Nem tudom mire gondolt a jogalkotó amikor ezt így nm2 alapon előírta, sokkal inkább igény alapon tenném. Az esetek egy részében felesleges pénzkidobás az egész, egy jó hőszigetelő burkon belül úgyis kiegyenlítődik a hőmérséklet. De ha ezt írják elő akkor ezt kell tenni...
Igen nálunk is a nappali/konyha/vendégszoba/gyerekszoba ilyen időben 1-2C-al is melegebb lesz mint a beállított hőmérséklet illetve a többi helyiség. Azonban a hálószoba/fürdő/ háztartási helyiség ebből a szoláris nyereségből szinte semmit sem profitál.😉
Nagyon elmentünk abba az irányba, hogy igyekszünk minden jogosan egyszerűsíteni de sajnos már nem lehet. Alapban én is a legegyszerűbb megoldást preferálom én is.
De annyira megváltoztak az új építésekre vonatkozó elvárások, hogy nem lehet már 100nm feletti épületnél zónaszabályozás nélküli rendszereket építeni.
Így nem gondolom, hogy elhibázott az aki már most is eleve zónaszabályozással is optimalizálja a rendszerét.
Aki meg ezt nem akarja elfogadni annak pedig sok sikert hozzá.
Nincs könnyű helyzetben sem a gépész sem a megrendelő, mert nem tudja mit válasszon.
Nekem sok hőszivattyús gépész van a környezetemben, akik szinte mind panaszkodnak, hogy nem igazán jók az olcsóbb rugalmatlan gyári megoldások és folyamatosan küzdenek a rendszerekkel emiatt.
7/2006. (V. 24.) TNM rendelet az épületek energetikai jellemzőinek meghatározásáról
3.2. A hőtermelő szabályozása
Ha egy épületben az egy rendszerről ellátott fűtött alapterület 100 m2-nél nagyobb, központi időjárásfüggő szabályozás alkalmazása kötelező, ez alatt javasolt. A kazán előremenő vízhőmérsékletét a szabályozás a külső hőmérséklettől függően a szabályozási görbe szerint állítja be.
Új fűtési és hűtési rendszer létesítésekor az új épületeket olyan önszabályozó készülékekkel kell felszerelni, amelyekkel minden egyes 12 m2-nél nagyobb alapterületű helyiségben önállóan szabályozható a hőmérséklet. Meglévő épületek esetében az ilyen önszabályozó készülékeket a hőtermelők cseréjekor kell beszerelni, ha azok a hőszállító és hőleadó rendszer átalakítása nélkül beépíthetők. Ha az épületben több eltérő tulajdonú épületrész található, javasolt az épületrészenkénti hőmennyiségmérés vagy költségmegosztó készülékek alkalmazása.
Mindegy hogy milyen vezérlés van ha össze nyitott terek vannak és süt a nap ilyen hőszigetelés mellett több fokot megy fel a hőmérséklet legalább is nálam ez a tapasztalat.
Szerintem ez 0,3-0,5C amennyit éjszaka hűl a ház minden csak nem "lengetés". Egy normál termosztát ekkora eltérésre be sem kapcsol! Tehát ha nem a loxone vezérelné a fűtést hanem mezei termosztátok akkor biztosan sokkal jobban "lengene" a hőfok. Pláne ha nem helyiségenkénti szabályzás lenne hanem 1 központi termosztát.
Úgyhogy kösz de a komfort nagyon rendben van.😉
Az meg, hogy hány fokban érzi jól magát a család na annak végképp semmi köze ahhoz, hogy éjszakára engedek-e 0,5C hűlést vagy sem.
A villanyórával elégedett vagyok nem gondolom, hogy ennél sokkal kevesebbet mutatna folyamatos 23C mellett sem. Nyilván ha visszavenném 21,5C-ra a kért hőfokot akkor 5-7%-al kevesebb lenne a fogyasztás de nem fogom.🤭
Az egy dolog , hogy van egy tökéletes vezérlés a helyiségekre , amelyik minden helyiséget azon a szinten tart , amit elvárnak töle . Az úgy rendben is van , ha volt rá igény és pénz . Viszont a gépet meg kell hagyni , hogy tegye a dolgát és akkor érhetö el az igazi komfort és az optimális fogyasztás .
