Nekem is az OMV vált be leginkább. Egyrészt szinte ez az egyetlen kúthálózat, ahol a kútfejen látszik a figyelőüvegen keresztül rendesen az üzemanyag. Valahogy megnyugtat, hogy látom, szép áttetsző és nem zavaros. Ráadásul sokkal kevésbé habzik, így arra kell következtetnem, hogy valami normális adalékolással dolgoznak.
Egyetlen percig sem biztos, sőt nem is valószínű, hogy az üzemenyaggal került víz a rendszerbe...
Másrészt az üzemanyagszűrőből előírás szerint minden olajcserénél le kell engedni az esetlegesen összegyűlt vizet. A jobb autókban elvileg van is érzékelő és jelzi, ha esedékes a dolog. Szerintem az üzemanyagtartályodat kellene kitisztítani... Nem lehetséges, hogy soha nem tankolod tele és idővel a lecsapódó pára gyűlik fel? A tanknak elvileg illik teletöltve lennie... Tudom, ehhez sokszor nincs az embernek "kedve". :)) Pedig érdemes.
Ősszel volt szervizben átnézésre a járgányom (diesel Renault 5), a szerelő meglepetésemre megkérdezte, hogy benzinkútnál szoktam-e tankolni. Mondom persze... Miért? Mert tele volt az üzemanyagszűrő vízzel.
Régebben Shellhez jártam meg néha befigyelt egy-egy Klub Petrol is, ezekről gyorsan leszoktam. Mostanában OVM, Aral, ilyesmi játszik.
Most megint elvittem a kocsit - egy másik -szerelőhöz, az is közölte, hogy ki kellett pucolnia az üzemanyagrendszert, mert tele volt vízzel. Mondom fasza, már tudom, hogy miért köhögött annyit az autó, sokszor még a motor sem járt egyenletesen.
Hova a fenébe járjak tankolni, ha nem vizet akarok venni? Ötlet?