Keresés

Részletes keresés

qwer1234 Creative Commons License 2002.03.26 0 0 34
Megnéztem, pontosítok : 3500 HUF / oldal
Ez tartalmaz :
2 db kupakot
2 db fémhengert (ezen csúszik a nyereg)
2 db gumiharangot
Hőálló zsírt

Profin meg lehet vele csinálni a féket. Vásárolni lehet a Müller Opelnél : http://free.x3.hu/misimokus/download/opel_cimlista.xls

Előzmény: _latsam (32)
_latsam Creative Commons License 2002.03.26 0 0 33
Automatám 4.ben lockup után 110 körül forog 2000-et. De este hazafelé +nézem pontosan.
Előzmény: Szkátó (30)
_latsam Creative Commons License 2002.03.26 0 0 32
QWER! Írtad, hogy 3eHUF a javítókészlet a fék csúszónyergéhez. Hol és melyik típushoz való?
Azt tudom, hogy 88-ban volt típusváltás és az enyém még a régi.
Előzmény: qwer1234 (16)
_latsam Creative Commons License 2002.03.26 0 0 31
@Szkátó:
Na pont az áttételről akartam írni. Az én automata váltóm 4. fokozata hosszabb mint a kézi váltó 5.-je. Hosszú úton ahol nem kell sokat biciklizni a gáz és a fékpedállal, bekapcsol a 4. lockup-ja (szép magyarosan) és tartósan alacsonyabb fordulaton lehet autózni. Emiatt (relatíve) kicsi a fogyi. Holnapra +nézem az áttételeket.
Előzmény: Szkátó (30)
Szkátó Creative Commons License 2002.03.26 0 0 30
Nekem nincs Omegám (ezért kérdezem):
A sima 2literesbe milyen az áttételezés? Mennyit forog a motor 5-be 100-nál ill. 120-nál? Tudtommal a régi Opelek igen hosszú áttételezéssel készültek...
BX_thomas Creative Commons License 2002.03.26 0 0 29
háezaz.. ha menni akarsz akkor kell a nagyobb moci! az meg csak benzinnel megy! sajnos :(
Előzmény: Szkátó (25)
_latsam Creative Commons License 2002.03.26 0 0 28
Hú Emberek én nagyon lemaradtam. Sűrűbben kell látogatni ezt a topicot, mert nagyon beindult az élet. Nemhiába: Omega rulez! De az xm is az egyik kedvencem! Nem sokon múlt, hogy nem olyanom van most:)

@qwer: igen nálam van még. Az A könyvét már lemázoltam, scannerre vár, de továbbmásolható állapotban van (nyilván minden kiadói jog kelemenb tulajdona, de te már kaptál rá licenszet:). Nevezett tulaj mondta, hogy még maradhat egy darabig a B könyv is, de nagyon nem haladok annak a byte-osításával. Majd belehúzok.
Sam

Most elhúzok megb.re de utána leírom az én fogyis tapasztalataimat. Elöljáróban: nem forgalmas 4-es főúton klímával automata váltóval 300km utat 110-130 közti tempóval simán 7-8 liter között.

Előzmény: qwer1234 (2)
kelemenb Creative Commons License 2002.03.26 0 0 27
Szkátó

Kétféle 3.0 24V létezett, az egyik(jellemzően kombiban) 147KW a másik 150KW.

kelemenb

Előzmény: Szkátó (26)
Szkátó Creative Commons License 2002.03.26 0 0 26
Opel Omega drájkománul i az már 204LE. (hengerenként 4 szelep) A sima 188LE.
Szkátó Creative Commons License 2002.03.26 0 0 25
115LE

Nincs mit!
:)

Előzmény: BX_thomas (24)
BX_thomas Creative Commons License 2002.03.26 0 0 24
hmmm és mekkora ménes tartozik a sima 2.0 benyáshoz? :-))
Előzmény: kelemenb (22)
BX_thomas Creative Commons License 2002.03.26 0 0 23
Busz Metró Villamos... :-)))
Előzmény: Firefly (21)
kelemenb Creative Commons License 2002.03.26 0 0 22
BX_thomas

