Keresés

Részletes keresés

flowachild Creative Commons License 2002.05.06 0 0 189
Hát nem sikerült... :( Ha valakit esetleg érdekelne:

http://flowa.freeweb.hu/a02.jpg

flowachild Creative Commons License 2002.05.06 0 0 188

Íme a kép az összetört Omegáról. (Ha sikerült beillesztenem...:) El lett adva a roncs, úgyhogy nem tudom, megpróbálta-e összerakni valaki. Annyit elárulok, hogy belülről csak a kiesett analóg óra mutatta, hogy megsemmisült a kocsi orra!!! (Látni is, hogy csak az A oszlop van kicsit deformálódva...)

Lozsa Creative Commons License 2002.05.05 0 0 187
Listához csatlakozván:
Lozsa: 89-es 2.0-ás c20ne

Amúgy megjavítottam a diffit. Csak annyi baja volt hogy a kúkerékcsapágy fellazult (anya lazulás) és így kb 1,5 mm-t tudott hosszirányban kógni. Ez pedig pont elég volt ahhoz, hogy tolóüzemben (amikor beljebb ment a kúpkerék) akkor simán beleért a bolygóműházba, és darálta ezerrel.
Úgyhogy kúpkeréktengely beállít, szimmering, hajtóműolaj csere, oszt kész. Kussban van végre...

Előzmény: flowachild (186)
flowachild Creative Commons License 2002.05.05 0 0 186
Még valami, amitt elfelejtettem hozzátenni, pedig fontos:

A GYORSULÁSI ÉS VÉGSEBESSÉG ADATOK TELJES TERHELÉS (kb. 500 kg!) MELLETT ÉRTENDŐEK!!!

Magyarul: a 123 lovas 2 literes Omega egy személlyel mindenképpen JOBB eredményt produkál, mint a C20NE (állítólag) 11,8 másodperce. Szerintem 10-10,5 körül össze lehet hozni a dolgot, de ahhoz jó sofőr is kell...

(Sosem felejtem el, mikor 80-nál lájtosan áthúztam hármasba és akkor kezdett feléledni a 2 literes... :)

Mégeccer üdv mindenkinek!

flowachild Creative Commons License 2002.05.05 0 0 185
A 20SE motorral szerelt Omegáról konkrétan nem találtam gyorsulási adatot, de az biztos hogy JOBB, mint a C20NE, mert ez utóbbi 115 lóerő a 20SE 123 lóerejével szemben. (Amúgy csak sűrítési arányban tér el a kettő egymástól, a 20SE-nél ez az arány 10, a C20NE-nél 9,2.) Valaki itt azt írta, hogy a C20NEF 90 lóerő körül van. Nem igaz! Kereken 100 gyík!

C20NE (limuzin, kézi váltóval) gyári datai:

végsebesség: 195 km/h (ez gyári mért adat, óra szerint kb. 5%-kal több)

gyorsulás: 11,8 mp

(Hozzátenném, forrásonként némileg eltérőek ezek az adatok, olvastam már a 2 literesről 10,8 mp-et is... Lehet hogy az a 20SE volt?)

Előzmény: zmate (166)
flowachild Creative Commons License 2002.05.05 0 0 184
Hali mindenkinek!

VÉGRE EGY OMEGÁS TOPIC!!! Hogy én mennyit vártam erre!!! :)

Na jó, hagyjuk ezt... :) Csak egy pár szóban foglalnám össze a dolgot:

KIRÁLYSÁG AZ "OMEGA A"!!!

