Nem kapcsol át téli fokozatba, nem erőlködik mivel a motor fel sem pörög. Pl. ma délután a hőmérő 44 C-t mutatott az aszfalt fölött a vízem 97C volt és egy emelkedőn azt hittem el sem tudok indulni a lámpánál. Ciki de mindenki otthagyott. De amikor megindult akkor 2000-es fordulat után már ment fel a hegyen az Istenhegyi úton...
Köszönöm mindenkinek a tippeket, már én is a váltóra gyanakszom, mivel a hátsó kardánkimenetnél folyik az olaj (a szimering enged). A héten olajat cserélek és szűrőt, mert nem szeretném elbaltázni a kocsit, mivel elég jó autónak tartom.... :)
Milyen olajat (gyártó) érdemes venni? Tudom hogy dextron II kell bele, de nem lenne érdemes valami amerikai olajgyártótól venni, mégis csak automata hazája, vagy tud valaki valamit ajánlani... A hűtőventi pörög, de holnap letesztelem ujsággal. Tegnap átmostam a hűtőt hűtőmosóval de nem lett jobb (pedig reménykedtem), holnap ha lehet átmosatom gőzborotvával a hűtőt és klímahűtőt. Tényleg ezt javaslom mindenkinek mivel rengeteget javít a klíma hatásfokán. Esetleg valami jó chiptuning mestert tudtok?
váltótól és olajtól függően az olajat (és a szűrőt is!!!) cserélni kell a váltóban max. 100e km-enként. (Ez típusfüggő, nekem spec. ennyi az előírás.) Ha minden jól megy, akkor a te kocsidban már volt egy váltóolajcsere, de érdemes ellenőrizni. Ha az olaj már nagyon sötét színű, vagy égett szagot érzel rajta, azonnal olajcsere!
A hűtőventillátorod elektromos, vagy viszkós? (Állandóan forog, vagy egy bimetál kapcsolgatja ki-be?)
Ha nem elektromos, akkor a viszkója ment tönkre. A városi melegedés is erre utal. (Városon kívül ha jól értelmezem OK.
Az elve elég egyszerű. Minél jobban melegszik a motor annál jobban zár a ventillátor viszkokuplungja, annál gyorsabban pörög a ventillátor. Sajna ez az egység nem örök életű...
Ellenörzés:
Jól átmelegedett motornál egy összetekert újságpapírral megpróbálod leállítani. Ha ledarálja akkor jó, ha símán leáll akkor kuka.
Váltó olajcsere:
Ha ezen spórolsz, akkor az autómata váltód előbb utóbb kuka lesz. És a javítása nem olcsó dolog...
Főleg mivel elveszed a gázt akkor megszűnik. Szerintem a kúpkerékcsapágy lesz fellazulva/elégve/megkopva. Ellenőrizheted, hogyha csak lekötöd hátul a kardánt és megnézed, hogy az alatta levő nagy anya nem-e laza...
Nekem legalábbis ez volt hasonló esetnél...
Nekem a 92'es Travelben is be van kábelezve a BC, csak épp az hiánycikk belőle ugye.. :-(
Mostanában bizonyos fodulatszám felett érdekes búgó hangot hallok hátulról. (A kocsi ráadásul kombi, és így még erősebb a hang) Mi lehet az, mert nekem tippem is alig akad...
Kardán, difi, esetleg valami csapágy? A hang nem hallható állandóan, csak terhelésnél, és csak 2200-2500 fordulattól. Ha elveszem a gázt, azonnal mexűnik...pls help, mi lehet ez?
egész jól felfejlődtetek! :-)))
Ha végre eccer összefutunk valamellikőtökkel akkor adok irodalmat.. mindig ezzel hitegetlek benneteket.. :-)))
Most kaptam megint valami opelesetz, még meg sem néztem mijaz.. :-))
Szeretném a segítségeteket kérni abban a kérdésben, hogy nem-e tudja valaki, hogy a vezetőoldali ajtóban lévő központi zár motornál melyik szál a nyitóvezérlés ill. melyi a záró???
Szóval vettem egy riasztót, bekötöttem, megy... Viszont még rá kéne kötni a központi zárra is, amihez kijön két szál a riasztóból és a leírás szerint egyiket a nyitóvezérlésnek a másikat pedig a zárónak kell kötni. Namost ez kétvezetékes központizár motornál nem is jelent gondot, hisz egyiket ide a másikat meg a másikra (max. meg kell cserélni ha fordítva működik).
De az Omegának (A) asszem 4 vagy 5 madzagos a Jobb első ajtóban a motor. Na ilyenkor melyikre kell kötni? Vagy hogy próbálhatom/mérhetem/találhatom ki?
Esetleg a színeket meg tudnátok adni?