Akkor autentikus forrásból(saját tapasztalat) Horvátországba 700Km-en mérve 6,7L!!! Mindez úgy, hogy rekeszes üditőktől kezdve 10 napi csomagon át minden volt a csomiban. Azért az hozzátartozik, hogy nem én diktáltam a tempót, hanem apósom, viszont 1,4- es Brava kevés csomaggal(amennyi egy un csomagtartóba belefér-Fiat szerint csomagtartó-:-))) 6,4l ugyanarra az útra, ezt figyelembevéve egyáltalán nem nevezhető rossznak!! A motorom C20NE és a fenti adatot soha többet nem tudtam reprodukálni-vagy csak nem akartam!?-. Teljesen normál vezetésnél-100-nál vissza három, padló- 8L-ből elmegyek úgy, hogy abban -óra szerint- 150 autópályán, 110-120 országúton, városban 11,5 kb a norma nem épp nagypapás stílusban. A legrosszabb fogyasztásom 13,5L volt, de ebben az esetben el volt durranva a benzincsövem ami az injektor nyomáskamrát és a nyomásszabályzót köti össze.

kelemenb

Előzmény: BX_thomas (11)
Firefly Creative Commons License 2002.03.26 0 0 21
BMW
Előzmény: BX_thomas (20)
BX_thomas Creative Commons License 2002.03.26 0 0 20
hétközben meg BMV? :-))
Előzmény: qwer1234 (19)
qwer1234 Creative Commons License 2002.03.26 0 0 19
Hát nem :-) Én különben is intercitynek használom a kocsit hétvégenként.
Előzmény: BX_thomas (18)
BX_thomas Creative Commons License 2002.03.26 0 0 18
ezexerint te sosem vagy késében. :-))
Előzmény: qwer1234 (17)
qwer1234 Creative Commons License 2002.03.26 0 0 17
"Nagyon lájtosan kell azhoz vezetni hogy ne kelljen olajfinomitó ezekhaz a nagy mocikhoz."
Na igen, de én nagyon lájtosan vezetek.
Egyébként a board computer szerint mondtam az adatokat. Most ne mondja nekem senki, hogy az nem jó, mert pontatlan, mert az nem igaz ! Kimértem többször is, és pontos. (Az injektálási idő alapján mér.) A megtehető távolságot 15 km pontossággal kalkulálja ki. Lehet hogy ez azért ennyi, mert egy kicsit horpadt a tankom.
Előzmény: BX_thomas (14)
qwer1234 Creative Commons License 2002.03.26 0 0 16
OMEGA tipusbetegségek :
-[1]- (C20NE) Termosztátcserénél a 3 csavarból az autó elejéhez legközelebbi csavar hajlamos a beletörésre ! Kifúrni nem lehet szépen, mert nem férsz hozzá. Ha kiszeded az alu öntvényt (2 csavar fogja), akkor állványos fúróval talán sikerülhet, vagy bontóból új öntvényt kell beszerezni kb. 1500-3000 Ft között.
-[2]- A hátsó híd 3 ponton van felfüggesztve : Két oldalt egy-egy nagy gumipogácsán keresztül az alvázhoz, illetve a differenciálmű végén szintén az alvázhoz. A két nagy gumipogácsa belsejében alumíniumból van a betét, ami a sós víz hatására szétválik a gumitól és ez okozza a halálát. Hatása : Idétlen zajok hátulról parkolóhelyre való beálláskor. Döccenés irányváltáskor (hátramenetből előremenetbe vagy fordítva).
-[3]- Hátsó rugó hajlamos a kilágyulásra.
-[4]- Az úgynevezett kutyacsont (első futóműben a stabilizátor rúd ebben végződik) hajlamos a kiverődésre. csere!
-[5]- kitekert kormánynál ha mozog az autó egy koppanás hallható néha előröl.
-[6]- Az ajtók hajlamosak a lógásra. Egy 100 forintos stift cserével orvosolható a dolog, feltéve ha ki tudod cserélni. Nem egyszerű.
-[7]- A motor termokuplungja egy idő után kikészül. Ez után már állandóan csúszni fog, ezért a motor hőfoka emelkedni kezd. Csere : 30e az új, bontott 15e. Én átépítem elektromos ventillátorosra. venti : 10e, hőgomba : 2e
-[8]- Az első fékek beállhatnak. A vezető sínen nem mozog a féknyereg. Nagy a fékerő különbség a kerekek között. 3e forintos javító készlettel orvosolható a hiba. Nem jó viszont bele akármilyen zsír, csak a hőálló, de ezt mellékelik a felújító készletben is.
-[9]- Motor nem indul : A hiba úgy vehető észre, hogy nem világít a motor kontroll lámpa gyújtáskor. Ok: az AC és motorvezérlő kombinált reléje kontaktos. Rá kell baszni egyet a tetejére, ez általában orvosolja a hibát. Egyébként csere javasolt. ár :8e
-[10]- ABS hol megy, hol nem. Az AC reléje mellett található az ABS reléje. Szintén kontaktosodhat. Csere.
---- folytatás következik ----

