OTP összekötővel beszélten (most ő otthon van, holnap lesz soros a bent léttel ;-)) telefonos érdeklődésre (Ő befelé) nem tudták megmondani, hogy a társasházi (Önkormányzati-ágazat) hiteleire is automatikusan vonatkozik e a moratórium, de utána néz és jelez ….
Amúgy éppen hitelt intézek kettőt is ;-)) a válság után biztos nem lesz 3-3,5 % os hitel….
Én kérdeztem, számomra evidens hogy tovább fizetjük. De mivel ismerem a bankok kukacoskodását ezért merészeltem megkérdezni, hogy remélem nem kötik közgyűlési határozathoz.
Azért nincs igazad mert most fordítva van, hiába van érvényes közgyűlési határozat a fizetésről ha a bank automatikusan leállítja a törlesztést.
A társasház egyikesem szünetelteti a közös költség „beszedését” , e egy két kolléga az után érdeklődik, hogy a társasház hitelének törlesztését felfüggesztik e (igen , de kérned kell a tovább törlesztést)?!
Nos, ha nem veszed ki a közös költségből a hiteltörlesztés részét, akkor kutya kötelességed kérni a bankot, hogy te továbbra is rendesen szeretnél törleszteni és kamatot fizetni ………. Neked addig kell törlesztened amíg a közgyűlés másképpen nem rendelkezik !!! <<van írásos szavazás is, sajnos még elektronikus nincs (rá törvény, majd most talán….)
Szerintem csak a magánszemélyekre vonatkozik. De holnap előásom a rendeletet. A társasházaktól - hacsak el nem viszi a forgószél - a bankok továbbra is kérik. Szerintem.
Kissé árnyaltabb a kép mint ahogy leirod. A fordulónap előtt 30 nappal a biztositó és a társasház is felmondhatja a szerződést.
.
Nagy valószinűséggel itt is ez történt.. ha a biztositó felmondta a szerződést,akkor a képviselő elemi érdekből azonnal újat kötött,mert ha április 1-én leég a ház,akkor rajta veritek le,hogy miért nincs biztositása a háznak?
.
Ha ez történt,akkor tényleg köszönettel tartoztok neki.
.
Ha a közelben nem találtatok képviselőt.a házban nem akadt egy ember aki elvállalja,
akkor érjétek be azzal ami van.
..az szmsz 2004.március 1 óta kötelező!
.mulasztásos törvénysértésben vagytok.
.
A szomszéd településen nincs telefon,email vagy posta? A képviselő barlangban lakik?
A hiteltörlesztési moratórium vonatkozik-e a társasházi hitelekre? Szerintem igen. A pénzintézet minden hitelt automatikusan leállít, közös képviselő kérheti e a folyamatos fizetést, vagy csak közgyűlés?
A 14 lakásos lépcsőházunkban minden tulajdonosnak van saját ingóság biztosítása és mellette egy közös épületbiztosításunk. Az épületbiztosítás április 1-ei fordulóval van megkötve, illetve volt, mert tegnap jutott tudomásunkra, az ügyfélszolgálatól, hogy a –közös képviselő- aki nem lakik a házban, de nem is tulajdonos, új biztosítást kötött amelynek éves díja 70 000 Ft-l több mint az eddigi biztosítás volt. Az új biztosításról senki nem tud semmit, mert a képviselő senkivel nem közölt semmit a feltételekről, arról nem is beszélve, hogy ezt közgyűlési határozattal kellett volna elfogadni, ha mindenkinek megfelel, de a régi biztosítás megszüntetését sem indokolta semmi. A társasháznak SZMSZ-e nincs így mindenképpen a közgyűlésnek kell dönteni. A közös képviselő nem elérhető mert a szomszéd településen lakik. Mit lehet tenni az ilyen pénzpazarló képviselővel aki a személyes kapcsolat helyett havonta 850 Ft/lakás ajánlott levélben közli a közös költség befizetés állapotát.
Biztos vagyok benne hogy mint sokan mások tették, és teszik a dolgukat, és ha egyszer adott a lehetőség hogy május 31-ig fejezzék be akkor ezért téged senki és semmi nem jogosít fel arra hogy bármit és bárkit is számonkérj. A másik, hogy én nem hallottam senkitől sem hogy sírt volna és nem is fog senki szerintem mert nem fog összedőlni a világ ha a beszámoló közgyűlés ne'adj isten júniusban lesz. Ritka utálatos megszólalás volt ez tőled.
