A probléma megoldható lenne, ha a kereszteződés túloldalára átraknák a megállót a felújítás idejére, ha a kedves megálló kihelyező emberke vette volna a fárdtságot hogy felmérje a helyszínt, és lett volna benne annyi akarat hogy javítsoin a dolgon.
Lenne is fáradtsága, ha kapná az utasítást! Ugyanis a megálló-áthelyezéshez önkormányzati engedély kell... Amúgy a megálló-áthelyezőknek nem az a dolguk, hogy felmérjék a helyzetet...
Teljes mértékben egyetértek azzal, hogy a busz tudja tartani a menetidejét, ha nincsenek autósok, akik akadályozzák az előrehaladásban. A buszsávok kijelölését is messzemenően támogatom. DE A döntéshozók nem hivatkozhatnak az autósokra. Nekik az adott helyzetet kezelni, és megoldani kell, nem pedig egy fiktív állapotért imádkozni. A BKV utvonaltervezőinek is szerintem feladata hogy az adott viszonyokhoz alkalmazkodjanak. De erre ritkán látni példát.
Budapest, Közvágóhíd: Lassan fél éve folyamatos a torlódás. Nagyon jó dolog hogy megújul a csomópont, de biztos hogy ezt nem lehetett volna nyáron megcsinálni??? Ha meg ilyenkor csinálják, miért nem lehet a forglamat irányítani? Van egy buszmegálló a Soroksári úton az OBI elött. Az összes busz megáll ott. Mit is jelent ez? Azt hogy az összes busznak be kell állnia a csepel felé vezető sávba, végig kell araszolni a forgalommal, ez délütán nem ritkán 20 perc. És utána keresztül kell vágni megincsak a csepel felé menő kocsisoron, hogy el tudjanak menni egyenesen. Mindeközben az erzsébet felé menő sávokon lehet haladni, csak épp a busznak ugye meg kell közelíteni a megállót. A probléma megoldható lenne, ha a kereszteződés túloldalára átraknák a megállót a felújítás idejére, ha a kedves megálló kihelyező emberke vette volna a fárdtságot hogy felmérje a helyszínt, és lett volna benne annyi akarat hogy javítsoin a dolgon. Napi 20 percet spórolt volna az embereknek, akik így talán lelkesebben utaznának a buszon, lelkesebben vennének jegyet, és egy kicsit éreznék, hogy igen, a BKV törődik velük. Igen a BKV szolgáltat, keresi a legjobb megoldást. De nem! A BKV van. Pont. És nekünk örülni kell. Jár a busz. De jó. És holnap újra 20 percen keresztül nézhetjük, hogy már rég átjutottunk volna a kereszteződésen, ha kocsival jöttünk volna...
Lehet valamit félreértettem, de ha tényleg, akkor visszavonom!
Én szerintem a busz meg tudja tartani a 33 perces menetidejét, ha az autósok nem mennének be a városba! Ezt úgy értelmezem, hogy autónként 1 ember. Vannak ezek a P+R parkolók. Át lehet szállni a BKV-ra bérlettel, jeggyel, nem pedig bliccelve. Márha minden utas kezelné a jegyét, bérletét, csökkenthető lenne a BKV kiesése, amivel talán, de még mindig nem olyan biztosan, több járművel tud szolgálni az utazóközönség felé. Kevesebb autóval, betartható lenne a menetrend. Elvileg. Viszont ha minden autóban ül 2-3 személy, akkor talán elgondolkoznék én is, hogy hogy a cs*dába lehetne megoldani ezt a közlekedési morált. /Mondjuk nem gondolkozok el rajta, mert nem az én szakterületem./ Nem ellenszenvesként, de ha tényleg betarthatatlan a menetrend akkor miért nem tüntetik fel a +37 perces menetidőt? Esetleg azért mert kiszámíthatatlan a forgalmi dugó? Igaz, nem tudom, hogyan oldható meg ez esetben a tájékoztatás. Visziont én sem tudom elfogadni a +37 perces menetidőt. A kötött menetrendes buszok sem tudták betartani a menetidőt. Igenis szorgalmaznám a busz-sávot! Menjenek azon a nemcsak pótló buszok!
Csakhát ennyire nem megyek bele, mert mindig ott akadok el, hogy azt látom: autónként 1-1 ember ül és átmegy a piroson, kereszteződésben megállva, ezzel feltartva a keresztforgalmat is...
