Keresés

Részletes keresés

Lozsa Creative Commons License 2002.07.19 0 0 443
Végre viszi a központi zárat a riasztó... Az volt a gond, hogy kiderült, hogy szar a Bal első ajtóban a motor. Namost idág nem jöttem rá mivel azt ugyebár az ember kulccsal mozgatja. Impulzust viszont hiába kapott nem ment. De mivel az vezérli meg az összes többit ajtót, így úgy oldottam meg, hogy beépítettem az ajtóba egy második motort ami az elsőt mozgatja, és ezt már meg tudtam vezérelni a riasztóról.
Előzmény: _latsam (442)
_latsam Creative Commons License 2002.07.19 0 0 442
csoda történt :)
Előzmény: _latsam (436)
Omegatd Creative Commons License 2002.07.17 0 0 441
Üdv minden Opelesnek!

Már régóta olvasgatlak benneteket, de csak most szántam rá magam a bejelentkezésre. Már több mint 3 hónapja egy 95-ös 2.5 TD Omega maximálisan elégedett gazdája vagyok. Előtte, több mint 3 évig egy 82-es 1.6 D kadett volt az autóm, amellyel szintén (egy-két kivétellel) elégedett voltam. Azt hiszem egyenlőre ennyi, a többit majd folyamatosan.

Lozsa Creative Commons License 2002.07.17 0 0 440
1000 hála és köszönet a rajzért.
Előzmény: qwer1234 (434)
LEX Creative Commons License 2002.07.17 0 0 439
Az én autóm is egyben van.
Mi sem leszünk itthon.
Ráadásul kedden megváltam az Omegától :-( Mondjuk azért az Astrával még elmehetnék, de... lsd. fent.

Lex

Előzmény: peppino5 (438)
peppino5 Creative Commons License 2002.07.17 0 0 438
Egyedül az én autóm van egyben...:))
Én viszont nem leszek itthon.
Pedig tényleg mennék. Csak hát a kölökkel meg az asszonnyal ez egyre nehezebb.
qwer1234 Creative Commons License 2002.07.17 0 0 437
Nekem meg nincs zöldkártyám. kelemenb-nek meg szét van szedve az autója darabokra. Onnan várom a katalizátort.
Előzmény: _latsam (436)
_latsam Creative Commons License 2002.07.17 0 0 436
>Amint látom megint nem jön egy Omega sem a talira......kár beírni ...

Na most ez miért kellett??
Nem kár beírni. Én mennék de aznap jár le a műszaki az omegán, így vélhetőleg szervízben lesz, ha csak addig csoda nem történik.
Sam

Előzmény: hemicuda426 (435)
hemicuda426 Creative Commons License 2002.07.16 0 0 435
Amint látom megint nem jön egy Omega sem a talira......kár beírni ...
qwer1234 Creative Commons License 2002.07.16 0 0 434
centrálzár és ablakemelő:

Itt a kapcsolási rajz TIF formátumban

Lozsa Creative Commons License 2002.07.16 0 0 433
Segítsen már valakiiiiiiii!
Képtelen vagyok kitalálni, hogy hova kössem a riasztónak a két közpinti zár felé menő vezérlő szálát... 5 madzag van a vezetőülésbeni centrálmotornak. Elképzelésem szerint van egy test, két szál amin a jelet kéne kapja, hogy nyiison ill. zárjon, és még két szál amin pedig kimegy tovább a jel a többinek.
Egyáltalán pozitív vezérésű a zár? Vagy inkább negatív és én vagyok a hülye???

Nincs valakinek egy omega áramköri rajza, amn rajta van a centrálzár?

Előzmény: hemicuda426 (432)
hemicuda426 Creative Commons License 2002.07.15 0 0 432

Jelentkezés!