Nekem eddig 3 is volt. (Most egy Fordom van átmenetileg, de ezen szeretnék sürgősen változtatni...) Az első egy '88-as 2 literes benzines volt, a második egy '90-es 2.3TD CD kombi, végül egy '87-es 1.8 karburátoros. Az első szegény összetört (kb. 130-nál betonfal autópályán...), a második, a TD hengerfejes lett, a harmadikat meg gyakorlatilag elajándékoztuk. Ezúton is szeretnék mindenkit óvainteni a karburátorostól! Szerencsére nem sok ilyen fut már... :) (Elég komoly bajai voltak: 100 ezerért kellett bele motorvezérlő kompjútert venni, mert tönkrement a régi. És ez volt a LEGOLCSÓBB! És emiatt a "kis apróság" miatt majdnem megfőtt a motor Olaszország felé... De a fogyasztása korrekt volt: városban max. 8 és fél liter, városon kívűl kb. 6 - 6,5!!! Ezek MÉRT ADATOK!!!)

De talán kár is pont itt istenítenem a böszmét, hiszen a "közönség" bizonyára nagyon jól ismeri. Nekem a balesetem (semmi bajom nem lett!!!) óta ez a kocsi az etalon, egyedül azt bánom, hogy KIZÁRÓLAG hátsókerékhajtással gyártották, nem értem, miért nem bírtak összkerékhajtást is szerelni bele... Na mindegy.

Reményeim szerint már nem sok kell és repülök a németekhez egy újabb 2 literesért. Mert vitán felül az a legjobb - kultúrált fogyasztás (Milánó-Budapest 7,4 liter MÉRVE, nem kifejezetten spórolós autópályatempóban 150 körül vagy felett PLUSZ város!), jó menetteljesítmények (nem egy versenyautó, de igen jól lehet vele véleményem szerint gyorsulgatni, pedig már 5.7-es V8-as Chevrolethez is volt már szerencsém...), ELPUSZTÍTHATATLAN motor!

És ha már az elpusztíthatatlanságnál tartunk - van egy haverom (akinek most amúgy Kadett GSI-je van, ami a GSI.HU portálon is megtalálható a "tesztelt" típusok között, egy 1.8-as piros kis ördög...), akiknek Omegájuk ('91 C20NE) van és a srác azt nyúzta vagy két évig. De amit az a kocsi kapott... "Anyám borogass!" :) A "max-kör" a legenyhébb mutatvány volt, amit előadott vele. Egy ideig ráadásul úgy közlekedett vele, hogy NEM KUPLUNGOLT, mondván, erős kocsi, bírja. Bírta is - egy ideig. Aztán nekem kellett (a TD kombival) hazavontatnom, mert lezabáltatta a kuplungtárcsát. :) Arról nem is beszélve, hogy 5000-es fordulat alatt csak a piros lámpánál járt a motor, amikor benne ült. (Egyszer "próbaképpen" leszabályzási fordulaton, egyesben végigmentünk a Margit hídon...) Autópálya 200 felett (óra szerint), ilyesmi...

Mindezek után:

A kocsi tökéletes állapotban van amióta nem jár vele!!! Gyönyörűen duruzsol a motor, semmi nem nyikorog vagy kopog benne, és szépen siklik az úton. Típusbetegségként persze néha kellett ügyködni az elektromos rendszerrel, de SOHA SEMMI egyéb baja nem volt eddig. (Leszámítva egy karambolt, amit a haverom hozott össze...) Pedig már erőteljesen 160e felett áll a km...

Na jó, nem mesélek többet, pedig lenne mit... :)

Üdv minden OMEGA fanatikusnak! HALÁL A JAPÁN KOCSIKRA!!! :) (Ja igen, egyszer beletolattam egy Honda Civic-be: Omegán 30 ezerért hátsó lökhárító kalapálás, Civicben 680 ezer kár... :) :) :)

OPi Creative Commons License 2002.05.03 0 0 183
A 2.5TD-rol tudnal irni uzemeltetesi tapasztalatokat ? Akar maganban is ?

thx;

Előzmény: badmad (181)
qwer1234 Creative Commons License 2002.05.03 0 0 182
"_latsam
Mi digit???
kelemenb "

Hát ez az, mi digit ???