Sokszor hallom hogy térjünk át a tömegközlekedésre. Ez egy nagyon nemes cél, bár néha elgondolkodom azon hogy mi lenne ha a kedves budapesti lakosok, illetve azok akik Budapester járnak dolgozni, tanulni, ügyet intézni, komolyan vennék e nemes felhívást. A reggeli csúcsban igy is tömöttek a buszok, villamosok, metrók. Képzeljük el ha még többen járnának velük... Az maga lenne a csőd. A dolog másik oldala, ami írásra buzdított. Én BKV-val járok. Minden nap. Egy olyan buszzsal, aminek a menetideje 33 perc. Na ma reggel ezt az utvonalat a buszunk 70 perc alatt tette meg. Kiváncsi lennék a városunk müködtető ezt elfogadható kis késésnek tekintik??? Hogy is van a buszmegállókban olvasható kis szlogen?
"A városi közlekedés sajátosságai miatt néhány perces menetrendi eltérések előfordulhatnak."
A 37 perc késés mennyire elfogadható???? És mindez miért?? Mert a Közvágóhídnál felujítják a kereszteződést, és egy teherautó, a meglévő és egyébként használható két forgalmi sávból egyet elfoglat.
Én elhiszem hogy napközben kell dolgozni, de nem vagyok teljesen meggyőződve arról, hogy pont a reggeli csúcsban kell ezt csinálni.
Valószínüleg az autósokat sem győzi meg a BKV, hogy érdemes tömegközlekedni akkor amikor az összes létező felújításnál belekergetik a buszokat a legnagyobb dugókba. Terelőút nincs, buszsáv nincs. Ha netán van buszsáv a rendőrök sehol hogy a szabálytalanokat eküldjék a búsba. Buszsáv csak a Metrópótlónak jár. Aki meg olyan helyen lakik ahol csak a mult emléke a kötöttpályás közlekedés az oldja meg ahogy akarja. Pl kocsival, amivel mindig található egy gyorsabb és járhatóbb utvonal...
A Baross téren a 4-es metró előkészítő munkálataival, valamint a 2-es metró második kijáratának építésével összefüggésben 2005. március 6-án (vasárnap) reggeltől várhatóan június közepéig jelentős forgalmi változások lépnek életbe.
A lezárás következtében megváltozik a Baross téri autóbusz-megállók helye is. A változás érinti a 7, 7, 7A, 67V, 78, 73, 173-as járatokat, a Pólus-buszt, valamint az éjszakai autóbuszokat (78É, 173É). Nem változik azonban a 80-as trolibusz és a 45É éjszakai járat igénybevételi lehetősége.
Az, hogy a szervezetlenség tetőfoka, vagy éppen direkt lett elrontva. Pl.: van 1 zebrás kereszteződés Újpesten a Deák Ferenc utca, és az István úton (az az 5 utcás akármi, ahol forgatták a Sorstalanság 1 kis részét [erre fel az Újpest újság nagyon felkapta a fejét, mint szenzációhajhász!]), ami nagy forgalma van. Nincs lámpa, ami nagy kár, mert senki sem venné azt észre! Hiába egyesek még a lámpának a jelentésével sincsennek tisztában, de a többség, vagy többnyire igen. Hiába van pár méterrel lejebb 1 lámpás kereszteződés, még az sem tudja felfogni a forgalmat, kivéve ha nincs csúcsidő. Az még elhanyagolható - szerintem, hogy az autósok figyelembe sem veszik, de a busz, vagy a villamos, vagyis a tömegközlekedésben részt vevő járművek vezetői sem, az már tényleg sokk! Amúgy az Árpád/Váci út kereszteződésénél, van 1 gyalogosátkelőhely, ami olyan, hogy nyomd meg a gombot, és zöldre vált neked a lámpa, az autósoknak meg pirosat jelez. Csak az az 1 gond, hogy az elromlott, és több hete úgy van. Persze a kátyút, ami fentebb volt, azt hamarabb kijavították, mint a lámpát. Azért az utak minősége is nagyon rossz, mert vagy kátyús, vagy macskaköves, esetleg földút (ez mind Budapesten van). A Bartók Béla utat azért jól megcsinálták, rajta kátyút alig veszek észre.
2004. június 29-étől július 5-éig késő este rövidebb útvonalon jár az 56-os villamos síncsiszolási munkák miatt.
