Sajna nem voltam netközelben, ígyhát én csak arra emlékeztem, hogy velence, voltam is ott (bár mivel nem voltam biztos így csak futólag) és láttam is sok calibrát (vagy 6-ot) de mivel Omega nem volt így oda se mentem...
Na mind1 majd legközelebb.
AMúgy lenne egy olyan kérdésem, hogy hol kell lenni hivatalból a tankajtó nyitó gomb/kapcsolónak???
Mivel csak most tünt fel, hogy ott van egy motor ami nyitná/zárná az ajtót, de nem találom, hogy mi kéne működtesse. Először azt hittem, hogy mivel tudom kézzel nyitni az ajtó, biztos rossz a motor, de kipróbáltam és működik.
CSAK HOL KELL MŰKÖDTETNI?
Előre is köszi a segítséget.
u.i: nem tudjátok, hogy a gyári hangszórók az ajtókban ill. a műszerfalban mekkora teljesítményűek? Mivel recsegnek és nem tudom, hogy a rádio a gagyi, vagy a hangszórók.
( a normál zenei teljesítmény kell, nem a max. terhelhetőség)
Figyu, akkor ha találkozol az ismerősömmel, kérdezd már meg tőle, jó? Köszike. :) Elsőre azért nem tőle kérdeztem, mert már így is az adósa vagyok egy rahedli szívességgel. :)))
Amúgy küldtem neked mailt a freemailes címedre, és amennyire a hibaüzenetből meg tudtam állapítani, nem továbbította a freemail a westelesre. Úgyhogy nézd meg a freemailes accountodat.
Egyébként remélem innen is minél többen jöttök az Opel talira 25-én. Szertnék minél több szép Omegát látni :)
Lotus Carlton/Omega nincs senkinek közületek?
Sziasztok!
Pontosítanám a hűtőkérdést (már saját motorházam alapján:). Nekem a sorrend: hűtőrács, villanyventillátor, klímahűtő, víz(és olaj) hűtő, viszkós ventillátor, motorblokk, gyújtáselosztó, kormány és én. Tovább nem írom innen mindenkié egyforma. Az én A omegámba ('88 20SE aut) olyan hűtő van aminek a két oldala műanyag, hátulról nézve baloldalt alul van benne egy hőpatron (gondolom a ventié, mert a műszeré a termosztátnál van, a motronic-é meg a szívócső mellett). A jobb oldali műanyagba megy be az automataváltó 2 (oda-vissza) olajvezetéke, mert bele van építve a hűtőbe. Sajna, mivel így az automata váltósokba drágább a hűtő:(. És nincs a hűtő tetején kupak! Láttam már képen olyan omegákat amiken van (like zsiguli), lehet, hogy ezekben nincs patron? Passz. Na mingyáá elnavigálok oda ahol ezt láttam.
Sam
>>> Szerintem rúdfej."
Basszus, ezen a kifejezésen percekig röhögtem . :-) Egyébként mi az a rúdfej ? Komolyan ! <<<
Értékelném, ha nem cikiznéd a szerelőm szavajárását, mert igen jó szerelő. :) Amúgy gömbfej.
A fenti szösszenet jó régen volt, csak én közben költöztem egy kicsit, volt egy kis internethiátus, és most is a mobilommal lógok -- 9600 bps, maga a menyország. Látom, szépen gyarapodnak a tagok és a hozzászólások, üdv mindenkinek.
18SEH motorhoz (LE3 Jetronic injektorral) valami komolyabb elektronikai kapcs. rajza nincs valakinek? Esetleg angol nyelvű szakirodalomból?
A kapcsoló úgy van ráhekkelve, de ha megölnek se emléxem, hova lett rakva. Az biztos, hogy van egy 30A-es késes bizti kéznél, ha gáz lenne vele :)
Aki ott lesz Opel talin, az megnézheti :)))
Az en B Omegamban (diesel) is viszkos a ventillator. Osszetekert ujsagot kell berakni koze, hideg motornal meg tudja allitani, meleg motornal nem.
Altalaban nem a viszko szokott tonkremenni, hanem a huto koszosodik el, nekem legalabbis javitottak a melegedesi problemat egy hutomosassal.
Köszi az infókat, most már csak egy dolog nyugtalanít.
Alább olvastam egy két dolgot a kocsi jobb hátsó tájékáról érezhető benzinszagról. Én megnéztem, a tanknak semmi baja. Akkor honnan jön a SZAG !
Van valami szellőző valahol ?
Azt hiszem több bajom nincs is mára.
A viszkós is termosztátos. A termosztát egy "analog" bimetál(mint a vasaló és bojler hőfokkapcsolója), ha elér egy bizonyos hőfokot akkor fizikailag "vetemedik", ezáltal mozgást generál. Az autóknál ilyenkor megnyitja az utat a víz keringése számára(addig csak áll a motorban és melegszik), a vasaló és bojler esetében szétnyitja az áram útját és nincs fűtés amíg le nem hűl. Az A Omega-nál csak látszólag hűt olyankor, amikor még hideg-vagyis igen kis hatásfokkal- nem ez az oka annak, hogy hideg a víz, az egyértelműen termosztát gond. A B Omega-ban már elektromos a ventillátor, de termosztát ugyanúgy van, csak a hütőventillátort egy hőpatron kapcsolja, ha minden igaz két fokozatban(és két patronnal).
Ha jól értem, a ventillátorom mivel viszkó kuplungos ezért állandóan megy, kvázi állandóan hűt, a víz ezért nem melegszik jobban 80-85 foknál.
Lozsa a termosztátot emlegetette, ugyanilyen hibával. Úgy értem a hűtővíz nem megy 80 C fok fölé. Akkor most a termosztátos megoldásnál a 80 fok xar, a viszkókuplungosnál meg nem ? Úgy érzem ezen a téren kihívásokkal küszködöm.
Osszetekert ujsagot kell bedugni a lapatok koze.
Valami hasznaltat, mert azert megszabdalja rendesen :)
Ha meg birod allitani a lapatot, akkor nem szorul.
De ez csak hideg motornal igaz.
Az a ventillátor forogni is fog örökké, mivel viszkókuplungos. A hibát úgy tudnád megállapítani(szorulás), ha indítás után megfognád a ventillátort, de ezt nem ajánlom, mert ha meg van szorulva, letépi a kezedet. Működés közben, ahogy melegszik a motor, a ventillátor viszlókuplungját melegíti, az a viszkozitásváltozás által "összezár" és egyre direktebb módon hajtja azt.
Nagyon tetszik az omega honlap, ha az öcsém elkészül, küldök egy két anyagot.
Amúgy ezzel a hűtéssel most már teljesen összekavarodtam. Szóval a gép 92.9 havi 2.0i.
A hőmérséklet márciusig kereken 80 C fokon áll, most hogy melegebb van felmegy 85 C fokig. Ahogy elnéztem, a ventillátor meg állandóan forog. Most akkor mi a helyzet, mert a korábbi hozzászólások alapján nem értem a dolgot ? Help
Na kicseréltem a termosztátot. Már jóval feljebb megy a műszer. Viszont olyat szoptam mint a torkos boci... Nagyon óvatosan csináltam, percekig kocogtattam a csavarok körül, melynek hatására 2 ki is jött vizonylag jól. De a harmadik mondanom sem kell beletört. Ráment még majd' egy órám, hogy kiszedjem. De legalább túl vagyok rajta :)))