Üdv
hemi
Astra- C20NE

Nagymolnar Creative Commons License 2002.07.15 0 0 431
Nem kapcsol át téli fokozatba, nem erőlködik mivel a motor fel sem pörög. Pl. ma délután a hőmérő 44 C-t mutatott az aszfalt fölött a vízem 97C volt és egy emelkedőn azt hittem el sem tudok indulni a lámpánál. Ciki de mindenki otthagyott. De amikor megindult akkor 2000-es fordulat után már ment fel a hegyen az Istenhegyi úton...
Előzmény: Zeuss (429)
Nagymolnar Creative Commons License 2002.07.15 0 0 430
Köszönöm mindenkinek a tippeket, már én is a váltóra gyanakszom, mivel a hátsó kardánkimenetnél folyik az olaj (a szimering enged). A héten olajat cserélek és szűrőt, mert nem szeretném elbaltázni a kocsit, mivel elég jó autónak tartom.... :)
Milyen olajat (gyártó) érdemes venni? Tudom hogy dextron II kell bele, de nem lenne érdemes valami amerikai olajgyártótól venni, mégis csak automata hazája, vagy tud valaki valamit ajánlani... A hűtőventi pörög, de holnap letesztelem ujsággal. Tegnap átmostam a hűtőt hűtőmosóval de nem lett jobb (pedig reménykedtem), holnap ha lehet átmosatom gőzborotvával a hűtőt és klímahűtőt. Tényleg ezt javaslom mindenkinek mivel rengeteget javít a klíma hatásfokán. Esetleg valami jó chiptuning mestert tudtok?

Köszönöm türelmeteket...
Sziasztok.

Zeuss Creative Commons License 2002.07.15 0 0 429
Nagymolnar,
a motor közben erölködik, vagy csak lomhán pörög fel? Ne kapcsol át téli fokozatba?
Zeuss
Előzmény: Nagymolnar (421)
LEX Creative Commons License 2002.07.15 0 0 428
Nagymolnar,

váltótól és olajtól függően az olajat (és a szűrőt is!!!) cserélni kell a váltóban max. 100e km-enként. (Ez típusfüggő, nekem spec. ennyi az előírás.) Ha minden jól megy, akkor a te kocsidban már volt egy váltóolajcsere, de érdemes ellenőrizni. Ha az olaj már nagyon sötét színű, vagy égett szagot érzel rajta, azonnal olajcsere!

Lex

Előzmény: Nagymolnar (421)
Szkátó Creative Commons License 2002.07.15 0 0 427
Hali!

A hűtőventillátorod elektromos, vagy viszkós? (Állandóan forog, vagy egy bimetál kapcsolgatja ki-be?)
Ha nem elektromos, akkor a viszkója ment tönkre. A városi melegedés is erre utal. (Városon kívül ha jól értelmezem OK.
Az elve elég egyszerű. Minél jobban melegszik a motor annál jobban zár a ventillátor viszkokuplungja, annál gyorsabban pörög a ventillátor. Sajna ez az egység nem örök életű...
Ellenörzés:
Jól átmelegedett motornál egy összetekert újságpapírral megpróbálod leállítani. Ha ledarálja akkor jó, ha símán leáll akkor kuka.

Váltó olajcsere:
Ha ezen spórolsz, akkor az autómata váltód előbb utóbb kuka lesz. És a javítása nem olcsó dolog...

Előzmény: Nagymolnar (421)
Lozsa Creative Commons License 2002.07.14 0 0 426
Hát valszeg diffi.

Főleg mivel elveszed a gázt akkor megszűnik. Szerintem a kúpkerékcsapágy lesz fellazulva/elégve/megkopva. Ellenőrizheted, hogyha csak lekötöd hátul a kardánt és megnézed, hogy az alatta levő nagy anya nem-e laza...
Nekem legalábbis ez volt hasonló esetnél...

