egész jól felfejlődtetek! :-)))
Ha végre eccer összefutunk valamellikőtökkel akkor adok irodalmat.. mindig ezzel hitegetlek benneteket.. :-)))
Most kaptam megint valami opelesetz, még meg sem néztem mijaz.. :-))
Szeretném a segítségeteket kérni abban a kérdésben, hogy nem-e tudja valaki, hogy a vezetőoldali ajtóban lévő központi zár motornál melyik szál a nyitóvezérlés ill. melyi a záró???
Szóval vettem egy riasztót, bekötöttem, megy... Viszont még rá kéne kötni a központi zárra is, amihez kijön két szál a riasztóból és a leírás szerint egyiket a nyitóvezérlésnek a másikat pedig a zárónak kell kötni. Namost ez kétvezetékes központizár motornál nem is jelent gondot, hisz egyiket ide a másikat meg a másikra (max. meg kell cserélni ha fordítva működik).
De az Omegának (A) asszem 4 vagy 5 madzagos a Jobb első ajtóban a motor. Na ilyenkor melyikre kell kötni? Vagy hogy próbálhatom/mérhetem/találhatom ki?
Esetleg a színeket meg tudnátok adni?
Segítségeteket kérném a következő kérdésben. 94-es 2.5TD automata Omegám van, most már másfél éve. Mostanában olyan hibát produkál, hogy melegszik, városban 95-100 fok. Tudom ki kell tisztítani a hűtőt, de eddig a 90 volt a max. Szóval amikor 90 fok fölé megy akkor a motor lomhává vállik. Tehát álló helyzetben padló gázzal is úgy indul mint egy skoda 100-as, amig el nem éri a 2000-es fordulatot, onnan megindul (turbo dolgozik)és utánna nem tapasztalok hibát... Kérdés mi okozhatja? Amit tudni kell direkt légszűrő van a kocsin és ventivel nyomom be a levegőt rá, most 170.000.km van az autóban. Kell e az automatában olajat cserélnem és a porlasztócsucsokat kell e ellenőriztetnem??? Fogyasztása 12 város(klímával) és 7 l vidék (120 körül) 10 l (180 körül)
Köszönöm előre is a segítségeteket....
A chip tuning segíthet a bajomon? Tud valaki jó szakit ajánlani????
Nekem a '93-as Travel-embe be van kábelezve. Az órát kihúztam és alatta ott volt a gyárilag leszigetelt sárga csati. A jeladók viszont nincsenek benne. Ha ezügyben valaki tud segíteni, akkor azt megköszönném. Pl.: milyen jeladók kellenek, megvan-e a helyük, stb.
Akkor szerintem a scorpio bordja az A omegáéhoz áll közelebb. A B omegáé kicsit már okosabb és ezexerint a checkcontrol funkciót is beleintegrálták. A drótozás szerintem nem a felszereltségtől függ. Az enyém '88as A omega szerintem jól felszerelt (4xelabl,aut,klíma,LCD műszerfal stb.....) és nyoma sincs a bordmadzagnak :( ami azt jelenti, hogy a motronic kábelkötegében sem lesz benne szvsz az a drót ami kellene. Ezek persze nem +oldhatatlan problémák, de mennyivel 1xűbb lenne csak bedugni az óra helyére a bontóban vett bordot!:) (+nyomógomb a váltó mellé oszt csá!:)
Bowden is van meg jeladó is!Gondolom a jeladó a BC-hez kell!Amúgy az ebbe való BC nem egy nagy szám mert csak 3 funkciós...
Kössz a segítséget majd még érdeklődöm!
Amikor elkezdtem az Omegá-ba BC-t építeni, akkor szembesültem vele, hogy a kábel a régi típusú BC-hez jó (1x26pin és 1x12pin) csatikkal rendelkezik.
Szerintem ha az enyém be volt kábelezve ('94 GL) ennél alapabb autót nem nagyon csináltak.
Szóval a BC amit szereztem újabb típusba való volt 32 pines csatival.
Gyártottam hozzá egy átalakítót, és akkor elkezdett nagyjából működni.
A pillanatnyi fogyasztás nem ment, ehhez hosszas keresgélés után az kellett, hogy a műszerfal rendszercsatijából áthúzzak egy kábelt ami a fordulatszám jelét átvitte.
Utána jött az, hogy az autóból az összes jeladó hiányzott, és a lámpa check-control egység is.
Ehhez másik hűtővizkiegyenlítő tartály stb kellett volna, amikben benne vannak a jeladók.
Ezeket a pineket földre kötöttem, így most nincs hibajelzés, és nem világít a check control sem.
Egyedüli hiba még azóta, hogy a megtehető km távot nem jól jelzi ki, ezt Tech 2-vel kellene korrigálni, majd egyszer elviszem.
A rádióm nem gyári, ilyenkor az RDS infók nem kerülnek kijelzésre és az a rész a kijelzőn üres marad. Ezt is lehet Tech2-vel állítani, nekem most a dátumot írja ki.