TÁRSASHÁZI KÖZGYŰLÉSEK A KORONAVÍRUS MIATTI VÉSZHELYZETBEN(2020-03-17)A Társasházak és Társasházkezelők Országos Egyesülete (TTOE) és a THT kéréssel fordult a Miniszterelnökséghez, hogy a koronavírus miatt bevezetett Vészhelyzetre tekintettel a jogalkotók, a május 31-i időpontot módosítva tegyék lehetővé a beszámoló közgyűlések későbbi időpontban történő megtartását, illetve mérlegeljék a törvényben előírtaktól eltérő lehetőségek alkalmazását. A válasz megérkezése után azt megosztjuk olvasóinkkal.A témával kapcsolatban a TTOE is megfogalmazta álláspontját: A társasházakról szóló 2003. évi CXXXIII. törvény nem tartalmaz rendelkezéseket vészhelyzet vagy szükséghelyzet esetére, így az egyéb jogszabályok vizsgálatát is el kell végezni. A Tht. 35. § (1) bekezdése szerint a közgyűlést szükség szerint, de legalább évente egyszer kell tartani. Az éves elszámolásról a költségvetés megállapításáról szóló közgyűlést évente a Szervezeti Működési Szabályzatban meghatározott időpontig, de legkésőbb május 31.-ig meg kell tartani. Ezen időpontig még kb. 70 nap van hátra és várhatóan addig a kormány konkrét útmutatót ad ki a végrehajtás módjára. Többen feltették a kérdést, hogy át lehet-e térni az írásbeli szavazásra? A Tht. 28.§ (1) bekezdés e) pontja alapján az éves költségvetés és elszámolás elfogadása közgyűlési hatáskörbe tartozik, így a törvény nem ad felhatalmazást ezen napirendi pontok esetében az írásbeli szavazásra. Figyelemmel azonban a jelenlegi veszélyhelyzetre mód van arra, hogy a Tht. 40. §-ban foglalt rendelkezéssel éljenek, vagyis - amennyiben a társasház Szervezeti és Működési Szabályzattal rendelkezik - írásbeli szavazás útján fogadják el és hozzanak döntéseket olyan folyamatban lévő ügyeikben, amelyek nem tűrhetnek halasztást. (Pl. kazáncsere, gázhálózat felújítás a nyári időszakban stb.) Ebben az esetben célszerű az írásbeli szavazólap első határozati javaslatában előírni, hogy a tulajdonosok elfogadják a rendkívüli állapotra figyelemmel az írásban történő szavazást a beszámoló és tervező közgyűlés témájában. Ahol adottak az elektronikus szavazás lebonyolítására a szükséges eszközök és programok, ott ugyancsak javasolt határozatban megerősíteni a törvénytől eltérő szavazási rendszer alkalmazását. Az írásbeli szavazásnál az SZMSZ-ben rögzített szabályokat be kell tartani, így a Számvizsgáló Bizottság írásbeli véleményét csatolni kell a meghívóhoz és nagyon részletes tájékoztató anyagot kell készíteni, amit a tulajdonosoknak ugyancsak ki kell küldeni. A tájékoztatóban minden változást - csökkenést és növekedést - indokolni kell, valamint felújításhoz, karbantartáshoz kapcsolódón az árajánlatokat is meg kell küldeni. Ajánlott a meghívót postai úton, ajánlottan feladni és a válaszadásra legalább 15 napot biztosítani. Fontos meghatározni, hogy hová tudják a szavazólapokat leadni és elfogadják-e az e-mailben történő válaszadást. Azoknál a házaknál, ahol nincs szükség azonnali döntéshozatalra, ott érdemes várni a közgyűlések összehívásával, mert feltehető, hogy a törvényben meghatározott május 31-i időpontot meg fogják hosszabbítani és adnak elegendő időt a pótlásra. (Ezt egyébként az eddig megjelent jogszabályi rendelkezésekre alapozzuk és amennyiben érdemi rendelkezés jelenik meg erről a témáról, úgy azonnal tájékoztatást fogunk kiadni!) A közgyűlések elhalasztása mellett azonban az előkészítő tevékenységet el lehet végezni, az SZB-vel interneten keresztül lehet egyeztetéseket folytatni, a beszámoló gazdasági részét a könyvelővel véglegesíteni lehet és ha a veszélyhelyzetet megszüntetik, akkor ütemesen és gyorsan le lehet majd bonyolítani az elmaradt közgyűléseket.
Tisztában vagyok azzal, hogy nem fognak megjelenni 100-an. De a lehetőség adott, és sokan (még akik évről évre el is mennek) inkább döntenek a távolmaradás mellett. Mivel felelősen gondolkoznak.
A közös képviselőnk 2020. március 23-ra írta ki a közgyűlést. A Társasházat minimum 152 tulajdonos alkotja (ennyi a lakások száma). Kérdésem, hogy a jelenleg meghirdetett vészhelyzet miatt - a kormány megtiltotta minden, 100 főnél többet érintő, zárt légtérben lezajló rendezvény megtartását – ez a meghívó, és ha a helyzet ellenére megtartja a közgyűlést, az vajon érvényes?