Előzmény: kelemenb (180)
badmad Creative Commons License 2002.05.03 0 0 181
qwer1234, C20NE, MT, 1987
kelemenb :A Omega Karavan, 1990, facelift utáni, C20NE, MT.
sam: A Omega sedan 1988 20SE aut digit:)
badmad: 2.5td, caravan, 1996, szürkemetál, automata, CD felszereltség
Előzmény: _latsam (179)
kelemenb Creative Commons License 2002.05.03 0 0 180
_latsam

Mi digit???

kelemenb

Előzmény: _latsam (179)
_latsam Creative Commons License 2002.05.03 0 0 179
qwer1234, C20NE, MT, 1987
kelemenb :A Omega Karavan, 1990, facelift utáni, C20NE, MT.
sam: A Omega sedan 1988 20SE aut digit:)

Sam

Előzmény: qwer1234 (177)
kelemenb Creative Commons License 2002.05.03 0 0 178
Voltam az OPEL Sztrádában, hát a drágábbik megoldás a nyerő "természetesen":-((((. Miért is épp a tömítés ment volna tönkre, hisz az csak 403 Ft.:-((((

kelemenb
ui.:qwer1234: na mi történt, elveszett a humorérzék?:-)))), "gyorsan" témát váltottál.

A Omega Karavan, 1990, facelift utáni, C20NE, MT.

Előzmény: kelemenb (176)
qwer1234 Creative Commons License 2002.05.03 0 0 177
Kinek milyen autója van ?
(motor, váltó, évjárat)

1. qwer1234, C20NE, MT, 1987

kelemenb Creative Commons License 2002.05.02 0 0 176
_latsam

A tanknak semmi baja, a "szerelőnyílás" tömítése, vagy pedig a csőkiállás(amire a gumicsővet kell rögzíteni) tömitése ment szét. Remélem az előbbi, mert, ha a csőkiállás, akkor komplett csere és mivel a szerelőnyílásra van felrakva a szintjeladó és a belső szűrő is fixen, így csak együtt cserélhető kb 20e Ft.

kelemenb

Előzmény: _latsam (175)
_latsam Creative Commons License 2002.05.02 0 0 175
kelemenb
Na mi történt? Mégse gyógyult meg a tankod? Most milyen alkatrész kell bele?
Előzmény: kelemenb (174)
kelemenb Creative Commons License 2002.05.02 0 0 174
qwer1234

Azért csak semmi káröröm:-)). Nem is tudom kinek a garázsában párolog a benzinnel teli lepedő az autója mellett:-))). Épp most nehezítem uhuhu életét és próbálok alkatrészt szerezni.

kelemenb

Előzmény: qwer1234 (173)
qwer1234 Creative Commons License 2002.05.02 0 0 173
Lehet, hogy kelemenb felrobbant a kocsijával, mert tegnap előtt elkezdett folyni a benzin a tankjából. :-)
qwer1234 Creative Commons License 2002.05.02 0 0 172
free.x3.hu/misimokus/download/opel_cimlista.xls

C20NE elosztófedélhez kell egy 8-as belsőnyílású torx dugókulcs. Azzal leszedhető. 3 csavar tartja.

Előzmény: Lozsa (165)
_latsam Creative Commons License 2002.05.02 0 0 171
@zmate
Neked is 20SE van? Mert eddig az enyémen kívül nem nagyon láttam ilyet. A kérdésedre sajna nem tudok válaszolni, mert még nem mértem és az enyém automata. Ettől persze mérhető lenne, mert lehet azt is kézzel váltogatni.
Sam
Előzmény: zmate (166)
gabriel_ Creative Commons License 2002.05.02 0 0 170
Nekem van egy, es jo tapasztalataim vannak vele :)
Eppen elado, azert mert egy ujabb ugyanilyet szeretnek :)
Ha erdekel, irj emilt.