Ezért a 21.30 órai Moszkva téri indulástól az 56-os villamos Moszkva tér és Budagyöngye között közlekedik. Hűvösvölgyből 21.42 órakor indul a teljes vonalon végig közlekedő utolsó villamos.
Budagyöngyétől továbbutazáshoz a sűrűbben közlekedő gyors 56-os autóbuszt lehet igénybe venni.
A hétvégi Lánchíd-lezárásokkal kapcsolatos forgalmi változások:
A Fővárosi Önkormányzat döntése értelmében 2004. június 26-án, szombat reggeltől - augusztus 15-éig minden hétvégére a Lánchidat lezárják a közúti forgalom elől.
Ezért szombat reggeltől vasárnap estig:
--- A 16-os autóbusz Dísz tér (Vár) és a Batthyány tér között közlekedik.
--- A 105-ös autóbusz Apor Vilmos tér - Clark Ádám tér - Erzsébet híd - Irányi utca útvonalon közlekedik.
Új megállóhelyek a 72-es és a 77-es autóbusz vonalán
Március 1-jétől a 72-es autóbusz mindkét irányban az Ajnácskő utca és a Nagyszőlős utca megállóhely párokban is megáll. Az ezzel egy időben életbe lépő menetrend pontosabb utazástervezést tesz lehetővé.
Március 1-jétől a 77-es autóbusz az Örs vezér tere felé megáll a Telepes utcában a Fűrész utcánál.
Péntek délben gyakrabban közlekedi a 63-as autóbusz
Március 1-jétől péntekenként a déli időszakban - a zsúfoltság csökkentése érdekében - 11.30 és 13.00 között gyakrabban közlekedik a 63-as autóbusz
2003. december 24-én (szerdán) minden járaton szombati menetrend van érvényben.
Az utolsó járművek az alábbi időpontokban indulnak:
A Millenniumi Földalatti Vasút (M1), a Kelet-Nyugati (M2) és az Észak-Déli metró (M3)
szerelvényei mindkét végállomásról 15.30.-kor indulnak.
Deák Ferenc téren az alábbi időpontokban lesznek az utolsó metró-szerelvények:
M1
Mexikói út felé 15:31
Vörösmarty tér felé 15:40
M2
Örs vezér tere felé 15:36
Déli pályaudvar felé 15:41
M3
Kőbánya-Kispest felé 15:45
Újpest, Központ felé 15:46.
Az autóbuszok, a villamosok és a trolibuszok 16.00.-kor, illetve a metróállomásoknál az utolsó szerelvényekhez csatlakoznak.
A Fogaskerekű vasút munkanapi menetrend szerint jár.
Az utolsó szerelvény Városmajorból 16.00.-kor, illetve Széchenyi-hegyről 16.25.-kor indul.
2003. december 27-től 2004. január 3-ig a járművek szombati menetrend szerint, egyes járatok igény szerint sűrítve közlekednek.
A 3-as gyors, a 4-es gyors, a 17-es gyors,
a 18A jelzésű, a 21-es gyors, a 23-as gyors,
a 25-ös gyors, a 25A jelzésű gyors, a 47-es,
a 48A jelzésű, a 61-es gyors, a 66-os gyors,
a 79-es, a 85-ös gyors, a 98-as gyors,
a 99A jelzésű, a 117-es, a 154-es,
a 173-as gyors, a 185-ös és a 193-as gyors,
valamint az Alacskabusz, a Citybusz, a Keresztúrbusz és a Rákoskertbusz jelzésű autóbuszok,
illetve az 1A és a 2A jelzésű villamosok
NEM KÖZLEKEDNEK!
(Bővebben a megállóhelyi táblákon, illetve a BKV Rt. honlapján tájékozódhatnak!)
Segitsegre volna szüksegem.
Itt nemetorszagban valakit repülre teszek Frankfurtban, es Ferihegyen landol.
De az illetönek tovabb kell mennei egy IC vel Pecsre.
Melyik palyaudvarrol indul az Ic Pecsre, hogy lehet eljutni NEM taxival a palyaudvarra.
Most csak ennyit röviden.
Remelem valaki pesti ezt megtudja valszolni, mert utoljara a taxi igen csinos összeggel vagta meg az illetöt.
Lehet metro is, ha van ra lehetöseg.
Köszönetel varom valaszotokat, Bagira :)