Ha vkinek kell Tech műszeres ember, tudok egyet aki 2000 huf környékén dolgozik és TECH 1 -2 műszere is van.
Kb ennyi.
Szóval én szívtam a BC-vel de megérte, ha bárkit érdekel az ügy szívesen segítek.
Nemt udhatod, hogy benne vannak-e. Nekem (omega) nincs bedrótozva a bord. Opelben külön szenzorok szerintem nincsenek, a motronic ad fogyasztási adatot a bordnak. Scorpionak amúgy sem bowdenes a sebességmérője->útimpulzus adott. Űzemanyagszint szintén. Más kell még egy bordnak?
kelemenb: sőt ha nagyon hűek akarunk lenni az igazsághoz inkább 40%-20%-40% mivel középen va a bazi széles könyöktámasz és mögötte a nyitható ajtó hátra (sízsák zsák nélkül:)
Nekem 4ajtós A omegám van amit most összefelé rakok mert jön a műszaki. De utána ha nem nagyon bonyi kiszedni, és ugyanaz az alkatrész akkor lemérhetjük.
most vettem csak észre, hogy van külön Omega topic is :)
van egy 11 éves A Omegám, 2.0.
sikerült 2 hete az elejét picit összeszuttyantani és keresek hozzá bontott, vagy utángyártott lökháritót.
a gond az, hogy nem találok.
ez az Omegák 2. generációja, amin végig fut oldalt a krómozott diszcsik és szinre van fújva a lökháritó egy része.
ködlámpa is van benne.
ilyesmit keresek, valaki segitssen ! :))
külön krómcsik is érdekel !
Halihó! Következő kérdés: klíma leírás valakinek van-é? Most indul a klímajavítás második menete:ereszti a gázt a kicsike (nagyon lassan kb 1év alatt engedte el annyira, hogy már csekély a hűtés). Legutóbb megfestettük a gázt és hétvégén kilámpáztam, hogy a kompresszor összeillesztésénél engedi el (O-gyűrűk 800HUF/db munkadíj 8kHUF:). Namármost ha lenne valakinek a kompresszorról (HARRISON márkájú) valami leírása vagy robbantott/röntgen/bármilyen rajza az nagyban segítene abban, hogy szétgányoljam a klímámat. Ha ez is összejön házilag istenuccse beruházok egy töltőaparátba is:)
Sam
Sracok! Gozom sincs az opelekrol! :) csak felmerult ez a problema... De ez nem gombolyu, akkor meg a regebbi.
azt sem tudom hany lampa vilagit, de raadom a gyujtast, kigyullad minden, mint 1 karacsonyfa. legalabb 15 lampa. De engem nem erdekelt, beinditottam, akkor minden elalszik. O meg nem tudja mik azok....
Ma este mindent megmondok!
Írd össze, hogy milyen hosszúságú, színű, és keresztmetszetű vezetékek kellenének. Az Opelnél alkalmazott keresztmetszetek: 0,35 0,5 0,75 1,0 1,5 2,5 4,0 6,0 mm2. Méterben nem sok féle vezetékem van, méretre vágott, de be mégsem épített vezetékekhez tudtam egy időben hozzájutni. Csatlakozóházak: nem tudom, hogy Te milyen szintű rajzokkal rendelkezel; ha csak szervizcélra készített kapcsolási rajzzal, akkor az -tudtommal- nem tartalmazza a csatlakozók pontos beazonosítását. Ebben az esetben próbáld körülírni, hogy miről van szó. Ha viszont -például- azt írod, hogy ZPF 5-1 ,arról tudom, hogy az a fényszóró-csatlakozó. Már egyszer írtam Neked: a lehetőségeim erősen korlátozottak, ennek ellenére néhány topictagnak már sikerült a kért -egyszerűbb- kábeleket legyártanom.
latsam
Szivaccsal olyan helyeken bandázsolunk, ahol fennáll a veszélye annak, hogy a kábelköteg a karosszériához érve zörögne, + a műszerfalkötegben sok helyen.
A fekete füst 99% hogy túl dús a keverék (túl sok benzint kap).
Lehetséges okok:
- vízhőfokmérő hidegebbet mér a valósnál.
- Légtömegmérő el lett állítva, vagy csal
- Injektor rendszernyomás túl nagy
- Lambda szonda halott
stb...
AMúgy ha rádugjátok egy hordozható CO mérőre akkor egyből kiderül a turpisság... Esetleg motorfékpadon kell mérni a gázemissziót.
A check controll-os onnan ismerszik meg, hogy gyújtáskor a lámpasor legeslegjobb oldalán világít sok lámpa(talán a szélső nyolc tartozik oda). Az A Omega műszerfalán a fed. computer egy műanyag darabbal el van választva a műszerfaltol, a B-nél közvetlenül a műszerek mellett van a kijelző(még a plexi alatt) és maszk nélküli.