Udv,
Gabriel_

Előzmény: OPi (167)
Lozsa Creative Commons License 2002.05.01 0 0 169
Van az első kardántagon közvetlenül a váltó mögött egy "súly". Egy kb 20cm átmérőjű gyűrű. Namost ezt nekem már csak a szentlélek tarta a kardánhoz (a gumi már teljesen elfáradt).
Mi van akkor , hogyha én ezt egyszerűen leveszem?

Talán remegni fog a kardán? Vagy mi annak a pontos funkciója ott???

Előzmény: Lozsa (168)
Lozsa Creative Commons License 2002.05.01 0 0 168
Még egy kérdés: mindkét oldali ablekemelő elég nyögvenyelősen, erölködve viszi fel az ablakot. Lehet ezzel valamit kezdeni?
Előzmény: Lozsa (165)
OPi Creative Commons License 2002.05.01 0 0 167
Omega B 2.5Td tapasztalatok erdekelnenek [ esetleges vasarlasi szandek miatt :-) ]
zmate Creative Commons License 2002.05.01 0 0 166
Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy az 1989es Omega A-nak
ketliteres 20se motorral kezi valtoval kb. mennyi lehet a gyorsulasa 100-ra.

Koszi

Lozsa Creative Commons License 2002.04.30 0 0 165
Sziasztok

Na megérett a javításra, vagy talán inkább a cserére a diffim...
Tudtok ajánlani olcsó és megbíható bontót, ahol kifejezetten opellel foglalkoznak?

Amúgy nektek hogy sikerült leszedni a gyújtáselosztó fedelet a C20NE típusú motorról?

MagyarOpelMantaClub Creative Commons License 2002.04.24 0 0 164
Srácok!

Én tudok Opel motorolajat (10W40) 4500 / 5 liter.

Az a baj vele, hogy ennyiért csak kartonnal adnak, az 8 flakon. Szóval, ha van még 7 jelentkező, akkor szóljatok és tudok hozni.

Tom

Előzmény: göri (161)
_latsam Creative Commons License 2002.04.24 0 0 163
Én már másodjára rakom ezt a 10w40 es opel olajat a 20SE-mbe. Eddig semmi bajom nem volt az olajjal. Nem kezdte el enni pedig öreg a motor és vékony az olaj. Az ára tényleg barátságos, és én úgy hallottam, hogy mobil valójában (tekintve, hogy az opel nem olajgyártó ezt el is fogadhatjuk:).
Viszont ezzel kapcsolatban valami ami ide tartozik de 99,99% hogy nem az olaj hibája: mikor a kocsit +vettem olajcserével kezdtem (néhány hét múlva). Nem tudom mi volt benne de amikor beraktam a fent említett olajat, azonnal elkezdett kattogni (kopogni) a motor. Alulról jobban hallatszik, de szaki szerint hidrotőke. Most akarom vinni szervízbe, hogy nézzék át komolyabban. Arra gondolok, hogy vagy feladalékolták a motort, vagy sűrűbb olaj volt benne és ezért nem hallottam vételkor(ez főtengely környéki problémára utal). A hang a két olajcsere alatt nem hangosodott, kocsi megy minállat, csapágyak nem álltak be (ez meg ugye inkább hidrotőkére utal). Hát ennyi, várom az ötleteket.
Előzmény: göri (161)
kelemenb Creative Commons License 2002.04.24 0 0 162
göri

Az ára kb 7-9k/4db. Az olaj ára elég jónak tűnik.

kelemenb

Előzmény: göri (161)
göri Creative Commons License 2002.04.24 0 0 161
Megnéztem. Mit kóstál egy ilyen gyertya itthon ?
Egyébként most kaptam egy tippet 10/40-es OPEL motorolaj 5l 5.500 froncsi. Ez jó vétel nem ?
kelemenb Creative Commons License 2002.04.24 0 0 160
göri

Próbáld ki a Brisk Premium ZC/ZS-t(elektróda nélküli, kúszószikrás), nekem nagyon bevált. Info:
http://www.brisk.cz/uk/default.htm

kelemenb

Előzmény: göri (158)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!