Nekem csak klímám van fütésre . Be van állítva a hömérséklet és kész . Egész szezonban azt igyekszik tartani . Néha ránézek , hogy éppen mennyit fogyaszt , de csak megszokásból . Ha nagyon változna , akkor utánnanéznék , hogy mi okozza , ennyi .
Igen, így gondolja és én is így gondolom, de ezt már többször leírtam neked.
Semmi mást nem csinálsz mint azt,hogy lengeted a rendszert.Hol felfűtöd,hol meg hagyod visszahűlni, majd megint kezded felfűteni.Már ne haragudj,de ez egy badarság.Hagyjad már szegényt egy ideig( egy hét) had csinálja a dolgát... ha folyamatos üzemben dolgoztatod egy állandó beállított hőfokkal,hidd el még csak 23C sem kell.Elég lesz a 21,5-22C is hiszen gyönyörűen fel fogja fűteni a házadat ott hőn tartja és lesz egy komfortos állandó hőfokod.Soha nem nézek COP értéket...nem érdekel,hogy mit írna ki...egy dolog érdekel és az pedig az,hogy mit mutat a villanyóra...számomra ez a lényeg.
Fogalmam sincs a cop jobb lenne-e de a gép üzemideje ebből következve a leolvasztások száma és a ki-be kapcsolás biztosan több lenne a hidegebb napokon! A két északi szoba így is többször kér fűtést mint a többi helyiség.
A következő télen kipróbálom mert most már nem sok értelme lenne hiszen napközben sosem kapcsol be a gép.
Amíg nem próbálod meg , nem tudod meg a választ . Utánna lenne összehasonlítási alapod , hogy olyan üzemmódban hogyan viselkedik , hányszor kapcsol ki-be . Ha a mostani az optimálisabb , akkor hagyod azt . Rajtad múlik .
Őszintén szólva én is kíváncsi leszek. Voltak nemrég nagyobb hidegek, s direkt levettem a radiátoros kör keverőszelepét 40 fokra. Kifűtötte a szobákat.
90nm a ház plusz van alatta 20nm szuterén ott van a puffer amit majd fűt a gép. A falakon 10cm a födémen 20cm szigetelés műanyag nyílászárókkal. A háznak több mint a felében padlófűtés van. Ezen kívül van 3 kis hálószoba s csak ott vannak radiátorok.
Azon nem izgulok, hogy a házat nem tudná alacsony hőfokú vizzel fűteni, inkább az érdekel hogy fogja kezelni a gép a puffert.
Nem lenne járható út , hogy egyszer engednéd a gépednek tenni a dolgát amikor szerinte kell ? Magyarul : idökorlát nélkül stabil benti hömérsékletnél , hogy milyen napi COP jönne ki ?
Bátor tett hőszivattyúval radiátorral fűteni kíváncsi leszek a végeredményre. Már korábban leírtam nem lehet büntetlenül megúszni a korrekt tervezést nem elég tanácsot kérni és elhinni a sok nem mindig valós állítást miszerint a hőszivattyú minden helyzetre megfelelő.
Végül szerencse, hogy nálam a "szaki" anno régimódi volt (puffert is akkor látott először) és rendesen túlméretezte a radiátorokat. Max a leghidegebb szobába teszek majd egy háromsoros radiátort mint a kondenzációs gázkazánokhoz ha kell.
Nem az a kérdés , hogy hogyan tudna 3-4 óra alatt 45kWh-t betermelni hanem az , hogy 1000 liter akár 25°C-ra lehült víz 55°C-ra való felfütésekor is csak 33kWh kerülne bele . Ilyenkor viszont a COP eléggé csökkenne . Gondolom egy 1000 literes puffert nem úgy fogják felfüttetni mint egy HMV tárolót .
Én úgy gondolom mindegy mennyi idő alatt fűt fel egy adott puffert. Egyszerűen annyit tudjon a gép ami kielégíti a ház hőigényét. Meg persze legyen annyi hőleadó felület a házban ami alacsony hőmérsékletű vízzel is le tudja adni a szükséges energiát.
Ha csak 40-45 fokos vizet állítunk elő a géppel akkor nem hiszem hogy bele fog férni egy 1000 liter körüli pufferbe 40 kw.