Előzmény: LEX (425)
LEX Creative Commons License 2002.07.14 0 0 425
Nekem a 92'es Travelben is be van kábelezve a BC, csak épp az hiánycikk belőle ugye.. :-(

Mostanában bizonyos fodulatszám felett érdekes búgó hangot hallok hátulról. (A kocsi ráadásul kombi, és így még erősebb a hang) Mi lehet az, mert nekem tippem is alig akad...
Kardán, difi, esetleg valami csapágy? A hang nem hallható állandóan, csak terhelésnél, és csak 2200-2500 fordulattól. Ha elveszem a gázt, azonnal mexűnik...pls help, mi lehet ez?

Thx, bye
Lex

Előzmény: MagyarOpelMantaClub (420)
BX_thomas Creative Commons License 2002.07.14 0 0 424
egész jól felfejlődtetek! :-)))
Ha végre eccer összefutunk valamellikőtökkel akkor adok irodalmat.. mindig ezzel hitegetlek benneteket.. :-)))
Most kaptam megint valami opelesetz, még meg sem néztem mijaz.. :-))
uhuhu Creative Commons License 2002.07.14 0 0 423
te csaK ne bántsad a Skoda S100-ast!!

nagyon jó kis autocska!!!

Előzmény: Nagymolnar (421)
Lozsa Creative Commons License 2002.07.14 0 0 422
Szeretném a segítségeteket kérni abban a kérdésben, hogy nem-e tudja valaki, hogy a vezetőoldali ajtóban lévő központi zár motornál melyik szál a nyitóvezérlés ill. melyi a záró???

Szóval vettem egy riasztót, bekötöttem, megy... Viszont még rá kéne kötni a központi zárra is, amihez kijön két szál a riasztóból és a leírás szerint egyiket a nyitóvezérlésnek a másikat pedig a zárónak kell kötni. Namost ez kétvezetékes központizár motornál nem is jelent gondot, hisz egyiket ide a másikat meg a másikra (max. meg kell cserélni ha fordítva működik).
De az Omegának (A) asszem 4 vagy 5 madzagos a Jobb első ajtóban a motor. Na ilyenkor melyikre kell kötni? Vagy hogy próbálhatom/mérhetem/találhatom ki?
Esetleg a színeket meg tudnátok adni?

Előzmény: Nagymolnar (421)
Nagymolnar Creative Commons License 2002.07.14 0 0 421
Sziasztok!

Segítségeteket kérném a következő kérdésben. 94-es 2.5TD automata Omegám van, most már másfél éve. Mostanában olyan hibát produkál, hogy melegszik, városban 95-100 fok. Tudom ki kell tisztítani a hűtőt, de eddig a 90 volt a max. Szóval amikor 90 fok fölé megy akkor a motor lomhává vállik. Tehát álló helyzetben padló gázzal is úgy indul mint egy skoda 100-as, amig el nem éri a 2000-es fordulatot, onnan megindul (turbo dolgozik)és utánna nem tapasztalok hibát... Kérdés mi okozhatja? Amit tudni kell direkt légszűrő van a kocsin és ventivel nyomom be a levegőt rá, most 170.000.km van az autóban. Kell e az automatában olajat cserélnem és a porlasztócsucsokat kell e ellenőriztetnem??? Fogyasztása 12 város(klímával) és 7 l vidék (120 körül) 10 l (180 körül)
Köszönöm előre is a segítségeteket....
A chip tuning segíthet a bajomon? Tud valaki jó szakit ajánlani????

Sziasztok
István

MagyarOpelMantaClub Creative Commons License 2002.07.12 0 0 420
Nekem a '93-as Travel-embe be van kábelezve. Az órát kihúztam és alatta ott volt a gyárilag leszigetelt sárga csati. A jeladók viszont nincsenek benne. Ha ezügyben valaki tud segíteni, akkor azt megköszönném. Pl.: milyen jeladók kellenek, megvan-e a helyük, stb.