Előzmény: qwer1234 (3)
BX_thomas Creative Commons License 2002.03.26 0 0 15
a computer szerint nézzük vagy egy egész tankot elkocsikázunk? :-)))
Előzmény: qwer1234 (13)
BX_thomas Creative Commons License 2002.03.26 0 0 14
nézd én csak orszégúton használom az xm-et mert napi 160-200 km között megyek és nekem a kényelem a fontos.. fogyi sem elhanyagolandó DE..
Nagyon lájtosan kell azhoz vezetni hogy ne kelljen olajfinomitó ezekhaz a nagy mocikhoz.
Próbában bennevagyok! :-)))
bár sok újat nem mutat egy omega... mondom a lotus az tuti.. eccer kecskeméten láttam egy kereskedésbe berakva egy 12 hengeres jaguár mellé! vazze heti 2x jártam akkor arra, de állandóan ott csorgattam a nyálaím! :-))
Előzmény: qwer1234 (12)
qwer1234 Creative Commons License 2002.03.26 0 0 13
Na jó, ha akarod elviszlek egy körre és a saját szemeddel megfigyelheted a fogyasztást ! :-) A város tényleg magas : 11-12 l.
Előzmény: BX_thomas (11)
qwer1234 Creative Commons License 2002.03.26 0 0 12
"6-7 literrel soha nem fog eljárni egy majd másféltonnás gép..."
Ha szigorúan csak ezt a mondatot olvasom, akkor természetesen igazad van, de én nem a vegyes használatú fogyasztásra gondoltam. Nekem a forgalmiban 1260 kg van írva a saját tömegre. pl Vectra GT a sógoromé 116x kg. Csak 100 kg a különbség.
Előzmény: BX_thomas (9)
BX_thomas Creative Commons License 2002.03.26 0 0 11
nekem csak egy 3 literes xmem van... mint tuggyuk..
4 azaz 4 omega van most éépen környezetemben.
1 steinmetz annak a fogyasztását hadd ne ecseteljem.
2 db 2.5td országúton 9 alá még nem igazán sikerül nyomni egyiket sem..
1 db 2 literes bezzines semmi extra, régebbi kasznis, tavaj hoztuk. városban 12 min... országúton se produkált még sose 7.2-őt

vazz én a 3.1-val egyetlen egyszer próbáltam meg a kisfogyit. 8.7.... de a hajam elhagytam mer csak gondolni mertem a gázpedálra, nyomni nem mertem... normál vezetés mellett egy akkora kaszninak energia kell, mint tudjuk aztat luftból nem lehet nyerni.... :)

Előzmény: qwer1234 (10)
qwer1234 Creative Commons License 2002.03.26 0 0 10
Mint tudjuk, neked Omegád van ... ;-) 6-7 litert igenis ki lehet hozni, de akkor az szigorúan csak autóút, főút, 0 dugó. Természetesen 0 km/h szél, vagy hátszél. Mi ebben a különleges ? Az omega cw-je 0.28.
Egyébként én többször mértem a Bp.-Szolnok útvonalat háztól házig : 7.2 liter/100km
Előzmény: BX_thomas (9)
BX_thomas Creative Commons License 2002.03.26 0 0 9
6-7 literrel soha nem fog eljárni egy majd másféltonnás gép... még dizel is ritkán, az omega dizele meg egyenesen zabál.... :(
Előzmény: qwer1234 (7)
Gyalogbéka Creative Commons License 2002.03.25 0 0 8
qwer1234:

Mondtam már, hogy Isten vagy? :) Remek, hogy megnyitottad ezt a topicot.