Segítségeteket kérném a következő kérdésben. 94-es 2.5TD automata Omegám van, most már másfél éve. Mostanában olyan hibát produkál, hogy melegszik, városban 95-100 fok. Tudom ki kell tisztítani a hűtőt, de eddig a 90 volt a max. Szóval amikor 90 fok fölé megy akkor a motor lomhává vállik. Tehát álló helyzetben padló gázzal is úgy indul mint egy skoda 100-as, amig el nem éri a 2000-es fordulatot, onnan megindul (turbo dolgozik)és utánna nem tapasztalok hibát... Kérdés mi okozhatja? Amit tudni kell direkt légszűrő van a kocsin és ventivel nyomom be a levegőt rá, most 170.000.km van az autóban. Kell e az automatában olajat cserélnem és a porlasztócsucsokat kell e ellenőriztetnem??? Fogyasztása 12 város(klímával) és 7 l vidék (120 körül) 10 l (180 körül)
Köszönöm előre is a segítségeteket....
A chip tuning segíthet a bajomon? Tud valaki jó szakit ajánlani????
Nekem a '93-as Travel-embe be van kábelezve. Az órát kihúztam és alatta ott volt a gyárilag leszigetelt sárga csati. A jeladók viszont nincsenek benne. Ha ezügyben valaki tud segíteni, akkor azt megköszönném. Pl.: milyen jeladók kellenek, megvan-e a helyük, stb.
Akkor szerintem a scorpio bordja az A omegáéhoz áll közelebb. A B omegáé kicsit már okosabb és ezexerint a checkcontrol funkciót is beleintegrálták. A drótozás szerintem nem a felszereltségtől függ. Az enyém '88as A omega szerintem jól felszerelt (4xelabl,aut,klíma,LCD műszerfal stb.....) és nyoma sincs a bordmadzagnak :( ami azt jelenti, hogy a motronic kábelkötegében sem lesz benne szvsz az a drót ami kellene. Ezek persze nem +oldhatatlan problémák, de mennyivel 1xűbb lenne csak bedugni az óra helyére a bontóban vett bordot!:) (+nyomógomb a váltó mellé oszt csá!:)
Bowden is van meg jeladó is!Gondolom a jeladó a BC-hez kell!Amúgy az ebbe való BC nem egy nagy szám mert csak 3 funkciós...
Kössz a segítséget majd még érdeklődöm!
Amikor elkezdtem az Omegá-ba BC-t építeni, akkor szembesültem vele, hogy a kábel a régi típusú BC-hez jó (1x26pin és 1x12pin) csatikkal rendelkezik.
Szerintem ha az enyém be volt kábelezve ('94 GL) ennél alapabb autót nem nagyon csináltak.
Szóval a BC amit szereztem újabb típusba való volt 32 pines csatival.
Gyártottam hozzá egy átalakítót, és akkor elkezdett nagyjából működni.
A pillanatnyi fogyasztás nem ment, ehhez hosszas keresgélés után az kellett, hogy a műszerfal rendszercsatijából áthúzzak egy kábelt ami a fordulatszám jelét átvitte.
Utána jött az, hogy az autóból az összes jeladó hiányzott, és a lámpa check-control egység is.
Ehhez másik hűtővizkiegyenlítő tartály stb kellett volna, amikben benne vannak a jeladók.
Ezeket a pineket földre kötöttem, így most nincs hibajelzés, és nem világít a check control sem.
Egyedüli hiba még azóta, hogy a megtehető km távot nem jól jelzi ki, ezt Tech 2-vel kellene korrigálni, majd egyszer elviszem.
A rádióm nem gyári, ilyenkor az RDS infók nem kerülnek kijelzésre és az a rész a kijelzőn üres marad. Ezt is lehet Tech2-vel állítani, nekem most a dátumot írja ki.
Ha vkinek kell Tech műszeres ember, tudok egyet aki 2000 huf környékén dolgozik és TECH 1 -2 műszere is van.
Kb ennyi.
Szóval én szívtam a BC-vel de megérte, ha bárkit érdekel az ügy szívesen segítek.
Nemt udhatod, hogy benne vannak-e. Nekem (omega) nincs bedrótozva a bord. Opelben külön szenzorok szerintem nincsenek, a motronic ad fogyasztási adatot a bordnak. Scorpionak amúgy sem bowdenes a sebességmérője->útimpulzus adott. Űzemanyagszint szintén. Más kell még egy bordnak?
kelemenb: sőt ha nagyon hűek akarunk lenni az igazsághoz inkább 40%-20%-40% mivel középen va a bazi széles könyöktámasz és mögötte a nyitható ajtó hátra (sízsák zsák nélkül:)
Nekem 4ajtós A omegám van amit most összefelé rakok mert jön a műszaki. De utána ha nem nagyon bonyi kiszedni, és ugyanaz az alkatrész akkor lemérhetjük.