tendernek ehhez nincs sok köze. A közbeszerzési döntést sokszor hogy megtámadja a vesztes, sokba van az neki... Szerintem el fogják utasítani. A MÁV-tendernél azért durván kilógott a lóláb. amúgy a különbség kb. 2% az első és a második helyezett között, az orosz csodában meg én se bíznék.
nemigazán. arról van tudomásom, hogy az oroszok megóvták az újfenn viccesre sikerült metrókocsi tendert. gondolom emléxel még a tavalyi mávtenderre. operett volt :D