Üdv. Tom

_latsam Creative Commons License 2002.07.12 0 0 419
Akkor szerintem a scorpio bordja az A omegáéhoz áll közelebb. A B omegáé kicsit már okosabb és ezexerint a checkcontrol funkciót is beleintegrálták. A drótozás szerintem nem a felszereltségtől függ. Az enyém '88as A omega szerintem jól felszerelt (4xelabl,aut,klíma,LCD műszerfal stb.....) és nyoma sincs a bordmadzagnak :( ami azt jelenti, hogy a motronic kábelkötegében sem lesz benne szvsz az a drót ami kellene. Ezek persze nem +oldhatatlan problémák, de mennyivel 1xűbb lenne csak bedugni az óra helyére a bontóban vett bordot!:) (+nyomógomb a váltó mellé oszt csá!:)
Előzmény: djh2 (418)
djh2 Creative Commons License 2002.07.12 0 0 418
_latsam

Bowden is van meg jeladó is!Gondolom a jeladó a BC-hez kell!Amúgy az ebbe való BC nem egy nagy szám mert csak 3 funkciós...
Kössz a segítséget majd még érdeklődöm!

Előzmény: _latsam (416)
peppino5 Creative Commons License 2002.07.12 0 0 417
Amikor elkezdtem az Omegá-ba BC-t építeni, akkor szembesültem vele, hogy a kábel a régi típusú BC-hez jó (1x26pin és 1x12pin) csatikkal rendelkezik.
Szerintem ha az enyém be volt kábelezve ('94 GL) ennél alapabb autót nem nagyon csináltak.
Szóval a BC amit szereztem újabb típusba való volt 32 pines csatival.
Gyártottam hozzá egy átalakítót, és akkor elkezdett nagyjából működni.
A pillanatnyi fogyasztás nem ment, ehhez hosszas keresgélés után az kellett, hogy a műszerfal rendszercsatijából áthúzzak egy kábelt ami a fordulatszám jelét átvitte.
Utána jött az, hogy az autóból az összes jeladó hiányzott, és a lámpa check-control egység is.
Ehhez másik hűtővizkiegyenlítő tartály stb kellett volna, amikben benne vannak a jeladók.
Ezeket a pineket földre kötöttem, így most nincs hibajelzés, és nem világít a check control sem.
Egyedüli hiba még azóta, hogy a megtehető km távot nem jól jelzi ki, ezt Tech 2-vel kellene korrigálni, majd egyszer elviszem.
A rádióm nem gyári, ilyenkor az RDS infók nem kerülnek kijelzésre és az a rész a kijelzőn üres marad. Ezt is lehet Tech2-vel állítani, nekem most a dátumot írja ki.
Ha vkinek kell Tech műszeres ember, tudok egyet aki 2000 huf környékén dolgozik és TECH 1 -2 műszere is van.

Kb ennyi.

Szóval én szívtam a BC-vel de megérte, ha bárkit érdekel az ügy szívesen segítek.

Királllly a tempomat!!!!!!!!!!!!!

_latsam Creative Commons License 2002.07.12 0 0 416
Nemt udhatod, hogy benne vannak-e. Nekem (omega) nincs bedrótozva a bord. Opelben külön szenzorok szerintem nincsenek, a motronic ad fogyasztási adatot a bordnak. Scorpionak amúgy sem bowdenes a sebességmérője->útimpulzus adott. Űzemanyagszint szintén. Más kell még egy bordnak?
Előzmény: djh2 (415)
djh2 Creative Commons License 2002.07.11 0 0 415
Nem Opel hanem egy Ford Scorpio,csak hátha tudja valaki hogy a kábelek,meg a szenzorok benne vannak-e gyárilag?
Előzmény: peppino5 (414)
peppino5 Creative Commons License 2002.07.11 0 0 414
Hála Balázsnak, beszerelésre került a tempomat.
És működik!!!

Milyen autóba szeretnél BC-t?

B Omegában tudok segíteni.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!