Szóval én egy 91es A Omegát hajtok, 18SEH motorral (azaz 1.8 injektor, hengerenként), GL felszereltség (full fapad). Van még a családban egy 88-as 20SE GLS felszereltséggel.

Alkatrészárakhoz: eddig a következőket "ismertem" meg (Láng Kft):

stabilizátor összekötőrúd:
olasz: 4800
nemtom milyen: 5700
német: 9000
stabilizátor gumi: 1200
gömbfej: 5400
üa szűrő: 3200 (hje)
vízhőfokgomba: 4200 (ez Opel márkaszerviz)
gyűrűsor: 20.000 körül
kuplungtárcsa (olasz): 15.000
kuplungtárcsa (gyári): 25.000
nyomcsapágy: 5000
kiemelőszerkezet (olasz): 15.000

Nagyjából ennyi.

Ami kérésem lenne: az angol nyelvű Omega-könyv tulajdonosai meg tudnák nézni, hogy milyen szinvonalú elvi kapcsolási rajz van a 18SEH motor elektronikájához? A légtömegmérőből jövő korbácsból kilóg egy fekete-sárga/barna 0,75-ös érpár, a végén csúszócsatival, fent a hengerfejnél van vége, kb. a 2-3. henger között, és senki sem tudja, mire kellene dugni. Az "A Omega kis- és nagyjavítása" c. könyv kapcs. rajza sem segített sokat. :( A 18SEH-hoz még a légtömegmérőt sem rajzolja be.

Az autóhoz még: nekem vegyes használattal fogyaszt átlag 10l körül, országúton kifejezetten jobban, a várost viszont nagyon nem szereti.

Egyelőre talán ennyi.

Üdv,
Béka

qwer1234 Creative Commons License 2002.03.25 0 0 7
Attól függ, milyen motorról van szó ?
A legelterjettebb a C20NE, ez képes 6-7 litert fogyasztani autóúton 90-110km/h, persze városban 10-11 liter, és akkor még nem nyomtad tökig ! Talán ezzel a motorral a legcélszerűbb vásárolni, mert ez a legmegbízhatóbb és legstrapabíróbb. pl. egy vezérműszíj szakadástól sem lesz semmi baja. (Ezt csak a C16SE motor tudja rajta kívül.) A többi motorhoz nem tudok hozzászólni. Mindenesetre a kisebb motoroktól óvnálak, illetve a C20NEJ -től is, mert ezek már gyengék ehhez a kasztnihoz. (c20nej kb. 85le, c20ne 115le)

Egyébként családi autónak kiválló, hely van bőven benne. pl. kelemenb meg én is családi autónak használjuk.

Előzmény: seymour (6)
seymour Creative Commons License 2002.03.25 0 0 6
Bocs, hogy belepofázok, de éppen mostanában lesz aktuális egy nagyobb kocsi vásárlása a család gyarapodása következtében, és kacérkodunk a gondolattal, hogy egy Opel Omega kombit szerzünk, persze a 93 előttiek közül, kb. 1 millió körül.
Az alapvető kérdésem, hogy mennyit fogyasztanak ezek a batárok?

seymour

Dannert Creative Commons License 2002.03.25 0 0 5
Én még élőben nem láttam, csak képen! :( OFF: Viszont a Váci út mentél láttam egy Opel Senatort Lotus spoilerekkel. Az se rossz. ON: Meg van még egy Opel Omega Evolution 500-as kivitel is, na az se kutya...

Dannert

Előzmény: BX_thomas (4)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!