Figyu, akkor ha találkozol az ismerősömmel, kérdezd már meg tőle, jó? Köszike. :) Elsőre azért nem tőle kérdeztem, mert már így is az adósa vagyok egy rahedli szívességgel. :)))
Amúgy küldtem neked mailt a freemailes címedre, és amennyire a hibaüzenetből meg tudtam állapítani, nem továbbította a freemail a westelesre. Úgyhogy nézd meg a freemailes accountodat.
Egyébként remélem innen is minél többen jöttök az Opel talira 25-én. Szertnék minél több szép Omegát látni :)
Lotus Carlton/Omega nincs senkinek közületek?
Sziasztok!
Pontosítanám a hűtőkérdést (már saját motorházam alapján:). Nekem a sorrend: hűtőrács, villanyventillátor, klímahűtő, víz(és olaj) hűtő, viszkós ventillátor, motorblokk, gyújtáselosztó, kormány és én. Tovább nem írom innen mindenkié egyforma. Az én A omegámba ('88 20SE aut) olyan hűtő van aminek a két oldala műanyag, hátulról nézve baloldalt alul van benne egy hőpatron (gondolom a ventié, mert a műszeré a termosztátnál van, a motronic-é meg a szívócső mellett). A jobb oldali műanyagba megy be az automataváltó 2 (oda-vissza) olajvezetéke, mert bele van építve a hűtőbe. Sajna, mivel így az automata váltósokba drágább a hűtő:(. És nincs a hűtő tetején kupak! Láttam már képen olyan omegákat amiken van (like zsiguli), lehet, hogy ezekben nincs patron? Passz. Na mingyáá elnavigálok oda ahol ezt láttam.
Sam
>>> Szerintem rúdfej."
Basszus, ezen a kifejezésen percekig röhögtem . :-) Egyébként mi az a rúdfej ? Komolyan ! <<<
Értékelném, ha nem cikiznéd a szerelőm szavajárását, mert igen jó szerelő. :) Amúgy gömbfej.
A fenti szösszenet jó régen volt, csak én közben költöztem egy kicsit, volt egy kis internethiátus, és most is a mobilommal lógok -- 9600 bps, maga a menyország. Látom, szépen gyarapodnak a tagok és a hozzászólások, üdv mindenkinek.
18SEH motorhoz (LE3 Jetronic injektorral) valami komolyabb elektronikai kapcs. rajza nincs valakinek? Esetleg angol nyelvű szakirodalomból?
A kapcsoló úgy van ráhekkelve, de ha megölnek se emléxem, hova lett rakva. Az biztos, hogy van egy 30A-es késes bizti kéznél, ha gáz lenne vele :)
Aki ott lesz Opel talin, az megnézheti :)))
Az en B Omegamban (diesel) is viszkos a ventillator. Osszetekert ujsagot kell berakni koze, hideg motornal meg tudja allitani, meleg motornal nem.
Altalaban nem a viszko szokott tonkremenni, hanem a huto koszosodik el, nekem legalabbis javitottak a melegedesi problemat egy hutomosassal.
Köszi az infókat, most már csak egy dolog nyugtalanít.
Alább olvastam egy két dolgot a kocsi jobb hátsó tájékáról érezhető benzinszagról. Én megnéztem, a tanknak semmi baja. Akkor honnan jön a SZAG !
Van valami szellőző valahol ?
Azt hiszem több bajom nincs is mára.
A viszkós is termosztátos. A termosztát egy "analog" bimetál(mint a vasaló és bojler hőfokkapcsolója), ha elér egy bizonyos hőfokot akkor fizikailag "vetemedik", ezáltal mozgást generál. Az autóknál ilyenkor megnyitja az utat a víz keringése számára(addig csak áll a motorban és melegszik), a vasaló és bojler esetében szétnyitja az áram útját és nincs fűtés amíg le nem hűl. Az A Omega-nál csak látszólag hűt olyankor, amikor még hideg-vagyis igen kis hatásfokkal- nem ez az oka annak, hogy hideg a víz, az egyértelműen termosztát gond. A B Omega-ban már elektromos a ventillátor, de termosztát ugyanúgy van, csak a hütőventillátort egy hőpatron kapcsolja, ha minden igaz két fokozatban(és két patronnal).
Ha jól értem, a ventillátorom mivel viszkó kuplungos ezért állandóan megy, kvázi állandóan hűt, a víz ezért nem melegszik jobban 80-85 foknál.
Lozsa a termosztátot emlegetette, ugyanilyen hibával. Úgy értem a hűtővíz nem megy 80 C fok fölé. Akkor most a termosztátos megoldásnál a 80 fok xar, a viszkókuplungosnál meg nem ? Úgy érzem ezen a téren kihívásokkal küszködöm.
Osszetekert ujsagot kell bedugni a lapatok koze.
Valami hasznaltat, mert azert megszabdalja rendesen :)
Ha meg birod allitani a lapatot, akkor nem szorul.
De ez csak hideg motornal igaz.
Az a ventillátor forogni is fog örökké, mivel viszkókuplungos. A hibát úgy tudnád megállapítani(szorulás), ha indítás után megfognád a ventillátort, de ezt nem ajánlom, mert ha meg van szorulva, letépi a kezedet. Működés közben, ahogy melegszik a motor, a ventillátor viszlókuplungját melegíti, az a viszkozitásváltozás által "összezár" és egyre direktebb módon hajtja azt.
Nagyon tetszik az omega honlap, ha az öcsém elkészül, küldök egy két anyagot.
Amúgy ezzel a hűtéssel most már teljesen összekavarodtam. Szóval a gép 92.9 havi 2.0i.
A hőmérséklet márciusig kereken 80 C fokon áll, most hogy melegebb van felmegy 85 C fokig. Ahogy elnéztem, a ventillátor meg állandóan forog. Most akkor mi a helyzet, mert a korábbi hozzászólások alapján nem értem a dolgot ? Help
Na kicseréltem a termosztátot. Már jóval feljebb megy a műszer. Viszont olyat szoptam mint a torkos boci... Nagyon óvatosan csináltam, percekig kocogtattam a csavarok körül, melynek hatására 2 ki is jött vizonylag jól. De a harmadik mondanom sem kell beletört. Ráment még majd' egy órám, hogy kiszedjem. De legalább túl vagyok rajta :)))
Aha, a diffi szétkapása télleg jó móka. A múltkor hátsó szilenteket cseréltünk a kombiban, és komplett le kellett bontani hozzá az alját hidastul együtt... :-)))
Ma majdnem sikerült megvakítanom magam. Történ ugyanis, hogy kint voltunk kelemenb-vel a garázsomnál autókat szerelni. Neki a benzincső cserét csináltuk, nekem pedig a lengőkarok alapozása volt soron. Már éppen fújtam volna a lengőkarokat, amikor is a spré kupakjának levételekor sikerült letörnöm a fúvókát. A fúvóka vége beletört a flakonba, ezért megpróbáltam azt kipiszkálni. A következő pillanatban kelemenb egy szisszenést hallott és azt látta, hogy rohanok a kerti csaphoz. Szóval pofánfújtam magam alapozóval. :-) Szerencsére a szemembe minimális ment, túlélem. Kelemenb kocsija is kapott néhány cseppet a festékből, de azt a nitrohigító lehozta.
más. Szétszedtük a differenciálművemet. Kiderült, hogy sperres difi volt ! Pedig sima 2 literes motorral szerelt az omegám. De legalább megtanultuk hogyan kell szétszedni. A gyerek jót játszott este a fogaskerekekkel itthon. :-)
gma: nem kell semmit (zoomot) kivenni a gépből! Ez egy ELŐTÉT LENCSE, amiről szó van!!! Egyszerűen csak rá kell csavarni! De nem jó akármihez, csak 49mm-es objektívekre, amelyek csavarmenetesek!
És hogy miért jó egy ilyen?? Nézz meg egy képet ami ilyen optikával készült:
www.freeweb.hu/flowa/img4.gif
A képet sajnos nem sikerült beillesztened a jelek szerint (ahogyan nekem sem anno...:), de kíváncsi vagyok rá, a honlapon a helye, úgyhogy KÉRLEK KÜLDD EL E-MAILBEN! (loopio@freemail.hu)
Lehet rá tenni valamit, mert van rajta csavarmenet. De hogy milyet és hogyan (a gyári zoomot kivenni, stb) azt nem tudom hogy kell.
Egy talin maj kitaláljuk, elképzelhető hogy érdekelne.
Itt egy kép az auttomról, ha akarod, tedd be a többi közé.
gma: a digit gépednek az optikájára csavarmenetes előtét-lencsét lehet tenni vagy másmilyet? Van ugyanis egy elfekvő csavarmenetes HALSZEM-OPTIKÁM, ha esetleg érdekel. (Nagyon komoly Omega-fotókat lehetne vele készíteni...:)